Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.2016

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Mulle Rupu
Alokas

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja Mulle Rupu »

Tuo puhelimen jäljittäminen, tai käyttö, on mielestäni huono johtolanka.
Löysin aikoinaan puhelimen, joka oli kadonnut auton katolta. Reilun kuukauden
lojui tienlaidalla. Puhdistin luurin ja latasin akun täyteen, sekä kytkeydyin
verkkoon (pinnit ja salasanat voi murtaa) Puhelimen tiedoilla löysin käyttäjän.
Kaksisataa kilometriä väliä???
Toinen asia on avoin hauta, jos joku surmaa toisen, ei se paljon luonnetta kysy
jos uhrin käy viemässä avoimessa haudassa olevaan arkkuun. Voi hävitä
ikuisiksi ajoiksi.
elli72
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Mulle Rupu kirjoitti:Tuo puhelimen jäljittäminen, tai käyttö, on mielestäni huono johtolanka.
Löysin aikoinaan puhelimen, joka oli kadonnut auton katolta. Reilun kuukauden
lojui tienlaidalla. Puhdistin luurin ja latasin akun täyteen, sekä kytkeydyin
verkkoon (pinnit ja salasanat voi murtaa) Puhelimen tiedoilla löysin käyttäjän.
Kaksisataa kilometriä väliä???
Toinen asia on avoin hauta, jos joku surmaa toisen, ei se paljon luonnetta kysy
jos uhrin käy viemässä avoimessa haudassa olevaan arkkuun. Voi hävitä
ikuisiksi ajoiksi.
Avoimessa haudassa olevan arkkuun? Johan vitsin murjaisit. Avoimessa haudassa varmaan niitä arkkuja säilytetäänkin.

Kyllä se puhelin on mielestäni suhteellisen hyvä johtolanka. Kuinka suurella todennäköisellä se puhelin olisi jollakin muulla tavalla hävinnyt Sipooseen. Ja nimenomaan itsekin olen sitä mieltä, että poliisi on pystynyt päättelemään että on kuljettu kävelyvauhtia. Joku muuhan sen varmaan on sitten tehnyt kuin Päivi? Ei kuulosta loogiselta. Onkohan puhelimesta kuitenkin myös päätelty se, että on päätynyt lopulta Nikkilään asti kun kerran niitä etsintöjä tehdään nimenomaan Nikkilässä.
Plan B
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Plan B »

Puhelimen esim. Google Maps -sovellukseen tai muuhun vastaavaan tehty reittihaku jäänee jälkenä palvelimelle tai pilveen tai mihin niitä nyt tallenetaankaan. Jos/kun Päivi on tehnyt ko. reittihaun ja poliisi on sen palveluntuottajan kautta selvittänyt, niin siinä olisi peruste sille, että poliisi tuntuu olevan varma Päivin jalkaisin liikkumisesta Sipooseen.
MaAl
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Mulle Rupu:
Kun äitini haudattiin, niin hauta oli avoin seuraavaan iltapäivään asti. Toki siinä oli se vihreä "kansi" ja kukat tuon kannen päällä, mutta reunoilta pystyi näkemään arkun montun pohjalla. Isäni kohdalla kun hautajaiset olivat lauantaina, suljettiin hauta vasta maanantaina, koska kävin siellä myöhään su iltana ja hautaa ei oltu suljettu, tuttunikin sitä hiukan ihmetteli.
Riippuu ihan srk käytännöstä ja joskus hauta voidaan sulkea jopa muutaman tunnin sisällä. Aika mahdottomalta kuulostaa että kukaan kippaisi toista vainajaa arkkuun, kun monttu on mitoitettu tarkasti arkulle on montussa lähes mahdotonta avata arkkua saatikka kipata reunalta arkkuun vielä toista vainajaa....syvyyttäkin on vähinään 2.5m eli ylöskin pääsyyn tarttisi apua joltain.
Eilisaamu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Mistäköhän tosiaan nuo vaatteet on keksitty kadonneen päälle? Olisi mielenkiintoista tietää, onko ihan näköhavaintona? Vaikka ne vakosamettihousut olisikin kadonnut kaapista, niin onhan hän voinut käydä shoppailemassa itselleen vaikka uudet ulkoiluhousut, ja ne on siinä päällä vielä.
Tai sitten ei...
Ihmetyttää vaan tuo pukeutuminen tuommoiseen kävely-ulkoilureissuun talvella. Paitsi jos lähti itse päiväänsä päättämään.
Mulle Rupu
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mulle Rupu »

