Tikrukakru kirjoitti:Vahvasti tuntuu siltä että itsemurha on tämä, ihan yksinkertaisuudessaan. Suunnitellut jo pitkään, mm myi kampaamonsa jne. Katoaminen juuri 'tärkeään' tapaamisaikaan, ehkä juuri ajatuksena että etsittäis ja löydettäis nopeammin (vaikka nyt ei kuitenkaan niin käynyt) ettei kenenkään tarvi arpoa kohtaloaan kauempaa. Minusta ei asiassa mitään ihmeellistä, kun muistelee että näitä itsemurhia päällekkäin tapaamisen kanssa on ollut aijemminkin, kuten vaikka se joogaopettaja taannoin jonka piti mennä äitinsä luo saunomaan (vai mites se nyt tarkalleen ottaen meni).
Olen samaa mieltä tuosta Kampaamon myymisestä vaikka Birgitta olisi varsin hyvin voinut jäädä eläkkeellekin ikänsä puolesta.
Birgitta on saattanut tulla jopa siihen tapaamiseen, mutta viime hetkellä ei ole vaan enää jaksanut kun se olisi kuitenkin jotakin tappelua. Birgitta on myöskin voinut suivaantuneena Paulalle lähteä tapaamisesta ja näin ollen Paula on siksi todennut poliisille erilailla, ettei Birgitta tullut tapaamiseen jotta häntä ei epäiltäisi siitä mitä ikinä onkaan tälle vanhalle rouvalle sattunut tai heillä on tullut sellaista kinaa, joka ei nyt aina heti käsirysyyn mene vaan enemmänkin saattaa loukata toista.
Kännykästä on saattanut olla lopuillaan akku ja hän on heittänyt sen itse roskikseen, koska on ajatellut ettei sitä enää koskaan kumminkaan tarvitsisi. Kännykkä on "varoittanut" viimeisen kerran siellä roskiksessa akun tyhjästä tilasta ja sulkeutunut itse n. klo 17. Joku kaupungin jätehuoltaja on kipannut jätteet autoonsa ja kännykkä on kulkeutunut lopulta poltettavaksi tai Ruskeasuon kaatopaikalle.
Paulan kielen käyttö ei nyt taida ihan Facebookin perusteella vastata sitä mitä vanhempi rouvashenkilö saattaisi hyväksyä tai kotisivuistakin saa Paulasta sellaisen nurinkurisen kuvan: "olin kauneudenhoitoalalla, vanhemmat ehdotti ryhtymistä kampaajaksi...en nyt oikein tiedä vieläkään mitä tästä tulee..." jne. Birgitta saattoi halveksua tuollaista "epävakaata" tyyliä saada kampaamoon asiakkaita?
Kampaamo ei vaadi kotisivuja, nettitilausta, hinnastoa kotisivuilleen jne. Yleensä niissä on vakkariasiakkaita. Tuo kampaamo muuten kuulostaa minusta lähes bordellilta...sieltä puuttuu enää thai-hieronta.
Uusin vuokratuoli tytteli on ihan kaunis pakkaus näin miehen näkökulmasta varsinkin jos vain edestä päin tukkaa leikkaa:
http://www.studiosassy.fi/sonja
Ilmeisesti Paula tahtoi nuorekasta väkeä töihin liikkeeseensä ja hieman sellaista jotka näyttäisivät ja olisivat sellaisia että miehetkin viihtyisivät käydä liikkeessä "tukka tiheeseen", mutta jos siellä olisi jokin Birgitan ikäinen vuokratuolissa niin nuoret miehet eivät välttämättä toivoisi Birgitalta aikoja, vaikka saattaisi toisesta näkökulmasta ihmisenä Birgitasta pitää.
Mitä tulee henkirikoksen mahdollisuuteen niin tuskin syyllinen on Paula (vaikka syyllisynyt tapahtumille), koska ei se olisi hyötynyt Birgitan taposta mitenkään ja siitäkään ei tiedetä millainen sopimus Birgitan ja Paulan välillä on ollut siitä vuokratuolista.
Luulen että Birgitta ei ole halunnut mennä kampaamoon sisälle, koska olisi nähnyt siellä "ikkunasta" esim. Sonjan töissä hänen vuokratuoliaan kokeilemassa ja leikkaamassa miehen hiuksia edestä päin miehet silmät killuen Sonjan kaula-aukkoon tms. ja olisi pettynyt siitä pahemman kerran ja tehnyt jotakin itselleen suivaantuvana: "kyllä nuo nuoret pärjää ilman minuakin" ja Paula olisi halunnut esitellä sitten Sonjan Birgitalle, että "hei tässä on Birgitta ja tässä on Sonja. Sonja aloittaa meillä joulukuussa."
Edit: Taidankin kasvattaa hiukset ja mennä käymään Hesassa ottaa Studiosassyssa koneajo Sonjalta ja sitten kysyä vähän missä omistaja on, mutta sen kannattaa tehdä vasta hiusten leikkuun jälkeen: "Murha.infosta päivää esittäisin pari kysymystä Birgitta Silanderista". Oletteko itse koskaan tavannut häntä jne.!?