Muistathan että S oli yrittänyt soittaa koko päivän? Minusta ne satama- ja lentokenttäetsinnät oli tosi outoa! Mediahuomion hakuista, vähän kuin anteeksipyyntöä median välityksellä?maamo kirjoitti:Kirjoitin: Puoliso voi, siis saattaa olla mustasukkainen noin viehättävästä vaimosta. Ei välttämättä ole. Tässä tapauksessa en tiedä, onko vai eikö, koska en tunne kumpaakaan asianosaista. Mutta tuo valtava hässäkkä heti, kun N ei tullut klo 19 kotiin, on perin outoa käyttäytymistä tavalliselta mieheltä.
Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
-
takkulasta
- Hercule Poirotin viikset
Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
Monta kertaa kyllä todettu puoleen ja vastaan: En mitenkään tajua, että soitellaan kerta toisensa jälkeen puolison työpaikalle. Ei, vaikka olisi juuri rakastunut. Eihän siinä ole tolkkua. Jotenkin hyvin erikoista. Varsinkin, kun tietää, että puolisolla on työssä kiireitä. Tämäkin viittaa epäluuloisuuteen ja mustasukkaisuuteen. Minun mielestäni.
-
laura_riikka
Sergei käynnistää heti etsinnät lentoasemalta ja satamista. Ei normaalia. Sergein on täytynyt aavistaa, että Nela pyrkii maasta pois. Olen myös viime päivinä miettinyt uudelleen/tarkemmin punaista takkia. Sergeihän on todennut takin olleen vanha ja että hän ei ole varma, onko se heitetty pois/roskiin ( vai onko se Nelalla). Nelalla on aktiivisena liikkujana ja retkeilijänä varmaan useita takkeja. Miksi hän ei ottaisi sellaista mukaansa jos lähtisi vain päiväksi retkeilemään tarkoituksena palata takaisin illaksi. Siksi, että hänen piti harhauttaa Sergeitä kaikin keinoin ja että Sergein epäilykset hänen aikeistaan eivät heräisi. Sergein mukaan Nelalla oli lähtenyt töihin mukanaan Cityreppu, jossa hän kuljettaa läppäriään. Nela olisi kutsunut myös ystäviä illaksi. Osa harhautusta. Oli tärkeää, että Sergei ei osaisi epäillä mitään ennakkoon.MissHolmes kirjoitti:Minä puolestani uskon erittäin vahvasti omaehtoiseen katoamiseen.
Jos haluaa totaalisesti eroon menneisyydestään täällä Suomessa, on se paras vaihtoehto.
Nela voi itse ilmoittaa Suomen viranomaisille, että on kunnossa ja turvassa, mutta tietoa ei saa antaa kenellekään muulle, jos Nela itse ei halua. Edes avioliitto ei ole syy tuon tiedon välittämiselle Sergeille.![]()
Nelan mielestä Sergei saa etsiä häntä vaikka loppuelämänsä Nuuksiosta, mutta jatkaakin elämäänsä muualla kaikessa rauhassa.
Ehkä Nela ei halunnut olla Suomessa, mutta Sergei halusi. Ehkä Sergei halusi Venäjälle, mutta Nela ei. Ehkä Sergei ei olisi "vapaaehtoisesti" luopunut Nelasta. Kyllähän niitä ripustautujia on.
Omaehtoinen katoaminen ja uskoisin, että vanhemmat tietää jo. Ehkä poliisikin, jos etsintöjä ei heidän toimesta enää tulla järjestämään.
Ja kyllä. Puhelin on siellä moottoritien varressa jossain. Ikkunasta ulos heitettynä.
Nuuksioon Nela lähti siksi, että Sergei päättikin pitää etäpäivän ja Nelan suunnitelma meni uusiksi, kun ei voinutkaan odottaa lähtöään kotona.
Kun tämä katoamisepisodi alkoi, mieheni, joka "alan ammattilainen" totesi heti: Omaehtoinen katoaminen. Itse pohdiskelin kaikkea maan ja taivaan väliltä ja nyt olen jo taipuvainen uskomaan samoin. Nelaa ei Nuuksiosta löydetä. Ei elävänä eikä kuolleena.
