Tara kirjoitti:Pieni liekki kirjoitti:Taralle kommentti Hejacissa olleeseen viestiin. Poliisi, jonka olet nimennyt Härmäläksi, on kyllä tähän saakka ollut Härmä. Luulisi sinun sentään muistavan nimet tarkasti, kun sitä edellytät muiltakin.
Oi, kuinka ystävällistä, liekki!

tässähän melkein liikuttuu
Muistin sen nimen kyllä kyllä, mutta jostain syystä oikeudessa puhuivat Härmälästä. En halunnut muuttaa nauhoittella kuulemastani mitään minkä kuulin varmasti niin kuin se lausuttiin.
Nauhalla Härmälänä esitelty mies ei itse korjannut nimeään.
Ihan sama minulle.
Mies kuitenkin puhui mitä ilmeisimmin totta, mutta Mäkimies potaskaa. Huomasit varmaan.
Et sitten kertonut, kumpi ''pahensi nimensä'' sinun mielestäsi.
Tara Hejacissa kirjoitti:Kengän ym jäljistä takkahuoneessa Mäkinen kertoi mm, että siellä oli kenkien, paljaitten jalkojen ja sukkien jälkiä. Sen, että joukossa oli myös sukkajalan jälkiä, hän mainitsi kahdella eri nauhalla. Käräjillä sekä hovissa.
Kysymys 1.
Missä kohtaa oikeudessa puhuttiin Härmälästä?
Ainakaan minulla olevassa Härmän todistajalausunnossa vuodelta 2013, johon viittasit, ei puhuttu mitään Härmälästä. Tosin tästä julkisesta todistajalausunnosta, joka minulle on toimitettu, on alku leikkautunut/leikattu pois. Toivottavasti siellä ei sentään ole ollut sellaista, mikä on täytynyt meiltä totuuden etsijöiltä häivyttää pois.
Kysymys 2.
Missä kohdin tarkasti ottaen kahdella eri nauhalla puhutaan sukkien tai sukkajalan jäljistä?
Minä olen nauhat kuunnellut, mutta en muista, että missään kohdin olisi ollut puhetta sukkien jäljistä. Haluan tarkistaa, olenko ollut noin huolimaton kuunteluissani, vaikka ei niillä mahdollisilla sukkajalan jäljillä olekaan mitään merkitystä itse murhan kannalta.
Härmä on ollut vielä nuori ja kokematon poliisi Ulvilan murhan aikaan. Hän on kuitenkin käsittääkseni toiminut murhapaikalla täysin asiallisesti, kuten on toiminut myös Mäkinen. Luotan siihen, että Mäkinen on pystynyt hahmottamaan surmapaikalla tapahtumien kulun kokonaisvaltaisemmin kuin Härmä, koska vasta kokemuksen kautta ihminen oppii ottamaan kaikki oleelliset asiat huomioon tapahtumapaikoilla.