Äläs sittenhän se on varmaan huomattavasti vanhempi rakennus kuin vastapäinen.detektiv kirjoitti:Tuosta tuli mieleeni, että kerran käydessäni siinä kahvilassa (muutama viikko sitten) ihmettelin parkkipaikan puoleisessa eteisessä lasilattiaa ja kun tarkemmin katsastin, niin siellähän oli alakerta, jota on käytetty viinikellarina, käytävistä en tedä, sinne ei pääse todennäköisesti kuin lattialuukun kautta, joka sijaitsee rakennuksen samassa päädyssä. Voi olla hyvinkin, että tämä ei ole tavallinen lato, jossa kahvila toimii....The Fox kirjoitti:Mielikuvitusta ja historian penkomishaluja kutkutteleva ajatus, mutta lienee siinä mielessä irtitilli kirjoitti:lieköhän luostari alueella vanhoja salaisia maanalaisia pakoreittejä paikasta toiseen
itse aiheesta, että nyt tapetilla olevat rakennukset eivät varmaankaan ole tuon luostarin aikuisia.
Jos olen oikein oivaltanut, niin siitä luostarista on lähinnä jotain raunioita jäljellä , luokkaa kivijalka.(lähellä ensimmäisten esinelöytöjen paikkaa)
(oikaiskaa jos olen väärässä)
Tämä tapahtumien keskipiste navetta-lato-maitohuone yhdistelmä on rakennustyyliltään AJn kartanon aikakautta.
Kahvilan rakennus saattaa olla vanhempi, mutta sillä ei taas ole paljonkaan tekemistä varsinaisen rikoksen tapahtumapaikkana.
Jos vielä miettii mihin luostaritunneleita olisi tapauksessa voinut käyttää, ei minulle tule mieleen muuta hyötyä kuin kuljetus pois murhapaikalta, mihin?
Minkälaista käyttöä itse uumoilit?
Muuten, tulikin juuri mieleen, että vanhoissa kartanoissakin on salakäytäviä.
Pikkuisen katselinkin sen rakennuksen rakennustarpeita etteivät näytä ihan standardi sahatavaralta.
Olen kovasti kaipaillut kuvia kahvilan sisätiloista tai piirustuksia kahvilaremontista, mutta ei googlella tahdo löytyä muuta kuin yleisötiloista kuvia.
Mitä esimerkiksi skootterin löytöpaikan vieressä olevien rautarappujen päässä sijaitsee tai ylipäätään mitä kahvilan yläkerrassa on.
Tarkennukseksi, että oliko tämä pääty ovi se pohjoisen päädyn ovi, eli liki sitä skootterin löytöpaikkaa.