Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
saiMi76
Scooby-Doo

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja saiMi76 »

Mietin olotilaa.
Itse asuin ulkomailla paikallisen miehen kanssa. Päällisin puolin meilla oli kaikki hyvin ja mies oli kaikille mukava. Minulle kotona hän jaksoi syytää ajatuksiaan siitä,etää petän häntä joka mutkassa ja ihan vaikka ruokakaupassakin. Jos kävin kampaajalla, hän epäili minun olleen muualla vaikka oli uusi leikkaus ja väri päässä. Tämä syyttäminen ja epäily aiheettomasti oli todella kuluttavaa ja ahdistavaa ja välillä teki mieli ottaa ihan omaa aikaa jossain. Kellekään en voinut puhua koska kaikki pitivät miestäni upeana ihmisenä. Yhdessä kävimme myös maastopyöräilemässä ja lenkillä, mutta nekin mies sai käännettyä, että teimme sitä etten minä lihoisi liikaa (olin hoikka). Pientä henkistä väkivaltaa joka kiduttaa hiljalleen, jota ei itse kilttinä näe kunnes tulee mitta täyteen jotenki.
Eräänä päivänä kun hän oli töissä muutin pois asuntoon, jonka olin viikko kaksi aikaisemmin vuokrannut. Mies odotti minua takaisin vaikka olin tehnyt selväksi etten tule. En halunnut edes olla tekemisissä,en vastannut kymmeniin soitteluihin, koska koko ihminen ahdisti niiiiiiin paljon, että oma terveyteni oli hiuskarvan varassa.
Voin jotenkin ajatella, että mahdollisesti n+s häät oli yritys pelastaa suhde vaikka hullulta kuulostaakin. Minäkin olisin jossain vaiheessa suostunut avioliittoon vaikka olo oli karmea.
edna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja edna »

Tuosta Nelan ja Sergein vihillemenosta. Kun itse menin vihille, mieheni sanoi, että hän haluaa turvata minun tulevaisuuteni, jos hän kuolee aikaisemmin kuin minä. Siis työeläkkeillä ja leskeneläkkeellä. Olin 10 vuotta nuorempi.
Näin sitten tapahtui. Mieheni nukkui pois ja jäin leskeksi.
Ajattelin vain, että olisiko Nela voinut ajatella jotain samansuuntaista. Turvata Sergein tulevaisuus.
Tarkkaaja
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Tarkkaaja »

Ja mitä tulee Nelan ja Sergein avioliittoon, olisi tietenkin selvittävä millainen morsian Nela oli häissään. Nähtiinkö häissä onnesta sädehtivä morsian? Miten Nela koki häänsä? Oliko hänellä kaasoa kenen kanssa keskustella asioista? Miten hänen vanhempansa ja ystävänä näkivät Nelan olotilan hääpäivänä? Entä tämän jälkeen? Alkoiko Nela jotenkin muuttumaan häiden jälkeen tai jopa ennen sitä? Oliko Nela seurallinen ja sosiaalinen vai enemmän hiljainen syrjäänvetäytyvä seurustelutilanteissa. Kaikki nämä antaisivat vastauksia Nelan mielenliikkeisiin. Jotkut tekijät aina aiheuttavat sellaisen käyttäymismallin, että salaa lähtee patikoimaan, eikä kerro mitään. Ja sitten yhtäkkiä katoaa.
Syskon S
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

edna kirjoitti:Tuosta Nelan ja Sergein vihillemenosta. Kun itse menin vihille, mieheni sanoi, että hän haluaa turvata minun tulevaisuuteni, jos hän kuolee aikaisemmin kuin minä. Siis työeläkkeillä ja leskeneläkkeellä. Olin 10 vuotta nuorempi.
Näin sitten tapahtui. Mieheni nukkui pois ja jäin leskeksi.
Ajattelin vain, että olisiko Nela voinut ajatella jotain samansuuntaista. Turvata Sergein tulevaisuus.

