Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Hessun jutut on helppo kumota, ja kaupan päälle makeat naurut :lol:
No selitäppäs se, että kotoa alkoi löytyä puukkoa ja sormusta heti noin ensihätään, äitmuorin käytyä katsomassa kultaista poikaansa silloin maanantaina.
Mitä siinä on selittämistä? Olisiko kodin pitänyt olla tyhjä, tai olisiko vanhempien pitänyt tehdä inventaario retkelle lähdettäessä, niin että olisi ollut antaa tarkka lista kaikesta kadonneesta? Ja mikä järki tuossa palauttamisessa sitten on?
Sitävastoin vammojen suuruus alkoi lisääntyä huomattavasti, kun aitmuori pääsi vauhtiin ja kyllähän kaikki lehdet kuuntelivat kieli pitkänään, kuten ukko eräässä jugurtti mainoksessa.
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpö, ja tuhat kertaa höpö näille Hessun jutuille, joita ei ilmeisesti osaa edes hävetä. Ensimmäisissä lehdissä vammoja kuvataan vaikeiksi poliisipäällikkö Arvi Vainion suulla, eikä siinä tarvittu äidin apua lainkaan.
olisiko ollut mahdotonta, että kaikkien retkeläisten tavarat, eli lompakot ja muu pikku säla, olisikin kerätty yhteen paikkaan ja laitettu esimerkiksi prätkän sivukoteloon lukon taakse piiloon,

Koko Hessun ajatusmaailma lähtee, kun on kyse Nissen syyllisyydestä, siitä että kaikki mitä ei ole dokumentein todettu tarkistetuksi, on mahdollista ja siten erittäin raskauttavaa todistusaineistoa Nisseä vastaan.
eikä sieltä, niin ilmiselvästä paikasta ole kukaan älynnyt niitä etsiä?
Tunnetko sielunveljeyttä chief inspector Clouseaun kanssa? "It is so öbviösly a trräp, zät it can not possibly be a trräp"

Samalla se selvittäisi, miksi rekisteriotteet ja kaikki rosvoille turha kama olisi kateissa, sillä eihän kukaan rekisteriotteilla mitään olisi tehnyt,
Ja taas heittäydytään typeräksi, kun Nilsin syyllistäminen sitä vaatii. Kirjoittamani asiat rikoshistoriasta, jotka yksiselitteisesti kertovat, että useissa henkirikoksissa katoaa täysin merkityksettömiä tavaroita, ei millään tartu Hessun aivoihin, koska sehän sotisi tunteella luotua syyllisyyskuvaa vastaan. Niinpä voi aina tuon tuostakin todeta, että koska kunnaninsinööri Jaatinen ei olisi varmaan nähnyt mitään järkeä naisten uikkareiden ja rekisteriotteen varastamisessa, niin varmaan sitten niitä ei vienyt kukaan ulkopuolinen. Näinhän oli varmaan Tulilahdella, Isojoella ja sadoissa henkirikoksissa ympäri maailman.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
awa kirjoitti: Kuules konsta - minä en voi sille mitään, että minä tiedän vamma - asiosta sinua enemmän, ja en koe tarvetta sinulle selitellä sitä - miksi tiedän vammoista sinua enemmän - paina se TEINITAKARAIVOOSI !

Liite :

Keskusrikospoliisin esitutkintamateriaalin johdanto.

http://www.mtv3.fi/bodom/krp_esitutkintapoytakirja.pdf
Sinä et näytä tietävän yhtään mitään, esiinnyt vain täällä asiantuntijana. Sinähän epäilit mm, että ilmakallokuvauksessa potilaan päähän porataan jumalaton reikä. :P

Juttusi on pelkkää arvailua ja mustamaalaamista, pahantahtoista vääristelyä.
Sinä olet konsta varmaankin nähnyt tällaisen " ilmakuvauksen " - kun taas joku tänne kirjoittava on sellaisenkin nähnyt.

Sinulle oli niin suuri vamma se haava ohimolla, josta on poistettu hiukset :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

:?:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti::?:
Juuri tuon verran sinä vammoista ymmärrät, mutta se ei ole sinun vika - vaan ammatinvalintasi.

Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos ensimmäiset vammojen kuvaukset kerrottiin poliisipäällikkö Arv Vainion suulla, niin seuraavat sitten menivätkin jo äitimuorin piikkiin.

Johan Gustu itsekin tunnusti sen, että hänen äitinsä oli keksinyt noita vammoja ja liioitellut niitä.

Mikä siinä on niin erikoista, etteivät nuoret olisi voineet kerätä kamoja samaan kasaan ja panna niitä turvaan lukon taa, enneminkin kuulostaisi oudolta, jos näin ei olisi tehty.

