Ulvilan tapaus ( ketju 2 )
jaa no johtuu varmaan siitä että olen itse melko kauan asunut porissa ja siellä on niin paljon metallialan firmoja että kyllä joku aina jonkun hitsarin tuntee. tai jonkun joka on töissä luvatalla tai technipillä tai autokorjaamolla tai tai...en sanonut että kaikki ovat siellä töissä metallialallla vaan viittasin tuohon että huittisista asti täytyisi hakea jotain yhdistävää tekijää....diipadaapa voisi vähän lukea paremmin mitä olen kirjoittanut....
sitäpaitsi tietääkseni tunnollisella työnsä tekevällä hitsarilla tai levysepällä on aina hommia (toisinaan tosin esim. telakalla täytyy porukkaa lomauttaa mutta halutessa voi tehdä reppuhommia vaikka ulkomailla tai muissa kaupungeissa, se yleensä järjestyy ihan työnantajan kautta.) Sanotaan nyt vaikka niin että mun lastenelatusmaksujen suuruus tai se että niitä yleensä tulee on pitkälti tuon alan työllisyyden varassa...eikä oo elatusmaksut vielä kertaakaan jääneet tulematta työttömyyden takia...
Työttöminä ovat lähinnä laiskurit ja liialliseen juopotteluun syyllistyneet...heidän joukostaan tosin voisi löytyä joku katkera potkut saanut...
sitäpaitsi tietääkseni tunnollisella työnsä tekevällä hitsarilla tai levysepällä on aina hommia (toisinaan tosin esim. telakalla täytyy porukkaa lomauttaa mutta halutessa voi tehdä reppuhommia vaikka ulkomailla tai muissa kaupungeissa, se yleensä järjestyy ihan työnantajan kautta.) Sanotaan nyt vaikka niin että mun lastenelatusmaksujen suuruus tai se että niitä yleensä tulee on pitkälti tuon alan työllisyyden varassa...eikä oo elatusmaksut vielä kertaakaan jääneet tulematta työttömyyden takia...
Työttöminä ovat lähinnä laiskurit ja liialliseen juopotteluun syyllistyneet...heidän joukostaan tosin voisi löytyä joku katkera potkut saanut...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Totta!skoone kirjoitti:Mielestäni JSL ja Viktor Klimenko olisivat voineet olla vaikka sukulaisiaMarsalkka kirjoitti:No kerropa meille sitten, millaisia johtopäätöksiä noista piirteistä teet.skoone kirjoitti: Sanon vaan edelleen (genetiikan peruskurssin suorittaneena), että aika harvinaisia piirteitä ko. kasvoissa oli kyllä."
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Ei tämä romani-linja ihan hatusta vedetyltä vaikuta. Hyvinkin mahdollista. Se mahdollisesti punainen ja mahdollisesti Volvo ja mahdollisesti vielä 440-sarjaa oleva on voinut olla vaikkapa Ruotsin rekisterissä. Ei tavallinen (kuka sellainen sitten ikinä onkaan) silminnäkijä tai satunnaishavainnoitsija osaa mokomaa asiaa huomioida.
Romaneilla on kytköksiä ja tuttavuuksia melkoisesti. Pubitappelija on voinut olla kaverinsa tai sukunsa luona kyläilemässä ollut romani tai "puoliromani". Olkoot tekijä sitten pubitappelija tai ei, niin satumaisen onnen saattelemana aamuksi Turkuun, josta laivalla kotiin Ruotsiin. Kyllä Suomeen kytköksiä omaavia romaneja on Ruotsissa vaikka hur mycket.
Kyllä tuntomerkkeihin "kookas, vatsakas, ei harteikas" sopii myös romaneja.
Romaneilla on kytköksiä ja tuttavuuksia melkoisesti. Pubitappelija on voinut olla kaverinsa tai sukunsa luona kyläilemässä ollut romani tai "puoliromani". Olkoot tekijä sitten pubitappelija tai ei, niin satumaisen onnen saattelemana aamuksi Turkuun, josta laivalla kotiin Ruotsiin. Kyllä Suomeen kytköksiä omaavia romaneja on Ruotsissa vaikka hur mycket.
Kyllä tuntomerkkeihin "kookas, vatsakas, ei harteikas" sopii myös romaneja.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Alunperin kun Jukka S. Lahdesta julkaistiin se rakeinen melko heikkolaatuinen kuva, luulin että se on tietokoneluonnos tekijästä. Tekijä (siis uhri...) oli ilmeinen entinen työkaverini. "Valkolaistunut" romani siinä määrin että oli pidetty työntekijä ja vaatetuskin oli valtaväestön mukainen, siisti mutta ei silkkitakkia ja suoria housuja.
Kyllä J.S. Lahti näyttää niin mannelta kuin manne voi näyttää. Totta on että tummaveriköitä löytyy valtaväestöstäkin. Mihin maailmanaikaan romanilapset otettiin huostaan ja yritettiin sopeuttaa valtaväestöön ja koulunkäyntiin sekä kunnon kansalaisiksi? Sosiaalipsykologimme syntymän aikoihin kenties??
Kyllä J.S. Lahti näyttää niin mannelta kuin manne voi näyttää. Totta on että tummaveriköitä löytyy valtaväestöstäkin. Mihin maailmanaikaan romanilapset otettiin huostaan ja yritettiin sopeuttaa valtaväestöön ja koulunkäyntiin sekä kunnon kansalaisiksi? Sosiaalipsykologimme syntymän aikoihin kenties??
