Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Loka kirjoitti:
skoone kirjoitti: Mutta, jos ruumiinavaaja (!) oletti, niin kuin tiedotettiin, että Irmelillä oli kuukautiset, tuskin siis mitään raskaustestiä silloin teki. Ajatelkaa hyvät ihmiset loogisesti.
Skoone. :shock: Asiahan on niin, etteivät patologit oleta mitään. He tekevät täydellisen ruumiinavauksen kaikkine testeineen joka ikisessä surmassa. Kuten lääketieteen asiat ilmeisesti hyvin tunteva awa jo kirjoittikin: (lainaus) "Tämän kaltaisessa murhassa selvitetään - oikeuslääketieteellisessä ruumiinavauksessa se oliko uhri ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä murhaa edeltävinä tunteina ja tietysti myös se oliko uhri gravidi.

Uskon, että varsinkin Irmelin kohdalla asia on tutkittu huolellisesti.

Niin - ja oikeuslääkäri ei tarvitse vainajan raskauden selvittämiseen verikokeita, koska hän näkee onko nainen raskaana vai ei, sillä oikeuslääketieteellisessä obduktiossa kohtu ja munasarjat avataan."

Kuten lääketieteen asiat ilmeisesti hyvin tunteva awa...

:D :D

Loka, itsehän esille toit esille erinomaisen tuntemuksesi naisen ruumiista...
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Ihraponnari kirjoitti:
Loka kirjoitti:
skoone kirjoitti: Mutta, jos ruumiinavaaja (!) oletti, niin kuin tiedotettiin, että Irmelillä oli kuukautiset, tuskin siis mitään raskaustestiä silloin teki. Ajatelkaa hyvät ihmiset loogisesti.
Skoone. :shock: Asiahan on niin, etteivät patologit oleta mitään. He tekevät täydellisen ruumiinavauksen kaikkine testeineen joka ikisessä surmassa. Kuten lääketieteen asiat ilmeisesti hyvin tunteva awa jo kirjoittikin: (lainaus) "Tämän kaltaisessa murhassa selvitetään - oikeuslääketieteellisessä ruumiinavauksessa se oliko uhri ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä murhaa edeltävinä tunteina ja tietysti myös se oliko uhri gravidi.

Uskon, että varsinkin Irmelin kohdalla asia on tutkittu huolellisesti.

Niin - ja oikeuslääkäri ei tarvitse vainajan raskauden selvittämiseen verikokeita, koska hän näkee onko nainen raskaana vai ei, sillä oikeuslääketieteellisessä obduktiossa kohtu ja munasarjat avataan."

Ai, silloin kun minä olen (työni puitteissa) raskaustestejä tehnyt, ne tehtiin virtsanäytteistä.

Ja jos raskaus on keskeytynyt suht alkuvaiheessa, ei kroppaan ole välttämättä jäänyt mitään "muistoa" siitä. Ja yhdynnässäoloa tuskin näkee, jos on käytetty kondomia. Sehän tiedetään, että tytöt eivät olleet koskemattomia, mutta kuka sen sitten määrittelisi koska mitäkin on tapahtunut.

Tuli tuossa äkkiä mieleeni, että jos ATM olikin eka kertaa "sillälailla" pojan kanssa ko retkellä ja se kuuluisa rätti olisikin ollut hänen?
Muista lähdekritiikki!
CJS
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja CJS »

awa kirjoitti:Olisikin mielenkiintoista tietää ovatko nuo lääkärin "muistiinpanot" - röntgenlääkärin lausuntoja kuvista vai osastonlääkärin lausuntoja - sillä niillä on juuri se hienoinen ero.

Jos röntgenlääkärin lausunnot ovat epämääräisiä silloin kuvissa ei juuri mitään poikkeavaa todennäköisesti näy - toki siihen voi vaikuttaa kuvien tekninen laatukin. ...
Röntgenlääkärin. Röntgenlääkärin muistiinpanoista ei käy ilmi tarkoittaako hän kallonpohjanmurtumalla mahdollista murtumaa korvakäytävässä vai onko kuvissa näkynyt murtuma jossain muualla kallonpohjassa. (Käräjäoikeuden tuomio s. 24 Risto Kontion todistajanlausunnosta; s. 25 Johtopäätökset.)

