Hejacissa sanottua

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Ailar
Jessica Fletcher

Re: Hejacissa sanottua

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Turumurre kirjoitti:
-Ailaria, jolla on sydän sen kaikissa olomuodoissa (kai), mutta ’joutui’ omaksumaan valtavirran mielipiteet ’kaveruuden’ kustannuksella.
”Tulenliekkiin mä luotin kerran...”

Tuotanoin, kyllä minä itse tulin siihen tulokseen, ettei se Auer tainnut ihan totta puhua kaikissa käänteissään. Toki tämä ei ole Ulvila-ketju, mutta sanon sen verran, että kyllä nuo minun ajatuksen juoksuni löytyy Ulvila-ketjuista, mutta kukapa noita jaksaisi lueskella.
Ja kun Turumurre epäili, että kaverit on saaneet mielipiteeni kääntymään, niin siinä taisi käydä niin, että minä käänsin "jonkun" pään tässä Auerin asiassa. Näin muistelisin.

Paccasucon mainitsemaa levytystä en muista. Johtuu siitä, että en ole silloin syntynytkään! Toki olen joskus kuullut itse kappaleen.
Mutta eikö vaan ole hyvä, että se "kuuluisa kapellimestari" nousi esille, kun näitä biisejäkin tässä on esille tullut. :mrgreen:
zem
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja zem »

Ei koskaan lakkaa huvittamasta nämä nikkien ja avatarien valinnat, erityisesti
henkilöillä, jotka nykyään vaikuttavat lähinnä naapuripalstalla.

Niinkuin `Härkä´ - pitäisikö hänen panostaan kutsua nimellä "bullshit"?
(Hän kerran havainnollisti minulle asiaa oikein kuvan kera, en nyt sitä tähän liitä.)

Ja sitten "Valkyyria", jonka panos Minfossa koostui lähinnä inttämisestä.

Sinänsä yhteensopivaa hänen nikkinsä ja avatarinsa kanssa, nimittäin Valkyyria
pohjoismaisessa mytologiassa viittaa - sitaatti googlettamisesta:
In Norse mythology, a valkyrie is one in a group of female figures who decide which soldiers die in battle and which live.
Eli kyseinen leidi käyttää valtaa ja säätää mielivaltaisesti urhojen (tai ilmeisesti myös
muiden) kohtaloista. Tämä "säätäminen" sopii Hejacin myyyttisen usvan ympäröimään maailmankuvaan - ohessa Valkyyria:

Kuva

`Valkyyria´ sopi kyllä Stauffenbergin projektin nimeksi, kun se yritti eliminoida
Hitlerin (päätti "kuka sotilaista kuolee") - Hejacin Valkyyrialla puolestaan ei ole
asiasisältöä, hän käy aina henkilöön (tällä on nimikin eli ad hominenm "argumentti").
Yleensä hän onnistuu vielä huonommin kuin onneton Stauffenberg, joka ei ymmärtänyt
huomioida tammipöydän tukevia jalkoja ja kantta - Hiler oli korkeintaa vaarassa
menettä sukukalleutensa, joilla tämä ei tainnut muutenkaan tehdä mitään...

Myöskään nikki "Tara" ei lakkaa huvittamasta - valinnut siis nimen, joka tunnetuimmin viittaa
maatilan nimeen teoksessa Gone with the Wind eli Tuulen viemää. Tila jäi Scarlett
O´Hara nimisen pateettisen naisen haltuun, ks.

https://www.youtube.com/watch?v=koaP6eAHObg

En nyt löytänyt kohtaa, missä Scarlett huokailee Tara, Tara, Tara -
Tosin Hejacin (Vajacin?) Tarra huhuilee ennemmin Kurre kurre kurre... eli leffan
nimeksi sopisi paremmin Oravien viemää - oltaisiin oikeassa mittakaavassa.)

Ja sitäpaitsi Tara taitaa käyttää oravia vakoilijoina, kun niitä pyörii täälläkin koko
ajan ikkunan ulkopuolella...

