Markja Vs. Palsta

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Nauratko markjalle?

Äänestys päättyi Ma Tammi 21, 2008 12:08 am

En naura
24
40%
Nauran
36
60%

Ääniä yhteensä: 60

wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

Antiquis temporibus, nati tibi similes in rupibus ventosissimis exponebantur ad necem :P
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

maija turjukka kirjoitti:Kukas ottaa tään:

Citius, altius, fortius....... :?:
Ei kyllä se on pikemminkin IN VINO VERITAS!

Tänään ajattelin illalla mennä Torremolinokseen Lanjaroniin syömään. Ihan hyvä paikka, ei oo hinnalla pilattu. Viimeksi olin siellä, kun tuli pari ystävää kylään. Katsotaas...

- kolmet alkupalat (2 paellaa, 1 keitto)
- 3 pulloa vichyä
- pullo talon viiniä
- kolme pääruokaa (2 kalaa, 1 leike)
- jälkiruoaksi 3 kahvia brandylla
- lopuksi 3 gintonica

Lasku 37,80 eli siis 12,60 per nokka! Ihan kohtuullista, sanoisin.

edit:
http://www.students.tut.fi/~varria/latin2.htm
Ei latinassa mitään vikaa ole. Itse asiassa meidän pitäisi kaikkien opiskella niitä lisää! Valtaojan ja Linkolankin teoksissa niitä vilisee.
Viimeksi muokannut EuroJR, La Joulu 22, 2007 5:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Homo homini lupus :roll:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

EuroJR kirjoitti:

Tänään ajattelin illalla mennä Torremolinokseen Lanjaroniin syömään. Ihan hyvä paikka, ei oo hinnalla pilattu. Viimeksi olin siellä, kun tuli pari ystävää kylään. Katsotaas...

- 3 pulloa vichyä
- pullo talon viiniä
- lopuksi 3 gintonica

Heh, mä luulen, että sulle tulee kohtapuoliin uusi reissu sinne Lanjaroniin..... taitaa tulla yks minfolainen käymään :shock:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Musta Nuoli
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

EuroJR kirjoitti:

- 3 pulloa vichyä
- pullo talon viiniä
- lopuksi 3 gintonica

edit:
http://www.students.tut.fi/~varria/latin2.htm
Ei latinassa mitään vikaa ole. Itse asiassa meidän pitäisi kaikkien opiskella niitä lisää! Valtaojan ja Linkolankin teoksissa niitä vilisee.
Torressahan oli kaupungin rantakadulla muistaakseni myös mainio kiinalainen ravintola, jossa olen pari kertaa käynyt syömässä, kun tuli takavuosina vierailtua Torremolinoksessa puolet vuodesta asuvan ex-avovaimoni isän luona. No, eipä tule Torreen varmaan enää piipahdettua ihan heti, kun kyseinen exä otti ja jätti viime vuonna...

...sinänsä sääli, mukava paikka, eikä avo-appiukossakaan mitään vikaa ollut, mukava ja reilu mies. Viimeisen kerran kun tuolla olin, niin tuli ko. herran taloyhtiön suomalaisomisteisessa klubissa maistettua kenguruakin. Tuli kyllä lievähkö syyllisyydentunto, kun päässä vilahti kuva Kössi Kengurusta, mutta se meni ensimmäisen suupalan myötä ohi!
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
Musta Nuoli
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

maija turjukka kirjoitti:Homo homini lupus :roll:
Tuo sanonta on muuten hirveän epäreilu susia kohtaan. Susilauman keskinäinen solidaarisuus ja yhteen hiileen puhaltaminen on paljon yhteisöllisempää kuin keskimääräiset ihmisyhteisöjen toiminnat. Susi on muutenkin siivo, älykäs eläin ja eläimenä luonnollisesti muutenkin vapaa tietoisesti tehdyistä vääryyksistä, rikoksista ja pahuudesta. Olisikin ihminen toiselle ihmiselle susi, eikä ihminen.

Latinanvääntäjät voivat halutessaan hakea tuolta (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_La ... %80%93E%29) vähän lisää fraaseja, eivät lopu kesken.

