Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ulkosuomalainen
Michael Knight

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Ja vielä kertaukseksi täällä kengistä ehkä eniten tietävän Zemin kommentti aiempaa tästä ketjusta.
Zem kirjoitti
Olen taipuvainen pitämään tätäkin kokoa pienehkönä 180 -2190 senttiselle miehelle,
mutta ei jälki toki Jukan kokoa ole. Harkitsen naistekijää perustellen muiden seikkojen
ohella sillä, että jos merkki on Oakwood (toinen mahdollisuus), kyseessä on kallis
merkkikenkä (tekee muitakin nahkavalmisteita), mahdollisesti Suomessa myynnissä 2006,
mutta voi olla hankittu muualtakin. Tällaisessa "telaketjukengässä" on pääälliseen nähden iso pohja, tietyntyyppisten naisten suosiossa.

Ja sitten zemin jostain löytämä kuva. Mä en saa selvää noista viivottimen numeroista. Mikä on kuvan pohjan mitta ja onko numero varmasti 8?

Kuva

Totta kai voi olettaa, että murhakenkien pitäisi olla tätä tarkoitusta varten erikseen hankittu. Mä vaan mieluummin uskon överiksi menneeseen perheriitaan ja pikaistuksissa tehtyyn ei- niin- täydelliseen lavastukseen, joka meni täydestä vain, koska paikalla oli ensimmäisenä pikkupaikan perinteiseen suomalaiseen veririkokseen tottunut, lähes eläkeikäinen poliisi aamun pikkutunneilla, pitkän työrupeaman jälkeen.

Viimeisin Mäkisen uskomaton uroteko on ollut takaovesta ulos meneminen, ennenkuin terassia on kuvattu. Nyt kaikki ne tuolikuvat menettävät täysin merkityksensä hupun poistumistapaa mietittäessä. Mäkinen ei ole voinut mahtua ovesta ilman, että tuoli siirtyi. Eli ilmeisesti sitten siirsivät tuolin takaisin ennenkuin kuvasivat. Ja täällä on vuosikausia huudettu myöhempien tutkijoiden kauheista huijauksista, kun kuvista arvioitu rekopään asento voi heittää jonkun sentin.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Justiinsa joo, heti alkoi viisi poliisia etsiä Jukka Lahden talvikenkiä! :lol:

Poliisit eivät muistaneet oli Auer jo käynyt talossa kun he alkoivat kaivella paikkoja.
Pari esmerkkiä:
lainaus etp287-288

Toisen kerran kävin po kohteessa muutaman päivän kuluttua muistaakseni KJ:n kanssa. Tarkempaa ajankohtaa en muista. Muistaakseni kävin asunnolla ennen kuin Auerin rouva pääsi pois sairaalasta. En kuitenkaan ole aivan varma.
Tehtävänämme oli etsiä paksupohjaisia miesten talvikenkiä. Katsoin tarkemmin talon tuulikaapin, eteisen ja aulan. Mitään paksupohjaisia kuviollisia talvikenkiä tai muita sen kaltaisia kenkiä ei löytynyt. Meillä oli vertailupohjana tekijän jättämät veriset kengän jäljet. Jukan työhuonetta (se ulkoa aulaan tultaessa vasemmalla oleva huone?), enkä myöskään lastenhuonetta katsellut tarkemmin. En tiedä tarkastiko JK tai joku muu niitä huoneita. Katsoin päällisin puolin kodinhoitohuoneen kaappeihin. Kodinhoitohuone oli melko täynnä vaatteita, kuten kaapitkin. Talon pihamaalla oli henkilöauto, enkä ainakaan minä tiedä tutkiko kukaan sitä autoa. Myöskään minun paikalla ollessani kukaan ei käynyt nähteni talon autotallissa, jos talossa sellainen on.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 07#p515007