-
takkulasta
Joo, kyllä tulee väkisin mieleen jonkinlainen skisma, jossa on sanottu "lähden" jne. Vaikka S kertoo ettei mitään ole parisuhteessa ollut. Nela oli ollut reissussakin vain työasioita pohtiva??
-
Kamarialainen
- Scooby-Doo
Kyynikkona minuakin hiukan epäilyttää tuo aviomies. Mieleeni tulee tapaus Ville Syrjäkari.
Murhaaja, Syrjäkarin 'ystävä,' piilotti ruumiin ja palasi elämään elämäänsä. Osallistui etsintöihin ja niissä harhautti etsijöitä. Muistan haastattelun, jossa Syrjäkarin äiti kertoi, miten traumaattista oli myöhemmin tajuta, että murhaaja oli ihan pokkana istunut sohvalla vastapäätä ja valehdellut tapahtumista, sekä osallistunut ruumiin etsintään.
Nelan viime etsinnöissä löytynyt reppu, josta Sergei totesi, ettei ole Nelan..koittaisin kysellä muilta tutuiltakin. Lisäksi, yhä enemmän minua mietityttää se, että aviomies vei ilmoituksia rautatieasemalle yms. En aluksi miettinyt tätä, mutta se on alkanut ihmetyttää minua. Sehän on tavallaan selvä merkki, että epäili ehkä lähtevän. Mustasukkaisuuden takia on tapettu/murhattu aivan tajuton määrä ihmisiä. Se oli motiivina myös Syrjäkarin murhassa. Mustasukkaisuuden takia on harkiten murhattu ihmisiä, sekä tapettu impulsiivisesti äkkiarvaamatta. Sen sijaan en usko Nelan kadonneen omaehtoisesti. Katsokaa kuvissa hänen silmiinsä. Sitten, etsikää kuvia kadonneista, jotka on myöhemmin löydetty itsemurhan tehneinä. Verratkaa silmien kertomaa. Ei tuo tyttö ole mielestäni masentunut yms. Juurikin tuon silmistä huokuvan elämänilon takia tämä tapaus riipii minua.
Murhaaja, Syrjäkarin 'ystävä,' piilotti ruumiin ja palasi elämään elämäänsä. Osallistui etsintöihin ja niissä harhautti etsijöitä. Muistan haastattelun, jossa Syrjäkarin äiti kertoi, miten traumaattista oli myöhemmin tajuta, että murhaaja oli ihan pokkana istunut sohvalla vastapäätä ja valehdellut tapahtumista, sekä osallistunut ruumiin etsintään.
Nelan viime etsinnöissä löytynyt reppu, josta Sergei totesi, ettei ole Nelan..koittaisin kysellä muilta tutuiltakin. Lisäksi, yhä enemmän minua mietityttää se, että aviomies vei ilmoituksia rautatieasemalle yms. En aluksi miettinyt tätä, mutta se on alkanut ihmetyttää minua. Sehän on tavallaan selvä merkki, että epäili ehkä lähtevän. Mustasukkaisuuden takia on tapettu/murhattu aivan tajuton määrä ihmisiä. Se oli motiivina myös Syrjäkarin murhassa. Mustasukkaisuuden takia on harkiten murhattu ihmisiä, sekä tapettu impulsiivisesti äkkiarvaamatta. Sen sijaan en usko Nelan kadonneen omaehtoisesti. Katsokaa kuvissa hänen silmiinsä. Sitten, etsikää kuvia kadonneista, jotka on myöhemmin löydetty itsemurhan tehneinä. Verratkaa silmien kertomaa. Ei tuo tyttö ole mielestäni masentunut yms. Juurikin tuon silmistä huokuvan elämänilon takia tämä tapaus riipii minua.
-
hipsulainen
- Adrian Monk
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 34023.html
Yli 112 ihmistä löytänyt Reino Savukoski saapuu etsimään kadonnutta Nelaa
Reino Savukoski on etsinyt kadonneita jo 26 vuotta.
Punkaharjulainen Reino Savukoski aloitti kadonneiden etsimisen vuonna 1989, kun hänen paras ystävänsä hukkui. Hän on löytänyt yli 112 ihmistä. Löydettyjen laskemisen hän on jo lopettanut.
