Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Tara
Horatio Caine

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Î Jos sitä oli hakattu molemmilla! :mrgreen:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Varmasti olikin, mutta eikö nyt puhuttu siitä, millä tappavat vammat tehtiin?
Louvren kummitus
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Louvren kummitus »

Harpo kirjoitti:Ei tää varmaan tää KRP:n tutkijakaan mitään mistään tiedä?
Päivitetty 10.9.2014 13:34, julkaistu 10.9.2014 12:36

KRP:n verijälkitutkija: Ulvilan surman uhrin kasvojen vammat kuin sorkkaraudasta

Harri AaltoLähetä palautetta toimittajalle
Keskusrikospoliisin (KRP) rikosteknisen laboratorion tekninen tutkija kertoo hovioikeudessa verijälkitutkimuksista, joihin hän on erikoistunut. Ulvilan surmaan liittyen hän teki kaksi testiä vuoden välein 2008–2009, kun haluttiin selvittää veristen kengänjälkien leviämistä. Tutkija on puolustuksen todistaja.
- Rekonstruktiolla haluttiin testata, kuinka nopeasti verijäljet kuivuvat lattialta. Olot pyrittiin järjestämään niin autenttisiksi kuin mahdollista. Jopa ilmavirtaus saatiin samanlaiseksi kuin rikospaikalla oli.
- Veri sai kuivua 8 minuuttia. Kengällä tehtiin painalluksia kahden minuutin välein. Jo 8 minuutin kuluttua ohuemman verikerroksen veri oli niin kuivunut, ettei siihen jäänyt jalkineen jälkeä. Paksumpi verikerros ei kuivunut vielä 23 minuutinkaan jälkeen.
- Johtopäätökseksi tuli, että veri oli jo kuivaa, kun ambulanssihenkilökunta tuli paikalle.
Sama tutkija selvitti myös verijälkien perusteella, millä aseella Jukka Lahden kasvot oli murskattu.
- Oikeassa ohimossa oli kaksi viivamaista jälkeä ja lähellä hiusrajaa toiset kaksi jälkeä. Tekovälineen kärjessä oli siis kaksiosainen terä. Sellainen on esimerkiksi sorkkaraudassa.
Ei kuulosta halolta.
Jaa, mulla kun on ollut käsitys, että tuo oikea ohimo oli suurinpiirtein murskana. Ettäkö pari viivamaista jälkeä vain? Ei mene läpi.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Harpo,
Näinhän sä teet aina. Ihmettelet silmät suurina, miksi joku ylireagoi, ne on niin hassuja ne annelistit.
Jos et huomannut, eihän tuo viesti sinua vastaan ollutkaan, vaan yleistä palstailmapiiriä, joka ei enää aikoihin ole tähdännyt rikoksen ratkaisuun vaan vastapuolen tölvimiseen.
Juu en huomannut että puhuit yleisesti.
Mulla ei ole tässä yhtään mitään pelissä. Minusta hovi teki oikean ratkaisun kun katsoi näytön riittämättömäksi. Oletin, että keissi jää siihen. Mä en täällä viitsinyt vuosikausiin edes käydä lukemassa kun porukat vain keskittyivät haukkumaan toisiaan eikä mitään uutta keskusteltavaa tai todistetta ollut. Nyt on. Se on ainoa syy miksi mä puhalsin pölyt mun vanhasta nikistä ja kokeilin toimiiko salasana vielä.
Siihen syyllistyt ihan samalla lailla kuin muutkin, joskin olet ehkä tavan kirjoittajaa ovelampi vetäytymään muka asiakysymysten taakse.
Oiskohan tuo sama asia kun Turre kerran väitti että mä viduilen sivistyneesti?

Mä yritän parhaani mukaan pysyä asiassa ja tölviä argumentteja eikä ihmisiä. Argumenttien tölviminen on kunnon debaatin tarkoitus. Näillä keskustelupalstoilla tulee kuitenkin usein vastaan ihmisiä, joiden mielestä kaikkien mielipiteet ovat yhtä arvokkaita, eikä niitäkään siis saisi tölviä.
Nämä ottavat omien kommenttiensa mollamisen henkilökohtaisena loukkauksena. Sitten on ihmisiä niinkuin Tupla, jonka huutonauruposteihin ei voi mun mielestä vastata kuin samalla mitalla. Tämä ei ole mun mielestä vuosiin edes yrittänyt pysyä asiassa.