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 29#p570529
----------------

samat jutut olleet esillä moneen kertaan! Sitten yksi tuomareista kirjasi syyttömyyttä puoltavaan lausuntoonsa, että uhri jalkineet löytyivät. Olisiko naakka lähettänyt Ilveskoskelle terveisiä?? Tai olisiko hän lukenut virheellisen uutisen iltapulusta (jonkun linkin alla aiheesta).
Välimäki kertoo: Etsintä oli melko pintapuolista silloin ensimmäisellä kerralla. En muista etsinkö silloin ekakerralla kenkiä. Toisen kerran kävin po kohteessa muutaman päivän kuluttua muistaakseni Kyläniemen kanssa. Tarkempaa ajankohtaa en muista. Muistaakseni kävin asunnolla ennen kuin Auerin rouva pääsi pois sairaalasta. En kuitenkaan ole aivan varma.
Taisi olla naakka, joka jossain vaiheessa vakuutti, että Jukan talvikengät löytyivät:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=601436#p601436

Välimäki ei kertonut löytäneensä mitään mainittavaa.

Itsenäisyyspäivä oli 6.12.2006, keskellä viikkoa. Tekivätkö silloinkin töitä?
Parin päivän päästä Anneli oli jo päässyt pois sairaalasta, 4.12.2006. Sitten tuli Itsenäisyspäivä? Eli tekivätkö silloinkin töitä?
Välimäki jatkaa:
Tehtävänämme oli etsiä paksupohjaisia miesten talvikenkiä. Katsoin tarkemmin talon tuulikaapin, eteisen ja aulan. Mitään paksupohjaisia kuviollisia talvikenkiä tai muita sen kaltaisia kenkiä ei löytynyt. Meillä oli vertailupohjana tekijän jättämät veriset kengän jäljet. Jukan työhuonetta enkä myöskään lastenhuonetta katsellut tarkemmin. En tiedä tarkastiko JK tai joku muu niitä huoneita. Katoin päällisin puolin kodinhoitohuoneen kaappeihin. Kodinhoitohuone oli melko täynnä vaatteita, kuten kaapitkin. Talon pihamaalla oli henkilöauto, enkä ainakaan minä tiedä tutkiko kukaan sitä autoa. Myöskään minun paikalla ollessani kukaan ei käynyt nähteni talon autotallissa, jos talossa sellainen on.
Tuolla lisää. Liian perusteellinen postaus, joka kasvoi niin pitkäksi, että yp varoitti, että seuraavalla kerralla samanlaisesta saan bannia!

Siellä mm arvioita siitä, kuinka ''tarkasti'' Aueria puuhia valvottiin silloin, kun hän kävi talossa sairaalasta lähdön jälkeen:

Anneli on saanut liikua talossa aika vapaasti - vain takkahuoneeseen ei ensimmäisenä päivänä ollut päässyt! :evil:
-------

Mielessäni on edelleen v-a-45:n posti Touko 16, 2010, jossa hän muun ohessa kertoi, että Anneli oli käynyt talossa jo 4.12.2006:

