65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
Voisiko olla niin huono tilannetaju että nostaa ison nipun seteleitä yhtään katsomatta ympärilleen? Muutenkin tuo rahan lainaaminen ja vielä käteissummana tuntuu ajatuksena jotenkin oudolta. Ja että lähtisi vielä itse kuljettamaan sitä. Sinänsä loogista että joku muukin voisi kiinnostua.
Minusta näyttää siltä että matkaan oli varattu vähän ylimääräistä aikaa. Mitä jos B. kuului niihin jotka haluavat aina vähän vaihdella reittiä vaikka kävelläkseen jonkin puistoalueen läpi. Esim. jos metro on tosiasia, millainen reitti muodostuisi jos menisi metrolla Ruoholahteen asti ihan vain voidakseen kesäisenä päivänä kävellä perille eri reittiä, mitä siinä nyt onkaan välissä jos valitsee mahdollisimman puistomaisen kävelyreitin, hautausmaitako? Pystyisikö sillä alueella helpommin katoamaan jos rikos, siitähän on enää vähän matkaa kampaamoon joten ei olisi enää niin yllättävää jos kännykkä päätyy vähän lähemmäs kampaamoa kuin Birgitta itse. Emme sitä paitsi tiedä tarkkaa kohtaa, vain kadun.
Ei olisi tarvinnut ilmoittaa mistään myöhästymisestä koska jos lähti kotoa jo tuntia ennen, käsittääkseni aika olisi riittänyt tuohon, jos ei ole ollut käyntiä jossain sisätiloissa. Vai olisiko siltä väliltä vieläkin vaikeampi kadota? En muista niitä nurkkia niin tarkkaan.
Itse olen usein surrut sitä kun olen joutunut olemaan kesäaikaan kaupungissa mutta ärsyyntyminen helpottuu jos voi edes vaihdella kävelyreittiä. Jonkun mielenrauha järkkyy ajatuksesta että tekisi mitään ylimääräistä mutkaa. Onko sitten ihan ok ajatus se että saapuu perille jopa puoli tuntia etuajassa?
Minusta näyttää siltä että matkaan oli varattu vähän ylimääräistä aikaa. Mitä jos B. kuului niihin jotka haluavat aina vähän vaihdella reittiä vaikka kävelläkseen jonkin puistoalueen läpi. Esim. jos metro on tosiasia, millainen reitti muodostuisi jos menisi metrolla Ruoholahteen asti ihan vain voidakseen kesäisenä päivänä kävellä perille eri reittiä, mitä siinä nyt onkaan välissä jos valitsee mahdollisimman puistomaisen kävelyreitin, hautausmaitako? Pystyisikö sillä alueella helpommin katoamaan jos rikos, siitähän on enää vähän matkaa kampaamoon joten ei olisi enää niin yllättävää jos kännykkä päätyy vähän lähemmäs kampaamoa kuin Birgitta itse. Emme sitä paitsi tiedä tarkkaa kohtaa, vain kadun.
Ei olisi tarvinnut ilmoittaa mistään myöhästymisestä koska jos lähti kotoa jo tuntia ennen, käsittääkseni aika olisi riittänyt tuohon, jos ei ole ollut käyntiä jossain sisätiloissa. Vai olisiko siltä väliltä vieläkin vaikeampi kadota? En muista niitä nurkkia niin tarkkaan.
Itse olen usein surrut sitä kun olen joutunut olemaan kesäaikaan kaupungissa mutta ärsyyntyminen helpottuu jos voi edes vaihdella kävelyreittiä. Jonkun mielenrauha järkkyy ajatuksesta että tekisi mitään ylimääräistä mutkaa. Onko sitten ihan ok ajatus se että saapuu perille jopa puoli tuntia etuajassa?
