Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Kikkara
Remington Steele

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 8.9.2015

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

^ paitsi jos jättää puhelimen rannalle kun hukuttautuu. Kuten kadonnut Mira V. Mitä en kylläkään myöskään ymmärtänyt, miksi joku niin tekisi.
morbidelli
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja morbidelli »

dulcimer kirjoitti:
morbidelli kirjoitti:
dulcimer kirjoitti:Ristiriitainen tapaus. Vaikka asiat ovat olleet päällisin puolin jälleen kerran hyvin (fiksu kaunis nuori yrittäjänainen joka on juuri mennyt naimisiin) faktat käytöksestä viestittävät muuta:

-valehdellaan töihin sairaudesta
-valehdellaan miehelle että menee töihin
-lähdetään samoilemaan metsään kevyin varustein vaikka ollaan tottuneita luonnossa liikkujia

Minä epäilen, että tämä nainen on halunnut kadota. Näyttänyt siltä, että menee Nuuksioon vaikka todellinen määränpää on ollut muualla - siksi kevyet kamppeet. Viesti äidille on voinut olla harkittu, jotta etsinnät kohdistuisivat kyseiselle alueelle, kun henkilö itse on jo etsintöjen käynnistyessä jossain ihan muualla.
On kyllä todella omituista kun ko. henkilöstä käytetään nimitystä 'yrittäjä'.

Etkö ymmärrä miten massiivinen ristiriita on kun lainaa kahta kohtaa viestistäsi:
1. "yrittäjänainen"
2. "-valehdellaan töihin sairaudesta"

Miksi yrittäjä valehtelisi töihin sairaudesta ? Kenelle ? Talonmiehelle vai siivoojalle ?
Kyseessä ei ole yhden naisen yritys, vaan useamman henkilön (muistaakseni olleet opiskelukavereita) yhdessä perustama lafka. On työkavereilleen eli muille osakkaille valehdellut, että on sairas eikä pääse töihin.
Ei ole ollut perustamassa yritystä.

Nykytoimitusjohtaja on ostanut aikaa sitten muut perustajaosakkaat ulos eikä yksikään heistä ole NU. On mahdollista mutta hallituksen kokoonpanosta päätellen äärimmäisen epätodennäköistä että yrityksessä olisi muita osakkaita.

Tämä on kuitenkin sivuseikka. Yrittäjäksi pääsee joko omistamalla puolet yrityksestä, tai johtamalla yritystä josta omistaa vähintään kuudesosan. Ei ole pienintäkään mahdollisuutta siihen että N.U. olisi yrittäjäasemassa.

Huom! en käyttänyt kertaakaan termiä 'muistaakseni'.
fiia9
Susikoski

Viesti Kirjoittaja fiia9 »

Ihmettelen ettei kukaan ole tarttunut muutama sivu taaksepäin esitettyyn ajatukseen ex-työkaverista, kun täällä spekuloidaan kaukaa haetumpiakin asioita. Tämä (en muista nimeä tarkalleen enkä jaksa puhelimella selata) Nelan tapaan Project Managerina työskennellyt, katoamisen aikaan työmatkalle lähtenyt komea nuorimies voisi mielestäni aivan hyvin liittyä tahalliseen katoamiseen? Ainakin ennemmin kuin nykyiset työkaverimiehet. Onkohan mitenkään varmistettu että kyseinen mies on lähtenyt työmatkalle, ettei olisikin peitetarina ja "kadonneet " yhdessä...? Spekulaatiota toisen perään, mutta tällä hetkellä ei muutakaan voi.

Olen kahlannut koko ketjun, mutta en muista onko Nelan passin tallessa olosta ollut puhetta? Samoin olen ihmetellyt kun retkeilyvaatteet tuntuu olevan ainoa asia mitä on tarkistettu kotoa puuttuvan / ei puuttuvan, entä esim. puhelimen laturi tai muut henkilökohtaiset jutut mitä Nela yleensä on tavannut kantaa retkillä mukana? Jokaisella kun lienee tietyt tavarat mitkä pakkaa mukaan.
Kukko
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Kukko »

Muutama huomio:

1) Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että on kokeillut käykö matkakortti eli onko sille ladattu Helsingin sisäisen kauden lisäksi myös arvoa, joka mahdollistaa kulkemisen yli seuturajojen. Pääsääntöisesti kautta käyttävä tuskin muistaa, paljonko arvoa kortilla on, jos sitä harvemmin tarvitsee. Eli bussissa kokeillut kortinlukijaan, ei ollut riittävästi arvoa, maksaa käteisellä.