Suomalaisten pitää olla naimisissa viisi vuotta ennen puolison kuolemaa tai pariskunnalla pitää olla lapsia, sitten vasta leskeneläkkeen saamisen ehdot täyttvät. Jotenkin ajattelisin, että venäjällä tai tsekeissä ei välttämättä olisi edes leskeneläkettä. Vakuutusrahojenkin kanssa joutuu odottamaan ties kuinka kauan, jos parilla nyt henkivakuutusta oli, joten minusta nuo ovat epätodennäköisiä syitä tehdä mitään järjestelyjä.
Moskumosku
Alokas

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 8.9.2015

Viesti Kirjoittaja Moskumosku »

jukuripää kirjoitti:
irisu kirjoitti:
aktivakti kirjoitti:Mikä saa nuoren kauniin naisen päätymään epätoivoiseen tekoon? Ehkä Nelan Ostravan ajalta tuli jotain uutta elämää uhkaavaa julkiseen jakoon.

http://www.czechcasting.com/
Montakohan kertaa tämä linkki on tuotu "uutena ideana" tähän ketjuun, alusta lähtien?

Täh? Oliko tuolla sivustolla muka tämä kyseinen Nela? Ekan sivun Nela ei ainakaan. Kuvasarja oli tekaistu vuonna 2015.
Googlen hakuun CZECH CASTING - TEREZA (0700) niin voi vertailla samannäköisyyttä
Syskon S
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Minä ajattelisin että jos pari on asunut viisi vuotta yhdessä vieraassa maassa ja vielä kahdessa kaupungissa, siinä hitsautuu varmaan tiiviisti yhteen (hyvässä mielessä). Sekin on hyvä merkki, että heillä on laaja ystäväpiiri, vaikka eivät ole asuneet samassa paikassa (Helsingissä) pitkään ja ystäviä kutsutaan rennolla meiningillä, vaikka molemmat eivät ole aina kotona. Nelasta on kuvia komean ja nuoren miespuoleisen työkaverinsa vieressä. Jos Seregeillä olisi mustasukkaisuusongelmaa, Nela olisi varmaan koittanut välttää kovin läheisiä kuvia (esim. silloin kun kuvassa on muitakin ihmisiä, hän olisi ihan huomaamattakin voinut järjestää itsensä jonkun muun viereen tai olisi voinut sanoa miestyökaverilleen, ettei oman miehensä takia halua olla ihan kyljessä kiinni). Minä tiedän tuollaisia naisia, jotka eivät estojensa tai uskonnollisten syiden takia ole vieraiden miesten vieressä ja he hoitavat sen asian suht. huomaamattomasti.

Jos miettii tuota hääasiaa, niin käsittääkseni useimmiten nainen on se, joka haluaa häät. Tässä ei ole edes ollut kyse mistään uskonnollisesta tai muusta periaatteesta, mikä olisi asettanut paineita häiden suhteen, kun pari on asunut vuosia julkisesti saman katon alla, eikä vauvaakaan mitä todennäköisimmin ole ollut tulossa siinä vaiheessa, kun häitä järjesteltiin. Jos Nela koki elämänsä parisuhteessa kovin ahdistavaksi, luulisi että hän olisi tehnyt katoamistemppunsa ennen häitä. Uskon siis, että Nela on mennyt naimisiin, koska on halunnut mennä naimisiin eikä mistään muusta syystä. Helpoin Nelan olisi ollut kadota joku kerta tsekeissä ollessaan, passi mukana. Uskoisin että tämä on ollut melko äkillinen päätös, jos Nela on kadonnut omasta halustaan.
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

[quote="]Tarkkaaja
Entä itsemurha? Miksi itsemurhaa aikova tekisi tälläisen suunnitelman tappaa itsensä kun samaan aikaan niin monet tappavat itsensä esimeriksi menemällä junan alle? Tai sitten lääkkeillä jossakin. Itsemurhan tekevä ei ostele eväitä tai ota mukaan rinkkoja tai muita varusteita. Syvässä ahdingossa ei tee näin, vaan yksikertaisesti menee ja tappaa itsensä.
[quote]

