Laita lähdetieto, että asemien tallenteita ei ole katsottu ja vähän korrektimpaa käytöstä kiitos.elli72 kirjoitti:Joo noista tallenteistahan on ollut miljoona kertaa puhetta. Ei ole voitu tarkastaa. Mistä Pumpuliunelma on saanut päähänsä, että nauhat on tarkastettu ja Birgittaa ei niissä näy? Ihme kuvitelmia taas. Entä minkä ihmeen takia Birgitta olisi jäänyt Siilitiellä pois ja kännykkä olisi itse älynnyt jäädä pois Kampissa?
65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
- Pumpuliunelma
- Nikke Knatterton
Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
- Pumpuliunelma
- Nikke Knatterton
Vielä kommenttina, kun lienet pihalla alueista niin Siilitieltä mennään metroon kohti keskustaa Viikistä eikä kukaan ole maininnut koko ketjussa hänen jääneen siellä pois. Tarkkuutta lukemiseenPumpuliunelma kirjoitti:.elli72 kirjoitti:Joo noista tallenteistahan on ollut miljoona kertaa puhetta. Ei ole voitu tarkastaa. Mistä Pumpuliunelma on saanut päähänsä, että nauhat on tarkastettu ja Birgittaa ei niissä näy? Ihme kuvitelmia taas. Entä minkä ihmeen takia Birgitta olisi jäänyt Siilitiellä pois ja kännykkä olisi itse älynnyt jäädä pois Kampissa?
No kerropas sitten miten se puhelin on voinut olla niin älykäs, että on juuri Kampissa osannut jäädä pois jos Birgitta on esim. kolkattu siellä Siilitiellä? Olipas harvinaisen älykäs puhelin. Joku on siis kolkannut Birgitan Siilitiellä, piilottanut ruumiin ja sen jälkeen matkannut metrolla Kamppiin?
Jos Viikinmäestä matkustaa Kamppiin, kannattaa mennä bussilla 71 Sörnäisiin ja jatkaa sieltä metrolla. Tosiaan taisi olla maininta, että matkakorttia on käytetty juuri metrossa. Bussista ei ole mitään mainintaa. Miksi ihmeessä ei? Ei bussiin pääse, ellei näytä matkakorttia. Matka Viikinmäestä Sörnäisiin on melkein 7 km, joten en ihan usko, että Birgitta olisi kävellyt. Ei tietenkään ole mahdotonta, jos on tykännyt ulkoilla. Sää oli ainakin hyvä tuolloin. Tai olisiko mennyt pyörällä?
Matkakortti siis leimattiin metrossa ja vähän ajan päästä puhelin linkittyi Tennispalatsin tukiasemaan, jonne se jäi pariksi tunniksi. Tässä on tosi mielenkiintoista se, että Birgitta oli selkeästi oikeaan aikaan menossa tapaamiseen mutta ei sitten tullutkaan. Alueella on paljon kameroita, on tosiaan harmi, että katoamisilmoitus tehtiin niin myöhään. Tallenteita olisi varmasti ollut paljon saatavilla, ja niistä olisi saanut Birgitan liikkeistä uutta tietoa.
Jos Birgitta poistui keskustasta hän teki sen joko niin, että ei käyttänyt matkakorttia ja jätti kännykkänsä alueelle. Tai sitten hänen kännykästään loppu virta, ja hän lähti sen jälkeen käyttämättä matkakorttia.
Ihmettelen, että kampaamosta ei ilmeisesti soitettu, kun hän ei saapunutkaan ajallaan. Voisi olettaa, että tapaamiselle oli varattu aika esim. niin, että tuolle ajalle ei ollut otettu asiakkaita ainakaan tälle uudelle omistajalle. Katsoin, että kampaamosta voi varata aikoja klo 20 asti. Huomasin myös, että kampaamoon on loppuvuodesta palkattu 2-3 uutta työntekijää, tai siis ovat varmaan ns. vuokratuolilla. Uusi omistaja vaikuttaa aika räiskähtelevältä, ehkä hän itse missaa tapaamisia, joten ei niin hämmästynyt, kun joku muu teki niin.
Jos tämä on itsemurha, niin kummalliset ovat kiemurat. Toisaalta Nelankin tapauksessa vähän näytti siltä, että hän oli jo tulossa kotiinpäin, kun päätti kuitenkin tehdä tekonsa. Ehkä Birgittakin yritti viimeiseen asti hoitaa velvollisuutensa mutta päätti lopulta kuitenkin toisin. Aika yksinäinenhän hän vaikuttaa olleen, kun katoamisilmoituskin on tehty vasta aikojen päästä.
Aivan keskustassahan on useita lääkärikeskuksia. Toivottavasti Birgitta ei ole käynyt kuulemassa esim. kokeiden tuloksia ennen tapaamistaan, saanut huonoja uutisia (joita on ehkä osannut odottaakin) ja päätynyt ratkaisuun.
