Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.2016
Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201
Itse pitäisin todennäköisenä, että Päivi on mennyt Nikkilään bussilla eikä kävellen. Tuohon aikaan vuodesta kun valoisa aika kestää sen kuutisen tuntia. Poliisin tiedotteessahan mainittiin tämä kävely vain mahdollisuutena, eikä mitenkään todennäköisimpänä vaihtoehtona.
Malmin kalmistotieltä ja hautausmaan läpi kulkemalla pääsee kätevästi Lahdenväylän varteen sille pysäkille, jossa mm. Nikkilään kulkevat bussit pysähtyvät viimeistä kertaa Helsingin puolella. Kalmistotieltä Nikkilään pääsisi aikataulujen osuessa kohdalleen alle tunnissa. Jos Nikkilästä olisi tarkoitus jatkaa esim. Sipoonkorpeen patikoimaan, niin valoista aikaa olisi ollut vielä useita tunteja jäljellä (Kalmistotien paikannuksen kerrottiin ajoittuvan aamupäivään).
Malmin kalmistotieltä ja hautausmaan läpi kulkemalla pääsee kätevästi Lahdenväylän varteen sille pysäkille, jossa mm. Nikkilään kulkevat bussit pysähtyvät viimeistä kertaa Helsingin puolella. Kalmistotieltä Nikkilään pääsisi aikataulujen osuessa kohdalleen alle tunnissa. Jos Nikkilästä olisi tarkoitus jatkaa esim. Sipoonkorpeen patikoimaan, niin valoista aikaa olisi ollut vielä useita tunteja jäljellä (Kalmistotien paikannuksen kerrottiin ajoittuvan aamupäivään).
Kyllähän jos lähipiirissä joku tietäisi onko mitään yhteyksiä Nikkilään, käykö harrastamassa tai onko tuttuja siellä, niin olisi joku selitys miksi olisi mennyt sinne,-jos meni. Mutta eihän niitä julkisuuteen kerrota. Tai sitten ei yksinkertaisesti kukaan tiennyt niin paljoa hänen elämisestään että voisi tietää.
Sitäkään kun ei tiedetä, oliko millaisen summan nostanut rahaa automaatilta? Oliko ottanu tilin tyhjäksi?
Se että puhelin on paikannettu juuri Malmin hautuumaan viereen 2.1. Se mietityttää.
Onhan se mahdollista että olisi kävellyt sinne Nikkilään sieltä, mutta ei niin todennäköistä kuin että olisi mennyt sinne muulla tavoin. Yksin? Sitä tosi vaikea arvailla. Mahdollisuuksia monta. Onko halunnut päättää päivänsä, onko kyse jostain harrastuksesta, tai onko treffannut jonkun, tai onko joutunut satunnaisen rikoksen uhriksi, tai onko halunnut itse kadota.
Rinkka mukana tuo myös eri mahdollisuuksia, onko pakannut mukaan itsemurhaa varten välineet, vai harrastusta varten, eväät, yöreissua varten... Rinkka sekä käsilaukku kuitenkin kertoo että jotain oli mukana joka ei mahtunut käsilaukkuun, mutta kuitenkin käsilaukun tarpeellisimmat ei myöskään voinut laittaa rinkkaan, esim rahapussi,kännykkä... Niin, voisi ajatella, ei ehkä kuitenkaan ihan pelkkä patikointiretki?
Sitäkään kun ei tiedetä, oliko millaisen summan nostanut rahaa automaatilta? Oliko ottanu tilin tyhjäksi?
Se että puhelin on paikannettu juuri Malmin hautuumaan viereen 2.1. Se mietityttää.
Onhan se mahdollista että olisi kävellyt sinne Nikkilään sieltä, mutta ei niin todennäköistä kuin että olisi mennyt sinne muulla tavoin. Yksin? Sitä tosi vaikea arvailla. Mahdollisuuksia monta. Onko halunnut päättää päivänsä, onko kyse jostain harrastuksesta, tai onko treffannut jonkun, tai onko joutunut satunnaisen rikoksen uhriksi, tai onko halunnut itse kadota.