Carthago delenda est!
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
EuroJR
Jessica Fletcher

Musta Nuoli kirjoitti:Torressahan oli kaupungin rantakadulla muistaakseni myös mainio kiinalainen ravintola, jossa olen pari kertaa käynyt syömässä, kun tuli takavuosina vierailtua Torremolinoksessa puolet vuodesta asuvan ex-avovaimoni isän luona. No, eipä tule Torreen varmaan enää piipahdettua ihan heti, kun kyseinen exä otti ja jätti viime vuonna... "

Ei noista kiinalaisista ole täällä pula. Niissäkin löytyy muuten ihan timantteja. Itse suosin noista "aasialaisista" Torressa erästä kiinalais/thaimaalaispaikkaa. Siellä on todella hyvä tuo "Jättikatkaravut pikantissa kookosmaitokastikkeessa". Jos tännepäin eksyt, lähdetään kulinaariselle ja viinipoliittiselle illalle haukkumaan meidän ex-akkoja :lol:

Lisäraporttia... tulin tosiaan juuri rankkasateesta takaisin kotiin Torresta. Noh ei se mitään, kunhan ei sada niskaan vanhoja mummoja! Tänään 3 hengen pöytäseurueemme sai aikaiseksi seuraavanlaisen laskun:

3 alkuruokaa (2 kanakeittoa ja 1 ns. potaje-keitto)
1 pullo talon viiniä
3 pääruokaa (2 naudanleikettä ja 1 lihapullat)
3 jälkiruokavanukasta
3 kahvia
2 brandya

Lasku = 28,60
Eipä tosiaan liikaa!

Snadisti OT, mutta eipä kai sillä ole vituksenkaan väliä Lautamiehissä... 8)
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Musta Nuoli kirjoitti:
Carthago delenda est!
Jep, Rooma on tuhottava. Latinankielen sanakirjasta ei löytynyt tuota delenda- sanaa. Liekö sitten erikseen joitakin muinaiskielen sanakirjoja?
EuroJR
Jessica Fletcher

konsta kirjoitti:
Musta Nuoli kirjoitti:
Carthago delenda est!
Jep, Rooma on tuhottava. Latinankielen sanakirjasta ei löytynyt tuota delenda- sanaa. Liekö sitten erikseen joitakin muinaiskielen sanakirjoja?
Mihin jäi tuo "Muuten, olen sitä mieltä että Kartagho...."?
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

En naura, tosin välillä ihmettelen joitankin kommentteja.
What you do... Makes you who you are.
Yökiitäjä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

Vastasin että "en naura".

Markja puhuu asiaa, ottaa esille tärkeitä asiota mistä tässä yhteiskunnassa niin usein vaietaan. Suorapuheinen mies, osaa perustella hyvin kantansa ja esimerkkien avulla kiteyttää sen mistä tässä nyt keskustellaan.

Taitaa olla vaan niin, että tämä naisvaltainen foorumi ei ehkä ole se kaikkein otollisin maaperä niiden näkemysten julkituomiseen. Valitettavasti.

Kyllä täällä hiljainen enemmistö on selkeästi markjan puolella. En ole kylläkään itse halunnut työntää omaa lusikkaani soppaan, kun en oikein hallitse tieteelliseen väittelyn argumentointia. Mielenkiintoista seurata sivusta kun vastapooli haluaa asioihin perusteluita, mutta tyrmää ne sitten "red herringiksi". Yleensä vielä niin että vastapoolissa joltakulta menee herne nenään, ja sitten alkaa se henkilökohtaisuuksiin meneminen ja "pojittelu".
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

maija turjukka kirjoitti:Tässä sille uusi, helppo lause:

Veni, vidi, vici..... 8)
tulin , näin ja vikittelin. :)
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

keskustelu markjan kanssa on kuin margaritas ante porcos (=helmiä sioille)
menee oma energia ihan hukkaan.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Vaaka69
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Vaaka69 »

Hienoja kieliä ymmärtämättä.... Kaikilla lienee oikeus mielipiteisiinsä. Kaikki olemme yksilöitä ja kaikilla oma ajatusmaailma.

-Tämä on minun ajatus-
"silmä silmästä..."
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Liekkö tuo Latiumin maakunnan murre ollut kovinkaan hieno kieli. Kömpelöä, kielioppi jäänyt kesken kehityksen, vailla mitään logiikkaa, ääntämyksestä ei kukaan oikeasti tiedä, eri koulukunnat kiistelevät muutamien äänteiden alkup. ääntämyksestä...

Jouti sammua ja muuttaa muotoaan edes vähän järkevämpään suuntaan, eikö totta?
Nothing is quite what it seems
Vastaa Viestiin