19 v. mies raiskasi ja murhasi 16 v. tytön Lappeenrannan Joutsenossa 10/2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Criminal Minds
Harjunpää

Re: Joutsenossa murhattu 16 -vuotias tyttö

Viesti Kirjoittaja Criminal Minds »

Alice kirjoitti:
Victoria kirjoitti:Instagramissa tekijän tyttöystävä laittanut tilinsä salaiseksi viime viikolla, mutta julkiseati näkyvässä profiilin kuvauksessa on edelleen tekijän nikki sydämien kera. Itse en voisi enää seurustella miehen kanssa, mikäli olisi jonkun selittämättömästi tappanut, varsinkin oman ystävän. Tuntuu oudolta, että tunnustuksenkin jälkeen ovat edelleen ainakin tuon perusteella yhdessä...
Täytyy tajuta sekin, että monella tappajalla, murhaajalla kumppani pysyy rinnalla, etenkin aikuisten maailmassa. Ei monikaan jätä puolisoaan, vaikka meitä monia se kummaksuttaa.
Tässä tapauksessa varsinkin, jos tämä tyttö edelleen on suhteessa tämän NJ:n kanssa, en jaksa uskoa, että suhde tulee jatkumaan, toivon niin. Mutta insta tosiaan antaa ymmärtää tällä hetkellä toisin.

Avioliitto ja/tai lapset suhteessa on kuitenkin painava asia(ainakin pitäisi olla) vaikka en henk.koht. tappajan kanssa jatkaisi. Teinien jutut vähän toista. FB profiilien perusteella tekijä ja hänen tyttöystävänsä vaikuttaa aika lapsellisilta kakaroilta. Onhan niitä 16- vuotiaita jotka paljon kypsempiä, mutta tarkoitinkin k.o. ihmisiä.
johnny rebel

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

Poliisi: Tytön ruumista oli yritetty peitellä puiden lehdillä ja pahvinpaloilla

Poliisi tutkii Joutsenon henkirikoksen yhteydessä nyt myös hautarauhan rikkomista. Surmatyön epäillään tapahtuneen nuorisotalo Rientolan pihamaalla olevan maakellarin edustalla, ja uhri löydettiin maakellarista osittain piilotettuna.

Joutsenon henkirikoksen tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Petri Korpisammal kertoo, että peittelyyn oli käytetty maakellarista löytyneitä tavaroita, levynpaloja, pahvinpaloja ja puitten lehtiä.

Epäillyn 19-vuotiaan miehen kuulustelut, kuten myös muut kuulustelut, on pääosin tehty.

— Hänelle tehdään lähiaikoina todennäköisesti vielä yksi kuulustelu, jossa tarkennetaan yksityiskohtia.

Epäilty on Korpisammalen mukaan kertonut poliisille, että hän katuu tekoaan ja sen seurauksia. Hän ei kuitenkaan ole kertonut selkeää motiivia.

Uhri ja epäilty eivät poliisin mukaan olleet seurustelusuhteessa mutta tunsivat kaveripiirin kautta toisensa. He olivat poistuneet tuona iltana yhdessä kotibileistä Joutsenon keskustasta, ja 19-vuotias oli saattamassa 16-vuotiasta kotiinsa. Mies on kertonut poliisille juoneensa ”jonkin verran alkoholia”.

— Mutta ei mittavasti. Ei hän sitä ole syyttänytkään.

Onko mies kyennyt esittämään epäselvääkään motiivia teolleen?

— Ei ole. Yhden kuulustelun pääajatus oli juuri motiivin selvittäminen, mutta hän ei pysty sitä sanomaan.

Korpisammalen mukaan miehellä ei ole aiempaa väkivaltarikostaustaa, eikä mies ole kuulusteluissa kertonut käyttäneensä väkivaltaa aikaisemmin.

Tutkinnassa on nyt poliisin tiedotteen mukaan menossa ”seesteinen vaihe”. Tutkinta jatkuu kerättyä aineistoa analysoimalla. Teknisten tutkimusten analysointi ja lopullisten tulosten saaminen voi poliisin mukaan viedä kuukausia. Korpisammal ei vielä vahvista, tapahtuiko teko paljain käsin vai käyttikö epäilty lisäksi jotain esinettä surmaamisessa. Hän vetoaa teknisen tutkinnan analysoinnin keskeneräisyyteen.

