Agentti Mustikkasuu kirjoitti:Ihme vihamielinen ilmapiiri täällä palstalla erityisesti tuota löytynyttä pantahavaintoa kohtaan. Yli 220 sivua on lätisty ja Nela on edelleen hukassa. Mielestäni kaikki oljenkorret pitää tuoda esiin, eikä täällä palstapoliisien (esim. Manfreda) pidä heti saivarrella ja itkeä lautamiehissä kaikista "uusien" kirjoituksista. Ja bannia napsahtaa mutta napsahtakoon. Minusta myös uusilla nimimerkeillä on hyviä ajatuksia, samoin kuin vanhoilla, ja tilaa pitäisi olla täällä kaikille.
Missä olen saivarrellut?
Olen kommentoinut hiuspantavihjettä vain kolmesti.
Ensimmäisessä kommentissani sanoin
"Kannustettavaa, että omatoimiseen maastoetsintään löytyy halukkaita" ja otin lyhyesti esille, että uutisoinnissa on mainittu kyseessä olleen päähän kiedotun huivin, joka ei sikäli vastaisi kuvausta.
Toisessa viestissä sivuttiin sitä, voiko tuo huivi-uutisointi olla virheellinenkin, mitä pidin mahdollisena. (Onhan se tosiaan voinut olla vaikka jotain huivin ja pannan väliltä, kuten myöhemmin kuvinkin on todisteltu) Ketjussa on ollut ongelmaa siitä, että arveluista tulee nopeatempoisessa ketjussa faktaa, joten kerroin lyhyesti oman mielipiteeni villiintyvien arveluiden faktapohjasta, korostaen kuitenkin, että
"tarkoitukseni ei ole olla negatiivinen ketään kirjoittajaa kohtaan ja toivon toki, että löytö merkitsee jotain"-
Tähän viestiin tartuit arvellen, että sotken faktoja ja sulle vastattiin muun kuin minun toimesta lähteellä - tähän en katsonut tarvetta enää palata, yksi lähde linkkinä jo laitettu.
Kolmas viestini oli kysymys Brassille, en ymmärtänyt mitä hän tarkoitti ja asia sivusi vihjettä löydetystä pannasta. Brassi selitti näkemyksensä.
Missä osoitan näissä kolmesta hiuspantaviestissä vihamielisyyttä asiaa kohtaan?
Olen yhden kerran viitannut uusiin nickeihin lautamiehissä, ja se lauseeni on nähtävissä ylempänä:
"Kirjoittajista niin moni on uusi, etteivät muuten ehkä edes huomaa tai välitä tulla lautamiehiin, kun on niin kiire sanoa mielipiteensä juuri siihen kohtaan." Tämä viittasi siihen, että ketjussa on ollut lautamistekstiä. Arvelin siis, että kaikki uudet eivät edes tiedä, mikä mielipide kuuluisi lautamiehiin (mikä on siis osin ymmärrettävääkin koska kyse on uudesta palstalaisesta), tai sitten eivät välitä, koska haluavat osallistua juuri siihen ketjuun sillä hetkellä odottamatta vastausta lautamiespuolella.
Uusilla kirjoittajilla on ollut mielestäni hyviä näkökulmia ketjussa - sisältö postauksessa ratkaisee, ei "minfo-ikä".
Missä täällä siis itken uusien kirjoituksista?
Pyrin tiivistettyyn ja napakkaan kirjoitustyyliin ketjuissa ja siitä voi toki halutessaan saada negatiivisen kuvan. Toivottavaa olisi tietty, että kirjoitustavastavani huolimatta sinäkin luet tekstini jatkossa asiana, ilman lisäilyjä tunnetiloistani tai keksimistäsi mielipiteistäni - jotka vielä jaat muille lukijoille ketjussa oikeana tietona.
Kun minusta kuitenkin halutaan nyt leipoa huppupäinen pääpahis: vihamielinen, saivarteleva, itkevä palstapoliisi, niin tänne vaan räkättämään lauteille - ei mun takia kannata sentään bannia ottaa

.