Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
tilli
Alokas

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja tilli »

fox, kiitos vinkistä -pitänee minunkin alkaa vääntämään suomennos ensin englantiin niin ehkä siveltimet ei muutu ilmapalloiksi ..?
Tuomionkellot jo kumahtaneet mutta silti olisin halunnut tutkia Lisan kengänpohjat onko niissä navettapölyä vai missä hän viimeiset askeleet ottikaan ..
kysyit asioihin tarkennusta mutta ei riitä virta minulla selventää hulluja ajatuksiani olevinaan selkeäksi kokonaisuudeksi
The Fox
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja The Fox »

Skoone onhan näitä suomalaisten lehtien juttuja naureskeltu pitkin matkaa eivätkä pettäneet tälläkään kertaa, noista ruotsalaisista lehdistä taas saa sitten aina lukea tästä "den kvinnliga joggaren" josta ei vahingossakaan kerrota, että se on AJn miniä.
Miksiköhän ei koskaan lipsahda. :shock:

MPn kertoma outo käytös...........miten hemmetissä senkin pystyy käsittämään oudoksi käytökseksi, jos kerran on tietoinen jutun taustoista.

Oli muuten minulla ihan samat fiilikset ruotsista, eihän sinne uskalla edes matkustaa, kun ei yhtään tiedä milloin tulee tuomituksi Palmen murhasta.
Käyttäytyi selvästi ihan oudosti satamaan tullessa!!!!!!!

Tilli aivan mainio huomio, eipä tosiaan ole kengänpohjistakaan ollut mitään tietoa, onko tutkittu vai ei.

Voi hitto kun pääsiskin paikan päälle kyselemään kuin kyselyikäinen, että oliko tuo tutkittu tai tuo, ja mitkähän oli tulokset...............

Juu joskus vaan tuntuu joku asia joltain, eikä sitä välttämättä osaakaan selittää miksi, kysyin ihan vaan uteliaisuuttani, jos olisi ollut joku ihan tietty yksityiskohta, johon olit kiinnittänyt huomiosi. :)
salde
Alokas

Viesti Kirjoittaja salde »

Eilen muuten Lisa olisi täyttänyt 18 vuotta.
tilli
Alokas

Viesti Kirjoittaja tilli »

Iski surumieli.
Löytyiköhän muuten ikinäkuuna päivänä selitystä sille 13 videon motiivillle ?
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

tilli kirjoitti:Iski surumieli.
Ei varmaankaan löydy, kun jotkut ei halua, että asiaa tutkittaisi. Surulliseksi tässä on tultu alusta asti.
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

salde kirjoitti:Eilen muuten Lisa olisi täyttänyt 18 vuotta.
Hitto salde!!!
Pystyit kiteyttämään yhteen lauseeseen, tämän vastenmielisen jutun koko turhuuden ja tyhjyyden.
Missä nuori elämä on haaskattu täydellisen hyödyttömästi sen takia että........
ei yhtään minkään.
salde
Alokas

Näinpä. Seurailen Lisan kavereiden/poikakaverin twittereitä,instagramia ja blogeja. Oli julkaistu monia kuvia Lisan muistoksi 18v päivänä. Aikaisemmin luin yhden kaverin vanhoja blogipostauksia ja vuosi sitten vielä oli isolla porukalla juhlittu Lisan 17v päivää. :(
skoone
Ainesta Watsoniksi

The Fox kirjoitti:
salde kirjoitti:Eilen muuten Lisa olisi täyttänyt 18 vuotta.
Hitto salde!!!
Pystyit kiteyttämään yhteen lauseeseen, tämän vastenmielisen jutun koko turhuuden ja tyhjyyden.
Missä nuori elämä on haaskattu täydellisen hyödyttömästi sen takia että........
ei yhtään minkään.
tiedoksi:
NB valittaa tuomiostaan Korkeimpaan Oikeuteen ja on vaihtanut asianajajaansa/lakimiestään, sillä hän ei oikein luota tähän entiseen, IRiin enää...

Ks "Samtidigt har den morddömde mannen nu begärt att byta advokat.

I begäran som kom in till Göta hovrätt i dag, fredag, står att Bilevicius saknar förtroende för Rönnbäck och att han vill att advokat Björn Hurtig i Göteborg företräder honom i samband med överklagan till HD.

Björn Hurtig säger till Aftonbladet:

– Det finns två välskrivna domar och en gedigen förundersökning i det här fallet. Kringbevisningen ger jag inte mycket för, det är dna-bevisningen som är central här. Men det kan finnas förklaringar som vi inte känner till. eli dna- löydökset on tuomiossa tärkeimmät todisteet...mutta niille (niitten esiintymiselle?) saattaa olla olemassa selityksiä, joista emme tiedä (vielä).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/ ... 2253146.ab

lisätty tekstiä ennen lähettämistä
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

Skoone
Liekö ruotsissa sama käytäntö kuin suomessa, että korkein-oikeus päättää saako jutussa valittaa, no käytännössähän tämä on kuitenkin sen verran kohua aiheuttanut tapaus, että olisi kummallista jollei lupaa heruisi.

Vihdoinkin NB ymmärsi; NB teki elämänsä virheen kun ei vaihtanut asianajaansa jo käräjien jälkeen.
Jokohan nyt alkaisi oikeiden kysymysten esittäminen ilmiselvistä tutkimuspuutteista.