Just näin. Puhelin piirtele viivaa pilvipalveluun ja sieltähän kadonnut löytyy.
Samoin poliisi tutkii tahoillaan ja jokin tutkintalinja vie perille?
Otan osaa nimimerkki MaAl.
Siis viikonloppuisin ei hautoja peitetä ja sen vihreän "kannen" nostaa yksin.
Arkusta avataan kansi, se ei ole sivusta vedettävä piironki. Haudan kaivaja
viimeistelee avatun haudan ja nousee sieltä tikkailla, eikä jää odottelemaan
viimeistä päivää.
Skylark
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Skylark »

Olen tässä tuumaillut, mitä vaihtoehtoja voisi olla:
a) Päivi on lähtenyt päättämään päivänsä Sipoonkorpeen. Ehkä hänellä on ollut mielessä joku tietty paikka, jonne on sitten kävellyt. Joku paikallisia mastoja tunteva, osaisi varmaan arvioida, miten signaali yhdistyy Nikkilään.
b) Päivi on lähtenyt Nikkilään jonkun tutun luokse tai mökkeilemään, siellä on tapahtunut jotain (rikos tai onnettomuus tai sairauskohtaus), eikä hän ole palannut.
c) Päivi on lähtenyt Sipoonkorpeen muuten vain retkeilemään ja siellä on tapahtunut jotain (rikos, onnettomuus, sairauskohtaus), eikä hän ole palannut
d) Päivi on päättänyt häipyä omatoimisesti ja on tällä hetkellä jossain muualla, haluaa aloittaa uuden elämän

Mietin sellaistakin, että voisiko Päivi harrastaa geokätköilyä. Itse en tunne alaa, mutta Sipoonkorvessa luulisi niitä olevan runsaasti. Jos siellä olisi sattunut jokin onnettomuus. Useat kätköt ovat ilmeisesti aika hankalissa paikoissa, mikä selittäisi sen, että Päiviä ei ole vielä löydetty. Jos hän on esim. innokas hiihtäjä, hän on voinut lähteä myös selvittämään, mikä latu- ja lumitilanne esim. Kuusijärvellä on. Tai avantouintitilanne. Oliko hänellä muuten autoa ollenkaan? Viikonloppuisin busseja menee harvemmin, mietin, olisiko hän sen vuoksi päättänyt mennä jalkaisin? Toisaalta normireittien varresta hänet olisi kyllä löydetty jo.

Tuo ajankohta kyllä puhuu enemmän itsemurhan puolesta, tammikuun alun päivät ovat pimeitä. Muistelen itse, että pakkasasteita ei niin paljon ollut, mutta oli sellainen jäätävä viima, ainakin Pohjois-Helsingissä. Ei varsinainen ulkoilu tai retkeilyilma, ellei harrasta sitä aivan fanaattisesti. Kävi meidän naapurikin lähes parinkymmenen asteen pakkasilla normilenkeillään. Ja toisaalta voisi ymmärtää, että uusi alkava vuosi voi masentaa jotakuta.

Puhelin toisaalta mietityttää. Kestääkö akku kolme päivää kylmässä? Jos siis olettaa, että Päivi on tehnyt itsemurhan. Ehkä Päivi latasi sen juuri ennen lähtöään, eikä käytä siinä nettiä. Oma uusi Samsung kestää kyllä useamman päivän lataamatta, jos sitä ei käytä soittamiseen tai tekstaamiseen lainkaan.

