Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Tara
Horatio Caine

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Ulvilan surmaan palatakseni: Kunpa Jukka Lahti olisi ottanut saamansa uhkailut vakavasti! :wink:

Kun tässä muistui mieleen, miten hauskaa tuplapa*kalla ja turrella oli aikanaan - olivat revetä nahoistaan pelkästä riemusta, kun saamistani uhkauksista täällä muinoin ensimmäisen kerran oli puhetta niin: annanpa pa*kan olla. Käsitykseni näistä hyisistä isottelijoista ei ole sen koommin parantunut, kirkastunut kyllä.

Silence is the best answer to the stupid.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

heka mäki kirjoitti:Pienelle liekille:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Vainoaminen
Lain mukaan vainoamiseen syyllistyy henkilö, joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muulla näihin rinnastettavalla tavalla vainoaa toista niin, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta. Rikoksesta voidaan tuomita sakkoa tai enintään kaksi vuotta vankeutta. Vainoaminen on virallisen syytteen alainen rikos eli syyttäjä nostaa siitä syytteen, vaikka asianomistaja ei vaatisi rangaistusta.
Juuri näin olen itsekin päätellyt ja kovasti ihmetellyt, kuinka esimerkiksi Anneli Aueriin kohdistuva vainoaminen edelleen jatkuu useammalta identifioitavissa olevalta suunnalta eikä siihen puututa viranomaisten toimesta.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
pikas.so

Viesti Kirjoittaja pikas.so »

Taralta:
En kerro. Miksi ihmeessä? Tiedän nimimerkin nimen, se riittää. Mitä se tai koko asia keillekään muille kuuluu yhtään sen tarkemmin? Olisiko tuo soitellut joillekin muille myös, sitä en tiedä enkä haluakaan tietää, mutta en ihmettelisi. Aika hämmästyttävä tapaus sinänsä.
Mainitsit tuossa yllä mitä se keillekään muille kuuluu, mutta kerroit asian julki kuitenkin.
Kyllähän sä tiedät, että tällaiseen tartutaan. Diplomaattisuutta tähän kaivataan, ettei kaikenlaiset rakkikoiramaiset viestit enää saisi jalansijaa.

Avoimuus on vaikea laji.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Ailar kirjoitti:Olen aiemminkin ihmetellyt sitä, millä valtuuksilla pieni liekki toimii sekaantuessaan näin eri ihmisten elämään? Hän pitää henkilökohtaisena asianaan Auerin ja tämän lasten asioiden vatvomista.

No nyt jo melkein naurattaa. Onneksi teistä kukaan ei ole koskaan sekaantunut muiden ihmisten elämään :)
Ailar kirjoitti: Jos vaikka pieni liekki onkin Taran puhelinnumeron netistä löytänyt, se ei anna oikeutta häiritä hänen yksityisyyttään tällaisen asian takia. Tara esiintyy tällä palstalla ja Hejacissa nimimerkkinä, ei henkilönä, jonka nimen ja numeron pieni liekki on esille tonkinut.

Tuskinpa yksi puhelinsoitto kenenkään yksityisyyttä loukkaa. Ja pitää muistaa sekin, että jokainen vastaa huudoistaan, vaikka huuteleekin nimimerkin takaa.

Ja siellä vajaccilassa kannattaisi jokaisen törkyviestin kirjoittajan muistaa se tosiasia, että tarvittaessa jokaisen henkilöllisyys on selvitettävissä.
Pieni liekki

Tara kirjoitti: Silence is the best answer to the stupid.
Hyvin samoilla linjoilla ollaan. Saman neuvon nimittäin antoi Nokian kumisaappaani jo alkuviikosta, jos muistat. Jatketaan yhteistyötä Ulvilan murhaajan löytämiseksi. Kai sinuakin totuus kiinnostaa?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Tara
Horatio Caine

pikas.so kirjoitti:Taralta:
En kerro. Miksi ihmeessä? Tiedän nimimerkin nimen, se riittää. Mitä se tai koko asia keillekään muille kuuluu yhtään sen tarkemmin? Olisiko tuo soitellut joillekin muille myös, sitä en tiedä enkä haluakaan tietää, mutta en ihmettelisi. Aika hämmästyttävä tapaus sinänsä.
Mainitsit tuossa yllä mitä se keillekään muille kuuluu, mutta kerroit asian julki kuitenkin.
Kyllähän sä tiedät, että tällaiseen tartutaan. Diplomaattisuutta tähän kaivataan, ettei kaikenlaiset rakkikoiramaiset viestit enää saisi jalansijaa.