2) 5km/h on ihan mahdollinen vauhti Nuuksion merkityillä poluilla. Hyväkuntoinen retkeilijä kevyillä varusteilla, ilman kummempia taukoja jaksaa kävellä 15km kyllä kolmeen tuntiin, eikä 30km ole mikään ihmeellinen matka jos on kokopäivän ollut liikkeellä. Eli kävellen on voinut kulkea pitkällekin jos matkanteko on ollut tavoitteena.

3) Miksi Nuuksion retki ja salaamisen vaivannäkö juuri sinä päivänä, kun aviomiehellä on etätyöpäivä. Jotenkin tuntuisi helpommalta suorittaa kaikki tämä silloin, kun aviomies on normaalisti töissä. Kuinka usein mies teki etätöitä?
LeaSommer
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Mitästähännyt kirjoitti:Onkohan tätä jo mietitty (en lukenut koko ketjua) että miksi ja kuka Nelan Facebook- taustakuvaa on muokannut viime maanantaina? Nyt kävin vasta itse sitä katsomassa ja siinä lukee että päivitetty viimeksi n. viikko sitten mutta jossain iltalehden keskustelupalstalla oli muutama päivä aiemmin joku huomannut että siinä oli lukenut "päivitetty viimeksi maanantaina".
Että onko sillä aviomiehellä sitten tunnukset sinne, outoa.
Ja outoa on mun mielestä sekin että Nelan profiilissa ei ole mitään mainintaa Sergeistä, ei parisuhdestatusta. Joo tiedän että kaikki ei pidä sitä, mutta juuri naimisiin menneenä luulisi että sitä ihanuutta haluaa tuoda esiin?

Tällasta mä vaan mietin.

Niin joo joku aiemmin sanoi että kultaliike oli lähellä Nelan työpaikkaa..? Eikö ne oo aika kaukana toisistaan?
FB-asiat on ruodittu jo edestä ja takaa. Mies on mitä todennäköisimmin päivättänyt FB:n salaisemmaksi, koska täällä haaskalinnut ovat ruotineet kaikki julkiset asiat. Ei mikään ihmeellinen juttu.

Ja sanotaan nyt vielä sekin, että me emme voi tietää millainen on nelan seinä kavereille. Siellä voi olla vaikka minkälaista lovetusta. Julkisesti on sitten haluttu jakaa vain työjuttuja, asiallisia ja kenties "mainosmielessä".

BTW, jos Nelalla olisi salasuhde, kuten täällä on sitäkin ruodittu, niin ei olisi oikeasti mitään järkeä viestitellä salamiehelle liittymällä, joka olisi miehen nimissä. Äkkiähän mies sen saisi tarvittaessa selville. Joku nyt varmaan sitten tästäkin keksii, että mies todennäköisesti saanut juuri edellisiltana tuon viestittelyn selville.

Tätäkin asiaa on sivuttu täällä, mutta koska liittymä oli miehen nimissä, pääsi poliisi helposti ja nopeasti käsiksi liittymätietoihin, koska Sergei niihin antoi luvan. Ja itse asiassa Sergei itsekin nuo tiedot näki osittain netistä/puheluerittelystä.
Elizabeth
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Kukko kirjoitti:Muutama huomio:

1) Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että on kokeillut käykö matkakortti eli onko sille ladattu Helsingin sisäisen kauden lisäksi myös arvoa, joka mahdollistaa kulkemisen yli seuturajojen. Pääsääntöisesti kautta käyttävä tuskin muistaa, paljonko arvoa kortilla on, jos sitä harvemmin tarvitsee. Eli bussissa kokeillut kortinlukijaan, ei ollut riittävästi arvoa, maksaa käteisellä.

2) 5km/h on ihan mahdollinen vauhti Nuuksion merkityillä poluilla. Hyväkuntoinen retkeilijä kevyillä varusteilla, ilman kummempia taukoja jaksaa kävellä 15km kyllä kolmeen tuntiin, eikä 30km ole mikään ihmeellinen matka jos on kokopäivän ollut liikkeellä. Eli kävellen on voinut kulkea pitkällekin jos matkanteko on ollut tavoitteena.