Matkakortti siis leimattiin metrossa ja vähän ajan päästä puhelin linkittyi Tennispalatsin tukiasemaan, jonne se jäi pariksi tunniksi. Tässä on tosi mielenkiintoista se, että Birgitta oli selkeästi oikeaan aikaan menossa tapaamiseen mutta ei sitten tullutkaan. Alueella on paljon kameroita, on tosiaan harmi, että katoamisilmoitus tehtiin niin myöhään. Tallenteita olisi varmasti ollut paljon saatavilla, ja niistä olisi saanut Birgitan liikkeistä uutta tietoa.
Jos Birgitta poistui keskustasta hän teki sen joko niin, että ei käyttänyt matkakorttia ja jätti kännykkänsä alueelle. Tai sitten hänen kännykästään loppu virta, ja hän lähti sen jälkeen käyttämättä matkakorttia.
Ihmettelen, että kampaamosta ei ilmeisesti soitettu, kun hän ei saapunutkaan ajallaan. Voisi olettaa, että tapaamiselle oli varattu aika esim. niin, että tuolle ajalle ei ollut otettu asiakkaita ainakaan tälle uudelle omistajalle. Katsoin, että kampaamosta voi varata aikoja klo 20 asti. Huomasin myös, että kampaamoon on loppuvuodesta palkattu 2-3 uutta työntekijää, tai siis ovat varmaan ns. vuokratuolilla. Uusi omistaja vaikuttaa aika räiskähtelevältä, ehkä hän itse missaa tapaamisia, joten ei niin hämmästynyt, kun joku muu teki niin.
Jos tämä on itsemurha, niin kummalliset ovat kiemurat. Toisaalta Nelankin tapauksessa vähän näytti siltä, että hän oli jo tulossa kotiinpäin, kun päätti kuitenkin tehdä tekonsa. Ehkä Birgittakin yritti viimeiseen asti hoitaa velvollisuutensa mutta päätti lopulta kuitenkin toisin. Aika yksinäinenhän hän vaikuttaa olleen, kun katoamisilmoituskin on tehty vasta aikojen päästä.
Aivan keskustassahan on useita lääkärikeskuksia. Toivottavasti Birgitta ei ole käynyt kuulemassa esim. kokeiden tuloksia ennen tapaamistaan, saanut huonoja uutisia (joita on ehkä osannut odottaakin) ja päätynyt ratkaisuun.
Tuollaista minäkin tuolla aiemmin uumoilin.Skylark kirjoitti:..
Minulla on käsitys, että Birgitalla oli tuttuja metron itäpään tienoilla. Onko varmaa, että hän olisi Viikistä tai kotoaan lähtenyt klo 14? Ehkä se klo 14 on se metron leimausaika?
Tai jos joku olisi Birgitan kotoaan autolla kyydinnyt metroasemalle ja kertonut, että klo 14 lähti kotoa?
Muista lähdekritiikki!
Itse ymmärrän, että metron leimaus olisi ollut kello 14. Siinä tapauksessa on lähtenyt jo aiemmin kotoa. Jos joku olisi kyydinnyt ja kertonut siitä poliisille, niin kai poliisi ilmoittaisi että katoamispäivältä on havainto. Itse olen ainakin ymmärtänyt niin, ettei katoamispäivältä ole havaintoja.
Eikös Birgitta nähty viimeksi juuri 24.8.? Olen vaan kysellyt , että kuka näki ja missä?
Oliko kävellyt metroasemalle tai saanut kyydin joltakin?
Jospa B ei koskaan sen kyydin jälkeen itse noussut metroon, eikä leimannut itse lippuaan?
Olen liiaksi juuttunut tähän teoriaan, mutta aikaisempien kirjoittajien ajatukset tukevat sitä edelleen.
Oliko kävellyt metroasemalle tai saanut kyydin joltakin?
Jospa B ei koskaan sen kyydin jälkeen itse noussut metroon, eikä leimannut itse lippuaan?
Olen liiaksi juuttunut tähän teoriaan, mutta aikaisempien kirjoittajien ajatukset tukevat sitä edelleen.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
-
ktaina
- Adrian Monk
Missään ei ole kerrottu tietääkseni että nähty on vaan matkakortin leima, siitä tulikin mieleen että oisko mahdollista että kukaan ei tiedäkkään millä julkisella matkustanut,näkyy vaan matkakortissa matka mutta ei siinä tiedoissa ehkää näykkään mitään muuta että bussi vai metro koska sehän olisi yksi tärkeimmistä havainnoista millä kulkenut mutta se jäänyt vähän niin ja näin se tiedottaminen.sen verran nyt googletin että eipä sieltä taida muuta tietoa saada kuin että käytetty ja kellonaika.yhtenäinen järjestelmä joka ei kerää erikseen onko bussi vai metro.
