Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
Olisi itsemurhaajalta hyvin tyypillistä käytöstä hankkia varmuuden vuoksi useammanlaista välinettä. Siima, pyykkinaru ja kuormaliina kuulostavat siltä, että Nela saattoi yrittää päättää, millä olisi tehokkainta hirttäytyä. Lisäksi emme voi tietää varmasti, oliko hän ottanut "varmistukseksi" myös lääkkeitä ja ehkä alkoholia.... Nuuksiossa on sitten tullut toisiin ajatuksiin, ja päättänytkin hirttäytymisrohkeuden loputtua esimerkiksi hukuttautua hyppäämällä syvään veteen kiviä repussa tms.
Tulee mieleen tästä tapauksesta Oriveden mysteeri, joka sai viimein ratkaisunsa (alla linkki). Joskus ihmiset vaan haluavat kadota..
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... l?cs=email
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... l?cs=email
Pavel kirjoitti:Olisi itsemurhaajalta hyvin tyypillistä käytöstä hankkia varmuuden vuoksi useammanlaista välinettä. Siima, pyykkinaru ja kuormaliina kuulostavat siltä, että Nela saattoi yrittää päättää, millä olisi tehokkainta hirttäytyä. Lisäksi emme voi tietää varmasti, oliko hän ottanut "varmistukseksi" myös lääkkeitä ja ehkä alkoholia.... Nuuksiossa on sitten tullut toisiin ajatuksiin, ja päättänytkin hirttäytymisrohkeuden loputtua esimerkiksi hukuttautua hyppäämällä syvään veteen kiviä repussa tms.
Ei noi normaalit onkisiimat kestä kuin parin kilon painon. Ei niistä ole hirttovälineeksi. Kuormaliina taas on turhan jämerä ja vaikea solmia. Ja jos pyykkinarun lisäksi mukana on pyykkipoikia, niin mielestäni se selittää jo sen että naru on mukana pyykkien kuivattamista varten.
-
työn sankari
- Martin Riggs
Aika moni asia minusta puhuu sen puolesta että tuo sivulla 294 oleva "hahmo" ei ole mikään oikea hahmo. Esimerkiksi puun toiselta puolen tuleva heijastuma (joka todennäköisesti on maata tai polku) jatkuu hahmon yläruumiin läpi.
Ihmisen mielikuvitus löytää kyllä ihan mitä haluaa tuollaisesta ympäristöstä missä on käytännössä loputon määrä ärsykkeitä ihmisen näölle ja mielikuvitukselle. Itse kun näin tuon kuvan ensimmäistä kertaa olin näkevinäni vanhan parrakkaan miehen kasvot ikkunassa. Nyt kun olen katsonut kuvaa varmaan sata kertaa, en enää löydä sitä, osittain varmaan siksi kun tiedän nyt sen olevan mielikuvituksen tuotetta.
Ihmisen mielikuvitus löytää kyllä ihan mitä haluaa tuollaisesta ympäristöstä missä on käytännössä loputon määrä ärsykkeitä ihmisen näölle ja mielikuvitukselle. Itse kun näin tuon kuvan ensimmäistä kertaa olin näkevinäni vanhan parrakkaan miehen kasvot ikkunassa. Nyt kun olen katsonut kuvaa varmaan sata kertaa, en enää löydä sitä, osittain varmaan siksi kun tiedän nyt sen olevan mielikuvituksen tuotetta.
-
mobiililaiteukkeli
- Neuvoja-Jack
Minä en näe tässä kyllä yhtään mitään...Palle kirjoitti:http://aijaa.com/J746Cw
Tässä se mies bussipaikalla. Voi olla, että ihan tavallinen tyyppi retkellä tai menossa bussilla kaupunkiin. Mutta kun tapaus on hieman outo, niin käännetään kaikki kivet. Miehellä on hikinauha, mikä sinänsä ei ole mitään erikoista. Näyttäisi olevan jotain suussakin, olisiko piippu, patukka tai jokin kynä?
Pahoittelut että en jaksa lukea ennen kommentointia kaikkia näitä satoja sivuja, joten voi olla että joku näitä(kin) asioita jo pohdiskellut... Mutta harrastiko Nela onkimista? Joku tuolla jo aiemmin sanoi että kaksi onkea (puhutaanko nyt siis ylipäänsä oikein ongista, vai koukku/koho-paketeista?) voi selittyä sillä että niitä oli samassa paketissa kaksi. Mietin että josko on yksinkertaisesti vain vaikka seisonut kivellä onkimassa ja pudonnut veteen, eikä ole enää päässyt pois. Mutta tässä tapauksessa mietin, että olisiko hänellä ollut reppu selässään? Itse jättäisin repun maahan onkimisen ajaksi, ja jos Nela olisi tehnyt niin, reppu olisi rannalta jo löytynyt.
