Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)
Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)
No niin, nyt sitten sorruin itsekin ilkeään vinoiluun ja tuhon tämän hetken ärsyttävimmän ketjun turhaan täyttöön. En voi olla lukematta tuota Nela-ketjua vaikka aina palaa hihat ja päreet. Ärsyttää jo oma itsenikin.
Voisikohan jostain saada äkillisen muistinmenetyksen, sellaisen joka aiheuttaa ainoastaan minfon salasanan unohtamisen?
Voisikohan jostain saada äkillisen muistinmenetyksen, sellaisen joka aiheuttaa ainoastaan minfon salasanan unohtamisen?
Kommenttisi oli juuri oikeanlainen ja oikeassa paikassa. Tarvittaisiin enemmänkin vastaavaa nollaamaan älyttömyydet, vähentäisi kummasti ketjun ärsyttävyyttä. Ketjussa sinnittelee enää yhden käden sormilla laskettava määrä järjen ääniä, nekin vähät luovuttavat ihan just.Jane T kirjoitti:No niin, nyt sitten sorruin itsekin ilkeään vinoiluun ja tuhon tämän hetken ärsyttävimmän ketjun turhaan täyttöön. En voi olla lukematta tuota Nela-ketjua vaikka aina palaa hihat ja päreet. Ärsyttää jo oma itsenikin.
This case is a mess. Whodunnit?
Voisko olla niin, että se ärsyttää, kun vanhat käyttäjät ei voi nyt ikäänkuin hallita keskustelua ja paljon uusia on tullut Nelan tapauksen myötä? Jos, vaikka puolet noista uusista jää niin keskustelut saavat ihan uutta eloa.
Hei kuule, et ole ainoa. En enää pysy perässä laskuissa, kuinka monta kertaa olen päättänyt jättää lukematta kyseistä ketjua, koska ärsyttää suunnattomasti, varsinkin satoja kertoja sanotut toistot. Ihan niinkuin joku toisi uutena ideana saman asian, jota on jo jankutettu. Välillä tekis mieli kirjoittaa suoraan, että nyt vittu oikeesti. Luetteko te itsekään, mitä kirjoitatte. No, onhan siellä joukossa muutama järkeväkin kirjoitus silloin tällöin.Jane T kirjoitti:No niin, nyt sitten sorruin itsekin ilkeään vinoiluun ja tuhon tämän hetken ärsyttävimmän ketjun turhaan täyttöön. En voi olla lukematta tuota Nela-ketjua vaikka aina palaa hihat ja päreet. Ärsyttää jo oma itsenikin.
Minäkin olen uusi. Aloitin keskustelun oikeastaan vasta tässä Nela-ketjussa. Ja minuakin ärsyttää suunnattomasti ketjussa esiintyvä jankkaus, täysin faktaa vailla olevat spekulaatiot, meediot, varavastossut, merkityksettömistä asioista sivukaupalla keskustelu ja keskusteluun kuulumattomien asioiden ihmettely.Pula-aho kirjoitti:Voisko olla niin, että se ärsyttää, kun vanhat käyttäjät ei voi nyt ikäänkuin hallita keskustelua ja paljon uusia on tullut Nelan tapauksen myötä? Jos, vaikka puolet noista uusista jää niin keskustelut saavat ihan uutta eloa.
Just äsken meinasi hermo mennä ja naputin pitkän purkauksen ketjuun - onneksi poistin sen ennen julkaisua. Eli enpä siis usko, että keskustelu ärsyttää sen takia, ettei vanhat (ja viisaat?) käyttäjät voi hallita keskustelua. Keskustelussa ärsyttää silkka idiotismi.
"Murder is like potato chips: you can't stop with just one."
― Stephen King
― Stephen King
Nykyään paljon uusia tulee jokaisen enemmän mediassa huomiota saavan jutun jälkeen. Ja ehkä prosentti noista on sellaisia, jotka edes kirjoittavat mihinkään muuhun ketjuun saati että olisi edes jotain annettavaa siihen juttuun jonka takia rekisteröityi.Pula-aho kirjoitti:Voisko olla niin, että se ärsyttää, kun vanhat käyttäjät ei voi nyt ikäänkuin hallita keskustelua ja paljon uusia on tullut Nelan tapauksen myötä? Jos, vaikka puolet noista uusista jää niin keskustelut saavat ihan uutta eloa.
