Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Evian
Jack Taylor

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja Evian »

Onpa erikoista. Tämä todellakin viittaa siihen että Nela oli menossa tapaamaan jotain henkilöä.
halollapaahan
Alokas

Viesti Kirjoittaja halollapaahan »

Jos pitäisi päivä selvitä metsässä kolmella wienerillä ja suklaalevyyllä, niin kyllä tulee pyykkinaru tarpeeseen, että voi vetää itsensä illalla jojoon. :mrgreen:
dour
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja dour »

Miespuolinen vahvempana kantajana luvannut tuoda muut safkat ja juomiset......
sine qua non

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

tekonen kirjoitti:Iltasanomien sivuilta löytyvästä videosta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 30443.html

Katsoin videon läpi ja otin pari kuvakaappausta. Videolla näkyy, että Nelalla oli "punainen ulkoilutakki, musta nahkatakki, harmaat housut, lenkkarit, joissa punaiset nauhat, keltainen huivi." Lisäksi "päällä voi olla mikä tahansa mukana olevista vaatteista".

Mukanaan Nelalla oli pyykkinarua, pyykkipoikia, 3 wieneriä, reppu, fazerin sininen, muovikassi sekä 2 kpl onkia. En saanut selvää valitettavasti tuosta yhdestä merkinnästä käsin kirjoitettuna.

Tässä siis suurelta osin vastaukset kysymykseen, mitä maastosta etsittiin.

Kuvankaappaukset
https://www.dropbox.com/s/fwqxlggbcx0zn ... 3.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/fyj9ja1vomg26 ... 2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/8l1pa03h1tvl3 ... 8.png?dl=0
Mainiota etsiväntyötä! Kiitos, että jaoit havaintosi täällä. Pitkästä aikaa jotakin konkreettista uutta tietoa tänne samojen asioiden jankkauksen keskelle.

Yritin tiirata tuota epäselväksi jäänyttä kohtaa, parhaiten se näkyy toisesta kuvasta. Voisiko siinä lukea "2 kpl kuormahihnaa"?

Juu, ihan tavalliset retkiostoksethan nuo, ilman muuta. Eihän näissä voi edes KUVITELLA olevan mitään sellaista, minkä voisi olettaa liittyvän katoamisen syyhyn. :roll:
puutarhatonttu
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja puutarhatonttu »

khl kirjoitti:
tekonen kirjoitti:Iltasanomien sivuilta löytyvästä videosta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 30443.html

Katsoin videon läpi ja otin pari kuvakaappausta. Videolla näkyy, että Nelalla oli "punainen ulkoilutakki, musta nahkatakki, harmaat housut, lenkkarit, joissa punaiset nauhat, keltainen huivi." Lisäksi "päällä voi olla mikä tahansa mukana olevista vaatteista".

Mukanaan Nelalla oli pyykkinarua, pyykkipoikia, 3 wieneriä, reppu, fazerin sininen, muovikassi sekä 2 kpl onkia. En saanut selvää valitettavasti tuosta yhdestä merkinnästä käsin kirjoitettuna.

Tässä siis suurelta osin vastaukset kysymykseen, mitä maastosta etsittiin.

Kuvankaappaukset
https://www.dropbox.com/s/fwqxlggbcx0zn ... 3.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/fyj9ja1vomg26 ... 2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/8l1pa03h1tvl3 ... 8.png?dl=0
Loistavaa Kiitos..eli on päättänyt onkia ja pestä pyykkiä..mielenkiintoista..ruoka puoli heikko eikä juotavaa ellei juuri toi mistä ei saa selvää.
Onkireissu siis..ei mikään ihmekään ettei sitä löydetä. Ei ollu sit energiapatukoita. Ehkä Nelan oli tarkotus onkia tuolta järvestä joku kadottamansa jutska?
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Pyykkinarulla voi tietysti vaikka niitä painoja sitoa itseensä. Siihen tuskin pyykkipoikia kuitenkaan tarvitaan, jos ei sitten kyse ole siitä, että ne myytiin samassa paketissa? Jos Nelalla ei ollut itsetuhoisia aikeita, pyykkinaru ja -pojat on voitu ostaa kotiinkin. Ne eivät repussa paljon paina Nuuksion reissunkaan aikana. Toisaalta, itse kun olen vaeltanut ja retkeillyt, nuo löytyvät kyllä aina rinkasta. Vaatteita kastuu tai pestään reissussa, narua voi tarvita muutenkin. Päiväretkelle en niitä kyllä mukaan ottaisi, jos ei sitten tosiaan aikonut viedä niitä kotiin.