^Olen luullut, että tietoja nimenomaan kerättäisiin esim. miten paljon on milläkin bussilinjalla käyttäjiä ja näin voitaisiin kohdentaa kalustoresursseja vetäville linjoille? Mutta en siis tosiaan tiedä, miten on. Metrossa lippua näytetään jo ennen laiturialueelle menoa, ja siitä leimauksesta ei voi tietää, matkustiko henkilö itään vaiko länteen. Itseasiassa henkilö ei välttämättä ole edes mennyt metro-junalle saakka, vaan voinut kääntyä kannoillaan ja suunnata vaikka bussille tai ihan vain jättää matkustamatta.
How do you hold a moonbeam in your hand?
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
-
Maijulainen
- Sabrina Duncan
Luulen, että juurikin metrolla on mennyt, koska muuten tiedettäisiin Birgitan käyttämä bussi tarkasti. Tuttu on töissä yrityksessä, joka kerää noita tietoja ja siellä kyllä näkee millä kellonlyömällä on mihinkin kulkupeliin noussut. Eli jos kuljet vaikka bussilla nro 73 ja hyppäät bussiin klo 7.42, niin se tieto näkyy. Sillä seurataan niitä määriä, jotka ko. linjoja käyttävät. Mutta nimi ei saa näkyä missään, ellei sitä pätevästä syystä kysytä.
Metrosta ei tosiaan osaa sanoa mihin suuntaan mennyt, vai onko mennyt ollenkaan. Kännykkä nyt tuskin kuitenkaan on itse keskustaan matkustanut.
Metrosta ei tosiaan osaa sanoa mihin suuntaan mennyt, vai onko mennyt ollenkaan. Kännykkä nyt tuskin kuitenkaan on itse keskustaan matkustanut.
Sinä ehkä menet metrolla kohti keskustaa siilitieltä mutta viikinmäestä mennään Sörnäisiin ja siitä kohti keskustaa. Jos siis metrolla kuljetaan ja metro on kyllä kätevä jos Kamppi on ollut määränpää.Pumpuliunelma kirjoitti:Vielä kommenttina, kun lienet pihalla alueista niin Siilitieltä mennään metroon kohti keskustaa Viikistä eikä kukaan ole maininnut koko ketjussa hänen jääneen siellä pois. Tarkkuutta lukemiseenPumpuliunelma kirjoitti:.elli72 kirjoitti:Joo noista tallenteistahan on ollut miljoona kertaa puhetta. Ei ole voitu tarkastaa. Mistä Pumpuliunelma on saanut päähänsä, että nauhat on tarkastettu ja Birgittaa ei niissä näy? Ihme kuvitelmia taas. Entä minkä ihmeen takia Birgitta olisi jäänyt Siilitiellä pois ja kännykkä olisi itse älynnyt jäädä pois Kampissa?
Sinullekin suosittelisin tarkkuutta ajatustesi juoksuun. Tämä sinun siilitie jankkauksesi on jopa säälittävää eikä sillä ole mitään merkitystä tämän asian kanssa kun viimeiset faktat puhelimestakin on Kampissa.
kunnia meni ,mutta maine jäi.
Tuskin puhelin itsekseen onkaan Kamppiin mennyt. Mutta on voinut mennä jonkun muun mukana. Puhelin on pudonnut tai pöllitty. Samoin ehkä käsilaukkukin on lähtenyt voron mukaan. Birgitalle on sattunut samalla jotain.
Kampissa on käsilaukku tyhjennetty mahdollista rahoista ja heitetty roskiin yhdessä luurin kanssa.
Tämäkin on vain arvailua.
Mutta joku on Birgitan tavannut katoamispäivänä, koska tämän keskusteluosion otsikossakin lukee, että nähty viimeksi 24.8.
Toivotaan, että löytyisi.
Kampissa on käsilaukku tyhjennetty mahdollista rahoista ja heitetty roskiin yhdessä luurin kanssa.
Tämäkin on vain arvailua.
Mutta joku on Birgitan tavannut katoamispäivänä, koska tämän keskusteluosion otsikossakin lukee, että nähty viimeksi 24.8.
Toivotaan, että löytyisi.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
^Mahdollistahan tuo on, että kamat olisi pöllitty. Jos joku muu, kuin Birgit on käyttänyt matkakorttia, -miksei ole käyttänyt korttia enää tuon lltapäivän matkan jälkeen?
How do you hold a moonbeam in your hand?
-
ktaina
- Adrian Monk
Ilkenen väittää edelleen että ei ole Näköhavainto vaan tieto,lainaten myös alkupään keskustelua"POLIISI Viimeinen varma havainto Silanderiin liittyen on se, että hänen matkapuhelimensa linkittyi Tennispalatsin tukiasemaan katoamispäivänä kello 17." se joka aloittanut tän osion on laittanut nähty.
Viimeksi muokannut ktaina, Ke Maalis 16, 2016 1:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Esimerkiksi siksi että arvoa tai kautta olisi joutunut ostamaan lisää siinä välissä.poepporoo kirjoitti:^Mahdollistahan tuo on, että kamat olisi pöllitty. Jos joku muu, kuin Birgit on käyttänyt matkakorttia, -miksei ole käyttänyt korttia enää tuon lltapäivän matkan jälkeen?