.. Anneli kävi asunnolla ekaa kertaa maanantaina (4.12) silloin hän ei vielä päässyt takkahuoneeseen, mutta sen jälkeen kävi vielä ainakin 2 kertaa hakemassa vaatteita( myös omasta makuuhuoneen kaapista), tyhjensi pakastimen ym
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=430422#p430422
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Xerxes
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Vielä yksi pieni puheenvuoro kengistä. Nimimerkki "Jemma" on mahdollisesti ja todennäköisesti mittaillut eri kengänjälkeä kuin on se AIJAA kengänjälki. Se AIJAA jälki on 31,2 cm ja viittaa kokoon 44, mutta Jemman mittailema jälki voi olla eri kokoa. Se on melko epäselväkin. Olisiko ollut kaksi henkilöä, isokenkäinen 44 numerolla, pohjan pituus 31,2, ja aika leveä pohjan malli. Sitten pienikenkäinen 40 numerolla, pohjan pituus 30 cm, ja pohjan malli kapeampi ja sirompi. Se poliisin mallikenkä on sitä leveää tukevaa mallia, pituus 30 cm ja vastaa numeroa 42. Se AIJAA kenkä 31,2 cm on myös tukevaa mallia vastaten numeroa 44. Mutta tärkeintä on, että siellä on ollut se isokenkäinen 44 numeroisine kenkineen. Sellaisia kenkiä ei talon väellä ole ollut. Se isokenkäisen kenkä on ollut sitä leveämpää tukevaa mallia ja kengän koko 44. Näissä kengissä oli mielestäni se pääepäilty. Ja käveli kenkineen sieltä matkoihinsa. Vei veriset vaatteet ja surmavälineet mennessään. Tämä teoria näyttää mielestäni todennäköisimmältä. "Ulkosuomalaisen" teoria vaikuttaa kaukaa keksityltä ja epärealistiselta. Oikeudessa kuitenkin tarvitaan faktoja - ei syyttömyyden todistamiseen - vaan syyllisyyden todistamiseen. :x
nihlist
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Xerxes kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:HO 2014 , kohta 188
Kengänjälki on pituudeltaan noin 30 senttimetriä (ks. kirjallinen todiste nro 92), mikä viittaa yleensä suurempiin kengännumeroihin kuin 41. JJ on todistajana kertonut päätyneensä siihen, että veriset kengänjäljet ovat jääneet jalkineesta, jonka koko on ollut 42–44.
Tässä puhutaan ilmeisesti lattian jäljestä, eikä siitä housujäljestä, jota labra käytti. Labralla oli käytössään kahdenmerkkisiä vertailukenkiä, Youtwo and Oakwood, joissa oli samanlainen pohjakuvio kuin hupun jäljissä.

Verratkaamme tätä Minfon asiantuntijan eli kenkämyyjänä toimineen Zemin todistusta vuodelta 2013.
Murhapaikalta löydetyn jäljen kanssa samankaltaisen kengän pohjan pituus on melko tarkalleen 30 ja leveys 11 cm.

Kuva
Vertailukengän numero näkyy pohjan pienessä ympyrässä: aika selvästi 8.
Vastaa kokoa 42. http://www.shoemaker.fi/cms_naytasivu.php?sivu=12
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 90#p572553

Eli puhumme loppujen lopuksikin noin 42 numeroisesta kengästä...
---------------------------------------------------
Pötyä, pötyä! Me taas puhumme koosta 44.

Kuva on siitä poliisin hankkimasta kengästä. Sen pohjan pituus on 30 cm. Totta. Se on siis numeroa 42. Mutta se verinen jälki laattalattialla on pituudeltaan 31,0 - 31,5 cm. Siis aivan eri kokoa. Laatat alla ovat kokoa 20 x 20 cm. Siitä voi tarkka poika laskea kengän pohjan pituuden. Mielestäni olen tehnyt tarkkaa työtä ja päätynyt tuohon kokoon, siis 44.
Aivan, tuon mitan minäkin olen saanut ja teinpä siitä pienen käännöksen eli käänsin pohjan laattojen mukaisiksi ja napsautin mitan päälle.

Tähän tapaan: Kuva Napsauttamalla kuva avautuu aijaa.comissa

Ps. huomaathan että mitta on ihan sama kuin alkuperäisessä POLIISIN ottamassa kuvassa ja johtuu siitä, että mitta on myöskin käännetty samasta kuvasta.

Pakko lisätä vielä vähän.

Nyt kun otamme silmän käteen ja sokeat ottaa opaskoiransa käteen tutkailemaan mittaa.

Näemme että mitassa on kaksi täyttä kymmentä eli 20cm, eiköstä vain? Sitten kun menemme viimeisestä täydestä kymmenestä kengän jäljen kärkeen päin, näemme että lukema päättyy seisemään eli mitta on nyt jo 27cm.

