HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

turumurre kirjoitti:Vuonna 2008 Tampereen yliopisto teki edellisillä sivuilla olevan litteroinnin (oletettavasti silloisen tutkinnanjohdon toimesta). Tampereen yliopistollakaan ei kuultu kuole-sanaa.

Eikö olekin ihmeellistä sisotalo, että v2009 lopun jälkeen kyseinen kuole -sana on tullut kuuluviin, jopa niin että se on yksi selkeimpiä sanoja taustaäänistä.
Mä en kyllä ihmettele tuota lainkaan. Tai jos ihmettelisin, niin sitten pitäisi ihmetellä myös sitä, kuinka vielä vuonna 2008 poliisit hyppivät ketterinä poikina mennen tullen läpi rikotusta ikkunakehikosta. Mutta myöhemmin kaverit kohtasivat suuria vaikeuksia samaisessa tehtävässä.

Jonkin verran mietityttää selitykset sille, miksi verijälkirekonstruktio piti toistaa kahtena perättäisenä vuonna, eli vuosina 2008 ja 2009. Etteivät vaan verijäljet sattumoisin kuivuneet liian nopeasti vuonna 2008. Molemmilla testikerroilla unohdettiin mitata lattian lämpötila, vaikka ainakin yksi tutkimuksia tehnyt poliisimies oli vakuuttunut lattialämmityksen olleen täysillä surmapaikalla.

Kuinka me voisimme varmistua, että kapellimestari apupoikineen kuuntelee alkuperäistä häketallennetta?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Pieni liekki kirjoitti:...
Kuinka me voisimme varmistua, että kapellimestari apupoikineen kuuntelee alkuperäistä häketallennetta?

Aiheellinen pohdinta, sillä uskon että tuo veikko on tutkaillut tallennetta pitkään,
etsinyt hurinoita ja merkkejä manipuloinnista.
Mutta tosiaankin: Kenen manipuloinnin tuotoksia...

Kiusaanpa teidän aivonystyröitänne hieman lisää:
IS 3.4.2010
Keskusrikospoliisin rikosteknisen laboratorion johtaja, professori Kimmo Himberg korostaa ratkaisevana pidetyn hätäpuhelun seulomista Suomessa.

- Taivuin uuden tutkinnajohtajan pyynnöstä lähettämään nauhoitteen Englantiin ja USA:hin,mutta FBI:n parannustulos ei ollut läheskään niin hyvä kui Tuija Niemen täällä tekemä. Niemen käsitys tallenteen sisällöstä on alun alkaen ollut se, mikä nyt oikeudessa esitetään, Himberg sanoo.
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Kuuluiko Häkevirkailijalle myös näitä juttuja? Häke kuuli kaiken suoraan ja puhtaasti.
Kanerva kertoo, että hänen puhelimestaan on toistuvasti kuulunut outoja häiriöääniä, kun hän on keskustellut turvallisuuspolitiikasta. Kanerva sanoo uskovansa, että hänen puhelintaan kuunnellaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015092 ... 4_uu.shtml
Näin ainakin kun kotona on rinnakkaispuhelin lankaversiolla. Pahus kun kuuluu niin huonosti ja kiertää niin paljo.
Viimeksi muokannut kaljaloota, Pe Syys 25, 2015 10:57 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ellunen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ellunen »

Pieni liekki kirjoitti:
Jossain lähteessä mitä en nyt muista, luki, että kapellimestari ensin oli ottanut netistä nauhan ja sitä kuunnellut ja tulkinnut, mutta sitä ei tarina kerro, että onko alkuperäinen nauha annettu käyttöön kun nämä apupojat ovat tulleet mukaan kuunteluun.
Öppnas Här
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Öppnas Här »

Ulvilan henkirikoksen hätäkeskustallenneteen tutkiminen on nyt taitavien osaajien varassa. Harrastuspohjalta kuunnellen tallenne on hyvin outo. Hyvin todennäköistä on, että siellä on käytetty keinotekoisia äänentuottajia. Ei ole ihmeteltävä asia, jos tallenteen tutkijat päätyvät siihen, että taustanauhoitetta on käytetty.
Asialinjalla alati. Pohjolan poliisi. Varo vaaraa. Kavahda konnaa. Pakene pedofiilia. Ikuinen isä. Salainen sopimus. Hallitse halusi.
Ellunen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ellunen »

nihlist kirjoitti:
Ellunen kirjoitti:En jaksanu jokasta lainausta laittaa, mutta siihen keittiöasiaan ja linjoilla asiaan.
Olenko siis ainoa Suskun lisäksi joka kuulee et oon keittiös ja et pysytään siin tai sen linjoil?