Muistiinpanoja ei ilmeisesti tehdä (tai tehty) niin tarkasti, että edes toinen lääkäri voisi varmuudella sanoa mitä niissä tarkoitetaan näkemättä itse röntgenkuvia. Etenkin pään ollessa kyseessä vamman tarkka sijainti on merkityksellinen. Muutamalla sentillä on väliä. Vaikkapa käden kohdalla asialla tuskin olisi niin väliä, koska todennäköisesti on aika samantekevää onko käsi murtunut 5 vai 10 senttiä ranteesta ylöspäin. Voihan silläkin tietysti joskus olla merkitystä, mutta käden toimintakyvyn arviointi ei silti ole useinkaan ihan senteistä kiinni - toisin kuin pään.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Viiva on hyva ja kertoo mika Awan spekuloinneissa oli ns. potaskaa. Tee se kunhan kiireiltasi ehdit.
---------
Allekirjoitus.
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

groot kirjoitti:Viiva on hyva ja kertoo mika Awan spekuloinneissa oli ns. potaskaa. Tee se kunhan kiireiltasi ehdit.
Mikäs grootia nyppii ja vielä näin uudenvuodenaattona? Etkö huomannut lukea ihan jokaista juttua tältä sivulta? Viivahan on jo ollut hyvä ja kertonut:
awa kirjoitti:Rtg - kuvista sen verran, että vanhat kuvat mikrofilmataan - ennen lopullista hävitämistä. Uskoisin, että mitään kuvia 60-luvulta ei hävitetty filmaamatta - näin ne tallentuivat - jos niitä ei oltu poistettu arkistoista ennen filmaamista. Mikrofilmillä kuvat ei paljon tilaa vaadi.

Uskoisin, että röntgen-kuvat sai sairaalasta käyttöönsä vain potilas ja/tai - poliisi - jos epäili tapaukseen liittyvän rikoksen.
Tuon lainauksen sisäpuolella yksittäisten sanojen lisäksi totuutta edustaa ainoastaan lause "Mikrofilmillä kuvat ei paljon tilaa vaadi." Toki aloitettaessa lause termeillä "Uskoisin", "kuvittelisin", "näin kerran unta", "heitänpä tällaista läppää ajankuluksi" voidaan sivuuttaa totuuden tavoittelu viestistä, joten siihen ei liene syytä puuttua tässä vaiheessa.

Awa henkilökohtaisesti yritti toki jo hiukan oikaista huomatessaan erheensä:
awa kirjoitti:Jos tarkoitat sitä, että rtg - kuvia ei ole mikrofilmattu olet oikeassa. Muotoilin kirjoitukseni huolimattomasti - koska ajatukseni oli rtg-kuvien lausunnoissa. Jos muistan oikein röntgen-kuvia säilytetään keskusvarastossa noin kaksikymmentä vuotta.
Kiemurteluksihan tuo meni Hänen huomatessaan, ettei täällä ihan kaikki paska mene läpi, mutta en ole niin ilkeä ihminen että viitsisin perässä juosta oikomassa jokaista lausetta.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

_____ kirjoitti:
Kiemurteluksihan tuo meni Hänen huomatessaan, ettei täällä ihan kaikki paska mene läpi, mutta en ole niin ilkeä ihminen että viitsisin perässä juosta oikomassa jokaista lausetta.
Kirjoita "viiva" rohkeasti. Kerro pontevasti jokin oma mielipide.

