Markja Vs. Palsta
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Ei kyllä se on pikemminkin IN VINO VERITAS!maija turjukka kirjoitti:Kukas ottaa tään:
Citius, altius, fortius.......
Tänään ajattelin illalla mennä Torremolinokseen Lanjaroniin syömään. Ihan hyvä paikka, ei oo hinnalla pilattu. Viimeksi olin siellä, kun tuli pari ystävää kylään. Katsotaas...
- kolmet alkupalat (2 paellaa, 1 keitto)
- 3 pulloa vichyä
- pullo talon viiniä
- kolme pääruokaa (2 kalaa, 1 leike)
- jälkiruoaksi 3 kahvia brandylla
- lopuksi 3 gintonica
Lasku 37,80 eli siis 12,60 per nokka! Ihan kohtuullista, sanoisin.
edit:
http://www.students.tut.fi/~varria/latin2.htm
Ei latinassa mitään vikaa ole. Itse asiassa meidän pitäisi kaikkien opiskella niitä lisää! Valtaojan ja Linkolankin teoksissa niitä vilisee.
Viimeksi muokannut EuroJR, La Joulu 22, 2007 5:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Heh, mä luulen, että sulle tulee kohtapuoliin uusi reissu sinne Lanjaroniin..... taitaa tulla yks minfolainen käymäänEuroJR kirjoitti:Ei kyllä se on pikemminkin IN VINO VERITAS!maija turjukka kirjoitti:Kukas ottaa tään:
Tänään ajattelin illalla mennä Torremolinokseen Lanjaroniin syömään. Ihan hyvä paikka, ei oo hinnalla pilattu. Viimeksi olin siellä, kun tuli pari ystävää kylään. Katsotaas...
- 3 pulloa vichyä
- pullo talon viiniä
- lopuksi 3 gintonica
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
-
Musta Nuoli
- Frank Drebin
Torressahan oli kaupungin rantakadulla muistaakseni myös mainio kiinalainen ravintola, jossa olen pari kertaa käynyt syömässä, kun tuli takavuosina vierailtua Torremolinoksessa puolet vuodesta asuvan ex-avovaimoni isän luona. No, eipä tule Torreen varmaan enää piipahdettua ihan heti, kun kyseinen exä otti ja jätti viime vuonna...EuroJR kirjoitti:Ei kyllä se on pikemminkin IN VINO VERITAS!maija turjukka kirjoitti:Kukas ottaa tään:
- 3 pulloa vichyä
- pullo talon viiniä
- lopuksi 3 gintonica
edit:
http://www.students.tut.fi/~varria/latin2.htm
Ei latinassa mitään vikaa ole. Itse asiassa meidän pitäisi kaikkien opiskella niitä lisää! Valtaojan ja Linkolankin teoksissa niitä vilisee.
...sinänsä sääli, mukava paikka, eikä avo-appiukossakaan mitään vikaa ollut, mukava ja reilu mies. Viimeisen kerran kun tuolla olin, niin tuli ko. herran taloyhtiön suomalaisomisteisessa klubissa maistettua kenguruakin. Tuli kyllä lievähkö syyllisyydentunto, kun päässä vilahti kuva Kössi Kengurusta, mutta se meni ensimmäisen suupalan myötä ohi!
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
-
Musta Nuoli
- Frank Drebin
Tuo sanonta on muuten hirveän epäreilu susia kohtaan. Susilauman keskinäinen solidaarisuus ja yhteen hiileen puhaltaminen on paljon yhteisöllisempää kuin keskimääräiset ihmisyhteisöjen toiminnat. Susi on muutenkin siivo, älykäs eläin ja eläimenä luonnollisesti muutenkin vapaa tietoisesti tehdyistä vääryyksistä, rikoksista ja pahuudesta. Olisikin ihminen toiselle ihmiselle susi, eikä ihminen.maija turjukka kirjoitti:Homo homini lupus
Latinanvääntäjät voivat halutessaan hakea tuolta (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_La ... %80%93E%29) vähän lisää fraaseja, eivät lopu kesken.
Carthago delenda est!