linkitetty täältä: http://anneliauer.com/ulvilan-hatakesku ... tterointi/

1:43 Epäilty vastaa päälle: Mä, -mä soitan poliisil, siel pyydettii et…

1:46 Uhri huutaa vaativasti mongertaen: Tule pjaa pjaa! (yrittää sanoa Tule pian pian?)

1:46 Epäilty: me pysytään sen linjoil. Tämä oli litteroitu täysin väärin ja väärän ihmisen sanomaksi ”Mite mä pääse linjoil”. Nauhoituksessa on eri atmosferinen saundi (äänimaisema), ei taustaääniä, ei hengitystä. Luuri on kauempana suusta, epäilty ojentaa sitä juuri lapselle? Tapahtuiko sama, kun lapsi vastasi ”Joo” aiemmin?

3:25/26 Epäilty nyyhkäisee puhelimeen

3:26 Epäilty jatkaa itkuisena: Mä en tie, mä oon nyt keittiös, mä enh (huohottaa).

3:29 Epäilty jatkaa kysyen: Meneks mä kattomaa? Huoh.

Niin ja nämä olen kuullut näin alusta asti ennen kuin olen edes tätä litterointia nähnyt.
Joko mun kuulossa on vikaa pahasti tai sitten muiden kuulossa jotka kuulevat niin pahasti väärin.
Vai onko näin, että olette jo niin pitkään alkuperäistä litterointia lukeneet ja tulkinneet ilman ääninauhaa, että sitten sen kuultua on jo mielikuvat sanomisista pinttyny päähän siten, että ei kuule mitä oikeasti nauhalla kuuluu? Kunhan ihmettelen ääneen.. :shock:
Alkaa näemmä löytyyn jotain, nyt kun vielä vähän hidastat sitä sun "tule pian pian"-kohtaa, niin saatat alkaa kuuleen oikein.

Hidasta ensin 14% ja jos ei vieläkään kuulu, niin hidasta 24% alkuperäisestä, voit samalla vahvistaa kyseistä kohtaa noin 9 desibeliä, niin eiköhän se siitä.

Ps. kyseinen kohta ei ole noin kuin sinä olet "litteroinut".
Kyseinen 1:46 litterointi ei liity mitenkään tähän postaukseen eikä muihinkaan, tuli vahingossa mukaan ja oli suora litterointi Suskun blogista. Itse sen olen kuullut epämääräisenä pyyjääpänä. Mä en edelleenkään osaa tehdä ääninauhoille mitään muokkauksia, joten tuo hidastus ei onnistu vaikka kuinka haluaisinkin kokeilla.. :D
Onko muut kokeillu hidastuksia tässä kohdassa? Miksei voi suoraan sanoa mitä sieltä kuuluu omasta mielestä?
sepeteus
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Kohdassa 1.46 kuuluu ihan selvästi "tule auttaan". Ei tarvitse edes hidastella, saatika voimistaa ääntä. Ihmettelen kyllä jos joku kuulee jotain muuta.

Edelleen ihmettelen sitä, että joidenkin mielestä se "kuole" huuto ei olisi Annelin ääni? Siitähän tunnistaa välittömästi että se tulee Annelin suusta. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole ainakaan itselleni tullut edes mieleen.

Se on kyllä mielenkiintoista että kuka sen on kaivanut esiin, jos sitä ei tosiaan ole nauhalta kuulunut aiemmin. Mutta enivei, siellä se nyt kuuluu loud and clear.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Ellunen kirjoitti: Jossain lähteessä mitä en nyt muista, luki, että kapellimestari ensin oli ottanut netistä nauhan ja sitä kuunnellut ja tulkinnut...

Juu, ja näen ’sielujeni silmin’ erään episodin oikeudenistunnosta:
-Puheenjohtaja: Jos syyttäjällä ei ole muuta kysyttävää, niin kuulusteluvuoro siirtyy puolustusasianajajalle.

