HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Ande
Jane Marple

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ande »

kerroush kirjoitti:Tämä tallenne pitäisi kuunteluttaa muutamalla sokealla. Saavat vaikka olla ulkomaalaisia. Sokean äänimaailman erottelukyky on näkevää huomattavasti laajempi, kielellä ei ole merkitystä
Ihan totta! Onkohan Niemellä jotain todistetta siitä, että on poikkeuksellisen tarkka kuulo. Kuten jo aiemmin olen kirjoittanut, pitäisi olla myös paikallisen murteen asiantuntija.

Ulkomaalaisella ja täysin kieltä ymmärtämättömällä olisi kuitenkin paljon sanottavaa äänensävyjen tulkintaan sekä taustaääniin, koska ei ymmärtäisi puhetta eikä tietäisi, mitä missäkin vaiheessa sanotaan. Voisi olla muuten aika erilainen tulkinta eräistä kohdista.
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

haulinippu kirjoitti:Kerroppa liekki:Mistä Anneli tiesi,vaikka oli puhelimessa,että ääntä ei enää tule syntymään,jos siihen osaat vastata niin voe mahoton!
Kerropa sinä haulinippu, sanooko Auer: "Nyt hiljeni lopullisesti, ikinä ei Jukasta enää ääntäkään pääse" vai sanooko hän: "Nyt hiljeni"? Eli rautalangasta: äsken kuului huutoa, nyt ei kuulu.
Voi hyvä jumala, kun joidenkin ymmärrys ei riitä edes näin yksinkertaiseen asiaan.
Ja täytyy kyllä sanoa, että sinunkin uskottavuutesi paranisi kummasti, jos opettelisit kirjoittamaan suomea. Tai siis sinun kielelläsi: sinunkin uskottavuutesi paranisi kummasti,jos opettelisit kirjoittamaan suomea.Voe mahoton.
ps. Suomen kielessä ei myöskään ole futuuria.
haulinippu
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja haulinippu »

Tiesinhän sen:Ei järkevää selitystä,vain yritystä lyödä vyön alle!"Nyt hiljeni"on se savuava ase jota ei voi selittää kuin tiedolla siitä, että Jukka kuoli just sillä hetkellä.Anneli oli silloin puhelimessa,naisen vaistollako sen selität:Voe mahoton että tuo ihiminen on viisas,varsinki tuo naenen!
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Jo n v 2011 olin kuulevinani jonkin mekaanisen laitteen painikkeen äänen kohdassa n 1 min 5 sek. Siinä Auer alkaa hengittää syvään, sitten yhtäkkiä kuuluu läheltä hiljainen ääni klik, samalla kuuluu Auerin äänellä hiljaa 'noinhh' ja painikkeen ääni jatkuu, kliklik.. Minulle se toi mieleen oman vanhaikaisen mankkani painikkeitten äänen.
https://youtu.be/F9HP0qWVxus
Leike alkaa kohdasta, jossa Auer on juuri sanonut Meni, lähtikse mies jo? jo ja se päättyy juuri ennen kuin kuuluu Onks joku tulossa jo.

Mitäs muut kuulee?? Vai onko leikkeeni ihan pässin lihaa?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
inner circle
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja inner circle »

Tara kirjoitti:Jo n v 2011 olin kuulevinani jonkin mekaanisen laitteen painikkeen äänen kohdassa n 1 min 5 sek. Siinä Auer alkaa hengittää syvään, sitten yhtäkkiä kuuluu läheltä hiljainen ääni klik, samalla kuuluu Auerin äänellä hiljaa 'noinhh' ja painikkeen ääni jatkuu, kliklik.. Minulle se toi mieleen oman vanhaikaisen mankkani painikkeitten äänen.
Leike alkaa kohdasta, jossa Auer on juuri sanonut Meni, lähtikse mies jo? jo ja se päättyy juuri ennen kuin kuuluu Onks joku tulossa jo.

Anteeksi offtopicista, mutta miksi YouTube-kanavasi on täynnä oravavideoita?
haulinippu
Frank Drebin

Taralle näin;Oot paljon tarkempi yksityskohdissa,kuuntelen vain kokonaisuutta ilman lillukan varsia Siis kokonaisuudesta tulee yhtälö mahdoton!Anteeksi jos poljin varpaille.
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Tara kirjoitti:Jo n v 2011 olin kuulevinani jonkin mekaanisen laitteen painikkeen äänen kohdassa n 1 min 5 sek. Siinä Auer alkaa hengittää syvään, sitten yhtäkkiä kuuluu läheltä hiljainen ääni klik, samalla kuuluu Auerin äänellä hiljaa 'noinhh' ja painikkeen ääni jatkuu, kliklik.. Minulle se toi mieleen oman vanhaikaisen mankkani painikkeitten äänen.

Itse asiassa, tämä kohta se olikin mistä aloin itse epäillä koko häkeshown uskottavuutta, toinen kohta oli heti alussa. Mite mä pääsen linjoil? Äitihän täällä vain on ja ovenkin sai auki kahvasta.
Itse ainakin kuulen joitakin, voihan hiiren klikkaus tai sitten mankka :mrgreen:
Panu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Panu »

Lasinpäällä kävelystä syntyvää napsahtelua kuten yksittäinen napsahdus kohdassa 3:16. Kuuluvat paljon selvemmin 1:18 - 1:26 välillä "Paloauto" sanan jälkeen. Tässä kohtaa huppu menee hakemaan astaloa ja askeleet kuuluvat selvästi. Lisää samanlaista napsumista kuuluu kohdissa 1:49 - 1:51 ja 1:57 - 1:58.