Epäiltyä säilytetään Imatralla poliisivankilassa.

— Sitten kun hänen läsnäoloaan ei enää esitutkintaan vaadita, hänet lähetetään Mikkelin vankilaan tutkintavankeuteen pääkäsittelyyn asti.

Syyttäjän pitää nostaa syyte viimeistään ensi vuoden helmikuussa, mutta se voi tapahtua jo aiemmin.

Silja Vehkalampi

http://www.esaimaa.fi/Online/2015/11/11 ... 19845235/4
Heilinihei
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Heilinihei »

Äsken kaupassa käydessä osui silmiin (muistaakseni) Alibin otsikko, jossa tämä pojankloppi kuvattuna ja otsikko "ihastui ja tappoi".. olisikohan joku lukenut tuon jutun tuosta lehdestä? Itse en tohtinut ostamatta käydä lehteen käsiksi.
Ihmetyttää vaan, että oliko tämä poika nyt sitten otsikon mukaisesti ihastunut uhriin, joka oli lesbo? Täh täh..
monroe
Susikoski

Viesti Kirjoittaja monroe »

Heilinihei kirjoitti:Äsken kaupassa käydessä osui silmiin (muistaakseni) Alibin otsikko, jossa tämä pojankloppi kuvattuna ja otsikko "ihastui ja tappoi".. olisikohan joku lukenut tuon jutun tuosta lehdestä? Itse en tohtinut ostamatta käydä lehteen käsiksi.
Ihmetyttää vaan, että oliko tämä poika nyt sitten otsikon mukaisesti ihastunut uhriin, joka oli lesbo? Täh täh..
En mutta kuullostaa järkeenkäyvältä jos uhri ei ole vaikka antanutkaa rakkautta tai kieltänyt koska seurustelee itse(?) ja tekijä seurustelee myös joten hänelle olisi tullut huono omatunto.
murjaani
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Minulla on ollut käsitys, että uhri oli seurusteluasioissa suuntautunut samaan sukupuoleen. Onkohan näin ollut asianlaita vai onko vain huhu?

Ihastus ollut tuhoon tuomittu, jos tyttöä ei ylipäätään ole pojat kiinnostaneet.

Mutta en ole itsekään Alibia lukenut, joten olkoon otsikko vielä pienellä painoarvolla.
monroe
Susikoski

murjaani kirjoitti:Minulla on ollut käsitys, että uhri oli seurusteluasioissa suuntautunut samaan sukupuoleen. Onkohan näin ollut asianlaita vai onko vain huhu?

Ihastus ollut tuhoon tuomittu, jos tyttöä ei ylipäätään ole pojat kiinnostaneet.

Mutta en ole itsekään Alibia lukenut, joten olkoon otsikko vielä pienellä painoarvolla.
tunnen itse muutamankin lesbon joka silti joskus tuntee kiinnostusta miehiin ja voi pitää miehiä kuitenkin kiinnostavina, naisen homoseksuaalisuus ei ole yhtä jyrkkä kun miehen.
Tackleberry
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

monroe kirjoitti:
murjaani kirjoitti:Minulla on ollut käsitys, että uhri oli seurusteluasioissa suuntautunut samaan sukupuoleen. Onkohan näin ollut asianlaita vai onko vain huhu?

tunnen itse muutamankin lesbon joka silti joskus tuntee kiinnostusta miehiin ja voi pitää miehiä kuitenkin kiinnostavina, naisen homoseksuaalisuus ei ole yhtä jyrkkä kun miehen.
Vai on tuollainenkin vaihtoehto vielä olemassa.

Olisiko tuollainen "ei-jyrkkä" homoseksuaali kuitenkin biseksuaali?
monroe
Susikoski

Tackleberry kirjoitti:
monroe kirjoitti:

Vai on tuollainenkin vaihtoehto vielä olemassa.