-Puolustusasianajaja: ... olette kertonut tutkineenne netistä löytämäänne Ulvilan hätäpuhelua. Oletteko tietoinen että tämä tutkimanne tallenne on manipuloitu.

-Kapellimestari: (katsoo ensin epäuskoisena, vastaa sitten)
Tämän takiahan täällä olemme, juurikin siksi koska löysin merkkejä siitä, että tallenne on manipuloitu.

-Puolustusasianajaja: Niin niin, mutta tarkoitinkin että oletteko tietoinen, että tämä tutkimanne tallenne on manipuloitu jonkun muun, kuin päämieheni toimesta.

-Kapellimestari: (katsoo nyt hämmästyneenä, mutta vastaa sitten tahdikkaasti)
Kyllähän minä ammattilaisena tälläiset olisin huomannut, en havainnut mitään merkkejä näistä manipuloinneista.

-Puolustusasianajaja: Jaaha... ...öööhmm... puheenjohtaja, ei mulla sitten muuta kysyttävää olekaan tässä vaiheessa.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

turumurre kirjoitti: Eikö olekin ihmeellistä sisotalo, että v2009 lopun jälkeen kyseinen kuole -sana on tullut kuuluviin, jopa niin että se on yksi selkeimpiä sanoja taustaäänistä.
Minusta ei siinä ole mitään "Älä kuole" kuten asianomainen sanoja, siis Anneli väittää. Minä olen kuulevinani "Haloo". Joka tapauksessa on Anneli huutohetkellä niin kaukana takkahuoneesta kuin vain voi.

Kun "Kuole" löytyi Santaojan pyynnöstä oli se Annelin käsky Jukalle kuolla samalla kun hän iskee ja se siis tuli takkahuoneesta. Minusta se voisi hyvinkin olla ulkopuolisen murhaajan sanoma. Tunnustan kaiken tietämättömyyteni asiassa.

Mitä tulee kahteen verkossa esiintyvään Hätäpuheluun, ne ovat aivan samat. Alkuperästä saa kysyä Ravulta, Susanna sai minulta. Verkossa on se sama nauha, jonka Susanna Laune ja minä olemme kuulleet KKOn arkistossa ja josta Virtanen on antanut selvityksen. Aito tai työstetty, en mene sanomaan.
harjoittelija
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Hauskaa juttua täällä tänään. Perjantaifiiliksissä?
1alevo – toi kyllä pitää testata :mrgreen:
Murre: kiva että oot pitkästä aikaa paikalla. Toi episodi on hauska :) Mutta kyllähän sä itsekin tiedät, että häkepuhelunauhan manipulointi on eri juttu kun taustanauhan käyttö puhelun aikana, joka taas on eri juttu kun rinnakkaispuhelimen käyttö. Paras soppa saadaan, kun yhdistetään kaikki kolme.
Jossain aiemmassa viestissä viittasit siihen kommenttiini, soitettiinko puhelu keittiöstä vai ei. Varmaan suurin osa, jos ei kaikki, on lukinnut jo aikoja sitten kantansa siihen, että puhelu soitettiin keittiöstä ja jos jotain rinnakkaispuhelinta käytettiin, niin sitten liikkumisten aikana. Mutta miten tilanne muuttuisi, jos häkepuhelu olisikin alkanut jossain muualla (esim. työhuoneen puhelimessa) ja siirtyminen keittiön puhelimeen tapahtuisi vasta juuri ennen tytön kutsumista puhelimeen? Rinnakkaispuhelimesta linja kiinni…tyhjä 2 sek, puhelin auki keittiöstä.
nihlist
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Kylläpäs tänne on ilmaantunut sopanhämmentäjiä paljon. Tulee ihan mieleen ihanat sopankeittäjä sammakkovalkaman ajat.

Oli se niin rattoisaa aikaa, kun valkama itse tunnusti, että niin kauan homma pyörii kuin saadaan tunnustus irtoamaan, ennemmin ei rattaat pysähdy ja siitähän tässä on kysymys.

Eli niin kauan olet julkisenvallan mukaan syyllinen, kunnes todistat itse syyttömyytesi.