Mielestäni nuo suklaat, viinerit ja pyykkinarut viittaavat kotiin tehtyihin ostoksiin. Heillehän oli illalla tulossa vieras (käsitin että 1 kpl), joten 3 viineriä sopii siihen, samoin suklaa ikään kuin ekstrana - samanlaiset tarjottavat voisin hankkia ja olen varmaan joskus hankkinutkin vieraita varten. Varmaankin myös tsekkiläiseen kulttuuriin kuuluu pyykinpesu ja jossain se pyykki kai täytyy kuivattaakin
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Siinä ekassa kuvassa voisi olla blondi aurinkolasit päässä.
Se ilm on pariskunta, joka Nuuksiossakin etsimässä ollut nainen kamikatseblondi on Nelan ystävätär.Kuvissa musta huppari. Jäi jäätävä porautuva ilme mieleen, kun kävelin Nuuksiossa ohi. Voisi hyvinkin olla tässä kuvassa. Nela on niin kaunis nainen, että varmaan saanut monta mustasukkaisuusmelodraamaa aiheutettua ilman, että edes provosoi.
Se ilm on pariskunta, joka Nuuksiossakin etsimässä ollut nainen kamikatseblondi on Nelan ystävätär.Kuvissa musta huppari. Jäi jäätävä porautuva ilme mieleen, kun kävelin Nuuksiossa ohi. Voisi hyvinkin olla tässä kuvassa. Nela on niin kaunis nainen, että varmaan saanut monta mustasukkaisuusmelodraamaa aiheutettua ilman, että edes provosoi.
työn sankari kirjoitti:Aika moni asia minusta puhuu sen puolesta että tuo sivulla 294 oleva "hahmo" ei ole mikään oikea hahmo. Esimerkiksi puun toiselta puolen tuleva heijastuma (joka todennäköisesti on maata tai polku) jatkuu hahmon yläruumiin läpi.

En näe mitään heijastumia. Minusta tuossa on selkeästi miespuolinen henkilö hartioista ylöspäin. Jos Nela on nähty jonkun seurassa, tässä kuitenkin yksi vaihtoehto. Varmaan on muitakin vaihtoehtoja.
Bonsil miettinyt samaa ja muistanut, että HS:n lehtijutun mukaan katoamislaput olisi viety katoamispäivän iltana Nuuksioon.Kikkara kirjoitti:Edelleen, näiden 300-sivuisten pohdintojen jälkeen mietin, missä vaiheessa katoamisilmoitukset tehtiin, kun ne vietiin jo katoamispäivänä maastoon. Ja lehtitietojen mukaan ne on tehty kadonneen työpaikalla.
Huom! HS:n lehtijutussa EI todeta asioita niin, vaan että omatoimiset etsinnät on seinällä olevan lappukartan mukaan aloitettu jo katoamisiltana ja toimittaja huomannut tämän siitä laputetusta kartasta N:n ja S:n kotona. Katoamislapuista on sanottuna artikkelissa että ne on tehty Utkinan työpaikalla, mutta EI sanottuna milloin ne on siellä tehty ja milloin niitä on viety ympäristöön. Katoamislaput on voitu tehdä joskus muulloin, ei välttämättä heti 1.nä iltana. Ei tietoa milloin katoamislaput tehtynä.
Tässä vielä HS:n artikkelilähde. http://www.hs.fi/kaupunki/a1442287115824
En ihmettele noita omatoimisia etsintöjä, kun otetaan huomioon että N ei normaalisti näin tekisi ja ettei kännykään saa yhteyttä ja yö lähenee, seuraava päivä tavallinen päivä töihin. Ainoa mikä herätti ihmetystä oli se, että etsinnät suuntautuneet lentokentälle, satamiin jne. Sivulla 280 selonteossa linkki ja lainaus siihen kohtaan. Voi kyllä olla, että jos ystävät siinä olleet apuna paikalla, niin joku/jotkut ehdottaneet tarkistavansa myös nuo paikat, jos koettaneet olla avuksi, sekin mahdollista.
