Merivuokko on oikeilla jäljillä! Uskon samoin, että lintupojat ovat ne, jotka ovat nähneet eniten arkaluontoista näkymää. Tuo rantaan kätkeytyjä on tullut yllätettyä "lähes itse teosta". Arvelen, että lintupojat eivät menneet aivan lähelle telttaa, vaan palasivat takaisinpäin. Epäilen kyllä, että pojat aavistivat, että siellä on tapahtunut murhenäytelmä. Hehän palasivat eri reittiä takaisin. Aamulla Dahlbyn rannassa nähdyt henkilöt voivat olla jo ketä tahansa, asiaan liityviä tai liittymättömiä henkilöitä. Tuohon aikaan aamulla väkeä jo saattoi liikkua rannoilla. Eipä ole tainnut tuo Dahlbyn rannan mies ilmoittautua. Tämä seikka on itse asiassa etu tuolloin syytettynä olleelle. Tuo Dahlbyn rannan väki saattaa olla osallinen tässä jutussa, tosin ei välttämättä.Merivuokko kirjoitti:
Täytyy ensi kesänä kutsua lapsuuden porukka kokoon, kun Kilun vaimo tulee kyläilemään ja sitten muistellaan mitä Kilu on kaikkea oikein kertonut. On huomoinut enemmänkin, jos luettiin IltaSanomista, mitä "oikea" bongari kertoi häneltä kuulleensa.
" Oli kylmäverinen kaveri, otti pari askelta ja kääntyi selin..."
Minä arvelen, että HS ja OK ovat edelleen ne tärkeimmät todistajat. Henkilökohtaisesti uskon, että nämä molemmat ovat syyttömiä, ja on mahdollista, että he ovat olleet "vaarallisia todistajia" oikean syyllisen kannalta. Kun tähän lisätään vielä NG, niin tämä kolmikko on voinut olla vaaravyöhykkeessä. Ainakin NG on kuljeskellut varustautuneena siltä varalta, ja aivan aiheesta.
Nämä 3 henkilöä saattavat tietää vieläkin sellaista tietoa, joka auttaisi rikoksen ratkaisussa.
Oikea tekijä on ollut hyvin taitava ja ovela jälkiensä kätkijä. Hän on todennäköisesti petkuttanut kaikkia tahoja hyvin taitavasti. Nykytilanteessa en epäile enää lintupoikia, siinä tapauksessa liian monet tietäisivät. Epäilen kyllä paria tahoa edelleen.