Valtamedioiden luotettavuus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Ulrike
Hetty Wainthropp

Re: MEDIA JA TOTUUS

Viesti Kirjoittaja Ulrike »

Ärrkele kirjoitti:Ulrike jo jättikin vastaamatta kysymykseeni koska huomasi, että hän jäi valehtelusta kiinni ja on väärässä. :lol:
Jätin vastaamatta, koska muistui mieleen vanha viisaus: "Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa kokemuksella."
Ärrkele
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Ulrike kirjoitti:
Ärrkele kirjoitti:Ulrike jo jättikin vastaamatta kysymykseeni koska huomasi, että hän jäi valehtelusta kiinni ja on väärässä. :lol:
Jätin vastaamatta, koska muistui mieleen vanha viisaus: "Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa kokemuksella."
Sinun tapauksessasi se olisi kuitenkin ylöspäin tämä veto. Joka kerta kun tajuat olevasi taas jälleen kerran väärässä, vaivihkaa jätät vastaamatta ja odotat hieman aikaa kunnes tulet taas haastamaan riitaa olettaen ettei kukaan muista edellisiä valheitasi enää. Suuri osa kirjoituksistasi on pelkkiä olkiukkoja ja hyökkäyksiä muita kirjoittajia vastaan koska toisten eriävä mielipide harmittaa sinua valtavasti.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

Ärrkele kirjoitti: En näe miten Magneettimedian tekstin mielenkiintoisena pitäminen tekee siitä minun kirjoittamaani. Sinä ja ulrike väititte tekstiä minun kirjoittamaksi, joka on valhe. Lopeta valehteleminen.
Sinä et ole kirjoittanut Magneettimediaan. Jaoit tekstin, koska joko pidit sitä totena tai halusit antaa sellaisen kuvan, että pidit sitä totena. Jos et oikeasti missään vaiheessa luullut, että esimerkiksi Sanoma olisi "juutalaisen Erkon suvun omistama", niin miksi olisit käyttänyt aikaa jakamalla tahallasi väärää informaatiota sisältävää tekstiä tai vieläpä puolustellut juttua teeskentelemällä täysin tietämätöntä ja postailemalla edelleen mm. Sanoman omistajatietoja?

On yksi asia erehtyä ja korjata mokansa. Sellaista sattuu ja siitä kannattaa ottaa opiksi. Toinen asia on tulla höpläytetyksi ja sitten alkaa pettää itseään uskottelemalla, että ei koskaan ollutkaan erehtynyt ja että muka ymmärsikin koko ajan jakaneensa huuhaata.

Voit olla ihan vapaasti juutalais- tai muukalaiskriittinen, mutta oletko koskaan ajatellut sellaista vaihtoehtoa, että voisit olla sitä myös pitäytymällä faktoissa?
Ärrkele
Adrian Monk

teppo kirjoitti:Sinä et ole kirjoittanut Magneettimediaan. Jaoit tekstin, koska joko pidit sitä totena tai halusit antaa sellaisen kuvan, että pidit sitä totena. Jos et oikeasti missään vaiheessa luullut, että esimerkiksi Sanoma olisi "juutalaisen Erkon suvun omistama", niin miksi olisit käyttänyt aikaa jakamalla tahallasi väärää informaatiota sisältävää tekstiä tai vieläpä puolustellut juttua teeskentelemällä täysin tietämätöntä ja postailemalla edelleen mm. Sanoman omistajatietoja?

On yksi asia erehtyä ja korjata mokansa. Sellaista sattuu ja siitä kannattaa ottaa opiksi. Toinen asia on tulla höpläytetyksi ja sitten alkaa pettää itseään uskottelemalla, että ei koskaan ollutkaan erehtynyt ja että muka ymmärsikin koko ajan jakaneensa huuhaata.

Voit olla ihan vapaasti juutalais- tai muukalaiskriittinen, mutta oletko koskaan ajatellut sellaista vaihtoehtoa, että voisit olla sitä myös pitäytymällä faktoissa?
Missä olen sanonut pitäväni tekstiä totena?

Keksit omasta päästäsi näitä juttuja ja suurin osa tekstistäsi on pelkkiä uskomuksia ja luuloja.

Ainoa mokan tehnyt tässä olet sinä joka väitit tekstiä minun kirjoittamaksi. Missään vaiheessa en ole kirjoittanut "Erkon suvusta" ja kaikki mitä kirjoitin on totta (Wikipedian mukaan) ja tämä taitaakin harmittaa sinua kovasti.