Syyttömyysolettama on siis nakattu kankkulan kaivoon kuin hohtimet.

En ymmärrä tuota yhtä sopanhämmentäjää, sisotaloa.

Täällä se vannoo puolueetonta tutkimustaan ja vannoo mitään tekemättömän holistin animaatioon, esittää asioita, mutta jos noin ne esitettäisiin oikeusistuimessa, tuomio tulisi että paukkuisi.

Henkilökohtaisesti olen vakuuttunut ja vannon alfa-lavalin nimeen, että Auer on surmaan täysin syytön.

Sisotalo esittää moninaisin sanakääntein ja vannoo tallenteen joka netissäkin pyörii, että se on se täysin alkuperäinen, mutta mitä olen sitä pyöritellyt koneella, kuunnellut ja vähän vahvistanut, niin olen myöskin vakuuttunut siitä, ettei tallenne ole täysin alkuperäinen.

Ihmettelen myöskin oikeusarkiston tapaa tuon tallenteen osalta. Kaikin mahdollisin keinoin estetään sen ulospääsy arkistosta.

Ei saa omalla tietokoneella kuunnella, siitä ei saa ottaa kopioita ja muita ihmeellisyyksiä.

Kyseinen tallenne kuuluu esitutkintapöytäkirjan liitteisiin ja täten on siis täysin julkista tavaraa ja on kenen tahansa saatavilla maksua vastaan kuten LAKI määrääkin, asianomistajille kyseinen tallenne on ilmainen esitutkintapöytäkirjan mukana yhden kappaleen verran kuten laissa onkin.

Nyt kehoitan niitä joilla rahkeet riittää, niin hakemaan tuon täysin alkuperäisen tallenteen ja pistään sen netissä jakoon, se ei kopioimalla kulu ja on pieni hinta siitä totuuden rinnalla.
nihlist
Martin Beck

turumurre kirjoitti:
Ellunen kirjoitti: Jossain lähteessä mitä en nyt muista, luki, että kapellimestari ensin oli ottanut netistä nauhan ja sitä kuunnellut ja tulkinnut...

Juu, ja näen ’sielujeni silmin’ erään episodin oikeudenistunnosta:
-Puheenjohtaja: Jos syyttäjällä ei ole muuta kysyttävää, niin kuulusteluvuoro siirtyy puolustusasianajajalle.

-Puolustusasianajaja: ... olette kertonut tutkineenne netistä löytämäänne Ulvilan hätäpuhelua. Oletteko tietoinen että tämä tutkimanne tallenne on manipuloitu.

-Kapellimestari: (katsoo ensin epäuskoisena, vastaa sitten)
Tämän takiahan täällä olemme, juurikin siksi koska löysin merkkejä siitä, että tallenne on manipuloitu.

-Puolustusasianajaja: Niin niin, mutta tarkoitinkin että oletteko tietoinen, että tämä tutkimanne tallenne on manipuloitu jonkun muun, kuin päämieheni toimesta.

-Kapellimestari: (katsoo nyt hämmästyneenä, mutta vastaa sitten tahdikkaasti)
Kyllähän minä ammattilaisena tälläiset olisin huomannut, en havainnut mitään merkkejä näistä manipuloinneista.

-Puolustusasianajaja: Jaaha... ...öööhmm... puheenjohtaja, ei mulla sitten muuta kysyttävää olekaan tässä vaiheessa.
Saattaisi olla, saattaisi olla, ei manipuloitu, mutta kuitenkin on manipuloitu.

Eli viranomaiset ei ole manipuloinut ja siitä merkkejä olisi, Auer on manipuloinut ja siitä merkkejä manipuloinnista löytyi.