Rinkka mukana tuo myös eri mahdollisuuksia, onko pakannut mukaan itsemurhaa varten välineet, vai harrastusta varten, eväät, yöreissua varten... Rinkka sekä käsilaukku kuitenkin kertoo että jotain oli mukana joka ei mahtunut käsilaukkuun, mutta kuitenkin käsilaukun tarpeellisimmat ei myöskään voinut laittaa rinkkaan, esim rahapussi,kännykkä... Niin, voisi ajatella, ei ehkä kuitenkaan ihan pelkkä patikointiretki?
Olen aivan samaa mieltä. Viimeinen paikannus on siis nimenomaan Nikkilään ei Sipoonkorven linkkiasemaan. Päivi on jossakin mökissä tai sitten jäänyt jonnekin ulkoilemassa ollessaan. Tosin alueella liikkuu paljon ulkoilijoita mutta tällä hetkellä on niin paljon lunta että toki jossakin vaikka ojassa voisi ollakin ja kantama-aluehan on suuri lukuisten mäkien takia, joista voisi olla kauempaakin yhteys. Toivottavasti kaikki Nikkilän esim. juuri Martinkylän asukkaat olisivat aktiivisia ja katsastelisivat naapurimökkien alueetkin.Nemesis kirjoitti:Itse pitäisin todennäköisenä, että Päivi on mennyt Nikkilään bussilla eikä kävellen. Tuohon aikaan vuodesta kun valoisa aika kestää sen kuutisen tuntia. Poliisin tiedotteessahan mainittiin tämä kävely vain mahdollisuutena, eikä mitenkään todennäköisimpänä vaihtoehtona.
Eilisaamu: Nuo säilytyslokerot...kuinkahan kauan niissä olevia tavaroita säilytetään sielläpäin, mikäli kukaan ei hae tavaroita (siis lukko murretaan) ja ne tavarat...meneekö esim.löytötavaratoimistoon?
Lähikauppa tuossa kotini vieressä kuulemma tyhjentää lokerot n.2pv kuluttua, kun kyselin säilytysajasta. Toki eri käytäntöjä on varmasti eri liikkeissä.
Meillä ikkunalliset lokerot tuossa lähikaupassa.
Tosin yöaikaan ei mihinkään lokeroille pääse jättämään tavaraa.
En todellakaan tiedä kuinka kauan puhelin voi olla päällä jos oikein topattu rinkkaan vaatteiden keskelle, kyllähän ne lämmittää jonkinverran, mutta tuskin vuorokausia kovassa pakkasessa kuitenkaan.
Rinkaksi luokiteltu reppu minullakin, eikä mikään iso vaan selässä paremmat tuet ja kaksi vyötä, toinen rintalastan yli ja toinen lantion päällä (harvoin tulee niitä käytettyä). Tukevuutensa takia nk.cityrinkka. Itse käytän tuota rinkkaa päivittäin.
Edelisellä sivulla oli kerrottu hyvin alueesta, että taloja lähellä. Kiitos tarkenuksesta!
Lähikauppa tuossa kotini vieressä kuulemma tyhjentää lokerot n.2pv kuluttua, kun kyselin säilytysajasta. Toki eri käytäntöjä on varmasti eri liikkeissä.
Meillä ikkunalliset lokerot tuossa lähikaupassa.
Tosin yöaikaan ei mihinkään lokeroille pääse jättämään tavaraa.
En todellakaan tiedä kuinka kauan puhelin voi olla päällä jos oikein topattu rinkkaan vaatteiden keskelle, kyllähän ne lämmittää jonkinverran, mutta tuskin vuorokausia kovassa pakkasessa kuitenkaan.
Rinkaksi luokiteltu reppu minullakin, eikä mikään iso vaan selässä paremmat tuet ja kaksi vyötä, toinen rintalastan yli ja toinen lantion päällä (harvoin tulee niitä käytettyä). Tukevuutensa takia nk.cityrinkka. Itse käytän tuota rinkkaa päivittäin.
Edelisellä sivulla oli kerrottu hyvin alueesta, että taloja lähellä. Kiitos tarkenuksesta!
-
ktaina
- Adrian Monk
Minkä takia Päivi olisi vienyt rinkkansa ja puhelimen kaupan säilytyslokeroon ja miten liittyy asiaan miten edellinen kysyjä käyttää itse rinkkaansa?Ja vielä niille kommentoijille jotka sanoo että tänne ei tartte tulla jos ärsyttää,olen ollut alusta asti kiinnostunut tästä jutusta niinkuin myös Birgitasta ja tottakai tulen tänne katsomaan JOS olis jotain uutta tullut.
