Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Mona Lisa
Aloitteleva Besserwisser

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja Mona Lisa »

hubbabubba kirjoitti:
Atlanta kirjoitti: On ollut vaikka puhetta avioerosta jo näinkin liiton aikaisessa vaiheessa. Koska liitto on solmittu Tsekeissä, niin luultavasti eroakin on haettava siellä. On sama, onko heidät vihitty sitten jommankumman kirkkokunnassa vai siviilissä.
Nuuksion patikkareissun kautta lentsikkaan ja tsekkeihin avioerohakemusta täyttämään? Jepjep... Itse ostan melkein helpommin sen sinänsä vähän "vauhdikkaan" tuntuisen Nela-oli-kultaryöstömeloja-teorian.
Luulisi, että ainakin Nela olisi vanhemmilleen edes jotain ilmoittanut, jos on vain lähtenyt maasta. Vanhemmat selvästi järkyttyneitä.
Sniper
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sniper »

nellistiina kirjoitti:poliisi kertoi jossain haastattelussa, että alkavat tutkia niitä tele-ja datatietoja alkuviikosta ja muita taustatietoja. Varmaan löytävät jotain eri asia kerrotaanko kaikkia julkisuuteen tutkinnallisista syistä. Ymmärsin, että mikäli jotain uutta ilmenee etsintöjä jatketaan.
Jos poliisilla olisi pientäkään viitettä siihen, että katoamiseen liittyisi rikos niin kadonneen etsintänimike muuttuisi varmasti rikosta epäillään nimikkeeksi. Silloin poliisilla olisi valtuudet selvittää alueen telelikennettä laajemmin ja haravoida siten kaikki alueella liikkuneet. Ja sitä kautta alueella liikkuneiden puhelintiedot.

Näin ei kuitenkaan näytä asian laita olevan.
Saga72
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Saga72 »

Vielä palaisin Nuuksion haravoimiseen..en aluetta tunne enkä hahmota sen kokoa, mutta itse oman paikkakunnan metsiä viikkotolkulla etsinnöissä rämpineenä (ympärillä myös vesistöä), tosin kadonneita koiria etsimässä, löydöt on lopulta tehty hyvinkin läheltä katoamis/havaintopaikkaa. N.1-5km etäisyydellä siis..näissä ollut mukana etsijäkoiria ja meitä vapaaehtoisia omine koirineen iso joukko lähes 24/7, ja tosiaan viikkoja etsitty. Koirat olivat kuitenkin menehtyneet jo pian katoamisajan jälkeen ja olleet paikallaan koko ajan. Pointin tästä nyt varmaan ymmärrätte ☹ . Mutta toki kun näitä spekulaatioita lukee niin täytyy olla avoin muillekin vaihtoehdoille, minua hieman ihmetyttää tuo satamista/lentokentiltä etsiminen kyllä. No joo, tämmöistä pohdintaa..
Esdu
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Esdu »

En tiedä onko tämä liian kaukaa haettu,mutta. Itselläni on käytössä samsungin a5 puhelin. Omistan Gmailin sähköpostin, joka on puhelimessani ns. Aktiivisena koko ajan. Kun kirjaudun esimerkiksi tietokoneella pystyn näkemään "paikat joissa olen ollut" joka päivältä vaikka en olisi sähköpostia millään tavalla kyseisessä paikassa käyttänyt.
Ajattelin vain jospa Nelan mies olisi tiennyt hänen sähköpostinsa ja mahdollisesti jopa salasanan, niin hän voisi katsoa missä hänen viimeinen sijainti on ollut=missä puhelin on.
nellistiina
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja nellistiina »

Kuitenkin sanoivat, että yritetään tutkia teleliikennettä alkuviikosta.
It-säätäjä
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja It-säätäjä »

