Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
Oikein jännittää kuka pääsee sanomaan "mitäs minä sanoin" jos Nela löytyy ja yksi tuhansista teorioista sattuisi osumaan kohdalleen.
-
Agentti Mustikkasuu
- Susikoski
Minua jotenkin ihmetyttää, että poliisi on yleensäkin halukas yhä etsimään Nelaa. Ilmaistahan tämä ei ole. Luulisi, että jo näin monen tuloksettoman etsinnän jälkeen uusiin etsintöihin ei enää ruvettaisi, mutta sen sijaan ruvetaan taas huomenna. En kyllä muista, että ketään muuta kadonnutta aikuista olisi tällä kapasiteetilla etsitty...
Mä tässä taas ajattelin että jotenki alussa oli laiskanoloista tai että poliisi piti todennäköisenä omaehtoista katoamista mutta nyt jostain syystä alkanutkin kiinnostumaan.Agentti Mustikkasuu kirjoitti:Minua jotenkin ihmetyttää, että poliisi on yleensäkin halukas yhä etsimään Nelaa. Ilmaistahan tämä ei ole. Luulisi, että jo näin monen tuloksettoman etsinnän jälkeen uusiin etsintöihin ei enää ruvettaisi, mutta sen sijaan ruvetaan taas huomenna. En kyllä muista, että ketään muuta kadonnutta aikuista olisi tällä kapasiteetilla etsitty...
-
nellistiina
- Nikke Knatterton
Kuitenkin on voinut lähteä vuokrakämpälle vaikka Tikankololle ja siellä on sovittu tapaaminen, joka jotenkin karannut lapasesta. Tässä on monta outoa juttua, mutta minusta myös aviomiehen monotoninen selostus kuten ne heti järjestetyt etsinnät ja laputtamiset jotenkin ylijärjestelyn makua. On outoa enkä yhtään ihmettele jos poliisia kiinnostaa.
Kai se poliisi haluaa löytää kalmon pois, ettei sivullisen retkeilijän tartte traumatisoitua. Ovat kaiketi syystä tai toisesta varmoja, että Nuuksiossa on.
Tuhansia teorioita tosiaan, joista varteenotettavia about 3-4. Muut pelkkää satuilua, tuttuun murhainfon tapaan.tepixx kirjoitti:Oikein jännittää kuka pääsee sanomaan "mitäs minä sanoin" jos Nela löytyy ja yksi tuhansista teorioista sattuisi osumaan kohdalleen.
Joo toi että poliisi lopettaa etsinnät tältä erää ja yhtäkkiä löytyy haluja tarkistaa paikkoja jotka ehkä jäi katsomatta..
-
miesasiamies
- Harjunpää
Entä oma panoksesi tänne? Yhtä tyhjän kanssa, kuten tuo uusin kommenttisikin.sepeteus kirjoitti: Tuhansia teorioita tosiaan, joista varteenotettavia about 3-4. Muut pelkkää satuilua, tuttuun murhainfon tapaan.
-
pikkutitta
- Scooby-Doo
Ymmärsinkö oikein, että Nelan facebook-profiilissa on tapahtunut muutoksia Nelan katoamisen jälkeen? Eikö se herätä ihmetystä? Kenellä intressi kopeloida sivuja? Ja eikö tunnarit ole yleensä vain henkilöllä itsellään? Ensimmäinen merkintä v. 2010 ja tapasi Sergeinkin vasta seuraavana vuonna.
No minä olen vieläkin sitä mieltä että sergei liittyy vahvasti nelan katoamiseen, joten saaneet vahvistusta tälle omissa tutkimuksissaan, tämän vuoksi lisäetsinnät, rikosepäily.khl kirjoitti:Mä tässä taas ajattelin että jotenki alussa oli laiskanoloista tai että poliisi piti todennäköisenä omaehtoista katoamista mutta nyt jostain syystä alkanutkin kiinnostumaan.Agentti Mustikkasuu kirjoitti:Minua jotenkin ihmetyttää, että poliisi on yleensäkin halukas yhä etsimään Nelaa. Ilmaistahan tämä ei ole. Luulisi, että jo näin monen tuloksettoman etsinnän jälkeen uusiin etsintöihin ei enää ruvettaisi, mutta sen sijaan ruvetaan taas huomenna. En kyllä muista, että ketään muuta kadonnutta aikuista olisi tällä kapasiteetilla etsitty...
Kyllä Nelan vanhemmat olivat mielestäni aidosti huolestuneita täällä Suomessa ollessaan. En usko että ovat tyttärestään kuulleet mitään vaikka sitäkin on spekuloitu että olisi Suomesta pois lähtenyt.
- Tabula Rasa
- Sofia Karppi
bozeman kirjoitti:khl kirjoitti:Mä tässä taas ajattelin että jotenki alussa oli laiskanoloista tai että poliisi piti todennäköisenä omaehtoista katoamista mutta nyt jostain syystä alkanutkin kiinnostumaan.Agentti Mustikkasuu kirjoitti:Minua jotenkin ihmetyttää, että poliisi on yleensäkin halukas yhä etsimään Nelaa. Ilmaistahan tämä ei ole. Luulisi, että jo näin monen tuloksettoman etsinnän jälkeen uusiin etsintöihin ei enää ruvettaisi, mutta sen sijaan ruvetaan taas huomenna. En kyllä muista, että ketään muuta kadonnutta aikuista olisi tällä kapasiteetilla etsitty...