Avoimuus on vaikea laji. Pienen liekin suorastaan yliavointa postausta kyllä kannatan, mutta aina siellä on se toinen osapuoli. Hänellekin on suotava mahdollisuus puolustautua.
Mutta enhän minä sitä kertonut kuka on soitellut! En edes aikonut, niin tuossa edellä postauksessani näkyy!

Yrityksessä rajoittaa häirikkösoitolla tai millään muulla tavoin toisten sananvapautta, puhe- ja kirjoitusvapautta, ei ole mielestäni mitään puolustettavaa!

Hänen ei pitäisi sekottaa ''avoimuuteensa'' ihmisiä, joilla ihan oikeasti ole mitään tekemistä hänen kanssaan, ja joka aika selvästi on ilmoittanut, ettei kanssakäymistä halua, löin luurin korvaan pyydettyäni noin viisi kertaa: lopetetaan tämä keskustelu, että en aio neuvotella kanssaan mitä Ulvilan surmasta saa sanoa! Vastaan itse omista kirjoituksistani, mutta en hänelle!

Minun osuuteni asiassa oli olla vain hänen tunkeilunsa kohde, eli sen pitäisi olla minun asiani kerronko julki uhkaajan nimen. Ei hänellä ole mitään oikeutta soitella minulle. Onko tätä liian vaikea ymmärtää?

Jos joku rikkoo toisen kotirauhaa, niin kai silloinse, jonka kotirauhaa rikotaan on asianomistaja eikä hitto soikoon se häirikkö!

Mistä minä tiedän kenen asialla hän on, ties minkä porukan perävaunu.

Tuon kaltainen ''yliavoimuus'', että postaa julki toisen yv:n ei myöskään ole hyväksyttävää. Kackelissa kun ollaan, niin voin vain todeta, että on siinä helvetin tyhmä ihminen.
Eli sananvapauteen ei kuulu 'kirjesalaisuuden rikkominen'.

Mitä sananvapaus tarkoittaa, sitä ei ymmärrä eikä noudata sekään, joka julkisella foorumilla vaatii toista lopettamaan kirjoittamisen, siten, että nimimerkille osoittaa postauksen, jossa ilmoittaa, ''jos et T lopeta kirjoitteluasi, sinut tullaan hakemaan, ja että sen jälkeen tulet kärsimään pitkään''. Tällainen kirjoittaja haluaa rajoittaa toisen puhevapautta!

Samaan tähtäsi pieni liekki. Halusi rajoittaa kirjoittamistani.

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Typerästi ja loukkaavasti voi kirjoittaa myös vaikka kuinka kaunokielisesti, se ei muuta asiaa!

Pikasso, tämä postaukseni johti Pienen liekin sekoiluun, kommenttini naakan esittämään artikkeeliin vihapuheitten leviämisestä kaduille:

Tara kirjoitti:

Netissä minfon annelistit aloittivat uhkailun ja vihapuheet Aueria syyllisenä pitäviä kohtaan jo monta vuotta sitten! Olisivatko nuo osaltaan edistäneet tuota ilmiötä ''nettikäytös leviää kaduille''

Itse en ole ketään uhkaillut, en netissä enkä missään, en myöskään ole soitellut tuntemattomien ihmisten kotiin tai työpaikalle esittääkseni toivomuksia siitä miten Anneli Auerista on sopivaa puhua nettikeskusteluissa! Mutta minulle on soitettu ja vaadittu suhtautumaan Anneli Aueriin 'neutraalimmin'!

Ilmaisinko tuossa jollain lailla, että asiaa pitäisi revitellä minfon kackelsbergissa?

Kaikkihan tuon tietävät, että monenmoinen uhkailu ja vihapuhe kukkivat netin keskustelufoorumeilla. Kummastutti vain, että naakka otti esiin asian aivan kuin Áueria syylliseksi epäilevät olisivat näitä vihapuheen ja uhkailujen esittäjiä!