Taas Sinä Urho alat panikoimaan, kun aihe siirtyy moottoripyöriin, jotain niissä on ollut outoa, koska aina nostat niin jumalattoman mekkalan, kun ne otetaan puheeksi.

Sitäpaitsi puhut paskaa, kun väität, että ARK:sta ei saisi enää tietoja vanhoista auto-ja moottoripyörä rekisteröinneistä.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:Jos ensimmäiset vammojen kuvaukset kerrottiin poliisipäällikkö Arv Vainion suulla, niin seuraavat sitten menivätkin jo äitimuorin piikkiin.
Älä viitsi levitellä täällä tuota sontaa. Osoita yksi, edes yksi artikkeli, jossa NG:n äiti antaa tietoja lehdille poikansa vammoista.
Urho

Hessu52 kirjoitti: Sitäpaitsi puhut paskaa, kun väität, että ARK:sta ei saisi enää tietoja vanhoista auto-ja moottoripyörä rekisteröinneistä.
Kiitos tiedosta. Nimittäin ei ainakaan jokin aika sittten saanut. Vanhat rekisterit oli annettu automobiiliklubille säilytettäväksi, mutta sieltä niistä oli hävinnyt suurin osa. Palon kirjoissa mainituista rekisterinumeroista löytyi vain yhden auton tiedot. Mukavaa jos löysit sieltä tietoa Jäppis-teoriaasi. :lol: :lol: :lol:

PAINA HESSSU KALLOOOSI NYT KERRALLA: MINÄ EN VALEHTELE!!!
- huumorimielellä korjailen järjettömyyksiäsi, joillaisia edes ala-astelaiset eivät kehtaisi päästellä. Huumorini loppuu kuitenkin siihen paikkaan, jos ryhdyt syyttämään rehellistä ihmistä valehtelijaksi.
Taas Sinä Urho alat panikoimaan, kun aihe siirtyy moottoripyöriin, jotain niissä on ollut outoa, koska aina nostat niin jumalattoman mekkalan, kun ne otetaan puheeksi
Niissä on se outous, että kirjoitat niistä aivan järjettömiä. Oletko muuten kiinnittänyt huomiota siihen, että tavaroitten katoamisen suhteen ngläisille kelpaa kaikki, mitä voi mieleen juolahtaa.

Tuominen: tavarat eivät olleet tärkeitä
Ifström: Järveen tai maahan kaivamalla, ilman lapiota tietysti, eikä kukaan huomannut kaivuujälkiä
Lampela: tavaroita ei ollut
Virpi: puussa
Vanha Hessu: Jäppinen kävi hakemassa prätkällä lahjottuna
Hessu 52: prätkään piilotettuna
Joukko muita arvailijoita: esim. vesilaitoksen roskiksessa, jota ei tarkistettu, kun kerran missään ei lue, että tarkistettiin
Toinen joukko: "jollain saitilla oli, että Nisse kävi yöllä kotona prätkällä"
alpo
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja alpo »

Mitkään esilletulleet seikat eivät osoita Nisseä kiistatta syylliseksi.
Mutta ongelma on Nisse itse. En voi sille mitään, mutta mielestäni henkilö joka tietää olevansa syytön, mutta jota syytetään väärin kolmoismurhasta, käyttäytyisi eritavoin kuin Nisse. Esim. bongareitakin on joskus epäilty tekijöiksi, ovathan hekin olleet rikospaikalla. Mutta esim. Salosen käytös poikkeaa suuresti Gustafssonin käytöksestä.Miksi Nisse ei ole täysin uskottava?
Kertokaa Urkki, Konsta ja muut, jotka uskotte syyttömyyteen.
konsta
Ainesta Watsoniksi

alpo kirjoitti:Mutta ongelma on Nisse itse. En voi sille mitään, mutta mielestäni henkilö joka tietää olevansa syytön, mutta jota syytetään väärin kolmoismurhasta, käyttäytyisi eritavoin kuin Nisse.
Yleensä prosessit eivät ole niin läpivalaistuja, joten en oikeastaan tiedä, miten syyttömät syytetyt käyttäytyvät. Sitäpaitsi Bodom-tyyppiset oikeudenkäynnit, joissa ei ole mitään näyttöä, ovat kait Suomessa harvinaisia.