Kuormahihnan sijaan minä olin lukevinani kuormaliinaa jo ennen Sine Qua Nonin viestiä. Luulen, että minulla on vain liian vilkas mielikuvitus ja siksi kaikki sidontaan liittyvä tulee mieleen.

Tekoselle kiitokset!
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
khl
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja khl »

Bias kirjoitti:Pyykkinarulla voi tietysti vaikka niitä painoja sitoa itseensä. Siihen tuskin pyykkipoikia kuitenkaan tarvitaan, jos ei sitten kyse ole siitä, että ne myytiin samassa paketissa? Jos Nelalla ei ollut itsetuhoisia aikeita, pyykkinaru ja -pojat on voitu ostaa kotiinkin. Ne eivät repussa paljon paina Nuuksion reissunkaan aikana. Toisaalta, itse kun olen vaeltanut ja retkeillyt, nuo löytyvät kyllä aina rinkasta. Vaatteita kastuu tai pestään reissussa, narua voi tarvita muutenkin. Päiväretkelle en niitä kyllä mukaan ottaisi, jos ei sitten tosiaan aikonut viedä niitä kotiin.

Kuormahihnan sijaan minä olin lukevinani kuormaliinaa jo ennen Sine Qua Nonin viestiä. Luulen, että minulla on vain liian vilkas mielikuvitus ja siksi kaikki sidontaan liittyvä tulee mieleen.

Tekoselle kiitokset!
Hyvä huomio tuo ehkä pyykkinaru myyty samassa paketissa kuin pyykkipojat.eli pyykkipoikia ei kenties tarvittu.
Vedem
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Vedem »

khl kirjoitti:
Agent O. kirjoitti:Etsitään, muttei löydetä. Ei ole Nela vedessä, koska puhelin on kuivalla maalla. Tai sitten on reppukin (jossa puhelin) kuivalla maalla.
laura_riikka kirjoitti:valitettavasti minun mielestäni tapaturman todennäköisyys pienenee ja henkirikoksen suurenee mikäli Nela täältä löytyy.
Samaa mieltä; jos vedestä kuitenkin löytyisi, henkirikosvaihtoehdon todennäköisyys nousisi kohisten.
Ihminen joka on alusta asti valehdellut ja salaillut lähtönsä Nuuksioon ja kuinka paljon siellä käy inmisiä päivittäin niin kylläpä on ihmeellinen sattuma että juuri Nela tapetaan eikä ketään muuta jos Nela löytyy vedestä melkeinpä toivon että ainakin on rinkka selässä ja vielä kivet sisällä ettei ala sata sivua spekulointia kuka sen tappanut...puhelin tietoisesti jätetty maastoon.Äidille lähetetty viesti on ollut ajan voittamista jos Sergei sattuis soittaa hädissään niin äiti vois sanoo että Nelalla kaikki ok lähetti viestin hääkuvista ja lupasi soittaa illalla,koska ajatteli vasta pimeällä häipätä järveen,näin ajattelen itse.
Logiikka hoi.

Mitenköhän ne kivet rinkassa sulkevat pois henkirikoksen? Tai jos menee tekemään itsemurhaa nk. "häippää järveen", toiseen kaupunkiin ja metsään, eikä kukaan tiedä missä olet...mitä ajan voittamista siinä enää tarvitsee? Varsinkin jos on laittanut itse ne kivet sinne rinkkaan, tietäen, että tällä määrällä uppoaa.

Äiti Tsekeissä tuskin huolestuu jos hänelle ei vastata viestiin ennen iltaa.

Paljon epäloogisuuksia, kuten monelta muultakin yhden tai kahden viestin nikiltä...
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Selasin juuri kesäkuun 2015 Tiede-lehteä, jossa on puolen sivun juttu otsikolla "Mitä tapahtuu veteen uponneelle ruumiille?". Kirjoitan sen auki tähän, kun aiheeseen liittyvää pohdintaa (ja myös virheellistä tietoa) on täällä aiemmin ollut.

Mitä tapahtuu veteen uponneelle ruumiille?

Hukkuneen kohtalo riippuu vuodenajasta, veden syvyydestä, virtauksista ja vaatetuksesta.

