Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Bias
Andy Sipowich NYPD

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Bias »

E sanoi N:lle että M oli nähty Ö:n ja ehkä pikku a:n ja c:n kanssa siellä suunnalla. N ei kuitenkaan ollut varma, vaan mietti että jos ne olikin E, V, V ja K.

Jos jaksaa kirjoittaa viestin, niin luulisi jaksavan kirjoittaa nimetkin, eikä pelkkiä alkukirjaimia.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Thelea
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Tietyillä nikeillä on tapa tietyissä ketjuissa ilmoittaa oma mielipiteensä tapahtumasta/rikoksesta/katoamisesta ehdottomana totuutena, ja tämän totuuden kyseenalaistajat saavat haukut päälleen, vaikka olisikin ihan oikeat perustelut lähteineen kyseenalaistaa tuo "totuus".

Ja sitten kun jossain vaiheessa ilmenee että totuus olikin toisenlainen kuin näiden mielipide, niin joko a) väittävät koko ajan väittäneensäkin niin tai b) pistävät foliohatun päähän ja väittävät koko jutun olleen iso salaliitto.

Lisäksi kun näiltä tietyiltä nikeiltä kysyy perusteluita, niin vastaus on joku näistä:
1) mutu
2) asiaan liittyvä(t) fakta(t), jo(t)ka voidaan tulkita miten päin vain
3) "fakta", joka kuitenkin tarkemmin tutkittaessa paljastuu keksityksi
4) "fakta", jonka lähde on vähintäänkin epäilyttävä (tai myöntää olevansa fiktiivinen blogi tai julkaisu)
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Mr.Käpykumpu
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Mr.Käpykumpu »

Thelea kirjoitti:Tietyillä nikeillä on tapa tietyissä ketjuissa ilmoittaa oma mielipiteensä tapahtumasta/rikoksesta/katoamisesta ehdottomana totuutena, ja tämän totuuden kyseenalaistajat saavat haukut päälleen, vaikka olisikin ihan oikeat perustelut lähteineen kyseenalaistaa tuo "totuus".
En ole koskaan minfossa törmännyt moiseen. :shock:
Miten ihmeessä tästä on jo toinen ketju...
"I don’t believe in Man, God nor devil. I hate the whole damned human race including yourself."
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Jane T kirjoitti:Ei siinä mitään, totta kai saa pohtia ja pähkäillä, ja Nela-ketjussa on paljon hyvää ja asiallista pohdintaa ja asiaa mutta myös tuhoton määrä roskaa.

Minusta on ärsyttävää, että kysellään jatkuvasti samoista asioista, koska ei vaivauduta ottamaan itse mistään selvää. Ja ärsyttää viranomaisten työn moittiminen ja arvostelu, että eivät ne muka tee mitään, eivätkä ne tajua jne. mutta sitten ei kuitenkaan ole mitään hajua siitä, miten viranomaiset toimivat ja saavat toimia kadonneiden henkilöiden tapauksissa, ja jos niitä viranomaisten käytäntöjä koettaa edes vähän avata, niin ei niitä viitsitä edes lukea.
Tuo sama ilmiöhän on täällä ihan arkipäivää ja ilmenee muissakin osioissa ja keskusteluissa, myös oikeuslaitoksen toimintaa koskevassa kritiikissä. Esim. henki- ja seksuaalirikosjutuissa heitellään jatkuvasti pelkkien lehti- ja nettiartikkeleiden perusteella (joissa yleensä toistellaan samoja asioita) omia näkemyksiä siitä, miten jostain jutusta olisi pitänyt tuomita. Murha.infohan on täynnä niin loistavia tuomareita, jotka tietävät pelkästään median perusteella, mitä jutuissa on tapahtunut ja pystyvät etänä, osapuolia kuulematta, antamaan oikean tuomion. Ei puhettakaan, että oikeus, joka päiviä, viikkoja ja jopa kuukausia käsittelee juttua kaikkine yksityiskohtineen, perehtyy oikeudenkäyntiaineistoon ja todisteluun ja peilaa käsiteltyä juttua yleiseen vastaavantyyppisistä teoista annettuihin tuomioihin ja mm. KKO:n päätöksiin, osaisi arvioida tuomion paremmin. Ei, kyllä Murha.infossa tiedetään. Ja jos nyt oma mielipide ei ihan aina satu osumaan lakikirjassa säädettyyn rangaistusasteikkoon niin viis siitä, kyllä täällä silti tiedetään paremmin. Lakkautetaan koko oikeuslaitos ja annetaan valta kansan käsiin, Murha.info toimikoon jatkossa valtakunnallisena tuomioistuimena. Kyllä täällä tiedetään paremmin.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
UglyBetty
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Bias kirjoitti:E sanoi N:lle että M oli nähty Ö:n ja ehkä pikku a:n ja c:n kanssa siellä suunnalla. N ei kuitenkaan ollut varma, vaan mietti että jos ne olikin E, V, V ja K.

