Ottamatta kantaa onko tarina totta vai ei, niin viime vuosina, kun olen katsellut tätä oikeusvaltio Suomea, niin olisi aika alkaa valvoa toimintaa.katujenkasvatti kirjoitti:On naurettavaa, jos joku luulee että vankeja ei Suomessa pahoinpidellä. Kyllä sitä tapahtuu ihan säännöllisesti ja järjestelmällisesti. Itse olen sitä kokenut ja nähnyt paljon.
Vantaan Tikkurilassa, ainakin muutama vuosi sitten hakattiin kaveriani poliisivankilassa ihan kunnolla jalkapohjiin pampuilla. Muutamalta muulta elämänkoululaiselta oon kuullu ihan samaa kyseisestä talosta. Ihan kuulemma peruskäytäntö tuo jalkapohjien hakkaaminen, jos joku vähän ansaitsee oman käden oikeutta.
Itse pääsin Helsingissä Pasilassa hakattavaks vuosi sitten. Tutkinnanjohtaja herra L tuli sellin ovelle ja avasi luukun ja ilmoitti " et sä täältä mihinkään oo lähössä, esitän sua huomenna vangittavaks". Noh tästä raivostuin, kun sama ukko oli aikasemmin luvannut mulle matkustuskiellon. Siinä oli sopivasti pahvilautasellinen jotain perunasosetta, niin otin sen sitten raivon vallassa käteen ja paiskasin ruuat luukusta suoraan herran syliin. Herra L huusi että saatanan apina nyt sulle tuli lähtö ja paiskas sellin luukun kiinni.
Viitisen minuuttia myöhemmin sellin ovi aukes ja ovella oli neljä tai viisi vartijaa mellakka tyylisissä varusteissa. Eivät sanoneet sanaakaan vaan kävivät välittömästi päälle. En pistänyt vastaa, mutta silti potkuja ja pamppua tuli joka suunnasta. Kädet väännettiin todella ilkeästi selän taakse ja raudotettiin. Mua lähettiin taluttaa kohti hissiä ja kun hissin ovi aukes nii mut paiskattiin naama edellä hissin seinää vasten todella kovaa. Vietiin sitte eristykseen, jossa ei ollut edes patjaa vaan paskanen pieni pimee koppi. Kertaakaan ei 12 tunnin aikana tultu ovea avaamaan, vaikka summeria soitin varmaan satoja kertoja. Siellä sitte helvetin hienoa koittaa maata oman kusen keskellä ja ties kuinka monen muun ulostejäämien keskellä. Mulla turpos koko naama myöhemmin illalla ja toinen silmä muurautui kiinni. Mainitsin tapahtuneesta asianajajalle ja hän totesi, että voi tehdä asiasta kantelun eduskunnan oikeusasiamiehellä tai joku vastaava, en nyt muista. Mutta ilmoitti että asia tuskin etenee mihinkää koskaan, että kyllä näitä tapahtuu säännöllisesti. Noh en asiaa koskaan eteenpäin vienyt, koska vikaa oli itessä ja olin sen ehkä ansainnutkin.
- Perustaa riippumaton yksikkö, jolla on täydet valtuudet tutkia valtion virkamiehiin kohdistuvia rikosepäilyjä. Sisältäen kaikki salaiset pakkokeinot (sähköinen tiedonkeruu, pääsy viranomaisten tietojärjestelmiin jne.). Samalla tavalla kuin "kansalaistenkin" kohdalla.
- Kameravalvonta kaikkiin poliisin tiloihin siten, että kameroiden tallenteisiin ja tekniikkaan on pääsy vain valvontaviranomaisilla. Ei poliisiyksikön henkilöstöllä.
- Kaikkien poliisivirkamiesten varusteisiin kamera ja äänitallennin pakolliseksi. Ja näiden avaaminen ja hyödyntäminen mahdollista vain ulkoisen valvonnan toimesta, ei minkään poliisiyksikön eikä poliisihallituksen toimesta.
Näin olisi erittäin helppo tutkia rikosepäilyt ilman foliohattuilua ja huhupuheita.
Valitettavasti emme koskaan näe moista, koska eduskunta ja ministeriöt on lobattu täyteen sisäpiiriläisiä.