Brysselin lentokenttä- ja metroasemaiskut 3/2016

Aiheet terrorismista ja terroriryhmistä tänne.
Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2544
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Kohta teppo ja ulrike ryntäävät tänne pöyristyneenä toteamaan, että "missään ei ole todisteita, että räjäyttäjät ovat muslimeja". Voivat olla ihan belgialaisiakin ja sitten todisteeksi linkki Myyrmannin räjähdykseen... Räjäyttäväthän ne suomalaisetkin :D :D :D

Ulkomaan lehdistä voi lukea,e ttä isis/muslimeja ovat ja liittynee siihen Pariisin iskuun eli samaa porukkaa.

Ja näitä on suomessakin kiitos suvakkien. Kohta räjähtää Helsingissäkin
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

devil_doll kirjoitti:Kappas, nyt alkoi PaxCowllakin löytymään muita lähteitä kuin Yle. :)
Jo ketjun ensimmäisessä postauksessa on kaksi eri lähdettä, joista toinen ei ole Yle. Ylen uutisointi tosin on luotettavampaa kuin esim. useiden Twitter-tilien spekuloinnit, joissa mm. leviteltiin vanhaa videota Venäjällä tapahtuneesta lentokenttäräjähdyksestä.

Nyt uutistoimisto AFP uutisoi omalla Twitter-tilillään, että lentokentällä olisi kuollut vähintään 21 ihmistä: https://twitter.com/AFP

Tässä kuva lentokentän iskupaikan sijainnista:

Kuva

Ja tästä selviää, kuinka lähellä Maelbeekin metroasema on EU:n hallintokortteleita:

Kuva

Kuvia metrosta:

Kuva
Kuva
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1885
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Hienoa, että sinäkin PaxCow olet nykyisin aktiivinen uutislinkkien postaaja, kun aiemmin lähinnä kommentoit ketjujen rasistisia kommentteja. :)

Herää kysymys, onko iskut tehty tarkoituksella pääsiäisviikolla. Ehkä siinä joku yhteys on. Toisaalta olisi luullut päivän olevan vasta ylihuominen, koska perjantai on pyhäpäivä ja torstai siis vilkkain matkustuspäivä. Ehkä terroristit joutuivat muuttamaan suunnitelmiaan Abdesalamin pidätyksen vuoksi.

Henkilökohtaisesti minua kiinnostaa, tuleeko ns. tavallisilta ja maltillisilta muslimeilta teot yksiselitteisesti tuomitsevia kommentteja. Imaameja ei lasketa, he puhuvat "viran puolesta" kuten kaikki yhteisöjensä edustajat ja ovat pakotettuja julkisuuskuvan ylläpitoon. Haluaisin kuulla, mitä mieltä ihan tavan muslimi vaikka Kontulasta tai Itiksestä on näistä iskuista, tai muslimi joka käy ahkerasti jossain Helsingin moskeijassa. En muista nähneeni minkäänlaisia gallupeja ääri-ilmiöiden kannatuksesta Suomen muslimien keskuudessa.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
sine qua non

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Tackleberry kirjoitti:
sine qua non kirjoitti:Sky Newsin mukaan pommi-iskussa Maalbeekin metroasemalle kuollut kymmenen ihmistä, yhteensä lentokenttäiskun uhrien kanssa kuolleita tällä hetkellä siis 23. Loukkaantuneita ainakin 35.
http://news.sky.com/story/1664469/bruss ... ve-updates

Petteri Orpon mukaan suomalaisten arjessa ei ole mitään pelättävää. Pyhisin pitää vissiin olla kuitenkin tarkkana. On se kyllä siunaus, tuommoinen sisäministeri.
Saisimmeko näytteen siitä miten sisäministeri sine qua non olisi homman hoitanut?

This gon b gud.
Hehee, vanha "tee sitten itse paremmin" -nolla-argumentti. :lol:

Ei tarvitse olla itse valmiudessa tarttua niihin tehtäviin, joissa huomaa toisen mokanneen, jotta mokan saisi todeta tapahtuneen. Ministerille tulee eteen monenlaisia tilanteita, joissa täytyy puhua julkisuudessa. Osaan saa valmistautua etukäteen, osaan ei voi.Tämmöisissä äkkiä eteen tulevissa tilanteissa, kuten tänään, ministerit(kin)punnitaan: kuka tahansa voi etukäteen kirjoittaa harkitun puheen (tai kirjoituttaa avustajallaan), mutta sitä harkintaa ja arvostelukykyä pitäisi löytyä yllättävissäkin tilanteissa.