Jos jaksaa kirjoittaa viestin, niin luulisi jaksavan kirjoittaa nimetkin, eikä pelkkiä alkukirjaimia.
Voisikohan tätäkin kohta "tykätä / peukuttaa" ?!
Kyllä on muutaman kerran saanut tavata näitä, ja sitten kun vielä selvästi onkin sekoitettu henkilöt, puhuttu "N.stä S.nä / sama toisinpäin" :roll:
Sajaki
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

aumari kirjoitti:
Smirre kirjoitti:[
" Sprinsky oli asunut aiemmin jonkin aikaan McCarthyn ja Bellan äidin Rachelle Bondin kanssa. Hän oli kuitenkin muuttanut pois, kun ei enää kestänyt seurata lapsen kohtelua.
Sprinskyn mukaan etenkin McCarthy pahoinpiteli lasta. Tyttö saatettiin sulkea vaatekomeroon puoleksi tunniksi tai tunniksi. Bellan kohtelusta oli jo aiemmin tehty kaksi ilmoitusta."
Olikohan tää Sprinsky itte mittää ilimotusta tehenykkää,raukkis lähtennä vaan poies ku se on voi voi!Voi perkele että turpaan tarttis toiki,jos usiamman kerra sivusta kattonna ku piänelle pahana ollaha,syyttä.Voi herran tähäre tätä ihimiste? touhua.Voi pikkusia,tänne pyytämättäns tulevatte ja lähtevätte.Siin välis kärsimystäki saavatten pyytämättä.Sylettää niin v...sti tuallaane:Mihinäs mu louhikko o...
Nii joo...tällaane tuloo,ku ei ajois henki lähtent,vaikk kyll meiränki "isi" ä välill vit... harmitti sen verti,että heinähankoo,lapioo,puukkoo ja mitä sattuskaa löytyy kätehe,tartti.Joihinki osu,väisteleenki opittii jo aikas piänenä,ko ainua keino pysyä hengis,tai sitte se "kaveraamine",jottei se suutu taas.Eri assii son korves maalla ollu,kukkaa ei nää eikä tiiä-etes sen vertaa paljonko kakaroita on tai nähäny onko tulos.Nykyjään luulis ihimiste kinnittävän huamiotans ku nii kylyki kyljes elellähän.Vaan eipä mennä kysymähän joltain rumpilta-sorry-nuarelta naiselta,että ookkos tappanu penikkas vai onko se viäty sulta,jos ehkei jollai-jopa vanhemmallakaan rump...-naisimmeisellä sitä mukulata yhtäkkiseltään ennee ole.Kaiketi Suames nykyjärjestelmä pittää hualen tulevista ja lähtevistä.
Voisitko ystävällisesti käyttää normaalia kieltä? Ei kukaan viitsi tuommoista tekomongerrusta ärtymättä lukea.
Ihanaa että joku on tästä samaa mieltä! Itse olen vain laittanut Smirren estolistalle, koska en jaksa yrittää saada selkoa tuosta :roll:

(Tämä olisi kuulunut puoliksi Ihastuttaa Minfossa -ketjuun, mutta menköön nyt tänne.)
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
Paikalla
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