Tähän johtopäätökseen on tullut hovioikeus 2011, kun he vertailivat ääniä poliisin rekonstruktioääninauhaan:
"Myös ajassa 3:14 hetkeä aikaisemmin kuin A oli voimakkaasti kirkaissut, taustalta oli kuulunut jokin ääni. A:n kirkaisun aikana oli puolestaan kuulunut selvä, taajuudeltaan korkea napsahdus. Napsahdus oli muistuttanut rekonstruktiossa tuotettua lasin päälle astumisesta aiheutuvaa ääntä."
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... ta/2057064

Tämä se on nyt sitä pässinlihaa. 8)
Viimeksi muokannut Panu, La Syys 19, 2015 6:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
1alevo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja 1alevo »

Minusta se on kyllä selvä iPod valintanäppäin. Ääni kuuluu useassa kohdassa hätäpuhelua.

Kuuntele iPod painalluksen ääniä täältä, (kaksi painallusta eri etäisyyksiltä): http://picosong.com/JUY8/

Vaikka onhan miljoonassa muussakin laitteessa samanlainen ala-ylös nappula.

Mekaaniset mankkarit pitävät aika kovaa ääntä, pyörivine osineen. Mankkari olisi pitänyt olla lähellä puhelinta, josta sitten piuhalla olisi kaiuttimet olleet kauempana. Toki kompakti cd-soitinkin olisi voinut toimia yhtälailla kuin MP3-soitin. Sama se onko äänet CD:llä tai MP3-soittimessa. Oletetaan kuitenkin että syytetty piilotti äänentoistolaitteen jonnekkin esim. lattialaudan alle, niin ei kovin iso vehje olisi järkevä.
Viimeksi muokannut 1alevo, La Syys 19, 2015 6:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tara
Horatio Caine

Panu, et lainaisi mun postausta, kun et sitä kommentoinutkaan. Ihan sama. En ota enempää kantaa nauhoitteella kuuluviin ääniin. Tuo oli kuitenkin ensimmäinen kohta, jossa minä kuulin mekaanisen laitteen äänen, jota Auerin ääni myötäilee!
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
haulinippu
Frank Drebin

nyt kyllä jään pois tästä jauhamisesta,mutta ensin kysymys Panulle:Jos miehet tappelevat elämästä ja kuolemasta Kuulostaako tälle:Tuu Annu auttamaan?Ihanko totta?
Tara
Horatio Caine

1alevo kirjoitti:

Minusta se on kyllä selvä iPod valintanäppäin. Ääni kuuluu useassa kohdassa hätäpuhelua.

Kuuntele iPod painalluksen ääniä täältä, (kaksi painallusta eri etäisyyksiltä): http://picosong.com/JUY8/

Vaikka onhan miljoonassa muussakin laitteessa samanlainen ala-ylös nappula.

Mekaaniset mankkarit pitävät aika kovaa ääntä, pyörivine osineen. Mankkari olisi pitänyt olla lähellä puhelinta, josta sitten piuhalla olisi kaiuttimet olleet kauempana. Toki kompakti cd-soitinkin olisi voinut toimia yhtälailla kuin MP3-soitin. Sama se onko äänet CD:llä tai MP3-soittimessa. Oletetaan kuitenkin että syytetty piilotti äänentoistolaitteen jonnekkin esim. lattialaudan alle, niin ei kovin iso vehje olisi järkevä.
Olihan siinä keittiön pöydällä jokin radionauhurin näköinen kapistus. Mutta laittamasi ipod ääni kyllä muistuttaa nauhan vastaavia, rytmi on aivan samanlainen. Leikkeen kohdassa kli ... klik on vähemmän kirkas, miten sen sanoisi, ehkä 'matalampi'

Mankan suhteen paras piilo taisi olla puhelimen vieressä keittiön pöydällä! Vain kasetti piiloon vaikka.. hm..no vaikka minne! Jos mankasta olisi etsitty ja löydetty verta, olisi selitys ollut helppo, no ku se oli siin puhelimen vieres ja mun oli kädessä verta niin oon voinu sohasta.. jne.

Puhelin on tuo laakea musta, johon nuoli osoittaa. Sen takana on radiomankan näköinen esine, jossa mustat pyöreät kaiuttimet...

Kuva
Panu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Panu »

haulinippu kirjoitti:nyt kyllä jään pois tästä jauhamisesta,mutta ensin kysymys Panulle:Jos miehet tappelevat elämästä ja kuolemasta Kuulostaako tälle:Tuu Annu auttamaan?Ihanko totta?
Tuossa kohtaa kun Lahti huusi apua, oli hän jo puolustuskyvytön.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
haulinippu
Frank Drebin

Että kutsuu myös vaimonsa varmaan kuolemaan? Ihanko totta?Oletko Suomalainen mies?
annijatta
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Kertaus on opintojen äiti. Täällä on unohdettu että palstalla vaikutti joskus eräs aika pätevä nikki, alpoholisti nimeltään.
Kannattaisi lukea uudelleen hänen viestejään, toukokuu 2013 ja siitä eteenpäin.
Sieltä löytyy aika mielenkiintoista materiaalia. Täytyy myöntää että en ole itsekkään ymmärtänyt hänen vihjailujaan. On katsos äänitekniikan mentävä aukko tiedostossani tuolla pääkonttuurissa.
Mutta kun nyt on tämä tutkinta taas aloitettu ja on selvennetty kuinka sieltä sinisistä ja punaisista pallukoista grafiikassa voi eroitella ääniä ja hönkäyksiä ja huokumisia, niin pahalta näyttää erään tunnetun murhalesken kannalta.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Vastaa Viestiin