Ehkä sinun olisi nyt syytä hieman rauhoittua ja ajatella tätä asiaa järjellä ilman raivokohtauksia ja tunteenpurkauksia.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
teppo
Perry Mason

Ärrkele kirjoitti: Missä olen sanonut pitäväni tekstiä totena?
Miksi olisit postaillut tekstiä, jota et pitänyt totena?
Ärrkele
Adrian Monk

teppo kirjoitti:
Ärrkele kirjoitti: Missä olen sanonut pitäväni tekstiä totena?
Miksi olisit postaillut tekstiä, jota et pitänyt totena?
Nyt on kyllä tyhmä kysymys. Lukija itse loppupeleissä aina päättää mitä uskoo. Miksi postailet itse tänne vaikka sinulla ei ole mitään ketjun aiheeseen liittyvää vaan trollaat pelkästään ohi aiheen.
teppo
Perry Mason

Ärrkele kirjoitti: Nyt on kyllä tyhmä kysymys. Lukija itse loppupeleissä aina päättää mitä uskoo. Miksi postailet itse tänne vaikka sinulla ei ole mitään ketjun aiheeseen liittyvää vaan trollaat pelkästään ohi aiheen.
Aiheena näyttäisi olevan Media ja totuus. Kun postailet tällaiseen ketjuun Magneettimediasta valikoimiasi katkelmia, joissa väitetään, että HS:n omistaa juutalainen Erkon suku, niin eikö juurikin siteeraamasi väitteen totuudellisuus liitykään aiheeseen?
Gurney
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Miksi YLE ja HS puhuu koko ajan pakolaista, vaikka 70-80% on laittomia siirtolaisia ja elintasosurffareita?

Suomeen tulleet iRakit eivät ole pakolaisia, vaikka mokutusmedia niin yrittää väittää. Todella törkeää propagandaa.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Ärrkele
Adrian Monk

teppo kirjoitti:Aiheena näyttäisi olevan Media ja totuus. Kun postailet tällaiseen ketjuun Magneettimediasta valikoimiasi katkelmia, joissa väitetään, että HS:n omistaa juutalainen Erkon suku, niin eikö juurikin siteeraamasi väitteen totuudellisuus liitykään aiheeseen?
Niin, kun vain keskittyisitkin sen pelkän tekstin ja aiheen kommentointiin. Sinulla vaan menee kaikki kirjoitukset henkilökohtaisiksi solvauksiksi ja vittuiluun muille kirjoittajille sekä valheisiin mitä kukakin on itse kirjoittanut. Toisin sanoen laitat myös toisten kontolle itse omassa päässäsi keksimääsi sepustusta.
teppo
Perry Mason

Ärrkele kirjoitti:Toisin sanoen laitat myös toisten kontolle itse omassa päässäsi keksimääsi sepustusta.
Sinulla varmaan oli joku järkevä pointti, miksi leikellä ja postailla Magneettimedian julkaisemasta jutusta kummallisia paikkansapitämättömiä väitteitä HS:n juutalaisomistuksesta ketjuun, jonka aihe on Media ja totuus. Ja edelleen ehkä sinulla tosiaan oli hyvinkin järkevä peruste esittää, että tämän mediassa esitetyn väitteen totuudenvastaisuuden tuominen esille olisi ollut aiheen vierestä trollaamista.
Ärrkele
Adrian Monk

teppo kirjoitti:Sinulla varmaan oli joku järkevä pointti, miksi leikellä ja postailla Magneettimedian julkaisemasta jutusta kummallisia paikkansapitämättömiä väitteitä HS:n juutalaisomistuksesta ketjuun, jonka aihe on Media ja totuus. Ja edelleen ehkä sinulla tosiaan oli hyvinkin järkevä peruste esittää, että tämän mediassa esitetyn väitteen totuudenvastaisuuden tuominen esille olisi ollut aiheen vierestä trollaamista.
Sinulta siis meni täysin ohi se, että Suomen eri mediat on miltei täysin kahden toimijan omistuksessa/ohjauksessa. Esimerkiksi Bonnier yksistään omistaa satoja eri media-alan yrityksiä; lehtitaloja, kustantajia, tv-kanavia, sanomalehtiä... Väkisinkin herää loogisesti omilla aivoillaan ajattelevilla kysymys puolueettomuudesta kun media on harvojen ohjauksessa. Tämähän on juurikin ketjun aihe.

Aatos Erkko oli Sanoman suurin yksittäinen omistaja aina vuoteen 2012 asti joten ei sekään väite ole täysin tuulesta temmattu. Kuka sitten nykyään Sanoman ja säätiön varoja hallinnoi onkin eri kysymys. Teppo ilmeisesti tietää joten kerrohan meille muillekin. Itse asiassa teppo voisit meille selventää mitä ovat ne muut "kummalliset paikkansapitämättömät väitteet" Magneettimedian tekstissä joista herne meni nenään?
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Ärrkele kirjoitti:Aatos Erkko oli Sanoman suurin yksittäinen omistaja aina vuoteen 2012 asti joten ei sekään väite ole täysin tuulesta temmattu. Kuka sitten nykyään Sanoman ja säätiön varoja hallinnoi onkin eri kysymys.
Säätiön varoja hallinnoi säätiön hallitus, jossa ei itse asiassa ole yhtään Erkon sukuun kuuluvaa.