Puhelinhan olisi voinut olla myös kytkettynä kannettavaan laturiin eli virtapankkiin. Kylmästä nekin kärsivät varmasti, mutta kapasiteettia on kuitenkin yleensä paljon enemmän kuin puhelimen akussa.
Mielestäni tällainen on ihan looginen kapine aktiivisen ulkoilijan käytössä, mutta ihan arvailua tietenkin, oliko Heikinheimolla sellaista vai ei. Poliisikin juuri suositteli hiihtolomalaisille, että pitäisivät mukana, koska on tullut turhia "katoamisia" hiihtokeskuksissa puhelinten akkujen hyydyttyä.
Mielestäni tällainen on ihan looginen kapine aktiivisen ulkoilijan käytössä, mutta ihan arvailua tietenkin, oliko Heikinheimolla sellaista vai ei. Poliisikin juuri suositteli hiihtolomalaisille, että pitäisivät mukana, koska on tullut turhia "katoamisia" hiihtokeskuksissa puhelinten akkujen hyydyttyä.
MaAI, -se säilytyslokero oli vain yksi ajatus muiden joukossa, liittyen siihen pohdintaan, miksi puhelimen akussa säilyi virta niin hyvin. Samaten kuin muutkin ajatuksenheittoni. En ole mitään mieltä siitä, mitä Päiville tai puhelimella on käynyt, koska en tiedä
Mutta kun heittelee esiin eri vaihtoehtoja, koskaan ei tiedä kuka sattuu lukemaan ja lamppu syttyy päässä
Eli spekuilla mennään, syteen tai saveen
..
..
Ja vielä MaAI,- kun käytät sitä rinkkareppua, niin käytätkö silti käsveskaa mukana? Ja jos et, niin missä tapauksessa ottaisit myös veskan mukaan?
Se kun mietityttää myös, että miksi Päivi olisi ottanut veskan kainaloon heilumaan, jos olisi patikoimaan aikonut lähteä, kun reppulaiseen luulisi mahtuvan tärkeimmät.
Se kun mietityttää myös, että miksi Päivi olisi ottanut veskan kainaloon heilumaan, jos olisi patikoimaan aikonut lähteä, kun reppulaiseen luulisi mahtuvan tärkeimmät.
Tuosta rinkasta/repusta vielä. Senkin suhteen meitä ihmisiä on moneksi että osa haluaa sen käsilaukun mukaansa. Se rinkka voi oikeasti olla pieni. Tai käsilaukku on pakattu sinne rinkkaan ihan sen takia ettei ole halunnut erikseen käsilaukkua tyhjentää. Se että meistä joku käyttää rinkkaa johonkin tietyllä tavalla ei vielä kerro yhtään mitään.
Eilisaamu: Vastaus siis sinulle. Jos käytän reppua, en ota ikinä käsilaukkua mukaani. Käsilaukku (joka harvoin mukanani) on aina pelkästään matkassa, ei rinkan/repun kanssa. Reppua käyttäessäni usein työvaatteet ja paluumatkalla esim.ruokakaupan ostokset menee reppuun. Puhelin ja kukkaro kulkee takin taskussa. Kyselit siis käyttäisinkö molempia...en ikinä. Se tässä jutussa kummastuttaakin. Jo repun kanssa perinteisen olalla pidettävän laukun kantaminen on hankalaa. Repun olkahihna kun tulee sinne olkapäälle, ei siinä olkapäällä pysy ainakaan olkalaukku tuon repun hihnan kanssa. Tämän kokeilin ihan mielenkiinnosta kun kävin eilen lämppärinjohdon autoon pistämässä, ja kävelin 200m autolle otin repun ja olkalaukun. Olkalaukku meinasi tippua koko ajan ei toiminut käytännössä repun kaveriksi.