Tosin -> kyllähän me kaikki huomataan, että sinun oppi isä - on se nikkien "kansankynttilä" - jota me kaikki arvostetaan. :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

awa kirjoitti:Kerro pontevasti jokin oma mielipide.
Toisaalla huhuilet asiallisen keskustelun keskeisyyttä ja sen tärkeyttä faktoihin pohjautuen, mutta täällä haluat kuulla mielipiteitäni. Kuulostaa epäloogiselta, mutta mitäpä en tekisi vuoksesi. Onneksi mielipidevarastoni on suorastaan ehtymätön, joten voinen julkituoda seuraavan mietelausemuotoon puetun sutkauksen, joka putkahti mieleeni jostain syystä aivan äskettäin:

Keskustelu naisen kanssa, jolla ei ole mitään sanottavaa, muistuttaa keskustelua vasemman jalan kumisaappaan kanssa syksyisin – tiedät saavasi vastaukseksi pelkkää lotinaa ja lätinää.

Lainaaminen on vapaata, enkä tekijänoikeuksista tarkemminkaan tässä tapauksessa niin välitä. Toivoisin, että jatkaisit ajojahtiasi yhdessä ja samassa ketjussa, niin säästyy etsimisen vaiva, näin muiden kiireiden keskellä. Edelleenkin yksityisviestit palvelevat kinkkisimmissä ongelmissasi. Mahdollisesti jopa pikaisemmin kuin näin.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

_____ kirjoitti:
Keskustelu naisen kanssa, jolla ei ole mitään sanottavaa, muistuttaa keskustelua vasemman jalan kumisaappaan kanssa syksyisin – tiedät saavasi vastaukseksi pelkkää lotinaa ja lätinää.

Lainaaminen on vapaata, enkä tekijänoikeuksista tarkemminkaan tässä tapauksessa niin välitä. Toivoisin, että jatkaisit ajojahtiasi yhdessä ja samassa ketjussa, niin säästyy etsimisen vaiva, näin muiden kiireiden keskellä. Edelleenkin yksityisviestit palvelevat kinkkisimmissä ongelmissasi. Mahdollisesti jopa pikaisemmin kuin näin.
Niin - nyt keskustellaan Gustafssonin vammoista, jotka ovat aika vaatimattomia - hänen itsensä kertomiin verrattuna.

Sinulla "viiva" on kova halu viedä keskustelu pois siitä aiheesta jota topicci käsittelee. Miksi ?

Miksi ihmeessä noin vääristelet ja venkoilet ??

Nyt keskustellaan Gustafssonin vammoista ja se onkin mielenkiintoista ja keskustelu vammoista on vielä pahasti kesken.

- "viiltävä totuus menee vain millimetrin päästä - silmämunaan upotetusta totuuden tikarista" -

Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: .............
Nyt keskustellaan Gustafssonin vammoista ja se onkin mielenkiintoista ja keskustelu vammoista on vielä pahasti kesken.
............ -
Kyllä awa on varmaan lukenut oikeuden päätöksestä ja esitutkintapöytäkirjasta luettelon potilaan vammoista. Toisekseen on hyvin tiedossa, että NG:llä oli ollut hyvin virheelliset käsitykset omista vammoistaan. Se ei ole rangaistava teko. Henkilö on ollut sairaalassa 19 päivää tapauksen jälkeen ja potilaskorttiin on merkitty diagnoosiksi aivoruhje. Sairaalassaoloaikana on myös merkitty, että potilaalla on todettu kallonpohjan murtuma. Sitä todistavat röntgenkuvat ovat kadonneet, niitä ei ole enää löydetty. Sairaalajakson jälkeen potilas on käynyt vielä hoidossa ainakin korvaklinikkalla, jossa tapauksen yhteydessä vahingoittunutta korvaa on hoidettu sairaalajakson jälkeenkin..