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Uskokaa nyt jo, että Lahti ei näyttänyt romanilta pätkääkään. Oma äidinpuoleinen sukuni on näitä tummia pohjalaisia, ja romani-esivanhempia ei varmasti ole joukossa, saksalaisia kylläkin. Satakunnan ja Pohjanmaan rannikkokaupungeissa, jotka ovat vanhaa saksalaisperäisten kauppiaiden ydinaluetta, on paljon Lahden näköistä porukkaa.
Jos haluatte nähdä henkilön, jolla oli romaniverta suonissaan, niin katsokaa Olavi Virran tai Kai Tannerin kuvaa. Heissä on keskenään samaa näköä, sen sijaan Lahtea he eivät muistuta. Sen sijaan Steffi Graf, jos hänellä olisi mustat hiukset, alkaisi jo näyttää samalta kuin Lahti...
Jos haluatte nähdä henkilön, jolla oli romaniverta suonissaan, niin katsokaa Olavi Virran tai Kai Tannerin kuvaa. Heissä on keskenään samaa näköä, sen sijaan Lahtea he eivät muistuta. Sen sijaan Steffi Graf, jos hänellä olisi mustat hiukset, alkaisi jo näyttää samalta kuin Lahti...
Every ship must sail a world.
Mun historiantietojen mukaan Pohjanmaalla oli runsaasti Venäjältä tulleita henkilöjä.ABC kirjoitti: Oma äidinpuoleinen sukuni on näitä tummia pohjalaisia, ja romani-esivanhempia ei varmasti ole joukossa, saksalaisia kylläkin. Satakunnan ja Pohjanmaan rannikkokaupungeissa, jotka ovat vanhaa saksalaisperäisten kauppiaiden ydinaluetta, on paljon Lahden näköistä porukkaa.
Muista lähdekritiikki!
Paljon mahdollista, mutta venäläiset eivät ole erityisen tummia.skoone kirjoitti:Mun historiantietojen mukaan Pohjanmaalla oli runsaasti Venäjältä tulleita henkilöjä.ABC kirjoitti: Oma äidinpuoleinen sukuni on näitä tummia pohjalaisia, ja romani-esivanhempia ei varmasti ole joukossa, saksalaisia kylläkin. Satakunnan ja Pohjanmaan rannikkokaupungeissa, jotka ovat vanhaa saksalaisperäisten kauppiaiden ydinaluetta, on paljon Lahden näköistä porukkaa.
Every ship must sail a world.
alkaa tosiaan naurattamaan...siis jukka lahdessa ei ole mitään mustalaiseen viittavaa
hän on ihan tavallisen näköinen...huulet on kyllä aika mahtavat...niistä on varmaan lapsena kiusattu.
tuo steffi graf oli aika hyvä...tosiaan tummana painoksena voisi olla vaikka lahden sisko!
tuo steffi graf oli aika hyvä...tosiaan tummana painoksena voisi olla vaikka lahden sisko!
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
toistancicero kirjoitti:alkaa tosiaan naurattamaan...siis jukka lahdessa ei ole mitään mustalaiseen viittavaahän on ihan tavallisen näköinen...huulet on kyllä aika mahtavat...niistä on varmaan lapsena kiusattu.
!
Vrt. tuohon
"En ole puhunut kenenkään tummuudesta tai vaaleudesta mitään, mutta ihmisellä on muitakin ominaisuuksia kuin väri. Esimerkiksi nenän muoto, huulten paksuus, ohuus jne. Ja nämä ovat mielestäni tässä tapauksessa kovin epäsuomalaisia. Enkä ole missään esittänyt että Lahdella olisi ollut romanivähemmistön piirteitä. Sanon vaan edelleen (genetiikan peruskurssin suorittaneena), että aika harvinaisia piirteitä ko. kasvoissa oli kyllä."
Muista lähdekritiikki!
Tarkoititko cicero tällaisia kameroita?
Kamera Ulvilan vesitornissa 1.12.2006
http://www.karhukamera.com/showimage.ph ... ge=4703948 http://www.karhukamera.com/showimage.ph ... ge=4703952
Voisiko olla auto menossa Kaasmarkun suuntaan? Vai käykö joku piilottamassa tavaraa vesitornin maastoon?
Kamera Ulvilan vesitornissa 1.12.2006
http://www.karhukamera.com/showimage.ph ... ge=4703948 http://www.karhukamera.com/showimage.ph ... ge=4703952
Voisiko olla auto menossa Kaasmarkun suuntaan? Vai käykö joku piilottamassa tavaraa vesitornin maastoon?
-
diipadaapa
- Armas Tammelin
En kyllä suoraansanoen jaksa ihan kaikkea suoltamaasi tekstiä lukea, mutta syy on varmaankin lukijassacicero kirjoitti:en sanonut että kaikki ovat siellä töissä metallialallla vaan viittasin tuohon että huittisista asti täytyisi hakea jotain yhdistävää tekijää....diipadaapa voisi vähän lukea paremmin mitä olen kirjoittanut....
Niin, joku varmaankin joku tuntee mutta ensimmäisessä kirjoituksessasi kirjoitit ->jaa no johtuu varmaan siitä että olen itse melko kauan asunut porissa ja siellä on niin paljon metallialan firmoja että kyllä joku aina jonkun hitsarin tuntee.
ja se kuten itsekin nyt myönsit, aika suuri yleistys. Esimerkiksi minua Porissa pitkään asuneena tuskin voi yhdistää milläänlailla metallialaan, enkä ole ainoalähes kenet vain voi satakunnassa yhdistää jollakin tavalla metallialaan...
Niin ja olen samaa mieltä kanssasi siitä että metalliala yleensäkin työllistää tällähetkellä niin hyvin että työttöminä tuolla saralla ovat vain laiskat.