Miten sitten eritavoin pitäisi käyttäytyä? Nils johdonmukaisesti kiistää, tosin alkuvaiheessa kiistäminen on enimmäkseen muistamattomuutta. Eli kun kysytään, että kenen kanssa sä tappelit siellä, Nils vastaa, ettei muista tapelleensa kenenkään kanssa. Jotenkin jää mielikuva siitä, että jos poliisi osoittaisi jotain, niin Nils ei kieltäisi. Mutta kun poliisi ei yksinkertaisestí edes yritä osoittaa mitään.

Jossakin vaiheessa Nilskin alkaa saamaan varmuutta omasta syyttömyydestään. Hän selvästi tulee varmemmaksi, kuulustelija taas turhautuu, eikä edes jaksa kunnolla kuunnella.

Loppujen lopuksi Leppiniemellä oli iso rooli asiassa. Hänkin on ensin epävarma, toteaa, että hänen päämiehensä kiistää. Mutta mitä syvemmälle Leppiniemi pääsee tapaukseen, sen varmemmaksi hän tulee syyttömyydestä, eikä arkaile sanoa sitä ääneen.

Nils on melkoinen sanaseppo, joka heittelee juttuja miten sattuu. Ei suutu suorista syytöksistä, vaan toteaa, ettei hän siinä kunnossa olisi...jne. Tai mistäs me ne tavarat löydetään....

Kyse on todennäköisesti persoonallisuudesta. Antoiko Krp asialle mitään painoa, yritettiinkö asiaa tutkia Nilsin näkökulmasta? Oliko Krp:llä riittävästi ammattitaitoa, vai puuttuiko näkökulma fiksaantumisen johdosta?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Urho väittää minun kirjoittavan sellaisia teesejä, jotka on helppo kumota ja sitten hän heittää muutaman esimerkin, missä ei kuitenkaan käy mitenkäaan ilmi, että hän väitteeni kumoaisi.

Ei sellainen ole mitään kumoamista, jos sanoo tioisen kirjoittavan höpö höpöä.

Aivan hyvin, retkeläisten tavarat ovat voineet olla prätkän sivukotelossa, vai voitko kumota tuon väitteen?

Nisse itsekin kertoi äitinsä liioitelleen vammaojaan, mitä varten, sitä hän ei kuitenkaan tiennyt, mutta ei kieltänytkään äitinsä liioitteluja.

Onhan se jotenkin kummaa, että ensin sanotaan Nissen puukon olleen kateissa, samoin kuin kultaisen sormuksen, mutta nämä yht´äkkiä vaan löytyvätkin kotonta, kukaan ei vaan ollut muistanut sanoa , että tuossahan se puukko on ollut piirongin päällä koko pyhien ajan.

Entinen tyttöystäväkin oli palauttanut sormuksen, kun Nilsillä oli tullut bänet, kun Nisse oli tavannut rakkaan Irmelinsä, vai oliko bänet tulleet jo paljon aikaisemmin, jolloin kyllä sormus on myös palautettu.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti: Entinen tyttöystäväkin oli palauttanut sormuksen, kun Nilsillä oli tullut bänet, kun Nisse oli tavannut rakkaan Irmelinsä, vai oliko bänet tulleet jo paljon aikaisemmin, jolloin kyllä sormus on myös palautettu.
No voi helvata, enpä olisi uskonut, että näinkin yksinkertaisia juttuja joutuu selittämään. Mutta niin vain käy, jotenkin juuri Hessun kohdalla.

Siinä vaiheessa kun Nils oli vielä puhumaton, hänen äitinsä ilmoitti tuosta sormuksesta, koska ei voinut kysyä siiitä Nilsiltä.

Oliko tämä nyt jotenkin vaikeata? Vai oletko täällä tahallaan sotkemassa keskustelua? Toivoisin vastausta.
Urho

alpo kirjoitti: En voi sille mitään, mutta mielestäni henkilö joka tietää olevansa syytön, mutta jota syytetään väärin kolmoismurhasta, käyttäytyisi eritavoin kuin Nisse. Esim. bongareitakin on joskus epäilty tekijöiksi, ovathan hekin olleet rikospaikalla. ...

Kertokaa Urkki, Konsta ja muut, jotka uskotte syyttömyyteen.
Tämä on mielestäni hyvin asiallinen kysymys, ja toisaalta toivon, että vastaus luetaan avoimin mielin, ei heti kättelyssä kumottavana selittelynä.

Kun Gustafsson vagittiin ja myöhemmin vapautettiin, niin mielestäni hänen ja myös asianajajansa käytös oli se, mikä eniten herätti epäilyksiä. Takin alle piiloutuminen vaikutti syyllisyyteen viittaavalta, ja vaikeneminen tuntui oudolta, vaikka liikkuikin huhuja poliisin kanssa sovitusta linjasta.