Oma lukunsa on sitten ne, jotka trollaavat ketjuun kuin ketjuun...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
- Kissankello
- Andy Sipowich NYPD
Äläpä nyt!VoDKa kirjoitti:Haha, Utkina-ketju ärsyttää täälläkin. Ei siinä mitään, ihan jännä tapaus, mutta juurikin tuo että samoista asioista käydään 10 sivun välein (joskus vähemmän) vääntöä, kun ihmiset ei jaksa lukea tosiaan koko ketjua. Ja sitten lisätään sitä viestimäärää niillä samoilla huuteluilla niin etteivät seuraavatkaan jaksa lukea sitä ketjua.
En ole tämän päivänä aikana avannut Minfoa. Uusia sivuja oli tullut ko. ketjuun 30-40. Taitaa jäädä minunkin puolesta koko tapauksen seuraaminen tähän, eihän noita sivuja jaksa lukea Erkki Erikoinenkaan.Varsinkaan kun tietää että 10 sivua vähintään niistä on sellaisia täysin poistettavissa olevia saman jutun jauhontoja. Kierrätys kunniaan, mutta joissakin asioissa mieluusti ei.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Mua ärsyttää myös se, kun täällä ei voi peukuttaa. Nytkin on ollut tässä ärsyttämisketjussa viestejä, joista tykkään. Jos olis se perkeleen nappi, niin tykkäisin niin maan perusteellisesti teidän kommenteista.
p.s. Tasapuolisuuden vuoksi toivoisin myös alapeukkua.
p.s. Tasapuolisuuden vuoksi toivoisin myös alapeukkua.
Muutaman jatkuva trollaaminen, mihin ylläpito ei syystä tai toisesta puutu millään tavalla.
Tuo ruotsintrollikin sai edellisen itselleen vastanneen banniin lautamiestekstistä, saa nähdä saanko itse saman kohtalon. Kun tuntuu trollaamisen lisäksi vasikkanappi olevan hiukan herkässä, nappi pohjaan jos on eri mieltä...
Tuo ruotsintrollikin sai edellisen itselleen vastanneen banniin lautamiestekstistä, saa nähdä saanko itse saman kohtalon. Kun tuntuu trollaamisen lisäksi vasikkanappi olevan hiukan herkässä, nappi pohjaan jos on eri mieltä...
Tuossa Nela ketjussa on mielestäni Minfoon tervetullut tekemisen meininki. Siellä selvitellään monista eri tutkintalinjoista erilaisten rikoksien todennäköisyyksiä ja tapahtumismahdollisuuksia. Jännä nähdä mikä tutkintalinja sitten oli lopulta oikeassa ja saadaanko juttuun koskaan lopullista selvyyttä.
Se on tietysti harmillista, jos varvastossuissa ei ole ollenkaan pohjaa
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Joo ja koitapa pysyä kärryillä, missä keskusteluissa niinku mennään. Nämä paljon julkisuutta saaneet katoamiset tai nuoriin naisiin kohdistuvat henkirkokset (läntinen naapuri mukaan lukien) lähtevät menemään sellaisella vauhdilla, että turha enää kommentoida yhtään mitään. Kokemuksesta tiesi, että alkuvaiheen jälkeen ei kannata osallistua Nelaa koskeviin keskusteluihin. Karoliina Kestin ketjusta viimeistään oppi, että omat kommentit häviävät nettiavaruuteen.Pula-aho kirjoitti:Tuossa Nela ketjussa on mielestäni Minfoon tervetullut tekemisen meininki. Siellä selvitellään monista eri tutkintalinjoista erilaisten rikoksien todennäköisyyksiä ja tapahtumismahdollisuuksia. Jännä nähdä mikä tutkintalinja sitten oli lopulta oikeassa ja saadaanko juttuun koskaan lopullista selvyyttä.
