Kyselin jo aiemmin ketjussa työnantajasta, että voisiko töistä löytyä jokin syy katoamiselle. Olen saattanut muutaman sivun missata tästä ketjusta, kun tänne tulee uusia sivuja niin tiuhaan, mutta ainakaan minä en ole nähnyt sen enempää pohdintaa tästä aiheesta. Onko kaikilla sama ajatus kuin Offroadilla, että on ilmiselvää, ettei työnantajaa tai työyhteisöä tarvitse tähän linkittää? Mielelläni lukisin tästä pohdintaa, kun itselläni ei ole siihen mitään sanottavaa, mutta mielestäni sitäkin osa-aluetta tulisi pohtia.Offroad kirjoitti:Tämä minuakin mietityttää. Selvästi on tietty mitä tehdään ja samalla pidetty puoliso ja työnantaja tästä tietämättömänä. Puolison osuus toki hänen kertomansa varassa, työnantajaa tuskin tarvitsee kyseenalaistaa. Omissa pohdinnoissani on vain kolme vaihtoehtoa:Gladys kirjoitti:"Tutkinnanjohtajan mukaan Utkinan osti kaupasta ruokatarpeita, mutta ei erittele ostoksi tarkemmin. – Ruokatarpeita, myös energiaa sisältävää. – Reppu on kuvassa aika piukeana. Kun ruokatarpeet laittaa reppuun, niin jotain mahtuu, mutta ei varmaan paljon muuta. "
Eli Nela lähtee aamulla töihin, mutta ei lähdekään vaan ilmoittaa työnantajalle olevansa sairas ja menevänsä lääkäriin. Mutta ei menekään lääkäriin vaan hyppää bussiin, vaihtaa vaatteita ja matkustaa Nuuksioon. Ja puff, katoaa kuin tuhka tuuleen mukanaan repullinen energiapitoista ruokaa.
Kovin on suunnitelmallista toimintaa.
1. Nela lähtee tuulettamaan paineita päiväretkelle Nuuksioon luonnon rauhaan. Tapahtuu onnettomuus tms ja jää sinne.
2. Itsetuhotarkoituksella lähtenyt Nuuksioon.
3. Nela meni tapaamaan jotakuta Nuuksioon ja siellä tapahtuu jotain jonka vuoksi Nela ei palaakaan.
Kuten aikaisemmin häpeäkseni mainitsinkin, elin joskus kaksoiselämää nuorempana ja vaihtoehto kolme mahdollisuutena kuulostaa minulle itselleni niin totaalisen tutulta. Puhutaan asioita ristiin, annetaan muiden ymmärtää toisin kuin missä todellisuudessa ollaan. (Tässä tapauksessa työnantaja ja puoliso), tehdäänkin muuta, mennään treffeille toisen kanssa. Olihan mukana sekä ns normaalit vaatteet sekä ulkoiluvaatteet, eväitä retkelle paikkaan jonka Nela tunsi entuudestaan hyvin. Miehelle ei turhia vastailla puhelimeen joko äänettömyyden takia tai halutaan miehen ymmärtää että ollaan palaverissa. Jos tapahtumien kulku näin olisi, ja Nuuksiossa tapahtuukin jotain joka ei kuulunutkaan suunnitelmiin, ihmiset kadonneen ympärillä ovat totaalisen hämillään mitä on tapahtunut eikä mikään tunnu antavan selitystä katoamiselle. Ei tietenkään koska koska koko homma oli suunniteltu alusta saakka mutta jokin menikin mönkään.
On kyllä mielenkiintoinen tapaus. Uskon että mysteeri selviää kyllä jokatapauksessa, oli tapahtumien kulku mikä tahansa.
Muuten tämä ylläoleva pohdinta on hyvää ja olen itsekin samoilla linjoilla. Alusta alkaen (kun ensimmäisiä kuvia näin), on tullut olo, että taitaa olla jotakin kaksoiselämää meneillään ja se liittyy tähän katoamiseen tavalla tai toisella. Ja kyllähän tuo energiaeväidenkin mukaan ostaminen siihen viittaa.