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
Itse käytän välillä molempia. Mulla menee käsilaukku sillai toisen olan yli ja keikkuu toisella puolella. Reppu on selässä. Mutta hyvin harvoin. Tämä siis silloin, jos esim. vien tyttärelle jotain painavampaa ja jätän sen sinne ja jatkan vaikka kauppoihin. Joskus olen kaupassakin näin käynyt. Syystä, että mulla on käsilaukussa lähes kaikki omaisuus sateenvarjoa myöten. Jos sattuu olemaan täpötäysi reppu, on todella turhauttavaa kaivella sieltä jostain sitä sateenvarjoa. Tai jotain muuta. Mutta tämä käytäntö siis ainoastaan silloin, kun tiedän hakevani tai vieväni jotain painavaa ja yleensä yhteen suuntaan.
Ja muutaman kerran olen näin lähtenyt reissuun. Koska reppu on ollut sitten mökissä tai autossa ja käsilaukkua olen kanniskellut muuten. Mutta mun käsilaukku ei vaatteiden tai muiden tavaroiden kanssa edes reppuun mahtuisi. Ja käsilaukku on mulla kuitenkin aina mukana.
Ja muutaman kerran olen näin lähtenyt reissuun. Koska reppu on ollut sitten mökissä tai autossa ja käsilaukkua olen kanniskellut muuten. Mutta mun käsilaukku ei vaatteiden tai muiden tavaroiden kanssa edes reppuun mahtuisi. Ja käsilaukku on mulla kuitenkin aina mukana.
"elli72 kirjoitti:Tuosta rinkasta/repusta vielä. Senkin suhteen meitä ihmisiä on moneksi että osa haluaa sen käsilaukun mukaansa. Se rinkka voi oikeasti olla pieni. Tai käsilaukku on pakattu sinne rinkkaan ihan sen takia ettei ole halunnut erikseen käsilaukkua tyhjentää.
"Se että meistä joku käyttää rinkkaa johonkin tietyllä tavalla ei vielä kerro yhtään mitään.
Kyllä mun mielestä kertoo. Kaikki pikkujutut kertoo ihmisestä paljonkin. Ihmisellä on tietty kaava elämässään, ja sitä kaavaa tulee aika harvoin rikottua. Se kaava käsittää todella paljon: sukupuolen, aseman yhteiskunnassa, vaurauden, tyylin, mieltymykset, harrastukset, elämäntyylin yleensäkin.
Esim. "käsilaukkuihminen", jolle se käsilaukku ON. Siis pakollinen. Aina. Sit "käsilaukkuihminen", joka ottaa sen tavan vuoksi mukaansa. "Käsilaukkuihminen", joka pikaisesti tunkee laukun repun sisään: siellä on valmiiks ne kortit, hygieniajutut jne. Nopeempaa kun alkaa purkaa koko laukun sisältöö. Ja sit se, joka kippaa laukun lattialle nurin, ei välitä vaikka pari puuteria menis palasiks, kunhan lompakko löytyy, ja ehkä lastenlasten valokuvat. Muu ei ole niin tärkeää.
Niin mutta tuolla tarkoitinkin nimenomaan sitä, että jos yksi käyttää rinkkaa tai reppua tietyllä tavalla niin se ei tarkoita sitä että Päivi käyttäisi samalla tavalla. Täällä on nyt käynnissä joku ihmeellinen keskustelu siitä miten kukakin rinkkaansa käyttää. Se ei liity pätkääkään Päivin tapaukseen. Ja etenkään kun me ei todellakaan yhä tiedetä mitä Päivillä on ollut mukanaan. Kaikki on vaan olettamuksia.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Itsemurhakin on vain olettamus. Miksi sillä saa kuitenkin aina spekuloida? Se voi olla kuitenkin juuri se olettamus, jolla kadonneelle tehdään eniten vääryyttä ja ehkä jopa saadaan vahinkoa aikaan, tapauksesta riippuen tietenkin. En hikeentyisi jostain vaarattomasta reppukeskustelusta, vaikka tunnenkin jääväni ulkopuolelle....elli72 kirjoitti:Kaikki on vaan olettamuksia.
-
ktaina
- Adrian Monk
Tuolla onkin joku lautamiehissä ehdottanut uutta keskustelunaihetta repuista ja käsilaukuista :mrgreen:tää on kuitenkin murhainfo ja säännötkin koskee kaikkia mutta jos täällä jauhetaan pitääkö rinkkoja ja käsilaukkua miten ja milloin niin vois kyllä katsoa peiliin,ei ainakaan millään lailla ratkaise Päivin katoamisen syitä.