Ehkä siksi, että hän ei halunnut, että häntä löydetään, vaan jää ikuisesti kadoksiin, on ollut jo tiedossa paikka, missä tämän toteuttaa. Näitähän on.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Evian
Jack Taylor

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 8.9.2015

Viesti Kirjoittaja Evian »

Moskumosku kirjoitti:
Googlen hakuun CZECH CASTING - TEREZA (0700) niin voi vertailla samannäköisyyttä
Siis onko tää joku huono läppä? Ei tuo nainen ole Nelaa nähnytkään.. Erilainen nenä, matalampi leuka, silmät ja kulmakarvat kauempana toisistaan..
Hupsis
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Hupsis »

Niin, ehkä juuri näköhavaintojen vuoksi etsinnät on kohdistettu niille alueille, kun nyt on. Eli monen mielestä väärille alueille.
Nepenthe
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Atlanta kirjoitti:Nyt tämä hiljaisuus voi olla sitä, että, Nela on ilmoittautunut. Kertonut, missä on. Ei haluta, että media tietää.
Tai sitten Nela on löytynyt jonkun toimesta; kyseessä voi olla itsemurha, silloinkaan ei omaiset aina halua, että juttu tulee julkiseksi.
Joku linkitti tänne aikaisemmin tähän ketjuun jotain poliisilainsäändäntöä, tms. jossa sanottiin, että mikäli kadonneesta henkilöstä on informoitu mediassa ja pyydetty havaintoja, niin tällöin on myös velvollisuus ilmoittaa medialle, jos etsitty henkilö on löytynyt tai jos ei ole enää syytä etsiä häntä. En siis usko, että Nela on löytynyt tai hän on ilmoittautunut. Poliisi ja tiedotusvälineet ovat vain hiljaa, koska mitään uutta tiedotettavaa ei ole.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Jane T
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Hiljaisuus medioissa on aivan normaalia, jos ei ole mitään uutta kerrottavaa. Ei tiedotusvälineet tiedota päivittäin vain siksi että uteliaita kiinnostaa. Pitäisikö median ja jopa poliisin tiedottaa että ei ole mitään tiedotettavaa?
edna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja edna »

Palaan vielä avioliittoasiaan. Joku kirjoitti, että nainen on useimmiten se, joka haluaa avioon. Itse en kyllä lukeutunut tuohon joukkoon. Oltiin miehen kanssa kimpassa 11 vuotta, ennenkuin käytännön syistä avioiduimme. Huomasin, kun mies sairasteli, että avovaimona en saanut mitään tietoja esim.sairaalasta.
Kun olin vaimo, sain kaikki tiedot miehestäni.
Sergeillä on siis aviomiehenä oikeus kaikkiin Nelaa koskeviin tietoihin.
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

Täällä on spekuloitu varsin kattavasti jo vaihtoehdot tapaturma ja itsemurha. Niinpä keskitynkin siihen ei_niin_todennököiseen vaihtoehtoon, kuten henkirikoksen uhriksi joutumiseen.

Minkälaista porukkaa Nuuksiossa käy? Vastaan itselleni: aivan kaikenlaista. Siikarannassa on hotelli, jossa käy kokoustajia ja kouluttautujia ympäri vuoden. Sukulaiseni on tuolla vähintään pari kertaa vuodessa jossain koulutuspäivillä. Siikarannan ympäristö siis on tuttu mm. lukuisille raksamiehille ympäri Suomen, ilman että nämä olisivat mitään "luontoharrastajia". Itse kävin Nuuksiossa (Haukkalammen portilta) juuri pari viikkoa ennen Nelan katoamista mieheni kanssa ilta-ajelulla ja -kävelyllä huonon telkkariohjelmatarjonnan myötävaikuttamana (ihan farkuissa ja tennareissa), emmekä ole mitenkään erähenkisiä luontoihmisiä. Vastaan käveli jokunen muukin ulkoiselta habitukseltaan samanoloinen (siis ilman retkeilyvarusteita).