Mitä mä olen sun viestejä nyt viimeisen muutaman päivän aikana nähnyt, olet itse aika aktiivinen nimenomaan tuossa vastustajan tölvimisessä. Ekoja viestejä mitä mä näin sinulta oli se antiannelistien ryhmäjaottelu.

Minulta voit odottaa terävää vastausta esim. jos aloitat viestisi minulle "Voi hyvänen aika" ja lopetat sen "Haloo?" Varsinkin jos olet väärässä.

Rikosselvitystoivein,
Sivistyneesti viduileva US
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
ulkosuomalainen
Michael Knight

Kukaan ei ole väittänyt että se oli halko. Sorkkarauta voisi muuten käydä mutta, miljoonanteen kertaan, siinä Jukan kuolinurkassa ei ole sorkkaraudan heiluttamiseen kunnolla tilaa. Tästä on Turre mun uskoakseni samaa mieltä. Ja Alihankakin taisi siitä mutista. Lisäksi on kyseessä murskavamma, joka yleensä tarkoittaa tylppää esinettä. Luut ohimolla ovat ohuita --ohimoon sopivasti osumalla tappaa miehen nyrkillä. Siksi mä haluaisin tietää ihan tarkkaan missä kohtaa ne iskut olivat.

Labran lausunto aikoinaan sanoi jotain sinnepäin, että joku sorkkapäinen voisi käydä muttei sulkenut muita mahdollisuuksia ulkopuolelle --niinkuin ei tehnyt avannut lääkärikaan. KRP:n tutkija mun käsittääkseni vertaili avauksessa otettua kuvaa siannahkaan eri välineillä tehtyihin reikiin. Miten hyvin siannahka mallasi Jukan ohimoa on selvittämättä.

Joka tapauksessa mun mielestä ei kannata hirttäytyä ajatukseen että se oli nimenomaan sorkkarauta. Ja taa oli mun ainoa pointti. Miten ihmeessa siita sai taas tallaisen vankayksen aikaiseksi?????'

Confucius
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Jahas, tuli eloa tähänkin caseen. Kiitokset us:lle, että viitsi palata asiaan ja palauttaa annelistit reaalimaailmaan. Tiedä sitten onko siitä heile apua, niin hukassa ovat ja nyttemmin on jo paniikki päällä. Repeilyä havaittavissa jo muutamilta nickeiltä. Jokohan pieni liekki sammui kokonaan? Ainakin argumentit ovat pahasti hukassa ( jota ne toki ovat olleet koko ajan).

Mahtaako naakka toipua banneistaan ja tästä uudesta käänteestä enää olenkaan? Parin päivän jälkeen tiedetään.

Tähän asti kaikki on ollut selvää mutta näyttö ei ole ihan riittänyt. Viimeisin hovin päätös täpärästi 2-1. Jokohan ne epäröivätkin tuomarit näkevät tilanteen toisin? KKO voisi nyt armahtaa kaikkia osapuolia toteamalla, että näyttö oikeastaan riitti jo HO:ssa esitetyillä argumenteilla ja nyt tämä uusi näyttö vain vahvistaa sitä.

Ek täytäntöön ja vanhimmalle tyttärelle anomansa 20.000 € apuraha maksuun..
..saapa nähä..
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Oliko kyseessä tavallinen murha, vai raaka kidutuksen luonteinen murha?
Tara kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti: Suuhun osunut iskukin voi olla ollut uhrin puolittaisesta väistämisestä johtunut vahinko (tai sitten joku alitajuinen tapa keskeyttää uhrin valitus).
KORJAUS edellisen sivun postaukseen!

Postaukseeni tänään tuolla olin laittanut väärän linkin!