PaxCow kirjoitti:
Rescuer kirjoitti:Ärsyttää linkkien lätkiminen, tyyliin "Tämän uutisen mukaan..."
Kun vie hiiren linkin päälle, näkee kyllä osoitteen, johon linkki johtaa. Tuo tapa merkitä linkit on luettavuuden kannalta erinomainen. Ainaskii mummielest.
Paitsi, ettei toimi mobiiliversiossa. Eikä linkistä voi aina päätellä, mihin se johtaa. Vai näetkö tästä, tästä tai tästä mihin ne johtaa?
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
PaxCow
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Rescuer kirjoitti:Paitsi, ettei toimi mobiiliversiossa. Eikä linkistä voi aina päätellä, mihin se johtaa. Vai näetkö tästä, tästä tai tästä mihin ne johtaa?
Eihän noista url-lyhentäjistä näe, mihin ne vievät, vaikka urli ei olisikaan "piilotettuna" tekstin sekaan. Yhtä vähän voi päätellä tästä kuin tästä: http://bit.ly/1jFU7G7

Tuo mobiiliversiojuttu pitää paikkansa, sitä en tullut ajatelleeksi.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Sajaki
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Rescuer kirjoitti:
PaxCow kirjoitti:
Rescuer kirjoitti:Ärsyttää linkkien lätkiminen, tyyliin "Tämän uutisen mukaan..."
Kun vie hiiren linkin päälle, näkee kyllä osoitteen, johon linkki johtaa. Tuo tapa merkitä linkit on luettavuuden kannalta erinomainen. Ainaskii mummielest.
Paitsi, ettei toimi mobiiliversiossa. Eikä linkistä voi aina päätellä, mihin se johtaa. Vai näetkö tästä, tästä tai tästä mihin ne johtaa?
Tämä on varmasti ainakin osittain suunnattu minullekin, koska itsellä on tapana merkitä linkit juurikin noin. Syy tähän on vain ja ainoastaan tekstin luettavuus, ja mobiilikäyttäjiä en ikävä tullut ajatelleeksi (minfoa käytän omalla kännykällä äärimmäisen harvoin, en juurikaan pidä siitä käyttöliittymästä). Nyt olen muuttanut tapojani niin, että linkissä lukee pelkän lähteen sijaan "Lähde (sivun nimi)". Onko tämä hyväksyttävää? 8)
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
Paikalla
Rescuer
Watson itse

^Huomattavasti parempi tapa. Ainakin omasta mielestäni niin luettavuuden kuin uskottavuudenkin kannalta on selvempää kirjoittaa Iltalehden uutisen mukaan kuin tämän uutisen mukaan.
Itse tulee kyllä yleensä lisättyä koko linkki, ihan puhtaasti laiskuuttani, kun foorumin softa huolehtii url-tagien laiton automaattisesti eikä itse tarvitse vaivautua ;-)
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Ärsyttää suunnattomasti ketjut, joiden otsikot eivät kerro oikeastaan yhtään mitään. Lisäksi, kun ne avataa ajankohtaista -osioon. Etenkin, kuin näille parille esimerkilleni olisi ollut täällä jo muutamakin sopiva ketju valmiina. Esimerkit:
"Ja taas poliisi selittelee jälkeenpäin......"
"Poliisi vaikenee, mamut asialla?"

Vai ollaanko kaikki tapahtuneet rikokset heittämässä poliisien syyksi?
Manfreda
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Manfreda »

Auts. Menen Sajakin kanssa samaan henkiseen jalkapuuhun nöyränä, olen käyttänyt toisinaan tuota huonompaa linkkityyliä. Samat selityksetkin, vilkaisen tekstejä mobiililla, mutta kiinnostavimmat luen koneelta ja avaan linkitkin. Hyvä, että asia otettiin esille.