Miksei suurin osa uusista kirjoittajista vaivaudu enää yhtään itse selvittelemään asioita vaan kysyy kaiken muilta? Tämä on hyvin havaittavissa näissä uusissa ja paljon julkisuutta saavissa tapauksissa kuten nyt tämä Nelan katoaminen. Eikö se juuri ole mielenkiintoista, että ihan itse tutkii erilaisia asioita, karttoja, aikatauluja jen.? Minusta ainakin on, ja se on yksi tämän minfon suola, siksi itsekin aikoinani tulin mukaan tänne.
Tuossa Nelan ketjussa on niin paljon turhaa toistoa ja samojen asioiden jankutusta, että tuntuu kuin olisi keskittymishäiriöisten lasten kyselytunnilla. Kai tämä on tätä netti "keskustelua" sitten, ei kyllä juuri keskustella vaan huudetaan yhteen ääneen omia mielipiteitä sikin sokin. Tämänkin ketjun alussa ja välissä on hyvää pohdintaa taustatietojen, karttojen yms. kera, mutta koska niitä ei viitsitä lukea, ne ovat hukkuneet ja jääneet vaille huomiota.
Ihan niin kuin tämä olisi joku arvauskilpailu, kuka arvaa lopputuloksen oikein, vaikka on kyse tosi rankasta ja vakavasta asiasta eli kadonneesta ihmisestä.
Sitten vielä tämä: Ärsyttää suunnattomasti tuo virkavallan jatkuva mollaaminen, miten ne eivät tee mitään oikein eivätkä ole ajoissa etsimässä kadonnutta jne. mutta vain harva on varmaan edes tietoinen siitä, millä tavalla kadonneen henkilön etsintäprosessi lähtee käyntiin ja etenee. Kuinkahan moni on vaivautunut yhtään netistä lukemaan poliisin sivuilta aiheesta, vaikka tuohon Nelan ketjuunkin on linkattu aiheesta. Vaikka linkkaaja olin minä itse, ei sillä ole väliä, vaan väliä on sillä linkkaamallani asialla. Itse en huomiota tarvitse mutta itse asia kylläkin, mutta eipä näytä kiinnostavan.
Olen turhautunut ja ärtynyt ja jopa ilkeästi taas äsken kirjoitin Nela-ketjuun, mutta puolustuksekseni sanon, että rajansa tyhmyydelläkin "Miten kännykkä voi sammua yöllä? ..." ja onko kaikki pakko suoltaa ulos kun vain päähän pälkähtää (tai paremminkin, päähän ei pälkähdä).
Kaiken tämän paasaamiseni yhteenvedoksi totean, että ärsyttää helkutisti, kun hyvät ja ajatuksella tehdyt pohdinnat hukkuvat yleiseen melusaasteeseen. Alan myös kannattaa tätä jonkinlaista odotusaikaa uuden nikin kirjautuessa palstalle, päivä tai parikin voisi saada suuremmat höyryt laantumaan ja samalla lukemaan ketjuja ajatuksella. Jonkinlainen viestimäärän rajoitus per päivä voisi myös toimia alokksille.
Kiitos, olen jo vähän rauhoittunut.
Ps. Anteeksi tekstin huono muotoilu ja virheet, kirjoitan poikkeuksellisesti kännyllä, enkä ole tässä mikään haka vielä.
Tuossa Nelan ketjussa on niin paljon turhaa toistoa ja samojen asioiden jankutusta, että tuntuu kuin olisi keskittymishäiriöisten lasten kyselytunnilla. Kai tämä on tätä netti "keskustelua" sitten, ei kyllä juuri keskustella vaan huudetaan yhteen ääneen omia mielipiteitä sikin sokin. Tämänkin ketjun alussa ja välissä on hyvää pohdintaa taustatietojen, karttojen yms. kera, mutta koska niitä ei viitsitä lukea, ne ovat hukkuneet ja jääneet vaille huomiota.