Kummallinen tallenne :lol: :shock:
nihlist
Martin Beck

sepeteus kirjoitti:
Ande kirjoitti:
harjoittelija kirjoitti:Itseasiassa Anneli ei häkepuhelussa mitenkään ilmaise soittavansa keittiöstä.
....
Huvikseni luin tytön ensimmäisen kuulemisen läpi, eikä hänkään siinä mitenkään varsinaisesti totea, että puhelu olisi soitettu keittiöstä.
*no ei tällä mitään väliä, eiköhän se sieltä keittiöstä soitettu*
Eikös Tampereen litterointi ollut nimenomaan puolustuksen pyynnöstä? Sanokaa te hyväkuuloiset meille kuuroille, mitä te siinä kohdassa kuulette. "...mä en ole keittiössä " vaiko " olen keittiössä..." Vaiko " mä en - olen keittiössä"?
Niemen litteroinnissa on "mä oon ny keittiössä", kun taas Tampereen Yliopisto kuulee "mä en oo ny keittiössä". Eli riippuu tosiaan kuulijasta. Itse kuulen selkeästi "nyt mää en oo keittiös mää en" eli ei ole keittiössä.

http://aijaa.com/jFJ6aX
Kukanenhan kuulee mitä haluaa kuulla.

Paras tapa selventää kuulemaansa on, vähentää tempoa joka selventää ja eriyttää sanoja, vahvistaminen ja jos tarvetta on, hidastaa nopeutta.

Tuo kohta on "nyt mä tie" sanotaan nopeasti ja sen jälkeen "mä o nyt keittiös" ja viimeisenä "mä en.. hengitystä".
Caldera
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Caldera »

turumurre kirjoitti: Eikö olekin ihmeellistä sisotalo, että v2009 lopun jälkeen kyseinen kuole -sana on tullut kuuluviin, jopa niin että se on yksi selkeimpiä sanoja taustaäänistä.
Tähän liittyen vielä kiista Niemen ja Santaojan välillä. Niemi väittää että Santaoja osoitti hänelle tuon äänen, Santaoja kieltää näin tehneensä. Miksi? Eikö kaverin pitäisi kaiken järjen mukaan polleana ottaa kunnia näin isosta käänteestä jutun ratkaisemissa? On peitonnut sekä Niemen, poliisin tutkijat että esim. Hypermedialaboratorion.

Salissa
Niemi:
Täähän on ihan normaalia toimintaa meillä noissa tutkimuksissa että poliisin kanssa ollaan keskusteluissa näissä jutuissa ja sitten kysytään jotain tiettyjä kohtia että sitä tutkittais lisää, et se on nyt jotenkin merkittävä. Ja tää tuli Santaojalta tämä vihje että sitä kohtaa nyt täytyy tutkii lisää.

Manner:
Sanoiko hän itse että hän kuulee sen sanan?

Niemi:
Joo kyllä hän sanoi että hän kuulee sen.

Ja Santaoja:

Manner:
...kun siellä näissä litteroinneissä tuli tässä vaiheessa se sana k tai u-o-l-e, eli uole tai kuole, niin tuliko se mahdollisuus että sieltä vois tämmönen kuulua niinku teiltä tutkijana, kerrotteko liittyikö mahdollisesti tuo puhelinkeskustelu tai muu keskustelu sitte tämän sanan kuulemiseen.

Santaoja:
Ei, ei vaan tota mä muistasin et siitähän tehtiin tämmöinen tek-pyynti eli teknisen tutkinnan pyynti KRP:n laboratorioon missä tota pyydettiin näistä äänistä ja näistä, siin oli useampi kohta, sitä nyt enää muista mitä kaikkee siin, kuuluuko ulkopuolisen ääniä ja muuta näitä, semmonen on ollu, mutta mitään tämmösiä keskusteluja ei oo käyty et hänelle oltas kerrottu että jossain kohtaa kuuluu joku tämmönen ja mielipidettä siitä vaan se on pyydetty niinku kuuluu asianmukasesti.
nihlist
Martin Beck

Caldera kirjoitti:
Tähän liittyen vielä kiista Niemen ja Santaojan välillä. Niemi väittää että Santaoja osoitti hänelle tuon äänen, Santaoja kieltää näin tehneensä. Miksi? Eikö kaverin pitäisi kaiken järjen mukaan polleana ottaa kunnia näin isosta käänteestä jutun ratkaisemissa? On peitonnut sekä Niemen, poliisin tutkijat että esim. Hypermedialaboratorion.

Salissa
Niemi:
Täähän on ihan normaalia toimintaa meillä noissa tutkimuksissa että poliisin kanssa ollaan keskusteluissa näissä jutuissa ja sitten kysytään jotain tiettyjä kohtia että sitä tutkittais lisää, et se on nyt jotenkin merkittävä. Ja tää tuli Santaojalta tämä vihje että sitä kohtaa nyt täytyy tutkii lisää.