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Jatkoa: voisihan siinä jokin muukin syy olla sellaiseen reitinvalintaan, jos oli vaikka jokin syy käydä juuri Ruoholahdessa. Alle 20 minuutin kävely kampaamoon vaikka menisi karttaan vihreällä merkityn alueen eli Lapinlahdentien kautta, tarkistin. Lapinlahdentie siis, ei tietenkään -katu. Ei sitä kautta ole tietenkään pakko kulkea, mutta se voisi olla yksi mahdollisuus kauniina kesäpäivänä, jos käyty ensin Ruoholahdessa.
Näyttää hiljaiselta mutta paljon autoja parkissa ja vieressä hautausmaa. Joku sanoi toisessa ketjussa että viikonloppuina haudattujen haudat peitetään lopullisesti vasta arkipäivänä mutta en lähde kehittelemään siitä mitään (ja vaikka kehittelisikin, en missään tapauksessa sellaista mitä oli eräässä toisessa ketjussa). En muutenkaan väitä tässä mitään muuta kuin että Googlen mukaan tuollainen kävelyreitti on mahdollinen. Voisiko tuo olla paikka josta voisi helpommin joutua auton kyytiin pakotettuna? Kännykkä sitten pudonnut maahan tai heitetty ikkunasta, joku ehkä poiminut sen ja kuljettanut vähän matkaa.
Näyttää hiljaiselta mutta paljon autoja parkissa ja vieressä hautausmaa. Joku sanoi toisessa ketjussa että viikonloppuina haudattujen haudat peitetään lopullisesti vasta arkipäivänä mutta en lähde kehittelemään siitä mitään (ja vaikka kehittelisikin, en missään tapauksessa sellaista mitä oli eräässä toisessa ketjussa). En muutenkaan väitä tässä mitään muuta kuin että Googlen mukaan tuollainen kävelyreitti on mahdollinen. Voisiko tuo olla paikka josta voisi helpommin joutua auton kyytiin pakotettuna? Kännykkä sitten pudonnut maahan tai heitetty ikkunasta, joku ehkä poiminut sen ja kuljettanut vähän matkaa.
En nyt oikein ymmärrä. Birgitta myy/myi kampaamonsa PW:lle. Mikä on ollut hinta ja onko koko summa maksettu. Oliko tämä palaverin aihe? Birgitta oli saamassa rahaa!Plan B kirjoitti:Palaan rahateoriaan. Jos Birgitalla oli tarkoitus lainata jollekin rahaa esim. uudelle yrittäjälle ja hän nosti rahat keskustassa joko pankissa tai automaatista. Ja joku näki ja päätti hyötyä tilanteesta...
Mitä järkeä on siinä, että Birgitta nostaisi käteistä automaatilta ja lainaisi rahaa uudelle yrittäjälle?
Minä mainitsin haudan sulkemisesta toisessa ketjussa, että äitini ja isänikin hauta suljettiin vasta maanantaina. Äiti haudattiin pe ja isä haudattiin la (9kk väli muuten). En usko, että hautaan ketään kipataan kun kyllä se kansi nostetaan siitä ensin pois ja puretaan myös laudoitus haudan "seinistä" käsityönä (jos niin voi ilmaista). Kyllä siinä huomaisi ylimääräisen vainajan jos haudassa olisi.
Edelleen veikkaan, että autokyydillä Birgitta on lähtenyt keskusta alueelta, puhelin voitu nakata roskiin ja sammunut myöhemmin. Tuota porttikonkiin vetämistäkin väläyttelin, että olisi siitä pakotettuna viety johonkin asuntoon keskusta-alueella...mutta...luulisi jonkun näkevän silti. Kampaamo ja Birgitan koti ymmärtääkseni tutkittu koirien kanssa, vai olenko ymmärtänyt väärin? Kukkien kasteluakin epäilin....Oudon hiljaa ovat kadonneen tutut ja omaiset olleet. Ymmärsin myös että kun oli mainttu "Birgitta myi kampaamonsa" että kaupat oli tehty jo ennen katoamista ja Birgitta oli vuokratuoli paikalla. Näin ymmärsin tuon tekstin.