Katsotaanpa seuraavan itsenäisyyspäivän mielenosoittajien mekastusta presidentin linnan liepeillä. Joko taas ovat lokakuulaiset ja ties mitkä anarkistit pahoinpitelemässä jopa hevosia, kuten tekivät taannoin Tampereella... huom: samaa porukkaa kuuluu myös annelisteihin ainakin niina bergin Auer-sivuston linkkiluettelon mukaan.
Nyt riitti.
Viimeksi muokannut Tara, La Marras 07, 2015 7:02 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Pieni liekki

Kiitos pikas.so, annaanna, peltirumpu ja monet muut viestittelijät, jotka tuette tarvittaessa ja ajattelette omilla aivoillanne. Teillä on teräviä ja hyviä kirjoituksia ja teette selvästi paljon töitä sen eteen, että oikeusmurhaaminen Ulvilan murha-asian ympärillä saataisiin Anneli Auerin osalta päätökseen. Minä toivon, että korkein oikeus käsittelee mahdollisimman pian syyttäjien valituslupahakemuksen. Lisäksi toivon, että Jukka S. Lahden murhan tutkinta avataan uudelleen, vaikka ensisijaista onkin syyttömän ihmisen syylliseksi kirjoittamisen lopettaminen.
Tara
Horatio Caine

Toivottavasti Jukka S Lahden surmaaja pääsee Linnaan!
Pieni liekki

Tara kirjoitti:Hänen ei pitäisi sekottaa ''avoimuuteensa'' ihmisiä, joilla ihan oikeasti ole mitään tekemistä hänen kanssaan, ja joka aika selvästi on ilmoittanut, ettei kanssakäymistä halua, löin luurin korvaan pyydettyäni noin viisi kertaa: lopetetaan tämä keskustelu, että en aio neuvotella kanssaan mitä Ulvilan surmasta saa sanoa! Vastaan itse omista kirjoituksistani, mutta en hänelle!
Mietipä nyt hyvin tarkkaan, mitä puhelimessa kanssani puhuit, ettei tule laskettua lööperiä julkisella palstalla. Mieti myös sitä, kuka luurin sulki sen jälkeen, kun oli ensiksi pyytänyt anteeksi aiheuttamaansa häiriötä. Tai tietysti voi se olla, että suljimme molemmat luurimme yhtäaikaisesti. Kaikille on varmaan selvää, että jokainen täällä palstalla kirjoittava henkilö vastaa oman nimimerkkinsä kirjoituksista. Viime kädessä niistä vastataan sitten virkavallalle, jos se mopo karkaa käsistä. Avoimuutta toivon keskusteluun ja asialinjalla pysymistä, koska vihakirjoittelu vaan lisää yleistä pahaa oloa. Uskoisin, että me kaikki olemme yhteisellä asialla, eli meitä kiinnostaa, kuka surmasi Jukka S. Lahden ja mitkä olivat perimmäiset motiivit hänen teolleen.
pikas.so

Viesti Kirjoittaja pikas.so »

Henkilökohtaisuuksin on asia edennyt.

Teidän tulee sopia keskenään, mutta liian monta hännystelijää estää tekemästä järkeen käyviä ratkaisuja.

Jos te voitte sinä ja liekki edes keskustella samalla foorumilla, niin ette te voi olla pahimmasta päästä vihamiehiä :)
Tara
Horatio Caine

Pieni liekki, kuulehan

..Haista vaikka Kukka, sammu silmistäni, pöllö! (tämä ei ollut uhkaus, vaan ilmoituksen kaltainen asia, että sysään nimimerkkisi minfon 'Vihamies-laatikkoon'.

Sinä et ymmärrä avoimuudesta mitään. Höliset pääasiassa tyhjänpäiväsiä korulauseita vailla mitään todellista ajatusta tai sisältöä. Tämä on minun mielipiteeni. Sinulla ei ole minulle mitään annettavaa.
---------------
pikassolle,

...minulla EI ole mitään sovittavaa ihmisen kanssa, joka itse sotkee asiansa, ja yrittää sotkea sekoiluihinsa muitakin. Puolusta sinä häntä vain. Minusta hän tarvitsee kenties jotain muutakin apua. Ei millään pahalla.
Officer Crabtree
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Officer Crabtree »

Vähäinen valo liikkuu ihan omissa sfääreissään. Niin paljon parempi, rehellisempi ja avoimempi kuin muut.

Me mörököllit emme vaan ymmärrä.
Dixi.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Tara
Horatio Caine

pikas.so kirjoitti:Henkilökohtaisuuksin on asia edennyt.

Teidän tulee sopia keskenään, mutta liian monta hännystelijää estää tekemästä järkeen käyviä ratkaisuja.