Tuo takin alle piiloutumisen idea valkeni minulle välittömästi nähdessäni Nissen Helsingin keskustassa v. 2006. Vaikka olin tutustunut tapaukseen jo vuonna 2003, ja ollut aktiivisesti mukana keskustelussa noin vuoden ajan ennen pidätystä, en olisi millään tunnistanut miestä ilman oikeudenkäynnistä välitettyjä kuvia. Eli jos ja kun Nisse uskoi, ettei oikudenkäyntiä tule, niin hän saattoi uskoa, että kasvojen peittäminen siinä tilanteessa takaisi hänelle tai siis ainakin kasvoilleen rauhaisat eläkepäivät suurena tuntemattomana. Eli ei siitä käytöksestä kannata vetää kauheita johtopäätöksiä.

Entä sitten reagoiminen pidätykseen? Olen tämän usein aiemminkin kirjoittanut, mutta toistan taas. Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, myös käsityksemme tiedottamisesta on erilainen. Olen usein miettinyt miten itse olisin käyttäytynyt Nissen asemassa. - Olisin nimittäin saanut silmittömän raivokohtauksen ja haukkunut Tuomisen maanrakoon. Erityisesti olisin keskittynyt Tuomisen rajallisen päättelykyvyn ja älykkyyden mollaamiseen. Lisäksi olisin välittömästi ottanut yhteyttä joka ainoaan tiedotusvälineeseen ja tehnyt selväksi, että imbesilli poliisi on tekemässä oikeusmurhaa, joka tulee vielä kalliiksi sekä hänelle että yhteiskunnalle. Desibelit olisivat nousseet kattoon. - Ja mikä olisi ollut todisteeni syyttömyydestä? Kadonneet tavarat ja vammat :wink: Eli olisin periaatteessa vedonnut aivan samoihin asioihin kuin Nisse, mutta käyttäytymiseni olisi ollut erilaista. Miksi? Koska ihmiset ovat erilaisia, itse olen temperamentinen, Nisse on enemmän kuin rauhallinen, flegmaattinen suorastaan. Hänellä ei myöskään ole mitään hajua tiedotusasioista, kuten ei ollut teknokraatilla asianajajallakaan.

Mutta kyllä tarkasti seuraamalla voi havaita Nissen tunne-elämästäkin merkkejä. Lampela tarjosi kättä, mutta Nisse ei halunnut sovintoa. Myös syvä vastenmielisyys Tuomista kohtaan kävi selvästi ilmi.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Joopa joo - joku toinen voisi kertoa, että Gustafsson oli tuohon aikaan aina nyrkit pystyssä - ja ottamassa " erää ".

Ja toisaalta vuonna -80 haastattelussa kertoikin, että - " jos se tekijä nyt tulis vastaan niin katsottais kumpi nyt kaatuu " ( ulkomuistista vapaasti lainattu )

konsta
Ainesta Watsoniksi

Vuoden 95 haastattelussa.
awa
Angus MacGyver

Re: Nohnoh

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:
Kylli kirjoitti: Olen kyllä itsekin kuullut huhuja (ihan asiantuntijapiirin tietoa) etteivät Nissen vammat olleet lainkaan sinnepäin kuin mies itse esitti.
Luin juuri tänään niitä kuulusteluja, joissa Tuominen grillaa Nisseä niistä vammoista, ja kuinka ne eivät vastaa Nissen itse kertomaa. Kylli, kuinka moni tänään päävamman ja 4 päivän muistamattomuuden kokeva 18v. ammattikoululainen osaa 20 vuoden kuluttua kertoa vammansa oikein? Oikeus totesi tämän asian naulan kantaan. Nisse oli saanut käsityksensä omista vammoistaan poliisilta ja vanhemmiltaan. Kukapa ei niihin luottaisi :wink: . Ja mihin Nisse vetoaa tässä asiassa? - "Tuollahan ne on teillä kirjoissa!"

Ja taas kertauksen vuoksi: Lääkäripäivä oli murskavoitto puolustukselle!

Täällähän se Urhon kuuluisa perustelu taas loogisuudessaan on.

Todella loogista - kukapa sitä nyt kahdeksantoistavuotiaana vammansa tietäisi ja taisi Gustafsson kävelläkkin tajuttomana - mutta tuettuna ja ihan itsensä kertomana - siihen ei äitiä tarvittu muuta kuin tueksi - taisi siihenkin äiti tulla vastoin Nilsin tahtoa :roll:

Myöhemmin Gustafsson kieltäytyikin tuen tarjoajista sanomalla nasevasti - " invalidinako te minua pidätte " .

Lukittu