Nyt lisäämme kantapäässä olevan lukeman ensimmäistä kymmenlukemaa ennen olevat sentit eli 4,5cm ja nyt ne jotka ehkä osaa plussalaskuopin mukaisen laskentatavan, voivat ynnätä yhteen 27 + 4,5 niin jos laskitte oikein, on tulos tällöin 31,5cm ja HUOMATKAA, KYSEINEN LUKEMA SAADAAN IHAN SIITÄ POLIISIN MITASTA, vai valehteleeko se mitta tara?
Viimeksi muokannut nihlist, To Loka 29, 2015 12:58 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Xerxes kirjoitti:Vielä yksi pieni puheenvuoro kengistä. Nimimerkki "Jemma" on mahdollisesti ja todennäköisesti mittaillut eri kengänjälkeä kuin on se AIJAA kengänjälki. Se AIJAA jälki on 31,2 cm ja viittaa kokoon 44, mutta Jemman mittailema jälki voi olla eri kokoa. Se on melko epäselväkin. Olisiko ollut kaksi henkilöä, isokenkäinen 44 numerolla, pohjan pituus 31,2, ja aika leveä pohjan malli. Sitten pienikenkäinen 40 numerolla, pohjan pituus 30 cm, ja pohjan malli kapeampi ja sirompi. Se poliisin mallikenkä on sitä leveää tukevaa mallia, pituus 30 cm ja vastaa numeroa 42. Se AIJAA kenkä 31,2 cm on myös tukevaa mallia vastaten numeroa 44. Mutta tärkeintä on, että siellä on ollut se isokenkäinen 44 numeroisine kenkineen. Sellaisia kenkiä ei talon väellä ole ollut. Se isokenkäisen kenkä on ollut sitä leveämpää tukevaa mallia ja kengän koko 44. Näissä kengissä oli mielestäni se pääepäilty. Ja käveli kenkineen sieltä matkoihinsa. Vei veriset vaatteet ja surmavälineet mennessään. Tämä teoria näyttää mielestäni todennäköisimmältä. "Ulkosuomalaisen" teoria vaikuttaa kaukaa keksityltä ja epärealistiselta. Oikeudessa kuitenkin tarvitaan faktoja - ei syyttömyyden todistamiseen - vaan syyllisyyden todistamiseen. :x
lih Tara

Kyseessä on ilman epäilyjä aivan sama kuva kengänjäjestä. Jostain tuntemattomasta syystä satakunnan kansassa ollut tarkempi kuva, on leikattu eri tavalla kuin se jemman käyttämä kuva.
Huomaathan, että sk:n kuvan perusteella ei voi päätellä kaakelin kokoa.

Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight

Xerxes kirjoitti
"Ulkosuomalaisen" teoria vaikuttaa kaukaa keksityltä ja epärealistiselta. Oikeudessa kuitenkin tarvitaan faktoja - ei syyttömyyden todistamiseen - vaan syyllisyyden todistamiseen. :x
Ja mikä mun teoria vaikuttaa kaukaa haetulta ja epärealistiselta? Mä olen mielestäni täällä kirjoittavista yksi niistä, joka yrittää kaikkein tarkimmin pysyä faktoissa, ei vain niissä itse keksityissä ja ihan itse mitatuissa kuten Xerxes nyt tekee. Kenen kengänmitta mun nyt pitäisi ottaa faktana? Sun? Ja miksi? En tiedä sinusta ja sun kuvankäsittelytaidoistasi mitään. Turre on eri mieltä mitasta, Samoin Jemma. Ja labra. Hovin päätöstä luet väärin.

Olet itse nyt tuomaroinut itsesi tässä oikeaksi auktoriteetiksi ja minä olen epärealistinen kun kyseenalaistan...

Ja kuten olen ainakin viiteentoista kertaa sanonut, minusta näyttö ei riittänyt ja hovin päätös siksi oikea.

Ja vielä kolmannentoista kerran, labralla ei ollut kokoa 42, jos oikein muistan, joten kuvassa oleva RT keskuksen mitan vieressä oleva kenkä ei voi olla numeroa 8 ja siis talla perusteella Zemin mukaan 42. Jos jollakulla on se labran lausunto, voi tarkistaa muistanko oikein.