Edelleen veikkaan, että autokyydillä Birgitta on lähtenyt keskusta alueelta, puhelin voitu nakata roskiin ja sammunut myöhemmin. Tuota porttikonkiin vetämistäkin väläyttelin, että olisi siitä pakotettuna viety johonkin asuntoon keskusta-alueella...mutta...luulisi jonkun näkevän silti. Kampaamo ja Birgitan koti ymmärtääkseni tutkittu koirien kanssa, vai olenko ymmärtänyt väärin? Kukkien kasteluakin epäilin....Oudon hiljaa ovat kadonneen tutut ja omaiset olleet. Ymmärsin myös että kun oli mainttu "Birgitta myi kampaamonsa" että kaupat oli tehty jo ennen katoamista ja Birgitta oli vuokratuoli paikalla. Näin ymmärsin tuon tekstin.
-
ktaina
- Adrian Monk
Kävin äsken Birgitan fb sivuilla katsomassa ryhmiä/mistä tykännyt ja milloin on ollut viimeiset tykkäykset, otti silmään tälläinen sivu kuin"Kortteja Rakkaudella" siellä Birgitta tykännyt kortista 14.8.jossa teksti seuraavanlainen"Isku iskun jälkeen.Miksi juuri minä?Niilläkin tarkoitus,ehkäpä ohjata meitä suuntaan,jota emme olisi itse valinneet,jos asiat olisivat menneet helpoimman kautta"..
Viimeksi muokannut ktaina, La Maalis 05, 2016 1:19 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Birgitta oli "lähettänyt" facessa jonkun kortin eräälle miespuoliselle fb-kamulleen joskus. En ehdi sitä nyt hakea esiin, mutta muistaisin siinä olleen myös jotenkin surullinen sävy / ehkä eroasiaa tai ihmettelyä miksi joku oli tehnyt jotain mitä oli tehnyt.ktaina kirjoitti:Kävin äsken Birgitan fb sivuilla katsomassa ryhmiä/mistä tykännyt ja milloin on ollut viimeiset tykkäykset, otti silmään tälläinen sivu kuin"Kortteja Rakkaudella" siellä Birgitta tykännyt kortista 14.8.jossa teksti seuraavanlainen"Isku iskun jälkeen.Miksi juuri minä?Niilläkin tarkoitus,ehkäpä ohjata meitä suuntaan,jota emme olisi itse valinneet,jos asiat olisivat menneet helpoimman kautta"..
Tästä ktainan mainitsemasta korttitykkäyksestä tuli mieleen, että jos BS oli saanut jonkun tautidiagnoosin / parantumattoman sairauden ja halusi häipyä hiljaisesti pois...?
Muista lähdekritiikki!
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
En toki Birgittaa tunne, mutta jotenkin tuosta yrityskuviosta on jäänyt sellainen fiilis, että Birgitta tosiaan halusi ja yritti tukea tuota uutta yrittäjää. Ja harvoin autetaan ketään täysin tuntematonta ostajaa. Se, että Birgitta jäi vuokratuolille kertoo myös pehmeästä laskusta eläkepäivien viettoon. Mutta hyvin voisi olla mahdollista, että Birgitta on halunnut auttaa P.W:tä myös taloudellisesti. Kyseessä ei ole välttämättä ollut yritykseen liittyvä laina, vaan ihan henkilökohtainen. Ja tuosta on joku kuullut.
Ja sekin on mahdollista, että iso osa Birgitan tutuista ja ystävistä asuu kampaamon lähellä. Hän on toki voinut luvata auttaa jotakuta ystäväänsä. En usko, että Birgitta automaatilla olisi käynyt, vaan hänellä olisi ollut käteistä kotona riittävästi ja ottanut sitä mukaansa viedäkseen jollekulle.