Olin juuri tulossa kertomaan että nuo puhelimen omat palvelut , esim Microsoftin etsi puhelin , tai anroidin paikannus palvelut toimii juuri niin että otettaan määrä välein paikkatieto satelliiteista joka kerrottaan web palveluun , joten paikka on melko tarkka puhutaan alle 100 metrin heitoista, tietysti jos vaikka vaihdat paikkaa juuri kun puhelin on paikka tiedon ottanut niin saattaa olla esim 2h viive jona aikana puhelin näyttää sitä edellistä sijaintia ei vika vaan ominaisuus , eihän noissa älyluureissa akku kestäisi edes 2-tuntia jos siellä painettas menemään prosessori punasena kaikkea turhuutta.sitä en tiedä ovatka puhelin valmistajat tehneet tuon paikkatieto ohjelmansa niin jos netistä painetaan päivitä sijainti nappulaa puhelin saa datapaketina tiedon että kerroppas mulle missä menet. tietysti ei toimi jos datayhteys estetty. jos gps dataa ei ole saatavilla silloin saattaa käyttää avoimia wlaneja paikannukseen ja /tai gsm linkkejä. jolloin taas paikannus voi olla jotain muuta kuin tarkka.
Ainakin tämä tapaus osoittaa että foliohatut voidaan riisua , ihmisillä on ollut uskomus että matkapuhelimien , bonuskorttien ja muiden digitaalisesten laitteiden takia meidän voidaan paikantaa mistä vain milloin vain. Jotenkin siltikin uskomatonta ettei edes puhelinta ole löydetty vaikka apuna on ollut linkkien data , ehkä puhelimen oma paikannus palvelu. Tätähän jo kauhistelin ekoina päivinä että , pitäisikö voimavarat osoittaa sellaiseen dataan josta mahdollinen löytö voidaan tehdä, eli operaattori ja puhelimen valmistajan tarjoama paikannus palvelu jos sellainen on käytössä.
Mitä lämpökameraan tulee niin varmasti tulee useita lämpöjälkiä , moniko niistä sitten oli ihmisen se taas on asia erikseen. uskoisin että tuollaisessa etsintä kopterissa on myös tehokas valonheitin jolla voidaan saman tien tarkistaa asia että mikä lämpöjäljen aiheutti.
Agent O.
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Agent O. »

MrMickey kirjoitti: Ongelma tässä Windows puhelimen paikantamisessa on että se pitää olla puhelimesta kytkettynä päälle,
Toiminnallisuuden ollessa päällä, se näkyy loppukäyttäjälle. Uskaltaisin melkein väittää, että jos toimintoa ei ole explisiittisesti aktivoitu, sijainnit rekisteröidään edelleen joka tapauksessa NSA:ta varten. Puhelinmallista riippumatta ja kaikilla amerikkalaisilla käyttöjärjestelmillä. Ongelma vain on, että jälkimmäisessä tapauksessa rekisteröinnin selvittäminen voi olla käytännössä mahdottomuus jopa valtion viranomaiselle, vaikka asiaa tutkittaisiin rikosnimikkeellä.
nellistiina
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja nellistiina »

Toivottavasti ei ollut sotkeutunut mihinkään. Mikäli siellä joku odotti Nuuksiossa.
Olivatko edellisen viikonlopun aikana olleet Petroskoissa tai Prahassa?
MrMickey
Susikoski

Viesti Kirjoittaja MrMickey »

Mona Lisa kirjoitti:Eikö pystytä paikantamaan, missä kohtaa tekstiviesti äidille oli lähetetty? Nelahan oli kymmenen aikaan saapunut Nuuksioon ja 14.25 lähettänyt äidilleen tekstiviestin. 4 tuntia eroa. Siinähän on keretty vaikka minne. On siis 4 tuntia ollut ihan järjissään siellä metsässä ja saanut lähetettyä vielä tekstiviestinkin, joten en usko mihinkään sairaskohtaukseen. Vai onko se viesti paikannettu?
Nyt ei pidä sekoittaa sateliittipaikannusta ja matkapuhelinpaikannusta!

Sateliittipaikannus (GPS) ottaa sijainnin sateliittien avulla, ja tämä palvelu ei tallennu operaattorin lokiin, vaan tähän tarvitaan jokin oma ohjelma puhelimessa (Kartat, navigointi, sports tracker, "fin my phone" etc), nämä ohjelmat tallentavat sijainnin omaan lokiinsa. Matkapuhelinpaikannus vuorostaan perustuu puhelimen ja mastojen väliseen "keskusteluun". Tämän tarkkuus riippu ihan alueesta ja moneenko tukiasemaan puhelin on yhteydessä.