– Tämä homma alkoi, kun paras kaveri hukkui. Kaksi nuorta poikaa löysi silloin hänet. Olimme yhä etsimässä ystävääni, kun näimme ruumisauton. Silloin ajattelin, että nyt on Riku löytynyt.
Etsimishommat tulivat Savukoskelle tutuiksi myös työelämässä. Hän työskenteli 20 vuotta rajavartiolaitoksen alaisuudessa.
– Töissähän minä tavallaan tämän homman aloitin. Silloin tehtiin paljon maastoetsintöjä kun marjastajia tai hiihtäjiä oli kateissa.
”Vesietsintöihin soveltuvat laitteet”
Eniten Savukoski on löytänyt hukkuneita.
– Vesistöistähän olen eniten ihmisiä löytänyt ja siihen hommaan olen keskittynyt. Mutta se johtuu ihan siitä, että mulla on vesietsintöihin soveltuvat laitteet.
Mieleenpainuvin etsintäjuttu tapahtui 24 vuotta sitten. Seitsemän varusmiestä hukkui 14.6.1991 sotaharjoituksissa Taipalsaarella.
– Taipalsaaren panssarivaunuonnettomuudessa hukkui varusmiehiä. Muistan, kun juhannuksena etsittiin niitä muutamaa kateissa olevaa poikaa, Savukoski huokaa muistolle.
Kaikki Savukosken löytämät ihmiset eivät ole löytyneet kuolleina.
– Yhden ihmisen olen löytänyt hengissä. Imatralla epäiltiin aikoinaan miehen hukkuneen, kun hänen veneensä löytyi ajelehtimassa. Mies olikin lyönyt päänsä työntäessään venettä vesille ja ollut päivän kateissa. Hän tuli etsinnöissä vastaan ja kyseli, että ”ketäs te etsitte?” No, sinua, Savukoski naurahtaa.
Nelan etsintöihin ensi viikolla
Kadonneen tshekkinaisen Nela Utkinan etsintöihin Savukoski saapuu ensi viikolla.
– Tulisin jo aiemmin, mutta minulla on ollut talousvaikeuksia. Tämä homma ei ole saanut tukea neljään vuoteen.
Kulut toiminnastaan Savukoski on kattanut erilaisilla tilapäistöillä, omaisten vapaaehtoisesti maksamilla palkkioilla ja muutaman nimettömänä pysyttelevän tukijan avulla.
Etsintäveneen Tuki ry:n kerää varoja Savukosken veneen ja sen laitteiden ylläpitoon sekä mahdollistaa etsinnät siinäkin tapauksessa, että kadonneen omaisilla ei ole mahdollisuutta kustantaa aiheutuvia matka- ja polttoainekuluja.
Nelan katoaminen on Savukosken mukaan todellinen mysteeri.
– Kaikki ne puhelinsoitotkin, jotka ovat mediassa olleet. Mystinen juttu, en paremmin sano.
Mikko Juuti
Yli 112 ihmistä löytänyt Reino Savukoski saapuu etsimään kadonnutta Nelaa
Reino Savukoski on etsinyt kadonneita jo 26 vuotta.
Punkaharjulainen Reino Savukoski aloitti kadonneiden etsimisen vuonna 1989, kun hänen paras ystävänsä hukkui. Hän on löytänyt yli 112 ihmistä. Löydettyjen laskemisen hän on jo lopettanut.
– Tämä homma alkoi, kun paras kaveri hukkui. Kaksi nuorta poikaa löysi silloin hänet. Olimme yhä etsimässä ystävääni, kun näimme ruumisauton. Silloin ajattelin, että nyt on Riku löytynyt.
Etsimishommat tulivat Savukoskelle tutuiksi myös työelämässä. Hän työskenteli 20 vuotta rajavartiolaitoksen alaisuudessa.
– Töissähän minä tavallaan tämän homman aloitin. Silloin tehtiin paljon maastoetsintöjä kun marjastajia tai hiihtäjiä oli kateissa.
”Vesietsintöihin soveltuvat laitteet”
Eniten Savukoski on löytänyt hukkuneita.
– Vesistöistähän olen eniten ihmisiä löytänyt ja siihen hommaan olen keskittynyt. Mutta se johtuu ihan siitä, että mulla on vesietsintöihin soveltuvat laitteet.