Muoks. lisäyksiä.
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, To Loka 29, 2015 12:53 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Confucius
nihlist
Martin Beck

ulkosuomalainen kirjoitti:Ja vielä kertaukseksi täällä kengistä ehkä eniten tietävän Zemin kommentti aiempaa tästä ketjusta.
Zem kirjoitti
Olen taipuvainen pitämään tätäkin kokoa pienehkönä 180 -2190 senttiselle miehelle,
mutta ei jälki toki Jukan kokoa ole. Harkitsen naistekijää perustellen muiden seikkojen
ohella sillä, että jos merkki on Oakwood (toinen mahdollisuus), kyseessä on kallis
merkkikenkä (tekee muitakin nahkavalmisteita), mahdollisesti Suomessa myynnissä 2006,
mutta voi olla hankittu muualtakin. Tällaisessa "telaketjukengässä" on pääälliseen nähden iso pohja, tietyntyyppisten naisten suosiossa.
Ja sitten zemin jostain löytämä kuva. Mä en saa selvää noista viivottimen numeroista. Mikä on kuvan pohjan mitta ja onko numero varmasti 8?

Kuva

Totta kai voi olettaa, että murhakenkien pitäisi olla tätä tarkoitusta varten erikseen hankittu. Mä vaan mieluummin uskon överiksi menneeseen perheriitaan ja pikaistuksissa tehtyyn ei- niin- täydelliseen lavastukseen, joka meni täydestä vain, koska paikalla oli ensimmäisenä pikkupaikan perinteiseen suomalaiseen veririkokseen tottunut, lähes eläkeikäinen poliisi aamun pikkutunneilla, pitkän työrupeaman jälkeen.

Viimeisin Mäkisen uskomaton uroteko on ollut takaovesta ulos meneminen, ennenkuin terassia on kuvattu. Nyt kaikki ne tuolikuvat menettävät täysin merkityksensä hupun poistumistapaa mietittäessä. Mäkinen ei ole voinut mahtua ovesta ilman, että tuoli siirtyi. Eli ilmeisesti sitten siirsivät tuolin takaisin ennenkuin kuvasivat. Ja täällä on vuosikausia huudettu myöhempien tutkijoiden kauheista huijauksista, kun kuvista arvioitu rekopään asento voi heittää jonkun sentin.
Kyllä ne naisten maiharit on numerokooltaan pienempiä, oli sitten naistyyppi tietyn tyylinen tai prinsessa.

Jos prinsessa tykkää vaeltamisesta, niin kyllä siellä kunnon vaelluskengät on tarpeen.

En ole kengissä vielä koskaan nähnyt vaakatasoon stanssattua kokonumeroa vaan aina on ollut kengänkärkeen päin yläpuoli eli kengänphjan mukaan pystyasennossa kuten kirjoitetaankin.

Voi tietenkin olla jossain muualla eri tavallakin.

Mutta tätäkin kuvaa voi tutkailla: Kuva
ulkosuomalainen
Michael Knight

Nihlist,
En ole kengissä vielä koskaan nähnyt vaakatasoon stanssattua kokonumeroa vaan aina on ollut kengänkärkeen päin yläpuoli eli kengänphjan mukaan pystyasennossa kuten kirjoitetaankin.

Itse mietin samaa. Eli mikä koko on kuvassa? Mä en saa selvää, mutta voisi olla kaksi numeroa ja vika nolla.

Muoks. I can play this game too. Korjasin Nihlistin marinoiden vuoksi, ettei itse joutuisi häpeään kuin meni omavaltaisesti väärentämään mun lainausta omasta postistaan. Toivottavasti on nyt tyytyväinen.
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, To Loka 29, 2015 1:42 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Confucius
nihlist
Martin Beck

ulkosuomalainen kirjoitti:Nihlist,
Itse mietin samaa. Eli mikä koko on kuvassa? Mä en saa selvää, mutta voisi olla kaksi numeroa ja vika nolla.
Jos lainaat jotain, kai voisit tehdä sen kunnolla eli kaikki asiaan vaikuttavatkin.

Nyt lainatusta saa sen käsityksen, että joka maassa ja jokaisessa kengässä on aina samanlailla numerointi vaikka lisäsin kirjoitukseeni, että voihan jossain ollakkin eritavalla numerointi.

