65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
Matkustajille toki voisi tulla tutuksi, jos usein käyttää jotakin tiettyä vuoroa. Esim ne jotka menee kello 8 aamulla töihin, käyttää aika todennäköisesti suhteellisen samoja vuoroja. Kasvoilta moni varmasti tuntee matkakumppaninsa, jopa Helsingissä. Ainakin osan.
Oikea ketju. Birgitan miesystävä oli entinen linja-autokuljettaja HKL llä. Mutta mikä niiden aito suhde oli? Hän kuitenkn teki katoamisilmoituksen.
-
miesasiamies
- Harjunpää
Tämä on mennyt minulta ohi. Onko lähdettä tälle?lammas1 kirjoitti:Oikea ketju. Birgitan miesystävä oli entinen linja-autokuljettaja HKL llä.
Lähde kiinnostaa muuakin. Mä olen jotenkin ymmärtänyt, ettei ole tarkkaan tiedossa kuka se miesystävä on.
Tuli vielä mieleen, että itse olen vähän sellainen etten kiinnitä huomiota kanssamatkustajiin jollei niissä ole jotakin erikoista. Esim. jos joku on kerran todella suureen ääneen kailottanut kaikki asiansa bussissa niin taatusti muistan että tuo on se. Tai sitten nää meidän paikalliset hörhöt kiinnittää huomiota.
Linja-autolla jos matkustaa, niin useimmiten vähemmän tulee hörhöjä vastaan. Metrossa niiden todennäköisyys on suurempi. Metrolla on helpompi matkustaa kokonaan pummilla. Bussissa sä joudut käyttämään aina korttia tai rahaa, koska on kuski.
Linja-autolla jos matkustaa, niin useimmiten vähemmän tulee hörhöjä vastaan. Metrossa niiden todennäköisyys on suurempi. Metrolla on helpompi matkustaa kokonaan pummilla. Bussissa sä joudut käyttämään aina korttia tai rahaa, koska on kuski.
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
Nämä ovat niitä FB:stä kaivettuja asioita, eikä ystävien ym. sivustoja linkitellä ympäri nettiä.miesasiamies kirjoitti:Tämä on mennyt minulta ohi. Onko lähdettä tälle?lammas1 kirjoitti:Oikea ketju. Birgitan miesystävä oli entinen linja-autokuljettaja HKL llä.
Fb:stä kaivettu asia? Eli ei siis mikään varma asia?
Mä löysin tyypin jota tarkoitattu. Mistä se tieto lähtee, että juuri tämä mies oli Birgitan miesystävä? Ei ainakaan mulle selviä. Birgitalla oli 2 miespuoleista ystävää facessa. Ei ole mikään tae, että kumpikaan niistä olisi ollut missään muussa kuin ystävyyssuhteessa hänen kanssaan.
Eipä ole paljon tämäkään tyyppi Birgitan katoamisesta kirjoittanut facessa. Ainakaan julkisesti. Vertaan vaan siihen, että täällä on kirjoitettu uuden kampaajan olevan syyllinen kun ei jae ilmoituksia.
-
L.G.W.Persson
- Remington Steele
Kadonneet-friikki osallistuu keskusteluun välihuomiolla. Toisessa ketjussa listataan kiinnostavimpia katoamistapauksia. Yksi omista suosikeistani, jos sallitte ilmaisun, on Karin Birgitta Åkerlundin mystinen katoaminen vuonna 1970 keskellä Helsinkiä, kuin tuhka tuuleen. Hänestä käytettiin kutsumanimenä hänen toista etunimeään Birgittaa. Birgitta Åkerlund oli kadotessaan 20-vuotias, eli hän olisi ollut vuonna 2015 65-vuotias, siis samanikäinen kuin Birgitta Silander. Viimeinen havainto Åkerlundista oli Vanhan Ylioppilastalon edestä 10. heinäkuuta 1970. Silanderin puhelimen poispäältämenemisen paikka ja viimeinen havaintopaikka Åkerlundista ovat siis hyvin lähellä toisiaan; linnuntietä vain 500 metriä.