Mitä noihin fb:n tykkäyksiin tulee, niin ne joko kertoo jotain tai ei. Itsekin tykkään itsemurhan tehneiden läheisten sivusta ja lapsensa menettäneiden sivusta, vaikka kohdalleni ei perhepiirissä ole moisia sattunut. Yhden kaverini lapsi kuoli ja muutama lapsuusajan tuttu on tosin itsemurhan tehnyt, mutta ei nuo sinällään kerro totuutta. Birgitan joku läheinenkin on voinut joutua vaikka perheväkivallan kohteeksi tai Birgitta osa-aikaiselle eläkkeelle jäätyään on halunnut ruveta vaikkapa johonkin tukitoimintaan väkivaltaan liittyen. Katoaminen voisi toki liittyä myös tällaiseen, jospa jonkun siippa ei ole tykännyt, kun Birgitta pistää nokkansa heidän asioihinsa.
Ja sekin on mahdollista, että iso osa Birgitan tutuista ja ystävistä asuu kampaamon lähellä. Hän on toki voinut luvata auttaa jotakuta ystäväänsä. En usko, että Birgitta automaatilla olisi käynyt, vaan hänellä olisi ollut käteistä kotona riittävästi ja ottanut sitä mukaansa viedäkseen jollekulle.
Mitä noihin fb:n tykkäyksiin tulee, niin ne joko kertoo jotain tai ei. Itsekin tykkään itsemurhan tehneiden läheisten sivusta ja lapsensa menettäneiden sivusta, vaikka kohdalleni ei perhepiirissä ole moisia sattunut. Yhden kaverini lapsi kuoli ja muutama lapsuusajan tuttu on tosin itsemurhan tehnyt, mutta ei nuo sinällään kerro totuutta. Birgitan joku läheinenkin on voinut joutua vaikka perheväkivallan kohteeksi tai Birgitta osa-aikaiselle eläkkeelle jäätyään on halunnut ruveta vaikkapa johonkin tukitoimintaan väkivaltaan liittyen. Katoaminen voisi toki liittyä myös tällaiseen, jospa jonkun siippa ei ole tykännyt, kun Birgitta pistää nokkansa heidän asioihinsa.
Rahasta on ollut nyt puhetta. Mites tällainen vaihtoehto?
Birgitalle oli joku velkaa. Hän oli lainannut jollekin tutulleen rahaa ja tämä 24.8, piti olla velan takaisinmaksupäivä. Hän kävi noutamassa saataviaan ennen kampaamoon menoa. Jotakin tapahtui. Ei ollutkaan velallisella rahaa. Tuli sanaharkka ja otteet kovenivat.
Jos oletetaan, että B todella lähti Kamppiin hyvissä ajoin, niin tapaturma, onnettomuus on todellakin sattunut jossain lähellä kampaamoa.
Mutta, jos pidän kiinni teoriastani, niin velallinen saattoi olla joku Birgitan naapuri, jonka luona kävi ennen lähtöään. Tapahtui mitä tapahtui ja joku muu ajeli Birgitan kortilla ja vei puhelimen Kamppiin.
Birgitalle oli joku velkaa. Hän oli lainannut jollekin tutulleen rahaa ja tämä 24.8, piti olla velan takaisinmaksupäivä. Hän kävi noutamassa saataviaan ennen kampaamoon menoa. Jotakin tapahtui. Ei ollutkaan velallisella rahaa. Tuli sanaharkka ja otteet kovenivat.
Jos oletetaan, että B todella lähti Kamppiin hyvissä ajoin, niin tapaturma, onnettomuus on todellakin sattunut jossain lähellä kampaamoa.
