lammas1 kirjoitti:
Tapaaminen oli käsittääkseni työkaverin kanssa. Jos oikein spekuloidaan,olisiko ollut joku entinen työkaveri joka kantoi kaunaa kun ei paikkaa myyty hänelle?
"KADONNEEN kampaajan työtoveri kertoo huolestuneensa, kun Silander ei tullut sovittuun tapaamiseen, eikä häntä kuulunut töihin seuraavinakaan päivinä."
Kyllä tuosta voi päätellä että kyseessä on nimenomaan PW, eikä mikään entinen työkaveri. Eri asia on tietysti se, uskooko PW:n kertomusta, mutta joka tapauksessa kyllä PW on se ihminen johon sillä työkaverilla viitataan.
lammas1 kirjoitti:
Ja jospa Birgitta onkin laittanut puhelimen kiinni, koska ei halunut että kukaan soittaa? Ollut piilossa jotakuta kampaamolla, eikä halunut hänen kuulevan pirinää.
On voinut laittaakin puhelimen kiinni, mutta jos olisi kyse siitä ettei olisi halunnut jonkun mystisen dekkarimaisen takaa-ajajan kuulevan sen pirinää, niin todennäköisesti olisi kääntänyt vain äänet pois ja jättänyt puhelimen päälle, koska kyllä kai siinä tilanteessa toivoisi ja odottaisi sopivaa tilaisuutta soittaa häkeen eikä katkaisisi koko puhelinyhteyttä. Siis JOS on itse puhelimen pistänyt kiinni, eikä ole esim. akku mennyt tai joku muu (sieppaaja/murhaaja) sitä sulkenut, niin kyllä silloin uskoisin että se on ihan siitä syystä että on sen lopullisen päätöksen tehnyt ja halunnut olla rauhassa. Toinen syy sille että on itse puhelimen sulkenut, voisi toki olla se että on halunnut tehdä katoamistempun, mutta se kuulostaa edelleen kovin epäuskottavalta.
Itse olen alusta asti pitänyt todennäköisimpänä oman käden kautta lähtemistä, kuten pidin koko ajan myös Nelan kohdalla. Nelan tapauksessa kuitenkin olisi voinut hänen löytymiseensä asti uskoa muuhunkin vaihtoehtoon, ja sama juttu tässä. Siis vaikka valitettavasti uskon edelleen että Birgitta on oman päätöksensä tehnyt ja ruumista ei vain ole (vielä) löydetty, ei myöskään henkirikoksen mahdollisuutta voi näillä tiedoilla laskea pois. JOS näin olisi, niin en itse usko PW:n liittyvän asiaan mitenkään, en myöskään usko täysin tuntemattomaan tekijään; jos henkirikoksesta on kyse niin sitten jostain Birgitan tunteneesta henkilöstä jonka kyytiin hän on lähtenyt tms, josta me taas emme tiedä mitään joten hyvin vaikea sen tarkemmin sitä spekuloida.
Mielenkiintoista olisi tietää, mitä poliisi tämän tapauksen kanssa puuhastelee. Joko a. heillä on tutkintalinja josta ei tiedoteta syystä että ei haluta mahdollisen epäillyn tietävän että jäljillä ollaan, tai sitten vain suuresta yleisöstä ei vaan olisi ko. linjassa apua, b. ei yksinkertaisesti ole mitään tiedotettavaa, ei johtolankoja, ei mitään, tai c. on aihetta olettaa että Birgitta on oman ratkaisunsa tehnyt (näistä epäilyistä ei yleensä julkisuuteen huudella).