Olisiko tuollainen "ei-jyrkkä" homoseksuaali kuitenkin biseksuaali?
En siitä osaa sanoa mutta tunnen edelleenkin naisia jotka ovat lesboja ainakin omasta mielestään mutta käyvät kokeilemassa myös miestä välillä. Minusta kukin sanokoon tai pitäköön itseään minä haluaa.
Alice
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Alice »

Kyllä uhri oli lesbo, saattaoi toki olla myös bi, siitä en tiedä, mutta vähän aiemmin hän oli päättänyt edellisen suhteensa, joka oli siis toisen tytön kanssa. Jos tekijä on seksiä halunnut, en yhtään ihmettele ettei uhri ole suostunut, tekijä kuitenkin seurusteli uhrin kaverin kanssa.
johnny rebel

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

Alice kirjoitti:Kyllä uhri oli lesbo, saattaoi toki olla myös bi, siitä en tiedä, mutta vähän aiemmin hän oli päättänyt edellisen suhteensa, joka oli siis toisen tytön kanssa. Jos tekijä on seksiä halunnut, en yhtään ihmettele ettei uhri ole suostunut, tekijä kuitenkin seurusteli uhrin kaverin kanssa.
Aika sekopää oli viestis mut siis akka oli lesbo tuos iäs, en usko. En usko tähän tapaukseen yhtään mitään muutakun et ukolla napsahti pahasti. Seksiä haettu ja ei saatu? Lopputulos tämä.
Tackleberry
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

johnny rebel kirjoitti:
Alice kirjoitti:Kyllä uhri oli lesbo, saattaoi toki olla myös bi, siitä en tiedä, mutta vähän aiemmin hän oli päättänyt edellisen suhteensa, joka oli siis toisen tytön kanssa. Jos tekijä on seksiä halunnut, en yhtään ihmettele ettei uhri ole suostunut, tekijä kuitenkin seurusteli uhrin kaverin kanssa.
Aika sekopää oli viestis mut siis akka oli lesbo tuos iäs, en usko. En usko tähän tapaukseen yhtään mitään muutakun et ukolla napsahti pahasti. Seksiä haettu ja ei saatu? Lopputulos tämä.
Hahhahhah, kuinka vanha sitä pitää olla että tuo suuntautuminen alkaa oleen selvä?

En tiedä susta, mutta minä ainakin 16-vuotiaana olin ollut jo aika monta vuotta selvillä omasta seksuaalisesta suuntautumisestani.
soijiss
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja soijiss »

Heilinihei kirjoitti:Äsken kaupassa käydessä osui silmiin (muistaakseni) Alibin otsikko, jossa tämä pojankloppi kuvattuna ja otsikko "ihastui ja tappoi".. olisikohan joku lukenut tuon jutun tuosta lehdestä? Itse en tohtinut ostamatta käydä lehteen käsiksi.
Oli aika harhaanjohtava tuo otsikko mielestäni. Itse artikkelista ihastuksesta puhutaan ainoastaan näin:

"Mutta mikä oli surmaajan ja uhrin välillä niin iso asia, että nuorukainen tappoi saattomatkan päätteeksi tytön? Alibin tietojen mukaan nuorten välillä oli ollut suhteiden selvittelyä. Jonkinlaista ihastumista oli ollut ilmassa ja nuorukainen saattoi odottaa enemmän kuin mitä ilta toi tullessaan. Ehkä hän olisi halunnut jatkaa illanviettoa saattamansa tytön kanssa. Ainakin paikallinen nuoriso uskoo vahvasti, että ihastumisesta ja suhteisiin liittyvästä asiasta oli kyse."
Alibi 12/2015
Heilinihei
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Heilinihei »

soijiss, eli otsikon ihastumis-tilanne on siis oikeastaan toimittajan luoma oletus asiasta..? Mitään todellista viitettä tälle ihastumiselle ei ole?
Alice
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Alice »

Heilinihei kirjoitti:soijiss, eli otsikon ihastumis-tilanne on siis oikeastaan toimittajan luoma oletus asiasta..? Mitään todellista viitettä tälle ihastumiselle ei ole?
"Ainakin paikallinen nuoriso uskoo vahvasti, että ihastumisesta ja suhteisiin liittyvästä asiasta oli kyse." Ei siis pelkästään toimittajan oletus? Mutta enpä usko, että tähän totuutta saadaan? Ellei tekijä itse kerro totuutta.
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

omaa pohdintaa...

mulla on tässä jutussa ollu motiiviksi kokoajan sellanen kutina.. että tää tekijä on yrittänyt uhria ja uhri on sanonut et kertoo hänen tyttöystävälleen ja siitä on tää homma lähtenyt
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Vastaa Viestiin