Ei voi mitenkään sanoa, että vammat olisivat olleet vähäiset. Edes hyvä mielikuvitus ei siinä auta. Herätys awa, myönnä aluksi tosiasiat!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Ei voi mitenkään sanoa, että vammat olisivat olleet vähäiset. Edes hyvä mielikuvitus ei siinä auta. Herätys awa, myönnä aluksi tosiasiat!
Valitettavasti mielikuvituksella ei ole näiden Gustafssonin vammojen kanssa mitään tekemistä

Vammat olivat tuiki tavallisia pahoinpitelyvammoja, joita hoidetaan Helsingissäkin päivittäin. Niitä vammoja ei luettelemalla tai kärjäoikeuden päätöksiä kopiomalla voi muuksi muuttaa - vammat olivat juuri ne mitä olivat.

Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tässä asiassa olen awan kanssa samaa mieltä, koska melko hurjan nuoruuden viettäneenä olen nähnyt ja itsekin kokenut erilaisia tappeluvammoja kaiketi Brillen hematoomasta lähtien.

Tuoossa juuri muutama päivä sitten, tapasin erään sukulaistytön, joka oli kaatunut muodostelmaluistelussa naamalleen jäähän ja saanut leukaansa kome murtumaa, eli huonoasentoiset murtumat.

Itse hän oli kävellyt taksiin, joka vei hänet Tölikkaan, jossa hänet leikattiin ja leukaan laitettiin titaania.

Eiköhän tuokin ollut saanut Brillen hematooman, kun naaraspuolista pandaa oli muistuttanut, mutta ei ollut muisti lähtenyt, eikä ollut kallonpohjamurtumaa, silmät vaan mustina ja leuka nauloilla tai millä ne sen poikkinaisen luun laittaa kiinni.
Japi
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Japi »

awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Ei voi mitenkään sanoa, että vammat olisivat olleet vähäiset. Edes hyvä mielikuvitus ei siinä auta. Herätys awa, myönnä aluksi tosiasiat!
Valitettavasti mielikuvituksella ei ole näiden Gustafssonin vammojen kanssa mitään tekemistä

Vammat olivat tuiki tavallisia pahoinpitelyvammoja, joita hoidetaan Helsingissäkin päivittäin. Niitä vammoja ei luettelemalla tai kärjäoikeuden päätöksiä kopiomalla voi muuksi muuttaa - vammat olivat juuri ne mitä olivat.
Jos Gustafssonin äiti vuonna 1960 liioitteli vammoja lehdistölle,tuttaville jne. niin miksi Arvi Vainio ja muutkin viranomaiset pitivät vammoja vakavina ? Mikä intressi heillä olisi ollut antaa sen suuntaista tietoa julkisuuteen.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Japi kirjoitti: Jos Gustafssonin äiti vuonna 1960 liioitteli vammoja lehdistölle,tuttaville jne. niin miksi Arvi Vainio ja muutkin viranomaiset pitivät vammoja vakavina ? Mikä intressi heillä olisi ollut antaa sen suuntaista tietoa julkisuuteen.
Jotain vammojen vakavuudesta kertoo se, etta niita hoiti laaketieteen opiskelija.... :wink:
---------
Allekirjoitus.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti:
Japi kirjoitti: Jos Gustafssonin äiti vuonna 1960 liioitteli vammoja lehdistölle,tuttaville jne. niin miksi Arvi Vainio ja muutkin viranomaiset pitivät vammoja vakavina ? Mikä intressi heillä olisi ollut antaa sen suuntaista tietoa julkisuuteen.
Jotain vammojen vakavuudesta kertoo se, etta niita hoiti laaketieteen opiskelija.... :wink:
Amanuenssi, joka hoitaa päivystystä, on suorittanut siihen tarvittavat opinnot. Nilsiä hoiti useita lääkäreitä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

groot kirjoitti:
No herran pieksut, päivystyksessä sattui tuolloin olemaan tuo tyyppi. Näin on valitettavasti nykyäänkin monin paikoin, kerrankin kun vein vanhaa tosi sairasta äitiäni erään paikkakunnan päivystykseen, niin päivystäjä, lääk.opiskelija tuskin tiesi kumpi on vasen ja kumpi oikea jalka.
Muista lähdekritiikki!
Lukittu