Manner:
Sanoiko hän itse että hän kuulee sen sanan?

Niemi:
Joo kyllä hän sanoi että hän kuulee sen.

Ja Santaoja:

Manner:
...kun siellä näissä litteroinneissä tuli tässä vaiheessa se sana k tai u-o-l-e, eli uole tai kuole, niin tuliko se mahdollisuus että sieltä vois tämmönen kuulua niinku teiltä tutkijana, kerrotteko liittyikö mahdollisesti tuo puhelinkeskustelu tai muu keskustelu sitte tämän sanan kuulemiseen.

Santaoja:
Ei, ei vaan tota mä muistasin et siitähän tehtiin tämmöinen tek-pyynti eli teknisen tutkinnan pyynti KRP:n laboratorioon missä tota pyydettiin näistä äänistä ja näistä, siin oli useampi kohta, sitä nyt enää muista mitä kaikkee siin, kuuluuko ulkopuolisen ääniä ja muuta näitä, semmonen on ollu, mutta mitään tämmösiä keskusteluja ei oo käyty et hänelle oltas kerrottu että jossain kohtaa kuuluu joku tämmönen ja mielipidettä siitä vaan se on pyydetty niinku kuuluu asianmukasesti.
Tätäkään kohtaa ei ole manner korostanut, että todistajien lausumat ovat täysin ristiriidassa keskenään.

Oikeuskaan ei ole havainnut mitään outoa todistajien lausumissa. HMMM.

Mutta, onko alkuperäisessä tuota kuole sanaa ja kuka sen HUUTAA, koska tällä tallenteella mikä minulla on, niin kuuluu tuo "kuole"-sana täysin selkeästi ja siitä kuulee ettei tuota huuda Auer, vaan kyseessä on selkeä miehen ääni ja kuuluu kohdassa 02:03,50.

Tuota sanaa ennen ON Auer PAENNUT PAIKALTA, noin muutama sekunti ennemmin ja jos oikein tarkkoja ollaan, Auer lähtee pakeeen vähän alle ajassa 01:56 ja pako jatkuu ohi puhelimen ulkoeteiseen josta kuuluu viimeisin kopsaus vähän yli ajassa 02:00.

Tuo "kuole sana siis kuuluu 02:03,50 eli Auerin pako takkahuoneen suunnasta kestää vähän yli 4 sekuntia, niin miten voi joku kuvitella Auerin ehtivän hiippaillen/ilman ääntä juosten takaisin 3 sekunnissa ja jälleen takaisin puhelimen viereen kysyyn, "hyyh tuleeks sieltä kettään", huutonsa jälkeen noin 2,5 sekunnissa eli jos Auerilta KESTÄÄ JUOSTEN, kuuluvasti lisäksi, vähän alle 5 sekuntia, niin miten Auer liikkuu täysin äänettömästi eteisestä takaisin takkahuoneeseen kopsauttaa Jukkaa päähän, huutaa "kuole"-sanan, palaa takaisin ÄÄNETTÖMÄSTI puhelimen viereen ja kaikki tämä kaksi eri matkaa lyönteineen ja huutoineen 5,5 sekunnissa.

Tässä on paha ongelma joka pitää pystyä sijoittamaan tapahtumat Auerin tekemäksi ja tähän yritetään ympätä vaikka mitä taustanauhoitteesta rinnakkaispuhelimeen, mutta siinä on lisäksi se, että tallennuspaikka on oikeastikkin keittiön puhelin ja sen kautta hätäkeskus.

Miten saada 9v lapsi näytteleen, huutoja, sanomisia "mun iskä voi huonosti, "iskä, älä kuole" ja tuo lapsen sanoma "iskä, älä kuole" kuuluu vasta sitten kun on ensin kuulunut TAKKAHUONEESTA se "kuole"-karjaisu.

Tässä kohtaa on todella paha ongelma niille jotka väittää ettei tallenne ole aito.

Mistä lapsi saa sen, että iskä saattaa kuolla (niin kuitenkin tapahtui), muttei Auerin toimesta, vaan ulkopuolisen surmaajan toimesta, jota poliisit suojelee.
Vastaa Viestiin