En tarkoita rakentaa tästä skenaarioita, vaan otin tämän esille vain mielestäni kiinnostavana yhtäläisyytenä.
En tarkoita rakentaa tästä skenaarioita, vaan otin tämän esille vain mielestäni kiinnostavana yhtäläisyytenä.
-
miesasiamies
- Harjunpää
KäveleväKatastrofi yllätti taas ihanalla aurinkoisuudellaan.. Negatiivisuuspillerit on ilmeisesti taas syöty. Ymmärtänet, että noihin lähteisiin perustuvilla "tiedoilla" ei ole paskankaan merkitystä?WalkingDisaster kirjoitti:Nämä ovat niitä FB:stä kaivettuja asioita, eikä ystävien ym. sivustoja linkitellä ympäri nettiä.miesasiamies kirjoitti:Tämä on mennyt minulta ohi. Onko lähdettä tälle?lammas1 kirjoitti:Oikea ketju. Birgitan miesystävä oli entinen linja-autokuljettaja HKL llä.
Julkisesti ei "jokkella" näy FB:ssa Birgitan katoamisen jälkeen kuin tammikuinen kansikuvan vaihto, ja ko. kuvaan liittyvät kommentit. Itse oletan jonkun neuvoneen häntä muuttamaan näkyvyyden asetuksia, koska aiemmin on julkaissut aktiivisesti.
-a girl from yesterday-
Joo, nyt ei kannata alkaa levitellä tietoa, että fb:n bussikuski olisi miesystävä. Missään ei ole näin sanottu. Minulla on tunne/oletus, että ko. kaveri on ehkä Birgitan sukulainen. Kenties veli? Nimittäin kun katselee tyypin kuvia, missä yhdessä Birgittakin näkyy punatukkaisena, niin itsellä ainakin tuli tunne, että muuttaneet aikanaan Keski-Suomesta 60-luvulla Helsinkiin ja ainakin tämä mies pitää nyt ilmeisesti kesäpaikkanaan tuota seutua. Myös kasvonpiirteissä jotain yhtäläisyyttä.
Kyllä mä ennemmin ihmettelen, että miksi oletettu miesystävä ei ole huudellut Birgitan perään. Tietty on mahdollista, että asetuksena on vain kaverit. Mutta sama logiikka pätee tuohon Paulaan, mistä me tiedetään mitä Paula jakaa ystäviensä kanssa.
Aika heppoisin perustein täällä ollaan valmiita syyllistämään ihmisiä taposta. Sillä, ettei ole facessa huudellut jonkun katoamisesta. Eikä varmasti enää huutele sen jälkeen kun tajusi, että täälläkin hänestä kirjoitellaan. Tuntuu todella kurjalta aloittelevan yrittäjän puolesta että ollaan valmiit leimaamaan tappajaksi.
Aika heppoisin perustein täällä ollaan valmiita syyllistämään ihmisiä taposta. Sillä, ettei ole facessa huudellut jonkun katoamisesta. Eikä varmasti enää huutele sen jälkeen kun tajusi, että täälläkin hänestä kirjoitellaan. Tuntuu todella kurjalta aloittelevan yrittäjän puolesta että ollaan valmiit leimaamaan tappajaksi.
Puhut asiaa. Niissä on muuten oikeasti samaa näköä. Katselin itse kyseistä kuvaa. Ties vaikka olisi serkkuja tms. Noilla perusteilla ihan mahdotonta sanoa miesystäväksi.Plan B kirjoitti:Joo, nyt ei kannata alkaa levitellä tietoa, että fb:n bussikuski olisi miesystävä. Missään ei ole näin sanottu. Minulla on tunne/oletus, että ko. kaveri on ehkä Birgitan sukulainen. Kenties veli? Nimittäin kun katselee tyypin kuvia, missä yhdessä Birgittakin näkyy punatukkaisena, niin itsellä ainakin tuli tunne, että muuttaneet aikanaan Keski-Suomesta 60-luvulla Helsinkiin ja ainakin tämä mies pitää nyt ilmeisesti kesäpaikkanaan tuota seutua. Myös kasvonpiirteissä jotain yhtäläisyyttä.