Siis jos olisin itse Auer, en todellakaan lähtisi naapurien takapihojen kautta kulkemaan kätkölle. Siellähän voi olla vaikka mitä yllätysmomentteja ja naapurit nähdä. Kyllä helpoin reitti kulkee ensin terassilta talon etupihalle, ja siitä sitten asfaltin kautta eteenpäin. Veikkaan, että Auer ei koiran hajujälkiin osannut varautua tai sitten osasiCaldera kirjoitti:Perusasiamies, pointti ei olekaan se mitä poliisi faktisesti tutki vaan se mitä Anneli oletti tapahtuvan suunnitellessaan murhaansa. Kukaan ei suunnittelisi tuollaista murhaa, ikinä. Ei Anneli voi tietää tai olla varma kuinka kauan jälki säilyy asfaltilla tai mitä kautta koiraa viedään etsimään jälkiä. Näissä sun teorioissa on se ongelma että lähdet aina lopputuloksesta käsin junttaamaan neliskulmaista palasta pyöreään reikään. Kyllähän se sinne lopulta menee kun riittävän kauan moukaroi, mutta lopputulos ei ole uskottava. Mua pelottaisi jo jättää kamaa naapurin roskikseen ihan sen naapurin itsensä takia. Kun noi on tollasia miniroskiksia tuolla. Takuulla sattuisi joku Anaalinen-Antero joka heti havaitsisi kärppänä aamulla että hetkinen, ei tämä roskis ollut näin täynnä kun eilen vein sinne roskapussin. Tai naapuri laskisi itse että hui kauhia, se murhaaja on mennyt tuosta, ja kuultuaan että roskiksia tongitaan tonkisi itsekin oman roskiksensa pohjia myöten.
Poliisihan ei roskiksia juurikaan tonkinut. Siellähän järjestettiin ne suuret maastoetsinnät, mutta mielestäni poliisi on sanonut, että vain surmatalon ja lähinaapurin jäteastiat tutkittiin. Ja kun miettii, niin kyllä helpoin ratkaisu olisi kuskata lavastusmateriaali johonkin jäteastiaan. Jos alkututkintaa saa edes siihen asti johdettua harhaan, että jäteauto käy, niin Ulvilan kaupunki hoitaa itse lavastusmateriaalin hävittämisen. Hyvää palvelua kansalaiselle.
Pystyn tällä omalla teoriallani tapahtumienkuvaukseksi selittämään oikeastaan kaikki pienet yksityiskohdatkin mitä surmaan liittyy. Teoriani on yhteensopiva muun muassa seuraavien asioiden kanssa: Kaikki verijäljet (myös ne Auerin hihojen), Jukan vammat, sekä tyttären että pojan havainnot surmayöltä, koiran hajujälki, hätäpuhelu, kuvissa näkyvä suojapyyhe juuri sillä paikalla missä oletan taustanauhurin olleen, jne... Kun teidän argumentit mua vastaan on tätä luokkaa, että neliö ei sovi ympyrään, tai että teoria on ufo, niin tiedän olevani vahvoilla.
En väitä, että murha on noin tapahtunut mitä esitän. Vaikeahan sitä on varmaksi enää todistaa. Mutta väitän että tuo teoriani on täysin mahdollinen. Jahka joku jonkun paremman tekokuvauksen, niin uskon omaani. (Tuo Ampujan ryhmän teoriaksi väitetty kohta, että Auerin ensimmäinen juoksu tulee lavastusnauhalta ei voi pitää mielestäni paikkansa, koska tällöin olisi pitänyt jäädä paljon verijälkiä olohuoneeseen.)
EDIT: Tuo on muuten kriittinen kohta teorialleni, että paljonko se takkahuoneen ovi aukeaa. Teoriani mukaan oven raosta on vedetty se Auerilta takavarikoitukin Denverin mankka, joka on syvyydeltään 255 mm. Mäkisen mukaan ovi on auennut 270 mm, eli mankka on tämän mukaan hyvin mahtunut raosta kahvasta nostamalla. Mutta jos täällä pystytään osoittamaan, että ovi aukesi esimerkisi vain 200 mm, niin joutunen tulkintojani muuttamaan.