Ihan niin kuin tämä olisi joku arvauskilpailu, kuka arvaa lopputuloksen oikein, vaikka on kyse tosi rankasta ja vakavasta asiasta eli kadonneesta ihmisestä.
Sitten vielä tämä: Ärsyttää suunnattomasti tuo virkavallan jatkuva mollaaminen, miten ne eivät tee mitään oikein eivätkä ole ajoissa etsimässä kadonnutta jne. mutta vain harva on varmaan edes tietoinen siitä, millä tavalla kadonneen henkilön etsintäprosessi lähtee käyntiin ja etenee. Kuinkahan moni on vaivautunut yhtään netistä lukemaan poliisin sivuilta aiheesta, vaikka tuohon Nelan ketjuunkin on linkattu aiheesta. Vaikka linkkaaja olin minä itse, ei sillä ole väliä, vaan väliä on sillä linkkaamallani asialla. Itse en huomiota tarvitse mutta itse asia kylläkin, mutta eipä näytä kiinnostavan.
Olen turhautunut ja ärtynyt ja jopa ilkeästi taas äsken kirjoitin Nela-ketjuun, mutta puolustuksekseni sanon, että rajansa tyhmyydelläkin "Miten kännykkä voi sammua yöllä? ..." ja onko kaikki pakko suoltaa ulos kun vain päähän pälkähtää (tai paremminkin, päähän ei pälkähdä).
Kaiken tämän paasaamiseni yhteenvedoksi totean, että ärsyttää helkutisti, kun hyvät ja ajatuksella tehdyt pohdinnat hukkuvat yleiseen melusaasteeseen. Alan myös kannattaa tätä jonkinlaista odotusaikaa uuden nikin kirjautuessa palstalle, päivä tai parikin voisi saada suuremmat höyryt laantumaan ja samalla lukemaan ketjuja ajatuksella. Jonkinlainen viestimäärän rajoitus per päivä voisi myös toimia alokksille.
Kiitos, olen jo vähän rauhoittunut.
Ps. Anteeksi tekstin huono muotoilu ja virheet, kirjoitan poikkeuksellisesti kännyllä, enkä ole tässä mikään haka vielä.
Foorumin tason romahtaminen. Tosin hieman ärsytystä lieventää se, että ylläpito on selvästi aktivoitunut. 34 henkilöä on joko bannattu tai käännytetty tällä viikolla ja nyt on vasta tiistai iltapäivä...
edit. Tarkennetaan sen verran, että 34 nikkiä. Montako eri henkilöä, onkin sitten toinen juttu...
edit. Tarkennetaan sen verran, että 34 nikkiä. Montako eri henkilöä, onkin sitten toinen juttu...
-
miesasiamies
- Harjunpää
Veit varpaat suustani. "Vähän hassu" tämä kasiluokkalaiset nauraa seiskaluokkalaisille -asetelma. Onko se niin vaarallista, jos yksi ketju rallautuu (ja trollautuu). Kyllä noita ketjuja riittää joista kukaan ei ole kiinnostunut, mm. runsaasti sellaisia joissa kerran vuodessa yksi vanha kirjoittaja kysyy, onko tapauksesta kuulunut mitään uutta.Pula-aho kirjoitti:Voisko olla niin, että se ärsyttää, kun vanhat käyttäjät ei voi nyt ikäänkuin hallita keskustelua ja paljon uusia on tullut Nelan tapauksen myötä? Jos, vaikka puolet noista uusista jää niin keskustelut saavat ihan uutta eloa.
-
kaljaloota
- Theo Kojak
Se on totta, Nelan ketjussa ei kerkee sanoa kuin päivää ja kiitoksia niin johan trollaaminen jatkuu. Minä kiitän modea asiallisesta toiminnasta, emmehän tuhoa hyvää formaattia rikollisia vastaan en toivo todellakaan sellaisia ylilyöntejä mitä FB:ssä on tehty viime aikoina, mistä poliisikin kimpaantui. T: terveemmän yhteiskunnan puolesta.