Noihin pyykkinaru ja pyykkipojat spekulointeihin. Jos niitä ei ole ostettu katoamispäivänä vaan ovat kuuluneet rinkan "normisettiin", ei niillä välttämättä ole ollut tarkoitus tehdä yhtään mitään katoamispäivänä Nuuksiossa. Tarvisi tietää mitä ostettuna, mikä rinkan normisettiä jos sellaista on.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Onko kellään tietoja ovatko päättäneet jatkaa sukelluksia ym? Toivottavasti eivät lopettaisi vaan yrittäisvät jatkaa, kun pari kertaa koira saanut vainunkin jo
Puhutaanko nyt samasta kuvasta? Mikä kamikatseblondi? Kuva on bussipysäkiltä katoamispäivänä kun Nela astuu bussista pois. Onko se blondi suomalainen, tsekki..? Veikkaatko että voisi olla tuo hahmo? Outoa ja oudommaksi menee. Eihän sitä tiedetä oliko seuralainen, olettaen että varma tieto, mies vain nainen. Minusta tuo kuvan hahmo kyllä vaikutaa mieheltä.bonsil kirjoitti:Siinä ekassa kuvassa voisi olla blondi aurinkolasit päässä.
-
kaljaloota
- Theo Kojak
Toivottavasti jatkavat ja miten mies voi olla niin varma, että ei se eukko sieltä vedestä löydy
tai puussa ollut panta ei oo sen??!! Kaikki lähistön esim. raunio koiren omistajat nuuksioon vaan nuuskimaan ja etsimään.
http://alibi.fi/alibin-parhaat/kadonnei ... -savukoski
Reino Savukoski on etsinyt kameran avulla hukkuneita ja löytänytkin useamman. Vieläköhän hän tai joku muu kameraetsintöjä tekisi?
Reino Savukoski on etsinyt kameran avulla hukkuneita ja löytänytkin useamman. Vieläköhän hän tai joku muu kameraetsintöjä tekisi?
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
bonsil kirjoitti:Sitä kyllä tosiaankin ihmettelen, kuinka mies hälyytti ensimmäisenä päivänä lehdistön paikalle ja kuvattiin jo aika äkkiseen Nuuksiosta etsintähommissa ystävineen.
Tämä ketju on aloitettu kaksi päivää katoamisen jälkeen, 11.9. Pikaisella etsimisellä ensimmäiset lehtijututkin ovat tuolta päivältä. Mistä siis pohja väitteelle että mies on ensimmäisenä päivänä hälyttänyt lehdistön paikalle? Tässä ketjussa ensimmäinen uutinen jossa kerrotaan katoamisilmoituksista on päivämäärällä 12.9, siis kolme päivää katoamisen jälkeen. Siinä uutisessa lähipiirin kerrotaan etsineen Nelaa eri puolelta Helsinkiä ja kiinnittäneen katoamisilmoituksia, nuuksiota ei mainita. Myöhemmin samana päivänä tulee uutinen jossa kerrotaan puhelimen paikantumisesta Ämmässuon kaatopaikan lähelle, samassa uutisessa Sergey kertoo että ovat etsineet Nelaa sieltäkin, ovat etsineet eri paikoista sitä mukaa kun jotain tulee mieleen. TIedän että myöhemmissä uutisissa on pariin kertaan annettu ymmärtää että etsinnät olisi olleet jo katoamisiltana käynnissä nuuksiossa mutta mitää vahvistusta tuolle ei kyllä löydy, ne ovat nähdäkseni olleet toimittajan referaatteja muiden sanomisista, ei edes suoria lainauksia.Kikkara kirjoitti:Edelleen, näiden 300-sivuisten pohdintojen jälkeen mietin, missä vaiheessa katoamisilmoitukset tehtiin, kun ne vietiin jo katoamispäivänä maastoon. Ja lehtitietojen mukaan ne on tehty kadonneen työpaikalla.
Toivoisin siis että jatkossa liitetään näihin väitteisiin mukaan lähde minkä mukaan näin on tapahtunut. Päivämääriä on jokaisen helppo tarkistaa, sen kun selaa ketjua alusta päin. Selvää on kuitenkin se, että kuvitelma siitä että lehdistö on ensimmäisenä iltana soitettu paikalle on väärä.
Tota kuvaa kun katson niin etsitäänkö me nyt jotain vihreetä menninkäistä? Sitten kannattas varmaan ottaa yhteys Dean ja Sam winchesteriin...
Näen kuvassa korkeintaan mutanttininjakilpikonnan. En ihmistä.Palle kirjoitti:työn sankari kirjoitti:Aika moni asia minusta puhuu sen puolesta että tuo sivulla 294 oleva "hahmo" ei ole mikään oikea hahmo. Esimerkiksi puun toiselta puolen tuleva heijastuma (joka todennäköisesti on maata tai polku) jatkuu hahmon yläruumiin läpi.
En näe mitään heijastumia. Minusta tuossa on selkeästi miespuolinen henkilö hartioista ylöspäin. Jos Nela on nähty jonkun seurassa, tässä kuitenkin yksi vaihtoehto. Varmaan on muitakin vaihtoehtoja.