Mieleenpainuvin etsintäjuttu tapahtui 24 vuotta sitten. Seitsemän varusmiestä hukkui 14.6.1991 sotaharjoituksissa Taipalsaarella.
– Taipalsaaren panssarivaunuonnettomuudessa hukkui varusmiehiä. Muistan, kun juhannuksena etsittiin niitä muutamaa kateissa olevaa poikaa, Savukoski huokaa muistolle.
Kaikki Savukosken löytämät ihmiset eivät ole löytyneet kuolleina.
– Yhden ihmisen olen löytänyt hengissä. Imatralla epäiltiin aikoinaan miehen hukkuneen, kun hänen veneensä löytyi ajelehtimassa. Mies olikin lyönyt päänsä työntäessään venettä vesille ja ollut päivän kateissa. Hän tuli etsinnöissä vastaan ja kyseli, että ”ketäs te etsitte?” No, sinua, Savukoski naurahtaa.
Nelan etsintöihin ensi viikolla
Kadonneen tshekkinaisen Nela Utkinan etsintöihin Savukoski saapuu ensi viikolla.
– Tulisin jo aiemmin, mutta minulla on ollut talousvaikeuksia. Tämä homma ei ole saanut tukea neljään vuoteen.
Kulut toiminnastaan Savukoski on kattanut erilaisilla tilapäistöillä, omaisten vapaaehtoisesti maksamilla palkkioilla ja muutaman nimettömänä pysyttelevän tukijan avulla.
Etsintäveneen Tuki ry:n kerää varoja Savukosken veneen ja sen laitteiden ylläpitoon sekä mahdollistaa etsinnät siinäkin tapauksessa, että kadonneen omaisilla ei ole mahdollisuutta kustantaa aiheutuvia matka- ja polttoainekuluja.
Nelan katoaminen on Savukosken mukaan todellinen mysteeri.
– Kaikki ne puhelinsoitotkin, jotka ovat mediassa olleet. Mystinen juttu, en paremmin sano.
Mikko Juuti
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Tuskin on Nuuksion metsissä edes käynyt kun niitä näköhavaintoja eikä mitään muutakaan jälkeä ole.maamo kirjoitti:Kun tämä katoamisepisodi alkoi, mieheni, joka "alan ammattilainen" totesi heti: Omaehtoinen katoaminen. Itse pohdiskelin kaikkea maan ja taivaan väliltä ja nyt olen jo taipuvainen uskomaan samoin. Nelaa ei Nuuksiosta löydetä. Ei elävänä eikä kuolleena.
Missä luki, että äiti poistanut viestin? Jos näin on, pitäisin lähes varmana omaehtoista katoamista. Ei kukaan poista viestiä ilman syytä ja varsinkaan jos se oli viimeinen viesti ja ehkä myös merkityksellinen (aika, tiedot, koordinaatit). Tokihan nämä saa myös operaattorilta, ainakin ennen sai muistaakseni, mutta ilman rikosta tuskin poliisikaan saa. Nela todennäköisesti vanhempiensa luona.laura_riikka kirjoitti:Niinpä. Viesti äidille on saattanut liittyä tähän harhautukseen ja omaehtoiseen katoamiseen. Viestinhän äiti oli poistanut. Poliisilla ei ole siis muuta todistetta kuin äidin sana siitä, että viestissä oli jotakin hääkuvista. Ihan hyvä harhautussuunnitelma, kuten on huomattu. Etsintä Nuuksiosta lähes sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Poliisin tai vapaaehtoisten resulssit eivät riitä koko Nuuksion etsintään ja vihjeitä on vähän jos ollenkaan. Järviä ja lampia Nuuksiossa 80. Kaikkia ei voi kaikuluodata.Serlock kirjoitti:Jos puoliso on kontrolloivaa tyyppiä, niin antaisiko emännän mahdollisesti vain lähteä ulkomaille? Veikkaan että olisi lähtenyt perään. Siksi harhautus.
Tuolla Jarkon omilla fb sivuilla on kuvia nuuksiosta ja se löydetty reppu..ei ole kyllä milläänlailla sama kuin Nelan selässä.Kamarialainen kirjoitti:Kyynikkona minuakin hiukan epäilyttää tuo aviomies. Mieleeni tulee tapaus Ville Syrjäkari.