3) Miksi Nuuksion retki ja salaamisen vaivannäkö juuri sinä päivänä, kun aviomiehellä on etätyöpäivä. Jotenkin tuntuisi helpommalta suorittaa kaikki tämä silloin, kun aviomies on normaalisti töissä. Kuinka usein mies teki etätöitä?

Niinpä. Muakin kiinnostaa tuo 3. kohta. Miksi juuri silloin kun luulisi homman olevan paljon helpompaa silloin kun mies paiskii töitä eikä hänellä "pitäisi" olla aikaa soitella perään yms..
Lassie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Lassie »

LeaSommer kirjoitti:
Atlanta kirjoitti:Chili mainitsi hyvän pointin, että Nela olisi mahdollisesti tullut peukalokyydillä takaisin tai ainakin ajatteli tulla, Se on edelleen nuorten rahattomien ihmisten tapa matkustaa. Nela on saattanut tehdä ennenkin niin. ....
Minäkin pohdin tätä aiemmin tänään, kun tuli tieto tuosta bussikortilla maksamisesta. Mutta torppasin ajatuksen mielessäni heti perustuen siihen, että kai Nela olisi soittanut aviomiehensä häntä hakemaan, jos ei olisi ollutkaan rahaa. Siis jos olisi halunnut autokyydin. Kyllä kai siinä jo luonto antaisi periksi ja tulisi soitettua miehelle, jos ei kävellä kotiin enää tahtoisi.
Kävellen taikka peukalokyydillä, kallistun paljolti kävelyyn koska Nela sen verran retkeilijä- ja urheilijaluonteinen. Laskenut että ehtii kävellä Nuuksiosta, Espoosta Helsingin rajojen sisälle, jossa voi sitten käyttää Hkin sisäistä matkakorttia ja saapua kotiinsa kuin työpäivän jälkeen olisi tullut kotiin. Pointtina jos hänellä ollut salata mieheltä virkistäytymispäivän pito, ei siksi soita missään vaiheessa kyytiä mieheltä ja myös laskee ajoituksen/saapumisen kotiin niin, että on kuin töistä saapunut kotiin.
Ja haluaisin edelleen muistutella täällä on ansiokkaasti pääteltyä hukkumisasiaa... Jos Nela olisi hukkunut pian sen jälkeen, kun lähetti äidilleen viestin, niin puhelin olisi todennäköisesti sammunut jo silloin. Tuskin hän itseään hukutti puolen yön aikaan. Enkä toisaalta usko, että hänellä oli mikään vesitiivis puhelinpussukka mukanaan. Tiivistettynä: Jos Nela olisi hukkunut, olisi mitä todennäköisimmin hänen puhelin sammunut myös hukkumishetkellä. Tuskin mitään järkeä siinäkään, että hukuttaisi itsensä tasan puolen yön aikaan.
Samoilla linjoin. Jos ei rikoksen kohteeksi ole joutunut ja siten vesistö yhä mahdollisuutta, niin ei järkeenkäyvästi ole vesistöissä kuten yo viestin erittelystä ilmenee ok.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Elizabeth
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

LeaSommer kirjoitti:
Mitästähännyt kirjoitti:Onkohan tätä jo mietitty (en lukenut koko ketjua) että miksi ja kuka Nelan Facebook- taustakuvaa on muokannut viime maanantaina? Nyt kävin vasta itse sitä katsomassa ja siinä lukee että päivitetty viimeksi n. viikko sitten mutta jossain iltalehden keskustelupalstalla oli muutama päivä aiemmin joku huomannut että siinä oli lukenut "päivitetty viimeksi maanantaina".
Ja outoa on mun mielestä sekin että Nelan profiilissa ei ole mitään mainintaa Sergeistä, ei parisuhdestatusta. Joo tiedän että kaikki ei pidä sitä, mutta juuri naimisiin menneenä luulisi että sitä ihanuutta haluaa tuoda esiin?

Tällasta mä vaan mietin.

Niin joo joku aiemmin sanoi että kultaliike oli lähellä Nelan työpaikkaa..? Eikö ne oo aika kaukana toisistaan?
FB-asiat on ruodittu jo edestä ja takaa. Mies on mitä todennäköisimmin päivättänyt FB:n salaisemmaksi, koska täällä haaskalinnut ovat ruotineet kaikki julkiset asiat. Ei mikään ihmeellinen juttu.