Jos te voitte sinä ja liekki edes keskustella samalla foorumilla, niin ette te voi olla pahimmasta päästä vihamiehiä :)
Mistä vihamiehistä puhut? Kaikilla nyt vain ei synkkaa, ja on vain hyvä, että tämä asia on minulle Pienin liekin kohdalla tullut selväksi. Minä en ole hänen henkilöönsä aikaisemmin puuttunut, en ennen kuin nyt, kun kohdisti typerän tekonsa minuun.

Minun ei ole onneksi pakko lukea sellaisen kirjoittajan postauksia, joissa kokemuksen mukaan on erittäin vähän mitään keskusteltavaa. Pitäkööt hän käsityksensä. En näe mitään järkeä edes yrittää puuttua niihin.

Liekki saa huudella mitä ikinä mielii, hännystellä annelisteja ja päinvastoin, minun puolestani vapaasti kerjätä ymmärrystä ja myötätuntoa, yrittää oikeuttaa itselleen typerää tekoaan, anella hyväksyntää ja mitä ikinä, se ei kuulu minulle eikä kiinnosta minua enää.

Nyt loppu.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

No sehän on jo entisen tytönkin tiedossa ollut, et te mörököllit ootte just niin säälittävii!
Ette te ymmärrä. :-(

Vai on loppu, salli mun nauraa Tara. :-D

Nämä parrasvaloihin palstalla pääsemisethän ovat sun elämän tähtihetkiä. Sähän oot niitä tänään viimeksi muistellut täällä.
Mä taidan tuntea sut paljon paremmin kuin sinä itse.

Mitä veikkaatte tuon pienen liekin nimen paljastamisesta? Joko on tämän kuun aikana netissä luettavissa, vai meneekö ensikuun puolelle. Näköjään kykeni hiipuvan älynvalon tara (kuinka haaskasen nimenväännön aikaansainkaan) syyskuusta lähtien pitämään mölyt mahassaan, mutta sitten pääsi sisäinen draamaqueen valloilleen.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Jemma kirjoitti:
Pöyristyttävä tapaus. Lisäksi se naapurin onneton valonkaje yrittää vielä selitellä tekoaan ja koota annelisteilta (juridista) tukea ja päähäntaputuksia. Pieni liekki julkaisee yksipuolisesti yksityistä puhelinkeskustelua koskevia, vahvistamattomia tietoja ja yrittää oikeuttaa tekosensa jonkin olemattoman rekisteriasioihin liittyvän "julkisuusklausuulin" avulla. Yksittäinen kotirauhan rikkominen on toissijainen rike verrattuna niihin toimenpiteisiin, jotka johtivat anonyymin nettikeskustelijan henkilötietojen selvittämiseen.

Nikin käytös on sairaalloista, kaikkien nettikirjoittelua koskevien sääntöjen vastaista, tahditonta, agitoivaa, huonotapaista, tungettelevaa ja harvinaisen tyhmää, vaikka kyse olisi vain yhdestä puhelinsoitosta. Rekistereistä tai netistä ei noin vain löydä henkilötietoja, jos ei ole pohjatietoja, joiden perusteella rajata hakua. Miten lie lieska onkinut tarvittavat pohjatiedot käyttöönsä. Hakkeroimalla, epäluotettavilta ylläpitäjiltä vai vasikoivilta kanssakirjoittajilta? Riittäisikö nimimerkillä pokkaa paljastaa myös tietolähteensä, kun kerran on valinnut poikkeuksellisen avoimen linjan.

Ihmisellä (siis kenellä tahansa) voi olla vaikka kuinka paljon erilaista, etsimättä tai pyytämättäkin tullutta tietoa, mutta kaikkea omaamaansa tietoa ei todellakaan tarvitse käyttää - eikä etenkään kenenkään painostamiseen, pelotteluun ja/tai kotirauhan rikkomiseen. Nimimerkki pieni liekki on yhtä häiriintynyt yksilö kuin idolinsa, tuomittu lastenraiskaaja sekä (ilmiselvä) murhaaja Anneli Auer.
Näin meitä opastaa Härän tallista nimimerkki Jemma. Näkeekö joku tuossa kuvauksen kirjoittajasta itsestään?

Mitähän mieltä kirjoittajan läheiset, esimiehet, opettajat ja ystävät olisivat Jemmasta, jos tietäisivät millainen pakkomielle hänellä on Annelista ja millaisia törkyviestejä hän postailee päivittäin nettiin?

Jemma! Jokainen vuorollaan. Sinunkin vuorosi tulee aikanaan 8)
Vastaa Viestiin