Jemma puoletaan on valinnut avatarikseen "tyyli-ikoni" Audrey Hepburnin, jonka anorektinen hahmo ei liene koskaan herättänyt mitään kummempaa aikuisessa ja terveessä miehenpuolessa.

Muuten Jemma on ajatusten kirpputori - ei koskaan mitään uutta tai omaperäistä,
ja hänen "löytönsä" ovat järjestään karkeita (esim. kuvallisia) väärintulkintoja, jotka
voi heti osoittaa virheellisiksi, mikäli jollakin on sellaiseen aikaa ja kiinnostusta.
Imnostuksen puutteesta häntä ei voi moittia Hejacin "Valkyyrioiden" lynkkaustoimessa.
Sniper
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sniper »

No Zem - menit kiusalliselle alueelle kun oma nimimerkkisi Latviasta jos kun juuresi juontavat ja johon avatar ainoastaan viittaa, niin tarkoittaa: alla, alatyylistä, alapuolelta.

Mahdatko kirjoittaa tähän ALLE vielä jotain?
zem
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja zem »

No hei, Sniper - "salakyttä":

muistetaanpa Sillapään marssilaulua, jota Ampujakin on kapellimestaroinut:
Mitä lieneekin aarteita Suomessa
Toki kallehin on vapaus
Täällä suorana seistä ja kaatua
On joka miehellä oikeus

Siis te lapset ja vanhukset
Ja te äidit ja morsiamet
Niin kauan teillä on suojattu lies
Kun on pystyssä yksikin mies
Että minä en tuota "suorana seisomisen ja kaatumisen" viisautta ole koskaan ymmärtänyt,
en tiedä menisikö Sniperkaan sellaiseen neuvomaan?

Eli olen mieluummin "zem" - tulilinjaan nähden.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Aah, tästä tykkään...

Re: Ulvilacase
by härkä » Thu Oct 08, 2015 1:34 pm
...
KKO pääsee linjoi , tintan tantan tallallei, KKO pääsee linjoi , KKO pääsee linjoi
Mitähän se KKO tahtoo ,tintan tantan tallallei , mitäh..... ??
http://hejac.com/forum/viewtopic.php?f= ... start=4220

On aina niin hellyttävää havaita edes väliaikaista iloa naapurilähiössä.

Kävin muuten hejacin kirjastosta lainaamassa tuon heidän tunnuspiisinsä videoineen.
Tässä video Härän ja Jemman yhteis- lauluharjoituksista, kuvattuna joskus 2013 Piirissä.

Piirissä

:
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Mä olen tutkinut Jemman kirjoittelua Hejacissa ja olen alkanut pohtia, että kärsiiköhän Jemma itse pms-oireilusta? Hän käy nimittäin sen verran aggressiivisesti syyttömien ihmisten kimppuun.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Officer Crabtree
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Officer Crabtree »

Jemman oireiluista en tiedä kun en Hejacia lue, mutta Sinusta, pieni liekki, piisaa kyllä diagnoosin pohjaksi yhtä, toista ja vähän kolmattakin.
Dixi.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Pieni liekki

Officer Crabtree kirjoitti:Jemman oireiluista en tiedä kun en Hejacia lue, mutta Sinusta, pieni liekki, piisaa kyllä diagnoosin pohjaksi yhtä, toista ja vähän kolmattakin.
Anna tulla rohkeasti poikaseni kaikki kolme minusta tekemääsi diagnoosia tänne kaikkien nähtäville. Kerro myös, minkälaisella koulutuksella olet noihin diagnooseihisi päätynyt, jotta tiedän tarvittaessa hakeutua jatkohoitoon. Mutta ennen kaikkea on kyllä todella mahtavaa, jos olet alkanut viimein ajatella omilla aivoillasi ja saat jotain järkevää kommenttia tänne aikaiseksi.

