Kun itse muinoin 80-luvulla äänittelin veljeni kanssa mankalla jotain höpinöitä, niin aina kun recciä tai pausea painoi, tuli nauhalle semmoinen venyttävä loksahdus. Sitä ei pystynyt millään välttämään. Okei, meidän kannettava Salora ei ollut mikään hifivehje, mutta en usko, että Auerillakaan sellaisia spontaanisti käsillä oli. 2006 ei ylipäätään ollut spontaanisti käsillä minkäänlaisia kasettidekkejä, tyhjistä kaseteista puhumattakaan. Mahtoiko edes Jukan Opel Merivassa olla enää kasettisoitinta, epäilen, että ei.Nikolajevits kirjoitti:Hyvä pointti Kuolemannaakka
Mitä jäi mieleen niin.. ootko huomannu hiljasuuden 1.34?
Vanhalla kasetillahan oli helppo editoida "lennosta", kelaus 5sec, rec ja voila..
No, onhan niitä kaikenlaisia sanelukoneita ja ties mitä vempaimia suunnitelmien tueksi tietysti....
Sinänsä olen sitä mieltä, että edwinin esittämä teoria siitä, että kaikki nauhalla kuuluvat taustaäänet on etukäteen tehty ja muokattu jostain aikaisemmista pätkistä ja ties mistä äänistä, on paljon uskottavampi kuin spontaanisti juuri oikein menevä äänitys (tai sen yrittäminen). Jos Auer tekee valmiin nauhan, hän voi itse määrätä, mitä sieltä kuuluu, ja näin ollen lavastaa sen varaan. Mutta Auer ei voi lavastaa sen varaan, että sekä Jukka, häke että lapsi ovat samassa juonessa hänen kanssaan.
Toisaalta tietysti luulisi, että jos näkee vaivaa lavastaa miehensä kuolinhuutoja ja koostaa ja keräilee niitä ympäri nettiä, voisi ehkä tajuta laittaa sinne muutaman huppumiehenkin ähkäisyn lisäksi...