Salde
Itse en ole tutustunut näihin some juttuihin, joten utelenkin, että miten siellä suhtaudutaan NBn syyllisyyteen, vai onko tämä oikeuspuoli ollenkaan käsillä siellä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

The Fox kirjoitti:Skoone
Liekö ruotsissa sama käytäntö kuin suomessa, että korkein-oikeus päättää saako jutussa valittaa, no käytännössähän tämä on kuitenkin sen verran kohua aiheuttanut tapaus, että olisi kummallista jollei lupaa heruisi.

Vihdoinkin NB ymmärsi; NB teki elämänsä virheen kun ei vaihtanut asianajaansa jo käräjien jälkeen.
Jokohan nyt alkaisi oikeiden kysymysten esittäminen ilmiselvistä tutkimuspuutteista.
...
Ilmeisesti asia menee automaattisesti KOteen, niin olen keskusteluista ollut ymmärtävinäni.

Nyt Fashbackissa keskustellaan siitä, että NB ilmeisesti katsoi tuo tuomiokortin ja kun se ei ollut hyvä, niin hän alkaa puhua. Ilmeisesti (uskovat monet) NB olisi saanut ison summan vaikenemisestaan, mutta nyt hän on päättänyt, että raha ei ole vapauden arvoista.

Pelkään vaan hirveästi, että pian tulee uutinen, missä kerrotaan, että NB on kuollut vankilassa. Ja että tutkimuksen perusteella olisi kyseessä itsemurha...
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

tilli kirjoitti:Iski surumieli.
Tilli
Tässä on ainoat virallisemmat selitykset noista muista tutkimushaaroista
Mitä minun silmiini on osunut.
Eka linkki menee itse juttuun ja toka linkki on myös jutussa (sininen teksti), tässä tokassa linkissä on ainoa maininta siitä numerovideosta joka minun eteeni on tullut (siis näin “virallisemmin”)
http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-sp ... nfamiljen/
http://www.expressen.se/gt/villosparen- ... s-mordare/

Ja muuten.......niin iski. :(
The Fox
Harjunpää

skoone kirjoitti:
The Fox kirjoitti:Skoone

...
Ilmeisesti asia menee automaattisesti KOteen, niin olen keskusteluista ollut ymmärtävinäni.

Nyt Fashbackissa keskustellaan siitä, että NB ilmeisesti katsoi tuo tuomiokortin ja kun se ei ollut hyvä, niin hän alkaa puhua. Ilmeisesti (uskovat monet) NB olisi saanut ison summan vaikenemisestaan, mutta nyt hän on päättänyt, että raha ei ole vapauden arvoista.

Pelkään vaan hirveästi, että pian tulee uutinen, missä kerrotaan, että NB on kuollut vankilassa. Ja että tutkimuksen perusteella olisi kyseessä itsemurha...
Aina vaan menee oudommaksi.
On se sentään hyvä, että siellä Flashbackissäkin tuntuu epäilijöitä riittävän, ettei ihan yksinään olla ihmettelemässä, että mikä tässä jutussa haisee.
Ittekin olin jossain vaiheessa sitä mieltä, että NB on liittynyt jotenkin palkattuna hommaan ja huomasi vasta liian myöhään, että siitä tehtiinkin pääpukari.
Mutta en edelleenkään usko, että NB olisi murhaan suostunut.

Toi "itsemurha"vaara on ihan varteenotettava, kun katsoo miten juttua on ohjailtu pitkin matkaa, kuin kärmestä pyssyyn.
salde
Alokas

Ei itse oikeudenkäyntiä niinkään, vaan Nerijusta ja miten inhoavat häntä. Varsinkin silloin, kun julkaistiin Lisan kuolintapa, niin alkoi tulemaan kommentteja syytetystä.
The Fox
Harjunpää

salde kirjoitti:Ei itse oikeudenkäyntiä niinkään, vaan Nerijusta ja miten inhoavat häntä. Varsinkin silloin, kun julkaistiin Lisan kuolintapa, niin alkoi tulemaan kommentteja syytetystä.
Kiitti vastauksesta.
Onhan se oikeastaan ihan inhimillistä, että syytetty kuin syytetty kelpaa.
Kun on noinkin keskiössä tässä jutussa, niin vaikea sitä on varmaankin lähteä sen pidemmälle analysoimaan.
:(
skoone
Ainesta Watsoniksi

The Fox kirjoitti:
salde kirjoitti:Ei itse oikeudenkäyntiä niinkään, vaan Nerijusta ja miten inhoavat häntä. Varsinkin silloin, kun julkaistiin Lisan kuolintapa, niin alkoi tulemaan kommentteja syytetystä.
Kiitti vastauksesta.
Onhan se oikeastaan ihan inhimillistä, että syytetty kuin syytetty kelpaa.
Kun on noinkin keskiössä tässä jutussa, niin vaikea sitä on varmaankin lähteä sen pidemmälle analysoimaan.
:(
Fox, nyt olen ns pudonnut kärryillä. Onko teillä salden anssa jotain tietoa, mitä en minä tiedä? Siis, mitä tarkoittaa "kun on noinkin keskiössä" ?

Olisi kiva tietää, jos on jotain minuakin kiinnostavaa asiaa.. :)
Muista lähdekritiikki!
Vastaa Viestiin