Suosittelen muuten lukemaan Jemman kirjoituksia Hejacista, sillä hän on tuon porukan laumanjohtaja. Kukaan ei vaivaudu koskaan oikomaan hänen vääristyneitä käsityksiään, toisaalta ehkä hänen juttunsa ovat hejacilaisten luettavaksi yksinkertaisesti liian pitkiä. Meikäläinen kahlasi Hejacissa läpi koko Jemman kirjallisen tuotannon, mitä siellä oli useiden satojen A4:sten verran. Ja siihen viitaten myönnän olevani joko hullu tai sitten vaan pikkutarkka.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Pieni liekki kirjoitti:..Suosittelen muuten lukemaan Jemman kirjoituksia Hejacista, sillä hän on tuon porukan laumanjohtaja. Kukaan ei vaivaudu koskaan oikomaan hänen vääristyneitä käsityksiään, toisaalta ehkä hänen juttunsa ovat hejacilaisten luettavaksi yksinkertaisesti liian pitkiä. Meikäläinen kahlasi Hejacissa läpi koko Jemman kirjallisen tuotannon, mitä siellä oli useiden satojen A4:sten verran. Ja siihen viitaten myönnän olevani joko hullu tai sitten vaan pikkutarkka.

Noh, Jemma on himokirjoittaja. Positiivisena seikkana näkisin, että kun välillä väsäilee kuvien, häkekäppyröiden ja mallien kanssa, niin porukat ei tyystin pitkästy.
Kyllä sulla taitaa urakka olla vielä pahasti Jemman kanssa kesken, voit aloittaa täältä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... a.#p438757
Officer Crabtree
Hetty Wainthropp

Pieni liekki kirjoitti:
Officer Crabtree kirjoitti:Jemman oireiluista en tiedä kun en Hejacia lue, mutta Sinusta, pieni liekki, piisaa kyllä diagnoosin pohjaksi yhtä, toista ja vähän kolmattakin.
Anna tulla rohkeasti poikaseni kaikki kolme minusta tekemääsi diagnoosia tänne kaikkien nähtäville. Kerro myös, minkälaisella koulutuksella olet noihin diagnooseihisi päätynyt, jotta tiedän tarvittaessa hakeutua jatkohoitoon. Mutta ennen kaikkea on kyllä todella mahtavaa, jos olet alkanut viimein ajatella omilla aivoillasi ja saat jotain järkevää kommenttia tänne aikaiseksi.

Suosittelen muuten lukemaan Jemman kirjoituksia Hejacista, sillä hän on tuon porukan laumanjohtaja. Kukaan ei vaivaudu koskaan oikomaan hänen vääristyneitä käsityksiään, toisaalta ehkä hänen juttunsa ovat hejacilaisten luettavaksi yksinkertaisesti liian pitkiä. Meikäläinen kahlasi Hejacissa läpi koko Jemman kirjallisen tuotannon, mitä siellä oli useiden satojen A4:sten verran. Ja siihen viitaten myönnän olevani joko hullu tai sitten vaan pikkutarkka.
Noh, kaksi huomasit jo itsekin. Listaan voisi lisätä patologisen valehtelijan, jonka diagnosoimiseen riittää auttava sisälukutaito. Esimerkkinä mielistelevä imartelu avoimin mielin ajattelusta tjmv samaan aikaan kun kiiluvin silmin olit jo kauan aikaa sitten lokeroinut Excelissäsi kadotukseen.

Mitä tulee pojitteluun, alan olla jo sen ikäinen, että tuollainen tuntuu ihan mukavalta, tyttöseni.
Dixi.

Pieni liekki

Officer Crabtree kirjoitti:Mitä tulee pojitteluun, alan olla jo sen ikäinen, että tuollainen tuntuu ihan mukavalta, tyttöseni.
Hyvä Officer Crabtree!

Pyydän anteeksi, jos olen lokeroinut sinut Excelissäni väärälle puolelle ja sillä tavoin loukannut sinua henkilökohtaisesti. Käsittääkseni et ole kuitenkaan koskaan tuonut selkeästi esille, että uskoisit Anneli Auerin olevan syytön rikoksiin, joista häntä on syytetty. En ole myöskään kirjoituksistasi pystynyt päättelemään, että olisit edes syyttömyysolettaman kannattaja.