Lukekaa lisää:
- http://www.112.fi/hatatilanne/matkapuhelinpaikannus
- http://paikannus.com/
Vaakalintu
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Vaakalintu »

Tuo kotiäidin kuvan ylempi ympyröity hahmo muistuttaa kovasti henkilöä, jonka näin näyssäni, jota olen pihdannut. Selitin ensimmäisen selvänäköhavaintoni ohessa, että näin tapahtuman, johon liittyi toinen ihminen ja tämä tapahtuma viittasi rikokseen.

Olen kertonut tästä näystä läheisilleni heti tuoreeltaan, mutta pantannut sen julkaisua, koska poliisi ei ole ilmoittanut epäilevänsä rikosta. En myöskään tahtonut tuottaa turhaa tuskaa tai loukata asianosaisia ja minulla ei, niinkuin aiemmin olen täällä jo kertonut, ollut varmuutta siitä, oliko kyseessä symbolinen näky vai reaalinen, todella tapahtunut tilanne.

(Olen jo aiemmin siirtänyt nämä ns. yliluonnolliset jutut omalta osaltani tuonne huuhaa:n puolelle, mutta tämän kohdalla tuntui, että tämä on sanottava ääneen tässä ketjussa. Olen pahoillani, jos joku tästä repii hiuksia päästään; ymmärrän, että aihe on ristiriitainen ja sen tukena on tässä kohtaa vain sanani. Vilpittömästi voin kuitenkin käsi sydämellä sanoa, että vuosien varrella selvänäkemistäni todentamiskelpoisista asioista oman arvioni mukaan 70-80% on mennyt vähintään merkittävässä määrin oikein. Siksi toivon tässä kohtaa nyt poikkeuksellista avarakatseisuutta. Ainoa motiivini on auttaa jutun ratkeamisessa. Kiitos.)

Kirjoitan näkyni tuonne huuhaan Nela-ketjuun, koska olen lähdössä huomenna Lapin erämaihin ja minusta tuntuu, että kun katoamisesta on kulunut jo aikaa, niin siinä tässä kohtaa häviää vähän jos sisällön jakaa.

Agent O.:n pohdinnat bussikuvan varustuksen huonosta soveltuvuudesta reittien ulkopuolelle, aamukasteen kostuttamaan aluskasvllisuuden sekaan ja kosteisiin maastoihin olivat myös hyviä pohdintoja, joista paljon luonnossa liikkuvana on helppo olla samaa mieltä.
Viimeksi muokannut Vaakalintu, To Syys 24, 2015 1:37 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
It-säätäjä
Scooby-Doo

ei sovi unohtaa fbi:tä , KGB:tä eikä stasia, saattaahan se vielä lähettää k-kaupalle ja prismoille tiedon jotta tiedetään montako potentiaalita asiakasta on lähimailla.
Agent O. kirjoitti:
MrMickey kirjoitti: Ongelma tässä Windows puhelimen paikantamisessa on että se pitää olla puhelimesta kytkettynä päälle,
Toiminnallisuuden ollessa päällä, se näkyy loppukäyttäjälle. Uskaltaisin melkein väittää, että jos toimintoa ei ole explisiittisesti aktivoitu, sijainnit rekisteröidään edelleen joka tapauksessa NSA:ta varten. Puhelinmallista riippumatta ja kaikilla amerikkalaisilla käyttöjärjestelmillä. Ongelma vain on, että jälkimmäisessä tapauksessa rekisteröinnin selvittäminen voi olla käytännössä mahdottomuus jopa valtion viranomaiselle, vaikka asiaa tutkittaisiin rikosnimikkeellä.
Salomé
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Salomé »