Poliisille taisi tulla paineita jatkaa etsintöjä, kun Reino Savukoski on astumassa remmiin. Tai sitten....on selvinnyt jotain uutta, joka pistää etsimään...
syyksi sanotaan, että "Poliisin mukaan suunniteltua etsintäaluetta ei saatu sunnuntaina tarkistettua riittävän kattavasti, minkä vuoksi viranomaiset lähtevät maastoon myös huomenna." Selityksen makua, sanoisinko. Todellinen syy on jokin ihan muu, mutta hyvä, että etsivät.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Mielestäni lapsen häitä käsittelevä viesti jossa kuvia ja muita muistoja ei kuulu niiden arkipäiväisten viestien joukkoon jotka poistaisin samantien.miesasiamies kirjoitti:Tähän viestinpoistamisasiaan kommentti: kaikilla ihmisillä ei ole sellaista kännykkää, johon mahtuu rajattomasti viestejä. Edelleen on käytössä vanhoja Samsungeja yms., joihin mahtuu vain esim. 100 viestiä. Siksi osa viesteistä on pakko poistaa, jotta uudet viestit tulevat sisään ja jotta niitä pystyy siten lukemaan. Jos viestejä haluaa säilyttää, ajan myötä säilytettäviksi viesteiksi valikoituvat luultavimmin sellaiset viestit, joilla on tunnearvoa, ovat muisto jostain, niissä on jotain tärkeää tietoa tms. Sen sijaan arkisemmat viestit päätyvät usein poistettaviksi.Tim_b79 kirjoitti:
- Kolmantena asiana johon kiinnitin huomiota oli Nelan äidilleen lähettämä tekstiviesti joka ilmeisesti koski hääkuvia. Varmuutta lähetetystä viestistä ei ole muuta kuin äidin kertoma siitä että Nela on viestin lähettänyt ja hän on kertonut poistaneensa sen. Itse ihmettelen asiassa sitä että kun heillä ilmeisesti on ollut läheiset välit niin miksi ihmeessä hän on viestin poistanut. Itse en ainakaan poista lapseni lähettämiä viestejä koskaan ja varsinkin jos ne sisältäisivät hääkuvia ja muuta aiheeseen liittyviä muistoja ja niitä on aina mukava muutenkin lueskella joskus uudestaan ja varsinkin tuossa tapauksessa kun lapsi on ihan eri maassa kaukana vanhemmistaan. Olisikohan viestissä ollut jotain muuta mitä Nelan äiti ei ole valmis näin jälkeenpäin näyttämään.
Mitä kuvia? Eihän missään ole mainittu, että viestissä on kuvia vaan, että viesti koski hääkuvia. Sitäkäänhän ei tiedetä onko äiti poistanut viestin samantien, vai vasta seuraavana päivänä vai perjantaina. Hänhän sai tietää tyttärensä katoamisesta vasta, kun mies palasi työreissulta.Tim_b79 kirjoitti:Mielestäni lapsen häitä käsittelevä viesti jossa kuvia ja muita muistoja ei kuulu niiden arkipäiväisten viestien joukkoon jotka poistaisin samantien.
Vanhempien ja aviomiehen surun, huolestuneisuuden, hädän määrää en lähtisi arvioimaan muutamista lyhyistä klipeistä, kun ei ihmisiä tunne yhtään ja kulttuurierojakin löytyy.
Mietin itsekkin tätä tekstiviestiä alibin luomisena. Olisikohan kultaryöstön ollut tarkoitus tapahtua jo päivää aikaisemmin, mutta jotain yllättävää on tapahtunut. Poliisipartio on saattanut olla juuri päivystämässä kadulla tai muuta vastaavaa. Nelan "työstressi" selittyisi myös hyvin suuren kultaliikkeen ryöstön suunnitelusta aiheutuvasta jännityksestä.takkulasta kirjoitti:Älähän nyt sotke: Nela katosi 9.9. ja kultaryöstö oli vasta seuraavana päivänä 10.9. ja sattumalta myös klo 14.25 (kuten se Nelan viesti äidille) Mikonkadulla?!MissHolmes kirjoitti:Nelalla ei ollut mukana kuormaliinoja. Ne puuttuu viralliselta listalta. Tuo 'kuormaliinoja' oli jonkun villi veikkaus ja taisi oikeasti olla juomapullo - juomapulloja.
Kohot hyvinkin merkkeinä ja pyykkinaru vetonauhana. Mutta mitä Nela olisi piilottanut?
Kultaryöstön saaliin?
Miksi olisi piilottanut saaliin sinne ja hävinnyt? Ei järkeä, ellei jonkun ole tarkoitus hakea saalista, kun pöly laskeutuu ja häipyä maasta perässä.