Virheitä sattuu kaikille, mutta en minä nyt ensimmäisenä lähtisi luokittelemaan jotakuta patologiseksi valehtelijaksi myönnettävissä/oikaistavissa olevien virheiden tai virhearviointien perusteella. Olen oikeasti ilahtunut, jos seuraat ja osallistut avoimin mielin ilman ennakkoasenteita kirjoitteluun Ulvilan surma-asiassa.

Itse pyrin niin kotioloissa kuin työelämässä tai vaikka täällä keskustelupalstoillakin toimimaan sillä periaatteella, että pyrin edistämään kanssakulkijoideni hyvinvointia, koska yleensä hyvä palkitaan hyvällä ja positiivisista ajatuksista tulee itsellekin hyvä mieli. Jokainen päivä on uusi ja jokaisesta päivästä voi oppia jotakin. Jos ei tee virheitä, niin yleensä ei tee mitään muutakaan.

Toivotan joka tapauksessa sinulle mitä parhainta sunnuntaipäivän jatkoa! Täällä ainakin näyttää ulkona vallitsevan todella kaunis aurinkoinen syyspäivä, josta kannattanee käydä nauttimassa.

Terveisin Pieni liekki (=Se vähän vanhempi tyttönen :wink: )
Officer Crabtree
Hetty Wainthropp

Kyllä minä taannoin annoin muutamankin mahdollisuuden kommentoida... Minua ärsyttää eniten kuitenkin tapasi olla toisia niiin paljon moraalisesti erinomaisempi ja samalla heität kuitenkin kohtuullisen rankkaa ironista piikkiä. Sitä kutsutaan ulkokultaisuudeksi. Ja sanon tähän saman minkä olen ennenkin sanonut: Kantani vaihtelee päivittäin, mutta useimmiten se on keskimäärin 55-45 syyllisyyden kannalla. Vielä ette ole onnistuneet vakuuttamaan minua enempää. Kriittisesti suhtaudun kummankin puolen pöljyyksiin.
Dixi.

turumurre
Ainesta Watsoniksi

Koppalakkid on ihan kelpo nikki sanoo tm.

Mutta tämä naapuripalstan 'Jemmuska', välillä ei kyllä tiedä mistä on kotosin...
Kummallista on hänen radikalisoituminen. Vaikka täällä jo hyvin pian oltiin omissa syyllinen-syytön-poteroissaan, niin kirjoitustensa sävy oli hyvinkin maltillinen (jopa ihanteellinen).

Demokratiaan kuuluu usein - valitettavasti - valtavirran mukana kulkemista, sillä kaikkia demokratian piiriin kuuluvia eivät jaksa kiinnostaa kaikki ne asiat, joihin heidänkin äänestämisensä tai mielipiteensä vaikuttavat. Esim. äänen antaminen eduskuntavaaleissa ei läheskään aina perustu hyvään pohja-aineistoon ja tietämykseen politiikasta tai ehdokkaiden kannoista. Demokratiaan kuuluu - onneksi - mielipiteenvapaus, vähemmistön oikeuksista huolehtiminen, yhteisten päätösten tekeminen säädetyssä järjestyksessä ja valitusoikeus tehdyistä päätöksistä. Ääntä ei myöskään ole pakko antaa eikä mielipidettään ilmaista.

Yksilöillä on omat sosiaaliset viitekehyksensä, ympäristönsä, elämänkatsomuksensa, perimänsä ja vaikuttimensa. Hoksottimiaankaan ei voi kehittää, jos ei ole saanut riittäviä työkaluja ja motivaatiota. Omia ominaisuuksiaan ei kukaan ole luonut; kristillisen elämänkatsomuksen omaavana en usko, että niitä voi myöskään pidemmän päälle kehittää - (esim. jälleensyntymien kautta ).