Mutta, jos pidän kiinni teoriastani, niin velallinen saattoi olla joku Birgitan naapuri, jonka luona kävi ennen lähtöään. Tapahtui mitä tapahtui ja joku muu ajeli Birgitan kortilla ja vei puhelimen Kamppiin.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
Tuo voisi olla ihan hyvä teoria. Tosin sen henkilön on täytynyt tietää, että Birgitalla on ollut tuo sovittu tapaaminen ja myös se missä se on ollut. Koska kortilla on ajeltu juuri oikeaan aikaan ja oikeaan suuntaan. Ja osattu puhelinkin viedä lähistölle.
Tosin mehän ei tiedetä onko Birgitalla ollut joku tälläinen tuttu tai ystävä, joka on tiennyt hänen liikkeensä hyvinkin tarkkaan. Mutta suunnitelmalliselta tuo siinä tapauksessa vaikuttaisi, sillä ei sillä kortilla nyt ihan ex-tempore matkustella oikeaan aikaan, jos pitää vielä kropallekin jotain tehdä. Aina on se riski, että joku näkee kuka on liikkunut ja missä. Tässä tapauksessa oletettu tekijä siis sai etumatkaa, koska mitään nauhoja ei päästy enää tutkimaan. Oliko hän siis niin tuttu Birgitalle, että osasi ennakoida tämän? Tiesi siis, että Birgittaa ei kukaan omainen kaipaa kovin pian.
Tosin mehän ei tiedetä onko Birgitalla ollut joku tälläinen tuttu tai ystävä, joka on tiennyt hänen liikkeensä hyvinkin tarkkaan. Mutta suunnitelmalliselta tuo siinä tapauksessa vaikuttaisi, sillä ei sillä kortilla nyt ihan ex-tempore matkustella oikeaan aikaan, jos pitää vielä kropallekin jotain tehdä. Aina on se riski, että joku näkee kuka on liikkunut ja missä. Tässä tapauksessa oletettu tekijä siis sai etumatkaa, koska mitään nauhoja ei päästy enää tutkimaan. Oliko hän siis niin tuttu Birgitalle, että osasi ennakoida tämän? Tiesi siis, että Birgittaa ei kukaan omainen kaipaa kovin pian.
-
Täysi Purenta
- Andy Sipowich NYPD
En muista missä ketjussa niistä avoimista haudoista puhuttiin, mutta kun asiaa sivuttiin tässäkin niin tarkennetaan: Arkena virka-aikaan hautaan siunattujen kuopat peitetään vielä saman päivän kuluessa mikäili paikalla vain joku työntekijä on. Viikonloppuna ei kuoppia luoda umpeen kuin poikkeustilanteissa mutta haudat peitetään kansilla ja usein vielä laudoillakin. Lähinnä siksi ettei kukaan kaadu kuopan reunoihin. Ihan pienellä vaivalla ei kuoppaan siis pääse käsiksi.
Minäkään en kauheita painoarvoa laitaisi jonkun facetykkäyksille. Synkän sävyinen aforismi voi yhtä hyvin olla tarkoitettu sympatiaksi ystävälle tai jonkun menneisyyden tapahtuman muistopäivän mieleen tuoma. Ihmiset voivat myös tykkäillä jutuista ilman että niihin liittyy mitään ihmeempiä merkityksiä.
Onko muuten missään vaiheessa tietoon tullut, kuka näki ihan satavarmasti tunnistaen Birgitan viimeisen kerran? Oliko hänestä naapurihavaintoja katoamispäivän aamulta tms? Viimeisten aikojen puhelinliikenteestäkään ei taida olla tietoja? Olen itsekin yrittänyt miettiä, olisiko katoaminen voinut tapahtua jo aikaisemmin, mutta ei se tunnu oikein uskottavalta. Esimerkiksi puhelimen kuljettelu olisi surmaajalta lähinnä typerää kun saman laitteen olisi voinut jättää Silanderin kotiinkin jolloin se ei olisi kertonut kenellekään edes tuota vähää liikkeistään. Minä uskon yhä että puhelin tuli Kamppiin juuri Silanderin itsensä mukana.