Tässä se jota tarkoitin:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=673814#p673814]

Lainaus yo linkistä Naakalta:
Päähän on lyöty, että henki lähtisi. Suuhun osunut iskukin voi olla ollut uhrin puolittaisesta väistämisestä johtunut vahinko (tai sitten joku alitajuinen tapa keskeyttää uhrin valitus). On haluttu saada uhri hiljaa ja hengettömäksi, eikä suinkaan kiduttaa häntä ylimääräisesti. Kasvojen alueen haavat eivät tässä tapauksessa ole mitään symbolisia: uhrin kasvoja ei ole pistelty eikä niitä ole turmeltu huvin vuoksi, vaan astalolla on lyöty mies kuoliaaksi. Pakkohan se on päähän lyödä, jos meinaa sorkkaraudalla hengen toiselta ottaa. Ei päähän lyönti mitään skitsofrenioita kuvaa silloin.
Tuossa on Naakka mennyt 'tuntemattoman' tekijän pään sisään ilman pientäkään epäröintiä!

Kun lukee kuvauksen Jukka Lahden vammoista niin huh huh..
Ja kaikki nuo vammat vain 2-3:ssa minuutissa!
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:Kukaan ei ole väittänyt että se oli halko. Sorkkarauta voisi muuten käydä mutta, miljoonanteen kertaan, siinä Jukan kuolinurkassa ei ole sorkkaraudan heiluttamiseen kunnolla tilaa. Tästä on Turre mun uskoakseni samaa mieltä. Ja Alihankakin taisi siitä mutista. Lisäksi on kyseessä murskavamma, joka yleensä tarkoittaa tylppää esinettä. Luut ohimolla ovat ohuita --ohimoon sopivasti osumalla tappaa miehen nyrkillä. Siksi mä haluaisin tietää ihan tarkkaan missä kohtaa ne iskut olivat.

Löysin
Kuolemannaakka kirjoitti: Tässä ne hiusrajan ei-uponneet jäljet pestyinä. Pituus yhteensä "yli" 6 senttiä, josta sorkan halkio n. 1cm ja kunkin sorkan leveys n. 2,5cm. Ei ole kirves, ei ole halko, ei ole vasara. On sorkkarauta.
http://aijaa.com/5kd5H6
Lisäksi tuo joskus tekemäni pään "haavakartta", josta haavojen sijainnin näkee niin oikeassa perspektiivissä kun osasin tehdä:
http://aijaa.com/mZZLR6
Juu, mielestäni pitkävartisesta perinteisestä sorkkaraudasta ei olisi kyse, tuon tilan ahtaudenkaan takia. Lisäksi voisi olettaa että varsinkin painava sorkkarauta olisi uponnut noihin kahteenkiin...
Kaksi eri jälkeähän siinä on =2 iskua (iskuja lisäksi toisissa paikoissa kuin tuossa kuvassa). Ei siis neljää eri iskua...

Mutta mikä ihmeen astalo on kyseessä, koska nuo jäljet tavallisiin sorkkapäihinkin verrattuna ovat ylileveitä. Tilankin takia kyseessä on joku lyhyempi vartinen, joka ei myöskään ole liikast painava. Vosiko sittenkin olla jokin monitoimityökalu (Mäkisen ehdotus), jossa siis tylpempi ja terävämpi pää.

ps. Toisaalta pohtien ja kuvaa katsoen: Miksi tuo 'alempi' (lähempänä hiusrajaa oleva) kaksoisjälki ei ole ihan linjassa, eli 'sorkkapään' keskinäisetjäljet eivät ole linjassa.
Viimeksi muokannut turumurre, Ti Loka 13, 2015 8:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Caldera
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Harpo kirjoitti:Ei tää varmaan tää KRP:n tutkijakaan mitään mistään tiedä?
snip---- Oikeassa ohimossa oli kaksi viivamaista jälkeä ja lähellä hiusrajaa toiset kaksi jälkeä. Tekovälineen kärjessä oli siis kaksiosainen terä. Sellainen on esimerkiksi sorkkaraudassa.
Ei kuulosta halolta.
No tässä(kin) tää nyt sanotaan mutta siannahkaa tarjotaan. Poteroista puheen ollen :mrgreen:. No sika se tietty oli jos sialla kasvaa pitemipiä tummia karvoja ohimomaisesti. Ja jos sitä siannahkaa oli ilmiselvästi muutenkin pahoinpidelty. Naakka on kertonut muistaakseni (ja jokaisen takuulla oikeaa tietoa kaipaavan kannattaa nyt googletella koska itse en jaksa) että tappava isku oli yhtä korkea kuin sorkkamaiset jäljet mutta leveämpi, ei loogisesti ollut sorkkamaisuutta enää ja meni kohtuu syvälle päähän. Kuvan otin talteen mutta en aio laittaa sitä yleiseen jakoon sen enempää, ei ole mun asia. Jos joku ei usko vaan tykkää siitä halosta enemmän kaikkien julkisten selosteiden jne. vastaisesti, niin ei siinä mitään, vilkutan sinne poteroihin...