Ja sanotaan nyt vielä sekin, että me emme voi tietää millainen on nelan seinä kavereille. Siellä voi olla vaikka minkälaista lovetusta. Julkisesti on sitten haluttu jakaa vain työjuttuja, asiallisia ja kenties "mainosmielessä".

BTW, jos Nelalla olisi salasuhde, kuten täällä on sitäkin ruodittu, niin ei olisi oikeasti mitään järkeä viestitellä salamiehelle liittymällä, joka olisi miehen nimissä. Äkkiähän mies sen saisi tarvittaessa selville. Joku nyt varmaan sitten tästäkin keksii, että mies todennäköisesti saanut juuri edellisiltana tuon viestittelyn selville.

Tätäkin asiaa on sivuttu täällä, mutta koska liittymä oli miehen nimissä, pääsi poliisi helposti ja nopeasti käsiksi liittymätietoihin, koska Sergei niihin antoi luvan. Ja itse asiassa Sergei itsekin nuo tiedot näki osittain netistä/puheluerittelystä.

Täh?! Puhelinliittymä Sergein nimissä ja tyyppi tietää vielä vaimonsa henk.kohtaisen FB:n salasanan. Ei hyvää päivää. Vaikka itsellä on kuinka hyvä avioliitto niin ei esim. mun omat salasanat mun miehelle kuulu. Siinä vaiheessa vois miettiä kuinka kontrolloivan ja kahelin ihmisen täytyy olla jos toisella ei mitään yksityisyyttä.
Emmett Young
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Emmett Young »

Yleisen mielenkiinnon vuoksi linkitän poliisin nettisivuilta löytyvän asiakirjan, poliisin ohjekokoelmaan kuuluvan "Kadonneen henkilön etsintä ja poliisitutkinta". Sen sisäistettyään voi hiukan paremmin löytää vastauksia tälläkin foorumilla esitettyihin kysymyksiin: miksi poliisi sitä ja miksi tätä, miksei sitä ja miksei tätä, onko tehty sitä ja tätä...Varmasti on, koska ohjeen tarkoituksena on yhtenäistää poliisin tomintamalleja koko valtakunnan alueella, ja poliisi on velvollinen ottamaan ohjeessa mainitut asiat huomioon. Hyvin pitkälle kuvastuu ohjeesta se, että kadonneen henkilön etsinnöissä pelataan todennäköisyyksillä. Selvännäkijöistä ja tarot-korteista ohjessa ei mainita sanallakaan.

https://www.poliisi.fi/instancedata/pri ... 7e6aa9d288
– Asiassa ei ole tässä vaiheessa enempää tiedotettavaa. Poliisi tiedottaa asiasta seuraavan kerran, kun tiedotettavaa ilmenee, tiedotteessa kerrotaan.
LeaSommer
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Elizabeth kirjoitti: Täh?! Puhelinliittymä Sergein nimissä ja tyyppi tietää vielä vaimonsa henk.kohtaisen FB:n salasanan. Ei hyvää päivää. Vaikka itsellä on kuinka hyvä avioliitto niin ei esim. mun omat salasanat mun miehelle kuulu. Siinä vaiheessa vois miettiä kuinka kontrolloivan ja kahelin ihmisen täytyy olla jos toisella ei mitään yksityisyyttä.
Rauhoituhan Ellu.
Minusta siinä ei ole mitään erikoista, jos mies tai vaimo tietää kumppaninsa FB-tunnukset. Erityisesti siinä ei ole mitään outoa, että ne on tallennettu tietokoneelle, jonne molemmilla on vapaa pääsy. Pikemminkin pitäisin parisuhteessa outona sitä, jos toinen ei päästäisi toista katsomaan toisen seinää/kännykkää/jotain muuta henkilökohtaista. En sano, että nämä pitäisi toiselle automaattisesti näyttää, vaan sitä että jos niitä varjeltaisiin tarkoin... pistäisi miettimään että miksi.

Kontrolloiva? Kaheli? Aika rajuja väitteitä, varsinkin kun niille ei ole mitään pohjaa. Se, että mies on päässyt vaimonsa FB:hen (suojellakseen tätä haaskalinnuilta) ja omistanut vaimonsa puhelinliittymän, ei kyllä mielestäni tee miehestä vielä sitä, mitä sinä edellä mainitsit.

