sisotalo kirjoitti:Turre on kysellyt mihin sisotalo hävisi ja mikä on Hätäpuhelun historia. Sisotalo ole mihinkään hävinnyt vaan hallinto on ottanut pois sen, että on paikalla koko ajan.
Hätäpuhelun kuulemista pyysin keväällä 2012, sinä aikana kun katselin KKOn arkistossa kuulusteluvideoita. Sitä ei aluksi annettu, mutta kun kysyin Vaasan hovilta, sanottiin että ovet oli auki kun Hätäpuhelu kuultiin, siksi joutui myös KKO antamaan CDn minulle. Olen useissa yhteyksissä näyttänyt kuvan siitä kun työnnän sen KKOn koneeseen. Omassa en saanut sitä kuunnella. Minä en saa siitä irti muuta kuin Amandan ja Annelin puheet, Jukkakin jää etäiseksi. Äänityksen tarkoituksena oli avunpyynnön nauhoittaminen.
Tapasin sitten Susanna Launeen yhdessä Kukan isän kanssa ja silloin pyysin Susannaa menemään kuuntelemaan KKO arkistoon sen nauhan, johon Tuija Niemi oli ottanut vain ne pätkät, jossa Jukka on äänessä. Hän kuunteli koko nauhan moneen kertaan ja löysi sieltä uusia kohtia, joissa Jukka kutsuu Annua apuun
Myöhemmin sain haltuuni nauhan, ääni oli aivan sama kuin CDllä jonka olin työntänyt KKOn koneeseen. Susanna pyysi sitä ja minä lähetin, mikä johti litterointiin. Olemme molemmat siis kuunnelleet virallisen, teknikko Virtasen polttaman CD ja se on sama, joka on nyt <anneliauer.com> ja Rapu radiolla. Molempien lähde on sama.
Tampereen litterointi antaa paljon vahvistusta Tuija Niemelle. Siitä selviää mm se, että Jukka kuuluu viimeisen kerran 02.29 ja kolina hetkeä myöhemmin kun murhaaja hyppää ulos ikkunasta. Tämän Amanda näkee keittiön ovelta ajassa 02.42 kuten Alpo on osoittanut.
Lihavoituun kohtaan: Eikös Auer itsekin yllättynyt löydöistä, joista voi päätellä, että Jukka oli huutanut apua?? Auer nimenomaan oli tuoreeltaan todennut Joutsenlahdelle, että
apua Jukka ei huutanut,... jotain se huusi sitä annua, siis niin ko mä sanoin, hän olis voinut huutaa myös Hannua(2.12.2006).
Joutsenlahti pani sitten pystyyn 'Hannun' etsimisen, ja päätyi ottamaan DNA-näytteen yli 700:ltä 'Hannulta'!
Auer ei puhutellut Jukkaa kertaakaan. Tytölle kyllä puhui muina miehinä. Tämä outous hirvitti jo silloin, kun vasta luin iltasanomista häkelitterointia keväällä 2010, että mitä helvettiä tää nyt on olevinaan.
Niin, minua ihmetytti alunperinkin kovasti se, ettei Jukan ja Auerin kommunikointi toiminut lainkaan. Puoliso ei ymmärtänyt ennen kuin viiden vuoden päästä, että apuahan se rakas puoliso siellä huuteli.
Nyt ei enää ihmetytä. Niin että ne Susanna Launeen 'löydöt' ovat jälkiviisautta! Annelin mukaan Jukka ei huutanut häntä apuun. Eivätkä ne Jukan 'auuu'-huudotkaan aivan selvästi äännettyjä olleet.
PS: Muistui vielä mieleen, että Anneli selitti Joutsenlahdelle sairaalassa myös, että vaikka ehkä Jukka huusikin 'sitä annua tai sit sitä hannua', niin hänen mielestään Jukka ehkä halusi tietää onko hän vielä hengissä. Mut et jotain se huuteli siellä,
nyt ei voi jälkeenpäin enää kysyäkään. Mut et jos se tekijä olisi yrittänyt Aueriakin vahingoittaa, niin tuskin Jukka olisi siihen pystynyt, koska
Jukka oli pieni mies, 160 cm, ja väsynytkin pitkän työpäivän jälkeen. (paikka paikoin sanatarkka, paikkapaikoin referoitua. Kaikki nuo 'episodit' löytyvät etp:stä..)