Jätitkö ihan tarkoitushakuisesti pois?

Et varmankaan tuollaisesta halua saada bannia?

Lisäsin puuttuvan puolestasi, ettemme molemmat joutuisi häpeään moisesta mokasta.
Ande
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Ande »

Kuolemannaakka kirjoitti: No muistatko sinä, että ko. "pussit" olivat jotain ranskalais- ja pakastevihannespusseja, eikä mitään muovisäkkejä? Sinnekö ne kengät ja astalot ja kylpytakit laskostettiin, 300-500 gramman pusseihin? Pakastimen tutkimisesta on "anti-annelistisen" poliisin todistus, ettei pakastimessa ollut mitään tutkintaa tukevaa ja että hän teki työnsä kunnolla. Jos jotain olisi ollut, hän olisi sen löytänyt. Pakastin ei ollut arkkumalli, vaan kaappi. Sieltä kyllä löytää kengät vaikka sokea poliisi. Ja pakastin on maailman typerin piilopaikka, kun se Huppis nyt voi kenkänsä viskata vaikka matkanvarrelle, mutta ei uhrin pakastimeen. Ja kun kämppä on pian täynnä poliiseja, etkä mitenkään voi tietää, pääsetkö ikinä sitä pakastintasi tyhjentämään, niin ehkä ei kannata pakastinta piilona käyttää...
Ois ollu huono homma, kun joku poliisi olisi äkännyt pyörtyvää Aueria alkaa jäähdyttelemään jäisellä juomalla :D Vähän Bloody Marya rouvalle...
Mistä on peräisin tieto, että ne olivat 300-500 gramman pusseja eikä jotain isoja kilon pusseja ja vielä kauppakassin sisällä?

Oman kokemuksen perusteella väitän, että pakastin on toiseksi tai kolmanneksi paras piilopaikka. Paras on pyykkivuori - ja niitä taisi Lahti-Auer-perheessä olla yllin kyllin - ja hyvänä kakkosena pakastimen lisäksi roskiskaappi, mutta se ei taida tässä tapauksessa olla hyvä vaihtoehto. Ei meillä ainakaan kukaan löydä mitään pyykistä eikä pakastimesta, mutta poliisi ei vielä toistaiseksi ole mitään etsinyt.

Eipä nyt vitsailla vakavalla asialla, ettäkö muka poliisi olisi yhtään mitään (kuumana käyvää pyörtynyttä) jäähdytellyt ensihoitajien läsnäollessa.
Jäähdytyksestä tuli mieleen se takkahuoneen lattialämmitys, joka oli epätavallisen lämmin. Mitä se vaikutti veren hyytymiseen, kuolonkankeuden edistymiseen ja vainaan ruumiin jäähtymiseen? Tai no, väliäkö sillä jos niiden tutkimista ei ainakaan raportoitu, liekö edes tehty.

Vielä kengänpohjista: näkyy olevan erilaisia kuvia, eli jossakin on selvästi näkyvissä keskikohdassa oleva osa, joka ei paini kovalla alustalla jättämään jälkeä. Mistä se kuva on peräisin?
Eikö poliiseilla ole minkäänlaisia merkintöjä siitä, missä milloinkin suhaavat? Tavallisen työntekijän on tehtävä tarkat tuntilistat siitä, missä on milloinkin ollut töissä, mutta poliisitko voivat olla " en muista missä ja milloin" kuten Välimäki?
ulkosuomalainen
Michael Knight

Nihlist,
Herranen aika, en huomannut etta olit lisaillyt jotain eri maista. Jos tuolla perusteella bannaavat tai ilmoitat bannattavaksi, voe veikkonen.

Kysymys oli vilpiton etka vastannut siihen. Mika koko oli kyseessa?

Muoks viela. Tuollainen numerointi ei ole tullut vastaan maissa missa olen asunut mutta en ole kylla kovin tarkkaaan kengannumeroita katsonut.