Minäkään en kauheita painoarvoa laitaisi jonkun facetykkäyksille. Synkän sävyinen aforismi voi yhtä hyvin olla tarkoitettu sympatiaksi ystävälle tai jonkun menneisyyden tapahtuman muistopäivän mieleen tuoma. Ihmiset voivat myös tykkäillä jutuista ilman että niihin liittyy mitään ihmeempiä merkityksiä.
Onko muuten missään vaiheessa tietoon tullut, kuka näki ihan satavarmasti tunnistaen Birgitan viimeisen kerran? Oliko hänestä naapurihavaintoja katoamispäivän aamulta tms? Viimeisten aikojen puhelinliikenteestäkään ei taida olla tietoja? Olen itsekin yrittänyt miettiä, olisiko katoaminen voinut tapahtua jo aikaisemmin, mutta ei se tunnu oikein uskottavalta. Esimerkiksi puhelimen kuljettelu olisi surmaajalta lähinnä typerää kun saman laitteen olisi voinut jättää Silanderin kotiinkin jolloin se ei olisi kertonut kenellekään edes tuota vähää liikkeistään. Minä uskon yhä että puhelin tuli Kamppiin juuri Silanderin itsensä mukana.
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
Ainoa skenaario, johon tuo puhelimen liikuttelu ja matkakortin käyttö sopisi, on se, että tuolla P.W:llä on tekoa tuon katoamisen kanssa. Hän olisi voinut kulkea tuon matkan julkisilla ja heittää Birgitan puhelimen johonkin roskikseen. Luulen kyllä, että hänen liikkumisensa on tsekattu. Jos hän on ollut kampaamossaan koko päivän, teorian voi unohtaa.
Kyllä mä jostain syystä luulen, että Birgitta on tuon korttinsa itse leimannut, mutta missä hän on jäänyt pois? Todennäköisesti keskustassa, joko Rautatientorilla tai Kampissa, koska puhelin on tuolla. Tuon kortin käyttöhän kertoo vaan sen, missä se on ensimmäisen kerran siihen pömpeliin leimattu, ei sitä missä matka on päättynyt. Täällä on aiemminkin esitetty se vaihtoehto, että tuo puhelin ei ole välttämättä ollut Birgitalla, vaan unohtunut/kadonnut jonnekin jo aiemmin.
Kyllä mä jostain syystä luulen, että Birgitta on tuon korttinsa itse leimannut, mutta missä hän on jäänyt pois? Todennäköisesti keskustassa, joko Rautatientorilla tai Kampissa, koska puhelin on tuolla. Tuon kortin käyttöhän kertoo vaan sen, missä se on ensimmäisen kerran siihen pömpeliin leimattu, ei sitä missä matka on päättynyt. Täällä on aiemminkin esitetty se vaihtoehto, että tuo puhelin ei ole välttämättä ollut Birgitalla, vaan unohtunut/kadonnut jonnekin jo aiemmin.
Jos Birgitalla oli kilpirauhasen kanssa ongelmia, sehän voisi selittää outoa reitinvalintaa,muistikatkosta ym. Hän ei ole ollut oma itsensä. Hän ei, ehkä luonteensa mukaisesti, ole halunnut tehdä siitä numeroa.tinakenkätyttö kirjoitti:Tutkin minäkin kadonneen Facebook-sivua ja huomasin, että meillä on yksi yhteinen ryhmä. Ryhmä on Kilpirauhasen vajaatoiminta (hypothyroidism). Kadonnut on liittynyt sinne 1.5.2015.
Kilpirauhasen vajaatoiminta on hoitotasapainossa (päivittäinen lääkitys) ollessaan mitätön juttu, mutta jos ihminen on vajaatoiminnalla (eli ei hoitotasapainossa vaikka olisi lääkitys tai lääkitystä ei vielä ole aloitettu), niin oireet ovat hurjat.