Sanoman omistajista toki löytyy vielä Erkon sukua, top-20:stä kolme Langenskiöldiä ja yksi Seppälä yhteensä vajaan 15% omistuksella.
Ärrkele kirjoitti:Teppo ilmeisesti tietää joten kerrohan meille muillekin. Itse asiassa teppo voisit meille selventää mitä ovat ne muut "kummalliset paikkansapitämättömät väitteet" Magneettimedian tekstissä joista herne meni nenään?
Sinä voisit laittaa vihdoinkin ne todisteet siitä, että Erkon suku on juutalainen. Ja tekstit suoli24:sta, patriootista, mvlehdestä, magneettimediasta tai blogikirjoitukset eivät ole mitään todisteita asiasta...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Riukiu
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Riukiu »

Säätiön hallitushan se päättää eikä säätiön omistaja? Ja kukahan sen nimittää? Ainakin IS:n toimittaja todisti MM-oikeudenkäynnissä Erkon olleen juutalainen.
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Riukiu kirjoitti:Säätiön hallitushan se päättää eikä säätiön omistaja?
Säätiöllä ei ole omistajaa...
Riukiu kirjoitti:Ja kukahan sen nimittää?
Säätiön hallitus nimittää ihan itse itsensä:
§ 5 Säätiön johto

Säätiötä johtaa hallitus, joka koostuu kolmesta ja enintään seitsemästä jäsenestä. Aatos Erkko toimii elinaikanaan, tai siihen asti kunnes hän haluaa tehtävästä luopua, hallituksen puheenjohtajana. Jane Erkko toimii vastaavasti hallituksen varapuheenjohtajana. Hallitus valitsee muuten keskuudestaan puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan.

Hallitus voi valita 1-3 varajäsentä hallituksen varsinaisille jäsenille. Varajäsenet voivat olla läsnä hallituksen kokouksissa, mutta omaavat äänioikeuden ainoastaan, kun hallitus ei ole täysilukuinen.

Hallitukseen älköön valittako jäsentä tai varajäsentä, joka on täyttänyt tai toimikautensa aikana täyttää 75 vuotta.

Hallitus nimeää säätiölle asiamiehen ja vahvistaa hänen toimiohjeensa.
http://www.jaes.fi/saatio/saannot/
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Ärrkele
Adrian Monk

Rescuer kirjoitti:
Ärrkele kirjoitti:Aatos Erkko oli Sanoman suurin yksittäinen omistaja aina vuoteen 2012 asti joten ei sekään väite ole täysin tuulesta temmattu. Kuka sitten nykyään Sanoman ja säätiön varoja hallinnoi onkin eri kysymys.
Säätiön varoja hallinnoi säätiön hallitus, jossa ei itse asiassa ole yhtään Erkon sukuun kuuluvaa.
Et ilmeisesti lukenut olleenkaan tuota lausetta yllä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Aatos_Erkko Tuon mukaan säätiö on saanut omistukseensa Sanoman osakkeet vasta 2012 eli noin neljä vuotta sitten:
Aatos Juho Michel Erkko (16. syyskuuta 1932 Helsinki – 5. toukokuuta 2012 Helsinki) oli merkittävä suomalainen lehdenkustantaja, ministeri ja yksi Suomen varakkaimmista henkilöistä. Hän oli Helsingin Sanomien päätoimittaja ja Sanoma-yhtiön toimitusjohtaja sekä yhtymän suurin yksittäinen omistaja; kesäkuussa 2009 hänen hallinnassaan oli 23,29 prosenttia yhtiön osakkeista, kun vielä 2003 hän omisti lähes 29 prosenttia osakekannasta. Erkko testamenttasi omistamansa Sanoma-yhtiön osakkeet Jane ja Aatos Erkon säätiölle, jonka hän oli perustanut puolisonsa kanssa vuonna 2002.
Rescuer kirjoitti:Sanoman omistajista toki löytyy vielä Erkon sukua, top-20:stä kolme Langenskiöldiä ja yksi Seppälä yhteensä vajaan 15% omistuksella.
Onko tämä tulkittavissa kuitenkin niin, että Erkon suvulla kokonaisuutena on suurin Sanoman omistus, eli enemmistö osakkeista?
Rescuer kirjoitti:Sinä voisit laittaa vihdoinkin ne todisteet siitä, että Erkon suku on juutalainen.
Missä olen väittänyt näin?
Vastaa Viestiin