Confucius
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Ande kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti: No muistatko sinä, että ko. "pussit" olivat jotain ranskalais- ja pakastevihannespusseja, eikä mitään muovisäkkejä? Sinnekö ne kengät ja astalot ja kylpytakit laskostettiin, 300-500 gramman pusseihin? Pakastimen tutkimisesta on "anti-annelistisen" poliisin todistus, ettei pakastimessa ollut mitään tutkintaa tukevaa ja että hän teki työnsä kunnolla. Jos jotain olisi ollut, hän olisi sen löytänyt. Pakastin ei ollut arkkumalli, vaan kaappi. Sieltä kyllä löytää kengät vaikka sokea poliisi. Ja pakastin on maailman typerin piilopaikka, kun se Huppis nyt voi kenkänsä viskata vaikka matkanvarrelle, mutta ei uhrin pakastimeen. Ja kun kämppä on pian täynnä poliiseja, etkä mitenkään voi tietää, pääsetkö ikinä sitä pakastintasi tyhjentämään, niin ehkä ei kannata pakastinta piilona käyttää...
Ois ollu huono homma, kun joku poliisi olisi äkännyt pyörtyvää Aueria alkaa jäähdyttelemään jäisellä juomalla :D Vähän Bloody Marya rouvalle...
Mistä on peräisin tieto, että ne olivat 300-500 gramman pusseja eikä jotain isoja kilon pusseja ja vielä kauppakassin sisällä?

Oman kokemuksen perusteella väitän, että pakastin on toiseksi tai kolmanneksi paras piilopaikka. Paras on pyykkivuori - ja niitä taisi Lahti-Auer-perheessä olla yllin kyllin - ja hyvänä kakkosena pakastimen lisäksi roskiskaappi, mutta se ei taida tässä tapauksessa olla hyvä vaihtoehto. Ei meillä ainakaan kukaan löydä mitään pyykistä eikä pakastimesta, mutta poliisi ei vielä toistaiseksi ole mitään etsinyt.

Eipä nyt vitsailla vakavalla asialla, ettäkö muka poliisi olisi yhtään mitään (kuumana käyvää pyörtynyttä) jäähdytellyt ensihoitajien läsnäollessa.
Jäähdytyksestä tuli mieleen se takkahuoneen lattialämmitys, joka oli epätavallisen lämmin. Mitä se vaikutti veren hyytymiseen, kuolonkankeuden edistymiseen ja vainaan ruumiin jäähtymiseen? Tai no, väliäkö sillä jos niiden tutkimista ei ainakaan raportoitu, liekö edes tehty.

Vielä kengänpohjista: näkyy olevan erilaisia kuvia, eli jossakin on selvästi näkyvissä keskikohdassa oleva osa, joka ei paini kovalla alustalla jättämään jälkeä. Mistä se kuva on peräisin?
Eikö poliiseilla ole minkäänlaisia merkintöjä siitä, missä milloinkin suhaavat? Tavallisen työntekijän on tehtävä tarkat tuntilistat siitä, missä on milloinkin ollut töissä, mutta poliisitko voivat olla " en muista missä ja milloin" kuten Välimäki?
Tuo kengänkuva, jossa näkyy se keskikohta on vaan joku Layer-kaavakuva, ei siis aito kuva.
Kengänjäljestä puheenollen: aika kirkasta on veri tuossa kengänjäljessä, ei nyt ainakaan kovin ruskeaksi ole ehtinyt kuivumaan siinä lämpimällä lattialla. Ihan näyttää, niinkuin olisi kymmenen minuuttia sitten tehty.

"Epätavallisen lämmin" = yksi poliisi sanoi oikeudessa, että oli lämpimämmällä kuin hänen omassa kodissaan=) Kyllä=)

Kyllähän poliiseilla on ja pitää olla tarkat merkinnät missä suhaavat, mutta niitä ei tässä tapauksessa voinut kertoa ja ne on helppo tarvittaessa hukata. Poliisit oli oikeuteen pyydetty kertomaan kukin vuorollaan, kuinka huonosti hommansa tekivät ja ettei oikeastaan ole mitään mielikuvaa, kävivätkö he edes paikalla. Olivat siis syyttäjän todistajia, aiheena todistaa, että alkututkimus oli tehty niin huonosti, että Auer saattoi piilottaa taloon mitä hyvänsä.