Voihan se, että liittymä on Sergein nimissä, olla niinkin loogista kuin Sergei on sen joskus Nelalle "lahjaksi" hankkinut ja laskut maksanut, koska hänellä on ollut vakaat tulot (vrt. Nela).
Mitästähännyt
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mitästähännyt »

Elizabeth kirjoitti:
LeaSommer kirjoitti:

Tällasta mä vaan mietin.

Täh?! Puhelinliittymä Sergein nimissä ja tyyppi tietää vielä vaimonsa henk.kohtaisen FB:n salasanan. Ei hyvää päivää. Vaikka itsellä on kuinka hyvä avioliitto niin ei esim. mun omat salasanat mun miehelle kuulu. Siinä vaiheessa vois miettiä kuinka kontrolloivan ja kahelin ihmisen täytyy olla jos toisella ei mitään yksityisyyttä.
No tätä mäkin ihmettelen. Jos mulla olisi pelottavan kontrolloiva mies näin pienessä maassa, jossa poliisi esim. sanoi minulle suoraan monesti että mitään ei voida tehdä ennen kuin jotain tapahtuu kun hullu ex minua häiriköi, niin varmaan just katoaisin, en yrittäisi erota.
Pekka Lipponen
Alokas

Viesti Kirjoittaja Pekka Lipponen »

Itse kävin nuorena kloppina Luukin puolella olevilla lammilla kalareissuilla 80-luvun alkupuolella. Kalareissut loppuivat lyhyeen kun törmäsin tuoreeseen karhunpaskaan. Hiki virtasi kun puolijuoksua palasin autolle, joka oli ison tien varressa...
Karhu voi peittää haaskan, eikä sitä löydä kuin koiran kanssa. Yhdelle koiralle ei tämä syksy riitä jäännösten löytämiseen.
taskumaija
Alokas

Viesti Kirjoittaja taskumaija »

Pidän Ämmässuota siksi potentiaalisena paikkana, koska
- Ämmässuolle menee hyvä tie perille asti, kunnes puomit pysäyttävät. Sinne on autolla helppo kipata "ylimääräinen lasti". Lasti voi olla joko joku tai ylimääräinen tavara. Nuuksiosta reput, takit yms. olisi suuren kävijämäärän vuoksi kuitenkin nopeammin löydettävissä (pois lukien painolla varustetut ja lampeen heitetyt)
- Ämmässuolla kulutustavara on kuin neula heinäsuovassa
-Jos halutaan peittää jälkiä, niin fiksuin hävittää tavarat massan joukkoon, ei metsään.

Tässä jutussa on mielenkiintoisia seikkoja, kuten se, että Nela pukeutui kotoa lähtiessään harmaisiin juoksutrikoisiin, vaelluskenkiin ja otti mukaansa vanhan ulkoilutakin sekä pääpannan sekä kävi kaupassa tarkoittaa se suunnitelmallisuutta - tuskin hän juoksutrikoissa ja vaelluskengissä olisi mennyt töihin eikä lääkärille, kuten ei mennytkään....
Mitä hän teki nahkatakilla, jos tarkoitus olisi ollut mennä vain retkeilemään? Hän olisi ehkä ottanut mieluummin fleecetakin kylmyyttä varten? Ehkä nahkatakki oli ehkä hänelle niin tärkeä, että sitä hän ei halunnut jättää?
Toisaalta impulsiivisuudesta kertoo se, että hän ei ollut ottanut selvää bussilippuasiasta, kuten ladannut arvoa kortille etukäteen. Ehkä sinne ei kannattanut enää mitään ladata?

Olikohan Nela siirtänyt etukäteen salaa tavaroitaan jo muualle? Työpaikalle, josta työkaverit veivät ne mukanaan Tshekkeihin? Ajoitus olisi täydellinen.
Hastape
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Hastape »

http://keskustelu.suomi24.fi/t/859667/melontareitit

Näyttää pääsevän Pitkäjärvestä pois kanootilla, mutta eipä sen kummempi uutinen ole kun ei mitään viitteitä moiseen ole.
stalkkeri
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja stalkkeri »

Haluaisin lähteä etsii Nelaa.
Onko se mahdollista ja miten ?
Vastaa Viestiin