Luin nimimerkki "sisotalon" tekstiä Hejacin puolelta. Ihmettelin sitä, koska olen huomannut, että kyseisellä areenalla on häntä haukuttu ja nimitelty mitä ilkeimmällä tavalla ja monta kertaa, ja monen kirjoittajan toimesta. Hän menee takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunut. No, se on hänen asiansa.
Huomasin myös, että siellä kirjoittelijat arvuuttelivat, että onko joku sinne kirjoittava AA, vaikka suoraa nimeä ei mainittu, mutta sen saattoi täysin arvata, kenestä oli kysymys. Se näytti olevan sallittua. Minä vihjasin, että myös TN saattaa kirjoittaa sinne - se oli vain sellainen heitto, ei arvelua millä nimimerkillä. Minä sain ensin muistaakseni 2 kuukautta bannia. Kun kirjoittelin tällä puolella siitä kommentteja, ja tarkistin, milloin minun bannini päättyy, niin huomasin, että vuonna 2020. No äkkiähän tuo aika menee...
Olen kyllä huomannut, että nimimerkit "jemma" ja "Tara" ovat molemmat hyvin koulutettuja henkilöitä ja hallitsevat hyvin esim. suomen kielellä kirjoittamisen. Molemmat vaikuttavat älykkäiltä. Mutta heidän asenteensa tähän rikosjuttuun tuntuu kovin omituiselta. "jemman" kirjoitukset ovat kauttaaltaan törkeitä, ihmettelen kuinka ilkeä, julkea ja törkeä hän voi olla. "Tara" on vähän varovaisempi ilmaisuissaan, mutta kuitenkin hänkin on harvinaisen epälooginen ja minun mielestäni myös epärehellinen. Otan esimerkin. Hän on esittänyt kuvan AA:sta sairaalan sängyssä. Siinä kuvassa on törkeästi lisätty väriä ja kontrastia niin että esim. kaula oikealta sivulta on aivan syvän tumman punainen. Kasvot ja kädet ovat punalaikkuiset. Itse kuvankäsittelyä vuosia harrastaneena tiedän hyvin, että tuollainen kuva syntyy, kun kuvaan lisätään älyttömän paljon värikyllisyyttä, ja esim. punaista väriä ja kontrastia roppakaupalla. Saadaan juuri tuollainen kuva. Täällä on varmasti monia kuvankäsittelyä harrastavia, jotka tietävät heti nähtyään tuon kuvan, että tuo kuva on pilalle käsitelty kuvankäsittelyssä. Siitä ei ole pienintäkään epäilystä. Tuo kuva ei kelpaa missään todisteeksi. Siitä ei näe kuka sen on käsitellyt - se ei välttämättä ole Tara, vaan voi olla muukin henkilö. Mutta kuva on pantu pilalle. Sitä voi verrata täälläkin nähtyyn sairaalavideoon, jossa AA kertoo poliiseille ollessaa sairaalan sängyssä. Siinä kasvot, iho kauttaaltaan ja kädet ovat aivan normaalin väriset, eikä esim. mitään vammoja ole näkyvillä. Siellä Tähtisentiellä paikan päällä ja vähän myöhemmin sairaalassa on ollut useita poliiseja, jotka eivät ole raportoineet väriläikkiä, hiertymiä tai vammoja, vaikka ovat nähneet kohteen aivan läheltä. Sairaalassa AA on jopa esitellyt poliiseille vammojaan. Kyllä poliisit olisivat raportoineet, jos totuus olisi Taran esittämän kuvan mukainen. Tietysti se pistohaava rinnassa on, mutta varmaan siteen alla. Ihmettelen, miten Tara ilkeää väittää, että tuo kuva on "käsittelemätön". Kyllä se kuva on pilalle käsitelty - siitä ei ole epäilystäkään. Joku kaiken lisäksi uskoo tätä selitystä. Kuvankäsittelyä harrastavat eivät taatusti usko Taran selityksiä.
Sitten siellä Hejacissa on monia muita kirjoittajia, jotka eivät ole yhtä eteviä, vaan vähemmän eteviä. Heille "jemman" ja "Taran" selitykset menevät täydellisesti sellaisenaan. Kuvankäsittelyä harrastavia tai yleensä asialliseen pohdiskeluun taipuvaisia ei siellä juuri ole näissä "perässä hiihtäjissä". Tietysti vähän ihmettelen, että "sisotalo" on palannut sinne kirjoittelemaan. Epäilen kyllä, että jos hän on samaa mieltä kuin aikaisemmin, niin hän saa sieltä ennen pitkää potkut. Muussa tapauksessa hän joutuu muuttamaan kantaansa täydellisesti. Ei siinä mitään, jos hän haluaa sinne kirjoitella, mutta seurapiiri ympärillä on sitä mitä on! Se on niin kiinteästi takertunut virheellisiin olettamuksiin ja tulkintoihin, niin että mikään järkipuhe ei enää auta. Se porukka on mielestäni hylännyt totuuden ja mennyt omia teitään jo liian kauan ja liian pitkälle. Sieltä ei taida enää olla kunniallista paluuta, eikä paluuta muutenkaan. Olisi tavattoman milenkiintoista, jos Ulvilan surman tekijäksi ilmoittauttuisi ja myös todettaisiin joku esim. Porista oleva mies, niin miten nämä tässäkin mainitut nimimerkit reagoisivat. Tämä oikea tekijä sitten tuomittaisiin kärsimään rangaistustaan. Siinä näiden mainittujen kirjoittajien reaktiot olisivat mielenkiintoista kuultavaa ja nähtävää. ..