Näistä hutiloinneista huolimatta yhtäkään etsintää suorittaneista poliiseista ei taidettu edes nuhdella, vaan paremminkin heitä kohdeltiin asiantuntija-ammattilaisina, jotka kertoivat, että heti Aueria kyllä epäilivät. Eivät vaan viitsineet niitä todisteita etsiä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Ande
Jane Marple

Xerxes kirjoitti: Kuva
Miten tuossa kuvassa näkyy myös keskikohta? Onkohan kuvaa käsitelty muutenkin, eli mittasuhteita? Alkuperäisessä sitä ei vissiin ole ja jos on, niin sille voi olla hyvä selitys.
Brass
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Brass »

Kuolemannaakka kirjoitti: Tuo kengänkuva, jossa näkyy se keskikohta on vaan joku Layer-kaavakuva, ei siis aito kuva.
Kengänjäljestä puheenollen: aika kirkasta on veri tuossa kengänjäljessä, ei nyt ainakaan kovin ruskeaksi ole ehtinyt kuivumaan siinä lämpimällä lattialla. Ihan näyttää, niinkuin olisi kymmenen minuuttia sitten tehty.

"Epätavallisen lämmin" = yksi poliisi sanoi oikeudessa, että oli lämpimämmällä kuin hänen omassa kodissaan=) Kyllä=)

.
Valokuvan värien perusteella ei kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä varsinkin, kun kyseessä on kopion kopio ja sitä katsoo PC:n ruudulta. Minua tuossa kuvassa ihemetyttää jäljen tarkkuus ja se, että kärjestä ei ole tullut jälkeä. "Normaalisti" astuttaessa kärki tulee selvästi näkyviin, kun astutaan eteenpäin. Vanhemmassa jalkineessa kannan takaosa on kulunut ja siitä ei välttämättä tule jälkeä. Kokeilin joskus lahtivajan lattialla, millainen (hirven)verijälki jää omista Meindelin vaelluskengistäni maalatulle betolattialle.

Edit: Riippuen vähän lattialämmityksen termostaatin paikasta se on saattanut mennä täysille, koska rikotusta ikkunasta tuli kylmää ilmaa sisälle.
WW2 jälkeisen merisotahistorian suurimmat tappiot aiheuttaa maa, jolla ei ole edes kunnon laivastoa.
Ande
Jane Marple

Brass kirjoitti:.. Minua tuossa kuvassa ihemetyttää jäljen tarkkuus ja se, että kärjestä ei ole tullut jälkeä. "Normaalisti" astuttaessa kärki tulee selvästi näkyviin, kun astutaan eteenpäin. Vanhemmassa jalkineessa kannan takaosa on kulunut ja siitä ei välttämättä tule jälkeä. Kokeilin joskus lahtivajan lattialla, millainen (hirven)verijälki jää omista Meindelin vaelluskengistäni maalatulle betolattialle.

Edit: Riippuen vähän lattialämmityksen termostaatin paikasta se on saattanut mennä täysille, koska rikotusta ikkunasta tuli kylmää ilmaa sisälle.
Kaksi syytä kärjen epätarkkuuteen: ei ole kävelty normaalisti eteenpäin vaan esimerkiksi otettu askel taakse päin, tai sitten kärki ei ollut niin verinen. Miten onkaan mahdollista, että toisen jalan kengästä ei ole ensimmäistäkään jälkeä?

Lattialämmityksestä pitäisi olla kyllä tarkempaa tietoa, eli voiko se vaan "mennä päälle" kun ikkunasta tuli kylmää ilmaa vai oliko se säädetty jossakin seinällä olevasta säätimestä esimerkiksi 30 asteeseen? Kuinka lämmin se itse asiassa oli? Kai poliiseilla lämpömittaritkin on olemassa.
Vastaa Viestiin