Poliitikon, ja varsinkin nyt ministerin, pitäisi ymmärtää paremmin kuin hirttäytyä kategorisiin lausuntoihin tyyliin "suomalaisten arjessa ei ole mitään pelättävää", vaikka kuinka pitää nopeasti jotakin sanoa. Tuommoisilla sammakoilla on taipumus palata kummittelemaan myöhemmin. Tämä Orpon lausahdus oli erityisen harkitsematon ja ylimielinenkin, koska onhan suomalaisilla arjessaan aihetta pelätä moniakin asioita. Se ei tarkoita, että ihmiset antaisivat pelkojen hallita elämäänsä vaan että he tiedostavat, että on asioita, joita on syytä varoa.

Good for you?
Pula-aho
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 1:58 pm

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja Pula-aho »

Mikäs ryhmä PaxCow:n mielestä on iskujen takana? Kysyn ihan uteliaisuudesta, kun näyttää, että olisit asiaan perehtynyt monen lähteen kautta. Itse veikkaan muslimeja iskun tekijöiksi, entäs sinä?

Näinköhän sitä Suomessakin kohta paukkuu.. no onneksi muutin pois Helsingistä.
Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2734
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

sine qua non kirjoitti:
Tackleberry kirjoitti:
sine qua non kirjoitti:Sky Newsin mukaan pommi-iskussa Maalbeekin metroasemalle kuollut kymmenen ihmistä, yhteensä lentokenttäiskun uhrien kanssa kuolleita tällä hetkellä siis 23. Loukkaantuneita ainakin 35.
http://news.sky.com/story/1664469/bruss ... ve-updates

Petteri Orpon mukaan suomalaisten arjessa ei ole mitään pelättävää. Pyhisin pitää vissiin olla kuitenkin tarkkana. On se kyllä siunaus, tuommoinen sisäministeri.
Saisimmeko näytteen siitä miten sisäministeri sine qua non olisi homman hoitanut?

This gon b gud.
Hehee, vanha "tee sitten itse paremmin" -nolla-argumentti. :lol:

Ei tarvitse olla itse valmiudessa tarttua niihin tehtäviin, joissa huomaa toisen mokanneen, jotta mokan saisi todeta tapahtuneen. Ministerille tulee eteen monenlaisia tilanteita, joissa täytyy puhua julkisuudessa. Osaan saa valmistautua etukäteen, osaan ei voi.Tämmöisissä äkkiä eteen tulevissa tilanteissa, kuten tänään, ministerit(kin)punnitaan: kuka tahansa voi etukäteen kirjoittaa harkitun puheen (tai kirjoituttaa avustajallaan), mutta sitä harkintaa ja arvostelukykyä pitäisi löytyä yllättävissäkin tilanteissa.

Poliitikon, ja varsinkin nyt ministerin, pitäisi ymmärtää paremmin kuin hirttäytyä kategorisiin lausuntoihin tyyliin "suomalaisten arjessa ei ole mitään pelättävää", vaikka kuinka pitää nopeasti jotakin sanoa. Tuommoisilla sammakoilla on taipumus palata kummittelemaan myöhemmin. Tämä Orpon lausahdus oli erityisen harkitsematon ja ylimielinenkin, koska onhan suomalaisilla arjessaan aihetta pelätä moniakin asioita. Se ei tarkoita, että ihmiset antaisivat pelkojen hallita elämäänsä vaan että he tiedostavat, että on asioita, joita on syytä varoa.

Good for you?
Ei ollut mikään tee-itse-paremmin-argumentti, vaan kyse on siitä että Orpon tekemä "moka" on vain ja ainoastaan sinun korviesi välissä.

Aina nillittämässä. Suvakit ja vihervassarit sitä ja kokkarit tätä.
Köpekman
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 103
Liittynyt: To Marras 28, 2013 2:35 am

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja Köpekman »

devil_doll kirjoitti:Henkilökohtaisesti minua kiinnostaa, tuleeko ns. tavallisilta ja maltillisilta muslimeilta teot yksiselitteisesti tuomitsevia kommentteja.
Jos omaa edes jossain määrin toimivat aivot, niin tottakai kommentit on tuomitsevia. Se nyt taas on eri asia, että onko kyseinen henkilö vilpittömästi sitä mieltä. Ei kai nyt kukaan ihan pokkana mene sanomaan, että "Ihan oikein, harmi vaan kun ei enempää kuollu"?
PalmiakkiSastilli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 3:57 pm