Eihän nämä olekaan mitään vastarakastuneita. Emmekä tiedä, missä vaiheessa päivää soitot on tehty. Ehkä heillä on tapana soitella, ei tekstata tai uusimpia käytössä. Eli ihan hyvin voi olla, että S rimpauttelee vasta ip, ei saa vastausta, kokeilee uudestaan muutaman kerran. Kunnes lopulta soittaa duuniin, ja kuulee, ettei Nela ole ollutkaan töissä sinä päivänä. Ja silti S voi olla kontrolloiva, mutta voi olla olemati. Heille oli tulossa tuttavat kylään, ja varmasti monikin varmistelee, että onko tarjottavat ok tms.maamo kirjoitti:Monta kertaa kyllä todettu puoleen ja vastaan: En mitenkään tajua, että soitellaan kerta toisensa jälkeen puolison työpaikalle. Ei, vaikka olisi juuri rakastunut. Eihän siinä ole tolkkua. Jotenkin hyvin erikoista. Varsinkin, kun tietää, että puolisolla on työssä kiireitä. Tämäkin viittaa epäluuloisuuteen ja mustasukkaisuuteen. Minun mielestäni.
-
Nakkertton
- Scooby-Doo
Vedenpitävä kaulassa roikkuva ois varmaan kätevä. Muovi-ikkunalla niin pystyis katseleen myös karttasovellusta ja käyttään kompassina.edna kirjoitti:Miksi puhelinta ei ole löydetty, jos on rannalla?
Nelan puhelin tuntuu olevan kokoajan väärässä paikassa. Ei sovi kireitten housujen taskuun. Ei sovi kuoritakin taskuun. Ei rinkkakaan ole hyvä paikka. Olisiko kaulassa roikkumassa kännykotelossa. Missä ihmeessä eräretkeilijät ja vaeltajat pitävät kännyään?
Ja hukkuessa nousisi kaulasta irrottuaan pinnalle ja ajelihtisi johonkin rantareunaman alle...
Mun mielestä olisi perin outoa, jos EI oltaisi toisesta huolissaan tuollaisessa tilanteessamaamo kirjoitti: Mutta tuo valtava hässäkkä heti, kun N ei tullut klo 19 kotiin, on perin outoa käyttäytymistä tavalliselta mieheltä.
Jos minä en vastaisi koko päivänä puhelimeen, niin kyllä puolisolle tulisi hätä ja yrittäisi tavoitella minua muista mahdollisista paikoista. Sama myös toisinpäin. Varsinkin, jos vielä odotellaan tuttuja tai on jotain muuta sovittua. Samaten myös minun omat vanhemmat soittelee päivittäin. Jos en vastaa koko päivänä, niin kohta soikin jo puolison puhelin. Eikä meistä kyllä kukaan mustasukkainen ole
Nanika ga tooku matteiru to
Riippuu niin paljon siitä, mitä työtä tekee. Minulle ei voi soitella. Voi lähettää tekstiviestejä ja vastaan , kun/jos ehdin. Eri asia on, jos on todellinen hätä. Silloin tietysti saa yhteyden tavalla tai toisella. Miksi pitäisi olla aina tavoitettavissa? Varsinkin työaikana? Mutta tapansa kullakin.
-
Nakkertton
- Scooby-Doo
Jotain pientä kismaa tai mökötystä voinut olla, kun ei halunnut kertoa työstä lintsausta ja yksin menoa retkeileen. Tuohon sopisi syyksi, miehen "mainitseminen" Nelan kyvyttömyydestä irtautua työasiosta vapaalla ollessaan. Josta seurasi näyttämisen halu.
Itse soittasin varmaan illalla työpaikalle, jos vaimo ei kotiutuisi eikä ilmottelisi mitään. Mutta poliisia tuskin vaivaisin ennen seuraavaa iltapäivää. Tutut soittelisin kyllä.
Itse soittasin varmaan illalla työpaikalle, jos vaimo ei kotiutuisi eikä ilmottelisi mitään. Mutta poliisia tuskin vaivaisin ennen seuraavaa iltapäivää. Tutut soittelisin kyllä.