Vankeusrangaistuksen välttely

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
katujenkasvatti
Alokas

Vankeusrangaistuksen välttely

Viesti Kirjoittaja katujenkasvatti »

Olisin kiitollinen, jos joku lainoppinut osais antaa asiallisen vastauksen. Eli tilanne on seuraava. Mulla on tällä hetkellä 3 vuoden ehdoton tuomio tullut käräjiltä ja menossa hoviin. Vastaan poikkeuksellisesti tuomioon vapaalta jalalta, koska käräjäoikeus katsoi että olisi kohtuutonta pitää vangittuna. Tuomio tuskin muuttuu hovissa.

Multa löytyy kaksoiskansalaisuus. Eli olen myös usan kansalainen. Kysymys kuuluukin, että jos lähden Usaan 10 vuodeksi, niin luovuttaako Usa mua Suomeen takaisin suorittamaan vankeusrangaistusta? Oon eläny siinä uskossa, että eivät luovuta kovin helposti/ollenkaan oman maan kansalaisia.

Pitääkö varautua, että annetaan kansainvälinen etsinkäkuulutus ja mediassa pyörii naama/nimi?

Vielä pitää painottaa, että kyse ei oo mistään rikollisesta. Vankeusrangaistuksen välttely ei ole rikos. Vaan jos haluan matkustaa toiseen kotimaahani, niin saanko elää siellä elämää rauhassa?

Päätä saa toki aukoa, mutta olis hienoa jos joku vois iskeä faktoja tiskiin.
rumilus
Martin Beck

Re: Vankeusrangaistuksen välttely

Viesti Kirjoittaja rumilus »

katujenkasvatti kirjoitti:Oon eläny siinä uskossa, että eivät luovuta kovin helposti/ollenkaan oman maan kansalaisia.

Mihin tuo usko perustuu? Yhdysvaltojen ja Suomen välillä on luovutussopimus ja tekosi olisi arvatenkin ollut vastoin myös USA:n lakeja.
Sniffaaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Sniffaaja »

Pointti on siinä että sinua ei tavoiteta. USA:ssa voit varmasti elää sen vanhenemisajan aivan rauhassa. Ymmärsin että Greencard löytyy. Sinne vain ja hyvää matkaa!
http://www.osuva.com/ - joukko- ja perhesurmaajien treenipaikka vuodesta 2000. Parhaimmat aseet ja kouluttajat.
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Sniffaaja kirjoitti:Pointti on siinä että sinua ei tavoiteta. USA:ssa voit varmasti elää sen vanhenemisajan aivan rauhassa. Ymmärsin että Greencard löytyy. Sinne vain ja hyvää matkaa!
Greencardilla ei tee mitään, jos on USA:n kansalainen kuten ketjun aloittaja kertoo olevansa...
Ongelmaksi muodostuu kansainvälinen etsintäkuulutus, joka näkyy nykyään jopa jenkkilän järjestelmissä. Jos syystä tai toisesta tarkastavat henkilöllisyyden, niin käry käy. Ellei sitten ole paikallisia henkilöpapereita paikallisilla tiedoilla.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Scruffy
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Vaikuttaako tällaisessa tapauksessa se mitenkään että USA ei tunnusta kaksoiskansalaisuuksia? (Näin olen ainakin ymmärtänyt.)

Elikkä voiko tällaisessa tapauksessa käydä niinkin että jos Katujenkasvatti lähtee toiseen kotimaahansa ja sinne tulee perästä noottia että tällainen kaveri on täällä päässä saanut tällaisen tuomion että ottakaahan talteen niin eivät kuitenkaan luovuta oman maan kansalaista vieraaseen maahan mutta pistävät sitten paikalliseen vankilaan?

Pahoittelen että minulla oli pikemminkin kysymyksiä kuin vastauksia.
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
Vastaa Viestiin