Tänään ärsyttää erityisesti jengin lukemislaiskuus. Oli ketju mikä tahansa, nostetaan omia näkemyksiä esille kuin uutena vaikka vain muutama postaus sitten olisi asia jo pohjustettu ja siitä voisi jatkaa jos syventäviä ajatuksia on. Ottaa niin sietämättömästi kupoliin, jos joku on nostanut esille kiinnostavan ajatuksen ja odottaa kiinnostuneena uutta näkemystä, mutta nääh.
Kaipa se tästä taas. :twisted: .
This case is a mess. Whodunnit?
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Jessus, että pistää vihaksi nämä käyttäjät, joilla on niin kiire suoltaa tuubaa palstalle, ettei osata eikä malteta edes lainaustoimintoa käyttää oikein, vaan pistetään toisten kirjoittajien kirjoituksia toisten piikkiin. Ei voi olla niin kiire painella sitä lähetä-nappulaa, ettei malta esikatselun kautta katsoa, että lainaukset menevät oikein. Ja tätä ilmenee täällä PALJON. :twisted:
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Paikalla
Rescuer
Watson itse

Trollien aktivoituminen ja ylläpidon kyvyttömyys/haluttomuus puuttua asiaan.

Ja nuo salaliittoja joka paikassa näkevät. Suuri salaliitto lähes 30 vuoden takaa, mukana kaikki Yleisradiota ja palolaitosta myöden; vielä tosin ei ole selvinnyt, mitä salataan ja miksi...
Jota
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Jota »

Rescuer kirjoitti:Trollien aktivoituminen ja ylläpidon kyvyttömyys/haluttomuus puuttua asiaan.
Ja nuo salaliittoja joka paikassa näkevät. Suuri salaliitto lähes 30 vuoden takaa, mukana kaikki Yleisradiota ja palolaitosta myöden; vielä tosin ei ole selvinnyt, mitä salataan ja miksi...
Hyvä Rescuer,
jos minua tarkoitat, niin lue aikaisempi viestini! Ja ainakaan minä en ole trolli. En tiedä mitä salaliittoa tarkoitat. Tässä paloasiassa on kyllä ETP ja dokumentit olemassa, jonka pohjalta keskustelua voidaan käydä.
Tuon videon olet jo nähnytkin https://www.youtube.com/watch?v=X37hD5poIdw // Helsingin Energia Hanasaari voimalaitospalo 6.6 1986.

Eihän sinun tarvitse kuin käydä keskustelua asiasta, niin asia selviää. Olet itse jatkanut minun ja Biasin välistä asiaa lautamiehissä.
Et kuitenkaan ole vastannut viestiin edes siellä, vaan jättänyt asian itse avoimeksi.

Oikea keskustelu asiasta (on toistaiseksi) osiossa Testit ja kyselyt, topic: Poliisiauto löytyi hylättynä tien varresta, 80-luku http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=1&t=19290

Oletko itse ollut palomies? Rescuer nimimerkkisi kertoisi sen suuntaista.
Ihmettelen, jos olet ollut tuon videolla esitetyn palon silminnäkijä, tai palomiehenä paikalla. Tai ylipäätään kukaan. Tavattoman suurella mielenkiinnolla keskustelisin tuon videolla esitetyn palon silminnäkijän kanssa!

Kyllähän silminnäkijöitä täytyisi tuolle palolle Hesassa olla, jos palovideo on aito!

Olen tätä asiaa tutkinut yli kymmenen vuotta ja asia on minulle tärkeä. Tämä asia on syy minfoon liittymiseeni. Ja jos luet tekemäni 10 kohtaisen listan läpi, noin alustuksena asiaan, huomaat että selvitettävää todella on!
Siitä selviää myös, että olen itse ollut palon silminnäkijä palopaikalla. Ja se, että minulla on tuon videolla esitetyn palon esitutkintapöytäkirja hallussani.

Asiat selviää kun niistä keskustelaan. Vähän kärsivällisyyttä vaaditaan, olen tuon Nelan asian selviämistä tässä odotellut. Ja aloitan tästä paloasiasta oman topikin piahkoin.
Ja nyt se asia on vielä siellä Testit ja kyselyt osiossa. Tule siis sinne keskustelemaan asiasta!
poliisien tekemät rikokset eivät tahdo selvitä
Vastaa Viestiin