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja PalmiakkiSastilli »

devil_doll kirjoitti: Henkilökohtaisesti minua kiinnostaa, tuleeko ns. tavallisilta ja maltillisilta muslimeilta teot yksiselitteisesti tuomitsevia kommentteja. Imaameja ei lasketa, he puhuvat "viran puolesta" kuten kaikki yhteisöjensä edustajat ja ovat pakotettuja julkisuuskuvan ylläpitoon. Haluaisin kuulla, mitä mieltä ihan tavan muslimi vaikka Kontulasta tai Itiksestä on näistä iskuista, tai muslimi joka käy ahkerasti jossain Helsingin moskeijassa. En muista nähneeni minkäänlaisia gallupeja ääri-ilmiöiden kannatuksesta Suomen muslimien keskuudessa.
Käy kysymässä? :) Itse voin sanoa tuntemieni/tietämäni perusteella, että kyllä tuomitsevat. Luuletko että he pitävät siitä että ihmiset saavat lisää syytä karsastaa heitä? Se kun vain on on ikävä fakta että se hyvin pieni murto-osa onnistuu luomaan osalle ihmisistä sen mielikuvan että he olisivat kaikki samanlaisia.
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Pula-aho kirjoitti:Mikäs ryhmä PaxCow:n mielestä on iskujen takana? Kysyn ihan uteliaisuudesta, kun näyttää, että olisit asiaan perehtynyt monen lähteen kautta. Itse veikkaan muslimeja iskun tekijöiksi, entäs sinä?
Muslimiterroristeja minäkin veikkaan, tällaisia iskujahan jihadistit ovat tehneet. Ryhmästä ei ole tietoa... helpoin arvaus on tietysti Isisiin liittyvät tai siitä inspiraatiota saaneet ryhmät. Kenties Salah Abdeslam on jotenkin mukana tässä likaisessa sotkussa?

Tässä pari linkkiä, jotka päivittyvät koko ajan uusilla tiedoilla/huhuilla:
https://www.reddit.com/live/wmk50bsm9vt3
https://twitter.com/search?f=tweets&ver ... s&src=typd

muokkaus:
Tällä Twitter-tilillä kerrotaan jo, että ISIS olisi ottanut vastuun iskuista: https://twitter.com/RudawEnglish
Lähteen luotettavuutta en osaa arvioida.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
sine qua non

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Tackleberry kirjoitti:Ei ollut mikään tee-itse-paremmin-argumentti, vaan kyse on siitä että Orpon tekemä "moka" on vain ja ainoastaan sinun korviesi välissä.
Nimenomaanhan oli kyseessä tee itse paremmin -argumentti, kun pyysit minua kertomaan, kuinka olisin hoitanut homman.
Tackleberry kirjoitti:Aina nillittämässä. Suvakit ja vihervassarit sitä ja kokkarit tätä.


Missäs minä olen tässä puhunut suvakeista, vihervassareista tai kokkareista? Taitavat olla sinun korviesi välissä. Jos haluat sanoa jotakin enemmän aiheesta, muutakin kuin olkiukkoja heitellä, niin tämä ketju on tuskin paikka pidemmälle keskustelulle aiheesta, ot:n puolella mennään. Avaa vaikka oma ketju nillittämiselle ja suvakeille, vihervassareille ja kokkareille.
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Minkä tyyppinen lausunto Orpon olisi pitänyt antaa?
Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2734
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

Tuomion Pasuuna kirjoitti:Minkä tyyppinen lausunto Orpon olisi pitänyt antaa?
Varmaankin että "kyllä nyt on syytä pelätä" ja "perhanan Merkel".
sine qua non

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Kuolonuhrien määrä Maalbeekin metroasemaiskussa noussut 15:een.

http://news.sky.com/story/1664542/fifte ... tion-blast
At least 15 people have reportedly been killed after a rush-hour explosion at a metro station close to EU buildings in Brussels.
Pula-aho
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 1:58 pm

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja Pula-aho »

Tuomion Pasuuna kirjoitti:Minkä tyyppinen lausunto Orpon olisi pitänyt antaa?
Kenties sellainen, että Suomessakin ryhdytään parantamaan kansallista turvallisuutta ja paperittomat muslimit laitetaan eristyksiin heidän taustojensa ja terrorismikytkentöjen selvittelyjen ajaksi. Ei voida jatkaa niin, että sotarikolliset saavat mennä ja tulla miten haluavat. Muslimit ovat näyttäneet mitä he haluavat ja mihin he pystyvät.
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Brysselin lentokentällä räjähdyksiä

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Ei sisäministeri voi omin valloin tuollaista päätöstä tehdä.
Vastaa Viestiin