On hyvä, että huolehditaan heikommista ja pyritään oikeuden toteutumiseen. Heikkoutta on myös se, jos ei pysty kuuntelemaan muita. Teen asian kanssa kovasti töitä
Kirjoittaja jokuvaan » Pe Loka 21, 2011

*
Lehdistä tuli Ulvilan tapausta alusta asti sivusilmällä seurattua, mutta vasta tapauksen pitkä tutkinta ja käsittely mediassa sekä A.A:n asettaminen syytteeseen herättivät mielenkiinnon. Nyt on sellainen vaihe elämässä (syysloma / isyysloma / äitiysloma / sairausloma / väitöskirjan teko / opiskelujen etäjakso / työttömyysjakso / eläkepäivät / helppo työ / leskeys tai ero / no life / veikkausvoiton koroilla elely / sapattivuosi / ...), että on aikaa lähetellä viestejä. Äimistelen intohimoa, jolla eräät kirjoittajat puolustavat rikoksesta epäiltyä A.A:a - ja uhoa, jolla toiset olisivat valmiita saman tien hirttämään naisen vajan takana . Ovatko syytetyn tai uhrien sukulaisia tai ystäviä? Provosoivatko ja herättelevätkö suunnitellusti keskustelua mustavalkoisella trollauksella? Kuvittelevatko olevansa tuomareita? Ovatko saaneet sakot tulkinnanvaraisesta tai tekemättömästä rikoksesta ja aloittaneet sodan oikeuslaitosta ja yhteiskuntaa vastaan? Ovatko kohdanneet vääryyttä - eikä väärintekijää olekaan saatu rangaistua - joten täytyy nyt ainakin A.A:a rangaista? Kärsivätkö paranoiasta tai muista mielenterveydellisistä ongelmista? Keskustelupalsta on keskustelupalsta eikä oikeudenistunto. Itse luotan oikeuslaitoksen toimintaan. Subjektiivisella mielipiteelläni Ulvilan tapauksesta ei ole mitään juridista merkitystä.

Omassa elämässäni olen kuitenkin sankari, joten itselleni mielipiteelläni on väliä. Sosiaalisesti on mielenkiintoista peilata omaa mielipidettään muiden mielipiteisiin. Siinä tutustuu niin ihmisluontoon yleensä kuin itseensäkin paremmin. Kun huomaa saavansa näkemyksilleen jakajia, tuntee suurempaa yhteenkuuluvuutta muihin ihmisiin ja yhteiskuntaan ja saa vahvistusta identiteetilleen. Demokratiaan ja ihmisyyteen kuuluu - joskus valitettavana - osana suhteellinen valtavirran mukana kulkeminen. Pahimmillaan se on johtanut esim. keskiajan inkvisiittoreiden mielivaltaan, toisen maailmansodan aikaisiin tapahtumiin Saksassa, uskonsotiin ja KKK:n suosioon, parhaimmillaan moraali- ja etiikkakäsitysten selkeytymiseen (kansainvälisen oikeuslaitoksen synty) ja vapaaseen ja langattomaan mielipiteiden vaihtoon ja tiedonvälitykseen. Koen minfon lukemisen pienenä nautintona, jota voi verrata kahvin- tai teenjuontiin, hurrikaanivideoiden katseluun, vähän tirkistelevään sosiaalipsykologiseen käyttäytymistutkimukseen tai dekkarin lukemiseen.

On hirveää, jos A.A. ei käräjäoikeudessa ole saanut asianmukaista kohtelua. Onko asiasta tehty kanne/valitus oikeuskanslerille? Hätäkeskusnauhoiteasia ei ole yksinkertainen. Alun lainauksen perusteella hätäkeskusnauhoitteen litterointeja ei voi pitää faktoina.
Kirjoittaja jokuvaan » Pe Loka 21, 2011

Vaikkakin radikalisoituminen ja esikoslapsen syyttely alkoi näkyä jo täällä, niin silti on huima ero nykypäivään. Jemmahan on nykyään yksi pahimpia esikoistytön syyttelijöistä (jos nyt ei oteta Annijatan, onneksi vähiä kirjoituksia, huomioon).
Kysymys ei voi yksistään olla ”valtavirran mukana” kulkemisesta, sillä hejac vaikka onkin vain yhteen suuntaan virtaava, niin se on merkityksetön pieni virta...
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Kevennystä tähän väliin.
Ailarista (joka tuolla tämän sivun ensimmäisenä) muistui mieleeni eräs silmiini osunut ketju. Vieläkin naurattaa tämä letkeä sanailu eräällä keskustelupalstalla:

sisotalo:
Bannia tuli koko Hejaccirimpalle Minfoon
...