Mun sony xperia saunalahden liittymällä näyttää kotona sijainnin noin kilometrin pieleen. Asutaan suht lähellä Helsingin keskustaa korkealla, mutta kotona tosi huono kenttä. Merkitsee sijainniksi viereisen moottoritien toiselle puolelle, metsään/teollisuusalueelle.
Eilisaamu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Mona Lisa kirjoitti:Eikö pystytä paikantamaan, missä kohtaa tekstiviesti äidille oli lähetetty? Nelahan oli kymmenen aikaan saapunut Nuuksioon ja 14.25 lähettänyt äidilleen tekstiviestin. 4 tuntia eroa. Siinähän on keretty vaikka minne. On siis 4 tuntia ollut ihan järjissään siellä metsässä ja saanut lähetettyä vielä tekstiviestinkin, joten en usko mihinkään sairaskohtaukseen. Vai onko se viesti paikannettu?
Tätä mä olen yrittänyt täällä just tuoda esiin, että etsittäisiin ennemmin esim Siikajärven ympäristöstä. En ymmärrä minun ajatuksenjuoksulla miksi etsinnät kohdistetaan siihen seudulle jossa viimeinen havainto, jos on tekstiviesti lähetetty monta tuntia jälkeen. Pitäs miettiä mihin ihminen ehtii kävellä siinä aikavälillä. Esim neljä tunnin kävelymatka Kattilasta joka ilmansuuntaan ja ajatella mihin olisi suurin todenäköisyys että olisi lähtenyt, ja taas siitä pisteestä alkaa laajentaa etsintöjä mihin mahdollisesti sitten. Itse ajattelen ensimmäisenä Siikajärveä bussiyhteyksien vuoksi. Mutta muitakin otollisia suuntia on.
It-säätäjä
Scooby-Doo

Salome , varmasti kotioloissa paikannus näyttää pieleen koska katon läpi tuo gps signaali saattaa kulkea vähän huonosti , käveleppä pihalle puhelimen kanssa ja hetken perästä kokeilu uudelleen näyttääkö tarkempaa paikkaa.
Itse uskon että poliisi ja vapaaehtois pelastus etsii henkilöä todisteiden valossa , eikä näkyjen perässä , täytyy muistaa että jos esimerkiksi oletus on että puhelin on vielä ennen sammumista liikkunut sorvallan mastolta ämmässuolle päin luonnollista ehkä on että sieltä päin etsitään , en siltikään tuomitse ja tuo nauhan löytöpaikka olisi syytä tutkia , ketkä sen toteuttaa onkin eriasia.Huomioitavaa vielä on että tuollainen gsm-tukiasema on suuntaava , eli siellä kai vähintään on 4 vastaanotinta /lähetintä , jotta mastosta saadaan ympärisäteilevä, joten poliisi varmasti tietää toivon mukaan mistä mastosta / ilmansuunnasta viesti on lähtynyt ja etsinnät on sinne alueelle.
Lassie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Tässä vielä linkki tuoreehkoon Mtv:n uutisjuttuun, jossa mainitaan kuinka poliisi nyt vihjeiden tutkinnan lisäksi koettaa saada selville tarkempia paikannustietoja Nelan puhelimelle. Elikkä olisiko teleliikenteen tutkinta vain kadonnen puhelimen paikannusta, kun ei laajempikaan esitutkinta päällä. Voisi ajatella että tuo tekstikohta (löytyy linkistä) tarkoittaisi että nyt koettaisvat katsoa, mitä paikkapalveluita/sovelluksia kännykässä on voinut olla ja mitä paikannusinfoa niistä voi saada. http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... us/5320678

Siihen aiemmin mainittuun spekulaatioon aivoerohakemuksesta ulkomailla, niin ao Taloussanomien artikkelin mukaan vaikuttaisi siltä, että oikeuspaikaksi määräytyy avioasioissa se mihin aviopuolisioilla eniten yhteyttä, jos molempien asuinpaikkana ollut jo vuosia Suomi, niin käsittäisin artikkelia soveltaen tarkoittavan sitä että asian käsittely ja oikeuspaikka olisi Suomessa. Elikkä seikkaperäisesti ajateltuna ei näin olisi juridisesti ilmeisestikään tarvetta lähteä ulkomaille, siis tämä perustelu vaan siltä kantilta. http://m.taloussanomat.fi/ihmiset/2012/ ... 237329/139
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Vastaa Viestiin