Alkuvaiheessa hukkunut painuu pohjaan ja voi pohjavirtausten mukana ajautua kauaksikin. Jos ihminen hukkuu matalaan veteen ja kesäaikaan, mikä on Suomessa yleistä, elimistön hajoamisesta ja bakteerikäymisestä aiheutunut kaasujen muodostus nostaa hukkuneen pintaan joksikin aikaa. Kun kuolemanjälkeiset muutokset ovat edenneet niin pitkälle, ettei kaasua enää muodostu, hukkunut painuu jälleen pohjaan, missä kalat, äyriäiset ja muut eliöt palauttavat pehmytkudokset takaisin luonnon kiertokulkuun.

Syvään veteen hukkunut vainaja ei välttämättä nouse pintaan lainkaan. Syvänteiden kylmässä vedessä kuoleman jälkeiset muutokset etenevät niin hitaasti, ettei ruumiiseen kehity riittävästi kohottavia kaasuja.

Muutenkin veden lämpötila määrittää kuolemanjälkeisten muutosten kehittymisen. Kesällä parikymmenasteisessa rantamatalassa vainaja saattaa nousta pintaan muutamien päivien tai parin viikon kuluessa. Takaisin pohjaan ruumis painuu parin viikon päästä. Ilmaa sisältävä kelluttava vaatetus voi kuitenkin estää pohjaan painumisen.

Vastaajana
Pekka Karhunen
oikeuslääketieteen professori, Tampereen yliopisto
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Palle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Palle »

Henri Blavatsky kirjoitti:
tekonen kirjoitti:Katsoin videon läpi ja otin pari kuvakaappausta. Videolla näkyy, että Nelalla oli "punainen ulkoilutakki, musta nahkatakki, harmaat housut, lenkkarit, joissa punaiset nauhat, keltainen huivi." Lisäksi "päällä voi olla mikä tahansa mukana olevista vaatteista".

Mielenkiintoisin huomio mitä tässä ketjussa on tullut esille pitkiin aikoihin. 2kpl onkia ja 3 wieneriä? Eli oliko siellä Nuuksiossa kuitenkin joku odottamassa??
Kaikki viittaa siihen, että on tavannut jonkun Nuuksiossa. Ei kai kukaan vie kahta onkea itseään varten? Pyykkinaru ja-pojat viittaavat pidempiaikaiseen poissaoloon. Parit alushousut parin päivän reissua varten menisivät repussakin.
Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Onkia en jotenkin saa yhdistettyä itsetuhoisuuteen millään :shock:
Pyykkinarusta ja kevytpeitteestä taas pystyy tekemään "hätämajoitteen", jos sattuu tuollainen pressu tai vaikka sit se avaruuspeite olemaan mukana.
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Mielestäni tuossa lapussa on se epäselvä juttu, jota on 2 kpl. Sitten on piste. Sen jälkeen lukee onkia.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Adrian
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Adrian »

Noista ostoksista tulee mielikuva että Nela olisi suunnitellut pidempää "reissua", jopa katoamista . Pyykkipojilla voi "sitoa" peitteen teltantapaiseksi ja ongilla pystyy kalastamaan evästä retken eri vaiheissa...mahtaakon olla enää Nuuksiossa. Jokatapauksessa mielestäni itsemurha näyttää uusien tietojen pohjalta varsin epätödennäköiseltä. Onnettomuuden (tai jopa henkirikoksen) mahdollisuus edelleen on.
Viimeksi muokannut Adrian, Ma Syys 28, 2015 8:26 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
marttivainaa
Alokas

Viesti Kirjoittaja marttivainaa »

Varsin mielenkiintoinen tuo Nelan ostoslista. Tähän mennessä olen pitänyt itsemurhaa todennäköisimpänä vaihtoehtona, mutta kuka ostaisi ennen itsemurhaa wienereitä, pyykkipoikia ja onkia?

Kyllähän tämä alkaa vaikuttaa vapaaehtoiselta katoamiselta tai henkirikokselta. Ostoslista viittaisi siihen, että Nuuksiossa oli tarkoitus tavata joku. Myydäänkö onkia 2 kpl paketeissa vai onko Nela tarkoituksella ostanut kaksi onkea?
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Voisiko kaksi onkea selittyä sillä, että noita koho/siima/paino/koukku paketteja myydään usein tuplana, eli kaksi settiä samassa paketissa, ainakin niitä halpoja. Itseäni joskus ärsytti, kun oli pakko ostaa kaksi, vaikka tarve oli vain yhdelle.

Tällaisia siis
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Vastaa Viestiin