"Let each note I now play
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Musta Nuoli kirjoitti:Torressahan oli kaupungin rantakadulla muistaakseni myös mainio kiinalainen ravintola, jossa olen pari kertaa käynyt syömässä, kun tuli takavuosina vierailtua Torremolinoksessa puolet vuodesta asuvan ex-avovaimoni isän luona. No, eipä tule Torreen varmaan enää piipahdettua ihan heti, kun kyseinen exä otti ja jätti viime vuonna... "
Ei noista kiinalaisista ole täällä pula. Niissäkin löytyy muuten ihan timantteja. Itse suosin noista "aasialaisista" Torressa erästä kiinalais/thaimaalaispaikkaa. Siellä on todella hyvä tuo "Jättikatkaravut pikantissa kookosmaitokastikkeessa". Jos tännepäin eksyt, lähdetään kulinaariselle ja viinipoliittiselle illalle haukkumaan meidän ex-akkoja
Lisäraporttia... tulin tosiaan juuri rankkasateesta takaisin kotiin Torresta. Noh ei se mitään, kunhan ei sada niskaan vanhoja mummoja! Tänään 3 hengen pöytäseurueemme sai aikaiseksi seuraavanlaisen laskun:
3 alkuruokaa (2 kanakeittoa ja 1 ns. potaje-keitto)
1 pullo talon viiniä
3 pääruokaa (2 naudanleikettä ja 1 lihapullat)
3 jälkiruokavanukasta
3 kahvia
2 brandya
Lasku = 28,60
Eipä tosiaan liikaa!
Snadisti OT, mutta eipä kai sillä ole vituksenkaan väliä Lautamiehissä...
Vastasin että "en naura".
Markja puhuu asiaa, ottaa esille tärkeitä asiota mistä tässä yhteiskunnassa niin usein vaietaan. Suorapuheinen mies, osaa perustella hyvin kantansa ja esimerkkien avulla kiteyttää sen mistä tässä nyt keskustellaan.
Taitaa olla vaan niin, että tämä naisvaltainen foorumi ei ehkä ole se kaikkein otollisin maaperä niiden näkemysten julkituomiseen. Valitettavasti.
Kyllä täällä hiljainen enemmistö on selkeästi markjan puolella. En ole kylläkään itse halunnut työntää omaa lusikkaani soppaan, kun en oikein hallitse tieteelliseen väittelyn argumentointia. Mielenkiintoista seurata sivusta kun vastapooli haluaa asioihin perusteluita, mutta tyrmää ne sitten "red herringiksi". Yleensä vielä niin että vastapoolissa joltakulta menee herne nenään, ja sitten alkaa se henkilökohtaisuuksiin meneminen ja "pojittelu".
Markja puhuu asiaa, ottaa esille tärkeitä asiota mistä tässä yhteiskunnassa niin usein vaietaan. Suorapuheinen mies, osaa perustella hyvin kantansa ja esimerkkien avulla kiteyttää sen mistä tässä nyt keskustellaan.
Taitaa olla vaan niin, että tämä naisvaltainen foorumi ei ehkä ole se kaikkein otollisin maaperä niiden näkemysten julkituomiseen. Valitettavasti.
Kyllä täällä hiljainen enemmistö on selkeästi markjan puolella. En ole kylläkään itse halunnut työntää omaa lusikkaani soppaan, kun en oikein hallitse tieteelliseen väittelyn argumentointia. Mielenkiintoista seurata sivusta kun vastapooli haluaa asioihin perusteluita, mutta tyrmää ne sitten "red herringiksi". Yleensä vielä niin että vastapoolissa joltakulta menee herne nenään, ja sitten alkaa se henkilökohtaisuuksiin meneminen ja "pojittelu".
Liekkö tuo Latiumin maakunnan murre ollut kovinkaan hieno kieli. Kömpelöä, kielioppi jäänyt kesken kehityksen, vailla mitään logiikkaa, ääntämyksestä ei kukaan oikeasti tiedä, eri koulukunnat kiistelevät muutamien äänteiden alkup. ääntämyksestä...
Jouti sammua ja muuttaa muotoaan edes vähän järkevämpään suuntaan, eikö totta?
Jouti sammua ja muuttaa muotoaan edes vähän järkevämpään suuntaan, eikö totta?
Nothing is quite what it seems