Samettihousuja on paljon mietitty. Olisi mielenkiintoista tietää, millä perusteella oletetaan, että hänellä on ollut ne jalassa. Onko joku naapuri nähnyt hänet? Pitääkö hän niitä usein? Vai havaittiinko niiden puuttuvan kotoa? En jotenkin usko tuohon jälkimmäiseen teoriaan, jos itse katoaisin, miehenikään tuskin osaisi katsoa, mitä vaatteita minulta puuttuu. Tuntuu, että Päivistä on tuolta päivältä epävarma näköhavainto, ehkä esim. naapurin. Lapsille on ainakin saatavissa myös vuorattuja samettihousuja, jotka ovat tietysti pakkaseen lämpimämmät.
TiiaStiina
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Ainakin joustavien vakosamettijegginsien päälle voi helposti vetää tuulenpitävää. Joustava ja lämmin yhdistelmä, kokeilin ihan näiden kirjoitusten johdosta kun sattui olemaan kaapissa yhdet samettijegginsit. Niissä on elastaania, kangas ohutta ja ihonmyötäisinä ne ovat myös aika monikäyttöiset, joko pitkävartisten saappaiden kanssa tai tämä täältä tullut idea että päälle voisi vetää toiset, tuulenpitävät housut. Samettihousuajatushan on tosin jo tyrmätty täällä, ettei mitenkään sovi ulkoiluun. Mutta ehkä tarkoitettiin sellaista jäykempää samettia?

Ja jospa hän oli äskettäin ostanut sellaiset. Jos löytyi kuitti. Silloin luulisi niiden löytyvän kotoa jos eivät ole päällä.
Plan B
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Plan B »

Mahdollinen pukeutumiskuvaus on ollut usein lehdistössä ja lähde ilmeisesti poliisilta. Työkavereilta on esim. voitu kysyä sitä, minkälaisia vaatteita Päivi oli viime aikoina käyttänyt. Minä ainakin osaisin kuvailla kollegojen pukeutumista ja listata jonkin verran heidän vaatekaappiensa sisältöjä.

Viininpunaiset sammarit voivat olla ihan tuore hankinta ja siksi usein loppuvuodesta päällä ja sikis jäänyt ihmisten mieliin. Tai sitten niistä on löytynyt Päivin kotoa ostokuitti mutta ei itse housuja.

"Noin 165 senttiä pitkällä Heikinheimolla oli katoamishetkellä yllään todennäköisesti luonnonvalkoinen, reiteen asti ulottuva takki, samanlainen valkoinen villapipo ja huivi, kuin yllä olevassa kuvassa, lapaset, viininpunaiset vakosamettihousut, vaelluskengät, sininen isohko laukku, silmälasit ja valkokuorinen Samsung-puhelin. Mahdollisesti hänellä oli mukanaan myös rinkka. Kuvassa näkyvä talvitakki löytyi Heikinheimon kotoa."
daemons1982
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja daemons1982 »

Eilisaamu kirjoitti:Mistäköhän tosiaan nuo vaatteet on keksitty kadonneen päälle?
Minua hämmentää taas se että kadonneella on kerrottu olleen rinkka mukana. Luulisi, että jos oli matkalle lähdössä tai vaellukselle että siellä olisi ollut esimerkiksi vaihtovaatteet, mutta kun on kerrottu varmuudella kadonneelta hävinneen vain 1 vaatekerta(?) niin herää kysymys, mitä tavaroita nainen mahtoi rinkassa sitten kanniskella..telttaa, makuupussiako, rinkallinen hautakynttilöitä?

Jos Päve olisi matkalle lähtenyt niin olisi varmaankin ilmoittanut siitä jollekin tai jonkun ois pitänyt tietää siitä matkasta jotakin, mikäli sille matkakaverillekin ois tapahtunut sitten matkalla jotakin tai mikäli matkakaveri ois ollut katoamisen takana.