Ailar:
Härkä ei taida tulla toimeen kuin omassa aitauksessaan? Pari viestiä ja on bannissa. No se on hyvä että pysyy aidan omalla puolellaan ja mylvii siellä.

Aito-Ailar:
Minä en ole kirjoittanut ylläolevaa tekstiä.
T. alkuperäinen Ailar, se bannattu! :D

Aito-Ailar:
En kirjoittanut tuota edellistä. Teveisin se eestä ja takaa bannattu Aito-Ailar.

minkä kirjoitin:
Minä en kirjoittanut kumpaakaan noista yllä olevista, mutta sen sijaan tämän minä kirjoitin. Sitten olen kirjoittanut jotain muuallekin mutta en tähän ketjuun.
Tähän ketjuun kirjoitin vain tämän.

Tonni sano Sonni:
Mitään noista edellisistä MINÄ en ole kirjoittanut, enkä ole mikään Härkä. Enkä mikään hänen pikku hiehonsakaan. Enkä ole ollut koskaan Minfossa bannissa enkä näinollen ole kokenut tarvetta itkeä siitä täällä.

härkäkö itkee:
Minäkään en ole Härkä vaan Vesimies, ja olen nyt kirjoittanut tämän ja sitten tuon yhden tuolla ylenpänä mutta en ole kirjoittanut niitä kahta siinä yläpuolella enkä tuota ylläolevaa jossa oikeastaan mainitaan sama että en ole Härkä. Siis sen kirjoittaja ei ole en minä. Vaikka siis en minäkään ole, kuten tässä viestissä totean.
Ei minullakaan ole tarvetta itkeä täällä, kuten ei näiltä näkymin missään muuallakaan.
Itkeeekö se Härkä täällä? Kun ei kukaan ole Härkä.

Four Roses:
Minä en ole mikään vesiselvä Vesimies enkä kirjoittanut tuota edellistä mutta yhden muun mutten tänne. Härkä kyllä itkeä ruikuttaa yleensä perussurkeuttaan mutta riemastuu kun huomaa että neljää ruusua löytyy kasetilta ja kaapista. Sitten taas mylvii sekavia ja pahoittaa ihmisten mieliä, mutta itkee ja ruikuttaa anteekspyydellen kun ruusut on kuunneltu . Se on kauheeta kattoo.

lähde: suomi24, Keskustelu, 2012
Pieni liekki

Officer Crabtree on diagnostisoinut minut patologiseksi valehtelijaksi. Hän unohti kyllä kertoa, millä koulutuksella hän diagnoosiinsa päätyi. Joka tapauksessa olisi mielenkiintoista kuulla hänen diagnoosinsa Jemmasta seuraavan kirjoituksen perusteella:
Re: Ulvilacase

Postby jemma » Sun Oct 11, 2015 3:27 pm

Hypoteettinen tapahtumakuvaus:
Varsinainen teksti täytyy käydä lukemassa Hejacin puolella seuraavalta sivulta:

http://hejac.com/forum/viewtopic.php?f= ... 421#p15421

Voiko joku piiloutua sen taakse, että muka kirjoittaa hypoteettisen tapahtumakuvauksen, joka kuitenkin muutoin täyttänee törkeän kunnianloukkauksen tunnusmerkit kohdistuessaan syyttömiin ihmisiin? Toivottavasti Jemmalla ei ole suoraa kontaktia Anneli Auerin kolmeen nuorempaan lapseen, koska tällaisen henkilön läsnäolo saa kyllä lapset pelkäämään äitiään ja isoa siskoaan ja satuilemaan ihan mitä tahansa.
Vastaa Viestiin