Muoks. Ja Turre yllä ehtikin jo.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Kiitoksia Turrelle.

Lähikuvasta en valitettavasti oikein hahmota ihan mitä kohtaa siinä on kuvattu, varsinkaan kun en Jukan tukkatilannetta tiedä. Kyseessä siis ilmeisesti tuo Naakan piirroksen "ei-uponneista" kaksoisjäljistä se lähinnä korvan yläpuolella ohimolla tukanrajassa oleva. Turren tavoin ihmettelisin jos sorkkaraudalla ei tulisi syvempää jälkeä. Tuo isku sitten kuitenkin oli se joka murskasi luut? Vai onko nyt niin, etta tappavasta iskusta ei siis ole ollenkaan kuvaa? Mikä se on niistä Naakan piirtämistä? Silmäkulmaan piirretty??

Ja Calderalle takaisinvilkutuksia. Sulla taitaa valitettavasti olla niin syvä potero jo, että sinne ei päivä paista eikä kuu kuumota. Muuten et epätoivoisesti yrittäisi edelleen esittää, että mä olisin halonhalaaja. Luepa nyt kerran vielä ajatuksella, vaikka tavuttain ja ääneen, mitä mä alunperin kirjoitin, niin päästään tästäkin typeryydestä eroon.

Muoks. Lisasin kysymyksia luettuani Calderan muokkauksen.
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, Ti Loka 13, 2015 9:23 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

En haluaisi olla 'ilonpilaaja', mutta vaikuttaisi että klapi sittenkin voisi olla mahdollinen.
Alla oleva kuva on tehty suitsait parissa minuutissa, eli leikeltykin miten sattuu. Mittasuhteitakaan en kauhiasti ajatellut...
Uhrihan oli tuossa pesty, joten siltä pohjalta tarkasteltava.

http://aijaa.com/a5jlaD

Kommentteja?

ps. Lisäisin kyllä ettei tuolla klapilla tapeta (varsinkaan se heikompi osapuoli). Ei klapia saa uppoamaan aivoihin. Mutta siis, entäpä nuo po. iskukohdat..
Caldera
Axel Foley

Kyllä :shock:! Jumaleissön se voisi jopa olla. Siis onko tämä se sängystä löytynyt klapi vai mikä klapi?
ulkosuomalainen
Michael Knight

Samaa Turre mietin. Etta sopivasti klapilla iskemalla saisit tuollaisia viivamaisia jalkia.

Juuri hain klapista kuvaa.

Mutta mutta, missä asennossa sä noita huitelisit Jukan pään oikealle puolelle klapilla?
Et taaskaan oikein siinä nurkassa, ovat väärin päin mun mielestä.

Muoks. lisäyksiä.
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, Ti Loka 13, 2015 9:29 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Confucius
Caldera
Axel Foley

^^ Kun noi laittaa layereittain päällekäin sopii aika hyvin ja lisäksi tuo vasemman nurkan paukama ylöspäin...?
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Caldera kirjoitti:Kyllä :shock:! Jumaleissön se voisi jopa olla. Siis onko tämä se sängystä löytynyt klapi vai mikä klapi?

laitanpa sen lattialla olleen klapin kuvan/kuvat Näyte 14

Kuva

Kuva

vaikeetahan tuo on mennä vannomaan, mutta mahdollista ainakin. Noissa klapeissa tuo halkaistun puolen särmä on aina vähän epätasainen, se voi tehdä tuollaisen jäljen jossa on tavallaan väli. Eikä ne kasvotkaan tasasia ole poski/ohimoluut koholla jne.

Ne 'kaksi' muuta jälkeä voisi olla tulleet tuon klapin kärjellä...
Vastaa Viestiin