Mahdollinen teoria:
Nela syystä tai toisesta myöhästyi hieman suunnittelemastaan paluubussista, jäi odottelemaan pysäkille kotiinpaluuta ja joku tarjosi hänelle kyytiä tai hän päätti liftata/pyytää kyytiä vieraalta. Kotiin teki mieli palata mahdollisimman nopeasti, koska se ystäväpariskuntakin oli tulossa, eikä ajatus seuraavan bussin odottelusta houkuttanut. Mieheni kysyi sinänsä hyvän kysymyksen: eikö tuossa tilanteessa ennemmin soittaisi jollekin ja pyytäisi hakemaan? Niin, paitsi jos tunnollisena ihmisenä häpeää lintsaamistaan ja haluaa pitää retkensä visusti omana tietonaan.

Mitä sitäkään tietää, vaikka Nelalla olisi ollut tapana tehdä vastaavia päiväretkiä ennenkin, mutta kukaan ei vain tiedä siitä. Tällöin tuo päivä ei sinänsä enää olisikaan niin kummallinen - poikkeuksellista olisi enää se itse katoaminen, mutta eivät muut tapahtumat. Olisikin kiinnostavaa tietää yhtenevätkö Nelan työnantajan ja aviomiehen tiedot Nelan aikaisemmista työpoissaoloista.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Kyllähän henkirikoskin on mahdollinen. OLen melko samanlaisen viestin juuri tuolla jossain aikaisemmin kirjoittanut- Ja juuri joku kyydintarjoaja olisi syyllinen.
Mutta silloin Nelaa ei varmaankaan löydy Nuuksiosta eikä kotimatkan varrella olevilta alueilta.

Entä, jos aviomies kuitenkin tiesi Nelan lähteneen Nuuksioon? Vaimo ei vain vastannut puhelimeen.
Osasihan hän lähteä hakemaan lenkkipoluilta!

Toki silloin olisi voinut soittaakin ja pyytää miestä hakemaan, mutta koska sai kyydin, niin ei soittanut. Tai sitten ajatteli, että vieraat ovat tulleet, niin ei viitsi sen takia soittaa.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
khl
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja khl »

Celeste kirjoitti:[quote="]Tarkkaaja
Entä itsemurha? Miksi itsemurhaa aikova tekisi tälläisen suunnitelman tappaa itsensä kun samaan aikaan niin monet tappavat itsensä esimeriksi menemällä junan alle? Tai sitten lääkkeillä jossakin. Itsemurhan tekevä ei ostele eväitä tai ota mukaan rinkkoja tai muita varusteita. Syvässä ahdingossa ei tee näin, vaan yksikertaisesti menee ja tappaa itsensä.

Ehkä siksi, että hän ei halunnut, että häntä löydetään, vaan jää ikuisesti kadoksiin, on ollut jo tiedossa paikka, missä tämän toteuttaa. Näitähän on.
[/quote]
Samaa mieltä,puhelin voitu nakata jonnekkin kenties ajatellut että parempi hälyttää kuin ei,tästä tullee kyllä se Miran tapaus mieleen,hämärää tuli jo 20.00 nuuksiossa eipä tuolla silloin paljon näköhavaintoja tehdä,nahatatakki alla ja rinkka selässä veteen hyvin antaa lisäpainoa,tuosta tietokoneesta jos olisi ollut mukana poliisi luulis olevan maininnut jotain ,mitään kommenttia ei ole tullut siitä eli oisko sieltä löytynyt viitteitä Nelan käyttäytymiseen. Miten nopeasti hukkunut kohoaa pintaan, riippuu monesta asiasta mutta etenkin veden lämpötilasta, joka vaikuttaa mätänemisnopeuteen. Lämpimään pintaveteen hukkunut saattaa kesähelteillä nousta pintaan jo muutamassa päivässä. Kylmänä vuodenaikana tai syvään, kylmään veteen eli niin sanotun harppauskerroksen alle vajonnut ruumis saattaa maata pohjassa viikkoja, jopa kuukausia ennen kohoamistaan. Myös vainajan elopaino ja veden pohjavirtaukset vaikuttavat asiaan jonkin verran.
Vastaa Viestiin