---------....Olen Naakan kanssa samoilla linjoilla, että uhrin ohimo on ollut ylöspäin, kun ne kolme ohimoiskua on annettu uhrin maatessa lattialla. Onhan se täysin luonnollista, että Jukka on katsonut omaan vasempaansa kohti surmaaja, kun surmaaja on tappoiskut antanut. Näillä tiedoilla saamma määriteltyä itseasiassa aika tarkalleen surmaajan sijainnin, kun ne kolme ohimoiskua on annettua, kutsun tätä sijaintia nimellä P1.
Se Jukan suuvamman jälki on ilmeisesti täysin uhrin pituussuuntainen. Jos se suuvamma on lyöty Jukan maatessa lattialla, niin Jukan on ilmeisesti pitänyt katsoa suoraan kattoon
Harmi vain, että ei löytynyt keskustelemaanne teoriaan sopivia kengänjälkiä. Myös Mäkinen itse myönsi ongelman: olisi pitänyt löytyä uhrin luota uhriin päin suuntautuvat jäljet, mutta:
http://hejac.com/forum/viewtopic.php?p=16529#p16529
Valkama: Eihän siellä ole yhtään oikean kengän jälkeä, jonka kärki osoittaisi uhrin päätä päin.
Mäkinen: Ei varmaan olekaan.
Valkama: No ne kaksi viimeistä lyöntiä, jotka on halkaissut uhrin pään, niin eikö tekijän.. kun te äsken sanoitte, että ne on lyöty siinä asennossa, mistä uhri löytyi. Eikö nyt pitäisi olla kaksi tuoretta jalan jälkeä, ja siinä on lyöjä lyönyt. Ne on ne viimeiset jäljet,..niitä ei kukaan ole voinut sutata sen jälkeen.. kun tekijä lyö ne tappavat iskut, ja sen jälkeen lähtee pois. Koska uhri uhri on siihen hetkeen asti ollut elävä ja hän on vuotanut verta. Se on aivan tuoretta verta se kaikki mitä siinä on, koska se vuotaa edelleen parasta aikaa, ja on vuotanut sen muutaman minuutin.
Miksi, jos kaikki on tapahtunut muutaman minuutin aikana, niin kuin Auer antaa väittää, miksi siitä ei löydy yhtään näitä kahta viimeistä jalan jälkeä, ei paljasta jalan jälkeä eikä kengällistä .
Mäkinen: Siis paljaan jalan ja kengän jäljen.. justhan mä sanoin, että ne oli sotkeentunut kaikki.
Valkama: Mutta, ne on ne viimeiset jäljet. Ei sen jälkeen mikään ole sotkeutunut.
Mäkinen: Ei.
......
Mäkinen: .... Siel oli paljon kengänjälkii, ja paljaan jalan jälkii sekasin keskenään ja niistä kuvattiin vaan nämä oikean jalan jäljet , jotka oli vertailukelposia ja ne on, epäilisin, että ne ois tullu siihen ihan loppuvaiheessa vasta, kun tekijä on lähtenyt lopullisen murhatyön jälkeen pois.
Valkama: Ja ainoa selvä jälki todella on sellainen, että se suuntautunut kohti ovea eikä uhrin päätä. Minä hain niitä päätä kohti olevia jälkiä.
Mäkinen: Ei semmosia oo tullu, koska ne on poismenojäljet.
Valkama: Jaha.
Mäkinen: Ne nimenomaan suuntautuu kohti ovea, jos ne on poismenojäljet.
Valkama: Mutta hän on silloin jo lyönyt, kun hänen kenkänsä suuntautuu kohden ovea. Hän on tehnyt ne viimeiset lyönnit sinne.
Mäkinen: Jaaha.
Valkama: Vai meinaatteko, että kenkä on ovelle päin ja hän lyö sitten taaksepäin?
Mäkinen: Eei. Vaan mistä se nyt tiedetään, että se on lyönyt jo silloin?