"Kilpirauhashormonin puute hidastaa aineenvaihduntaa, mistä seuraa väsymystä, paleluherkkyyttä, painonnousua, ummetusta, sydämen sykkeen hidastumista ja ihon kuivumista. Usein esiintyy turvotusta silmissä, kasvoissa ja säärissä. Oireet alkavat hitaasti ja pahenevat hiljalleen kuukausien tai vuosien aikana.
Vaikeaan kilpirauhasen vajaatoimintaan voi liittyä mielentilan muutoksia ja muistihäiriöitä.
Hoitona on tyroksiinihormoni, jota nautitaan tabletteina kerran päivässä. Tyroksiinihoito on elinikäistä." http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00667
Eli vaikka henkilö olisi ulkoisesti ihan terve ja "ennallaan", voi sairaus olla aiheuttanut esim. valtavan väsymyksen ja sitä myötä masennuksen tunnetta jne.
Ehkä PW ei ole ollut tietoinen koko sairaudesta, tai kukaan muukaan.
Birgitta on voinut unohtaa ottaa lääkkeensä katoamispäivänä.
-
ktaina
- Adrian Monk
Mä en puutu kuin tuohon reittivalintaan,missään ei ole faktaa kerrottu reitistä,poliisi puhunut vain julkisesta liikenteestä ja yks lehti kirjoittaa metrosta ja toinen julkisesta,tuo outo reittivalinta on taas kehitetty ihan täällä.
-
miesasiamies
- Harjunpää
Joo ei reitinvalinnassa ole välttämättä ollut mitään ihmeellistä, on vain spekuloitu mahdollisia reittejä. Jos kilpirauhaslääke olisikin jäänyt ottamatta ja vajaatoiminta alkanut oireilla pahasti, niin mihin kroppa on hävinnyt kuin tuhka tuuleen keskellä kaupunkia. Noissa olosuhteissa päätyminen johonkin erikoiseen paikkaan ja tuupertuminen sinne on tietysti todennäköisempää kuin muuten, sortin sairaskohtaus kun kyseessä -> TiiaStiinan teoria aiemmilta sivuilta.ktaina kirjoitti:Mä en puutu kuin tuohon reittivalintaan,missään ei ole faktaa kerrottu reitistä,poliisi puhunut vain julkisesta liikenteestä ja yks lehti kirjoittaa metrosta ja toinen julkisesta,tuo outo reittivalinta on taas kehitetty ihan täällä.
-
Nikolajevits
- Neuvoja-Jack
Itse olen samaa mieltä Täyden Purennan kanssa. Puhelimien kuljettelu ja matkakorteilla matkustus hämäykseksi, siihen ei ole mitään viitteitä, ja viitteiden puuttumisen lisäksi se ei ole kovin uskottavaa. Kyseessä olisi siis murha, lavastettu sellainen, ja murhaajan tulisi tietää Birgitan menoista. Lisäksi lavastus jää tyhmästi puolitiehen, sillä sehän "tyssää" keskelle katua kampaamon viereen, ja kuitenkin käy ilmi ettei Birgitta ole astunutkaan kampaamoon. Tällainen lavastus ei olisi tehokas, ellei tarkoitus ole lavastaa nimenomaan P.W:tä, mutta lavastajan näkökulmasta tässä ei ole järkeä, sillä lavastaisit siis keskellä päivää myymälässä töissä olevan henkilön. Saisi olla suuria antipatioita tätä P.Wtä kohtaan, sillä olisi kaikinpuolin osuvampaa tehdä lavastus aivan päinvastaiseen suuntaan tai ilmoittaa Birgitan puhelimella tekstiviestitse ettei saavukaan tapaamiseen.
Oliko Birgitalla muuten omaisia lainkaan?
Oliko Birgitalla muuten omaisia lainkaan?
Totuus on jossain kaurapuuron ja lusikan välissä