Ei tiedetä oliko Pävellä miesystävää (?) vain sen että hän asusteli yksin. Päve saattoi olla myöskin "erakkosielu", koska työpaikalta (eikä lähiomainen) ilmoitettiin poliisille tästä katoamisesta tai työpaikka oli vasta huolissaan kunnei luotettavana ja täsmällisenä pidetty Päve ei ilmestynyt loppiaisen jälkeen sovittuun miitinkiin.
JulleXT
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja JulleXT »

Hämmentävää settiä. Minä en pystyisi mitenkään toteamaan montako vaatekertaa on hävinnyt mikäli avovaimoni katoaisi. Olemme asuneet sentäs 10v yhdessä ja 15v kuljettu jo yhtämatkaa..

Miten joku voi todeta varmuudella kadonneen vain yksi vaatekerta varsinkin,jos Päivi oli sinkku?
miesasiamies
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

JulleXT kirjoitti:Miten joku voi todeta varmuudella kadonneen vain yksi vaatekerta varsinkin,jos Päivi oli sinkku?
Ei mitenkään. Päivi oli saattanut vaikka edellisenä päivänä ostaa vaatteita, joita kukaan ei osaa yhdistää häneen. Monella on varastojen pohjilla unohtuneita vaatteita, joita jossain vaiheessa saattaa löytää ja ottaa käyttöön, jne. Tässä tapauksessa tuo oletettu vaatekerta on se, mikä Päivillä kai katsotaan ainakin olleen mukana, koska sen joka tapauksessa tiedetään puuttuvan hänen kotoaan.
Maijulainen
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Maijulainen »

Kuka voi tietää mitä Päivin kaapista puuttuu? Hänhän käsittääkseni asui yksin. Ei mun ystävät ja tutut mun kaappeja kolua. Mulla on varmasti vaatteita, joita he eivät ole koskaan nähneet. Ja töissä ja vapaa-aikana pukeudun välillä täysin eri tavoin, joten siitäkään ei voi mitään päätellä.

Joten,jos joku ei ole Päiviä nähnyt, ei kukaan voi tietää mitä hänen yllään on ollut. Ehkä tuo päätelmä on tehty sen perusteella millaisiin vaatteisiin hän yleisimmin pukeutuu. Mutta sekään ei kerro sitä, mitä hänellä on juuri tuolloin ollut päällään.

Sinällään sillä ei ole väliä, sillä vaatteet voi vaihtaa. Mutta ihmettelen näitä vaatekuvauksia kadonneiden kohdalla.
Iitu
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Iitu »

Hänhän on voinut heittää poiskin kyseisiä vaatekappaleita, viedä vaikka vaatekeräykseen tms. Eri asia sitten, jos on todistettavasti nähty ko. vaatetuksessa kulkevan.
Eilisaamu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Heitetäänpä toisenlaista skenaariota.
Jos Päiville onkin käynyt jotain jo siellä Malmin päässä.
Käynyt automaatilla...kävisikö itsemurhaa tekevä automaatilla? Ehkä, tai entäpä jos olikin vain asioimassa, mutta joku esim nähnyt että nostanut rahaa,seurannut ja ryöstänyt ja ryöstö karannut käsistä.
No siis, jos jotain käynyt tosiaan jo Malmin päässä, ruumis dumpattu sinne,-hautuumaan lähelle?... käsilaukku viety jossa puhelin ollut myös mukana.Eli se onkin rosvomurhaaja joka on Sipoon Nikkilässä kotonaan ja puhelin hänen mukana. Puhelin pidetty päällä ettei kukaan ihmettele jos yrittää soittaa että miksi Päivin puhelin pois päältä.
Eli Päivi olisikin tässä tapauksessa Malmin alueella.
Vastaa Viestiin