65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
edna
Neuvoja-Jack
Viestit: 516
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 11:31 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja edna »

On toki kotikampaamoita, jossa on kyltti Kampaamo ja kaikki on Ok. Itse tarkoitan lähinnä kerrostaloissa tapahtuvaa hiusten leikkausta ja permiksiä. Nämä "entiset" kampaajat toimivat ilman kuittia. Lyön vetoa, että jokainen tämänkin palstan kirjoittaja tietää tästä toiminnasta. Voihan olla niinkin, että palveluja vaihdetaan. Toinen remppaa ja vastapalveluna parturi leikkaa koko perheen hiukset. Ei mitään uutta auringon alla.
Tai sitten minä taas vain tunnen ja tiedän luuserikampaajia.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Moni kampaaja jolla on ihan vakipaikka, toimitila, tekee ihan samalla tavalla pimeää liiketoimintaa. Parturi-kampaamoala on aina ollut yleinen harmaan talouden toimija. Tuo alla oleva linkki ei nyt täysin tähän ketjuun kuulu, mutta verottajalla on nyt parhaillaan näköjään käynnissä tehovalvonta sekä takseihin että kampaajiin. Itsekin monesti käynyt kampaajalla saamatta kuittia. Eikä se todellakaan tarvitse olla mikään kotikampaamo.

http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohal ... 2839375%29
lammas1
Martin Beck
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

Mä olen vaan OLETTANUT Paulan fb profiilii tutkiessa, että Paula on ollut harjotelee Birgitan kampaamossa. Birgittahan oli ennenkin ottanut näyttöjä vastaan, miksei Paulankin?
Paulahan taisi valmistua 2011 loppuvuodesta. Sen jälkeen kynsiteknikon ym opintoja työn lomassa.
2014 syyskesällä Paula oli vielä menossa Jenkkeihin, mutta myöhemmin 2014 saikin mahdollisuuden omaan kampaamon. Melkein kuin yhtäkkiä. Eli luulenpa, että Birgitta on tuo äänetön yhteysmies, kauppa on näin voitu tehdä nopeasti.
Birgitan kampaamo oli ollut 27vuotta remppaamatta, ehkä oli jo aika tehdäkin jotain kampaamolle.
miesasiamies
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Ti Syys 08, 2015 4:07 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

lammas1 kirjoitti:No eikös tämä Birgitta ottanut näytön vastaan? Ja Paulan harjoittelupaikka oli tämä kampaamo. Näin olen ymmärtänyt 8)
lammas1 kirjoitti:Mä olen vaan OLETTANUT Paulan fb profiilii tutkiessa, että Paula on ollut harjotelee Birgitan kampaamossa. Birgittahan oli ennenkin ottanut näyttöjä vastaan, miksei Paulankin?
Se hiuksenhieno ero, joka riittää. 8)
Plan B
Nikke Knakkertton
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Maalis 10, 2015 10:34 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Plan B »

[quote="lammas1"]Mä olen vaan OLETTANUT Paulan fb profiilii tutkiessa, että Paula on ollut harjotelee Birgitan kampaamossa. Birgittahan oli ennenkin ottanut näyttöjä vastaan, miksei Paulankin?]

Mistä lammas1 tietää, että Birgitta on ottanut näyttöjä vastaan? Lähde?
Wickeddy
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 2:20 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

Plan B kirjoitti:
lammas1 kirjoitti:Mä olen vaan OLETTANUT Paulan fb profiilii tutkiessa, että Paula on ollut harjotelee Birgitan kampaamossa. Birgittahan oli ennenkin ottanut näyttöjä vastaan, miksei Paulankin?]

Mistä lammas1 tietää, että Birgitta on ottanut näyttöjä vastaan? Lähde?
Liekö tämäkin lähde fb... :roll:
Minäkin oletin näkeväni birgitan pari päivää ennen katoamista kaupassa mutta en saa siitä millään muotoiltua niin että Birgitta oli kaupassa pari päivää ennen katoamista.
Mitään varmuutta minulla ei tuosta todellakaan ollut vaikka tuttu naama muuten.
kunnia meni ,mutta maine jäi.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Ai kun nää olettamukset on aina yhtä ihania. Ja sitten kun joku vähän huolimattomasti lukee, niin muutaman sivun päästä tämä onkin sitten jo fakta. Sitähän voi olettaa vaikka mitä, mutta kannattaako niitä kaikkia olettamuksia kirjoitella täällä. Tai jos kirjoittelee, niin kannattaisi varmaan siihen tekstiin laittaa huomio, että kyse on täydestä olettamuksesta.
Maijulainen
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 9:18 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Maijulainen »

Kyllä näitä kampaajia on, jotka tekevät kotikäyntejä. Ihan täällä omassa kotikaupungissani tiedän useamman. Käyvät mm. palvelutaloissa ja yksikin kävi leikkaamassa pitkäaikaisen vakioasiakkaansa hiukset tämän kotona, kun asiakas ei päässyt kampaamoon. Mutta tämä nyt ei varmaan ole tässä keississä oleellista.

Ja juurikin tästä muodonmuutoksesta oletan, että Birgitta myöskin jäi vuokratuolille, jotta entiset asiakkaat saavat vielä sitä palvelua, jota olivat Birgitan aikana tottuneet saamaan. P.W. sitten kalasteli uusia asiakkaita. Eli sekoitus uutta ja vanhaa.

Tässä olisi kyllä syytä poliisinkin miettiä ihan kaikki vaihtoehdot. Antaisi mahdollisuuden tutkia asioita syvemmin. Kyllä tämä katoaminen sen verran eroaa esim. tästä opettajanaisesta, että luulisi hälytyskellojen soivan. Jos siis lähdetään siitä poliisin olettamasta, että Birgitta olisi keskustaan itse mennyt.
CAN
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 3:29 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja CAN »

CAN kirjoitti:http://www.kampaamo-oranssi.net/images/LOPPUTYO.pdf Opponentti Birgitta Silander. Liekö kyseessä sama henkilö.
Minä jaoin tämän linkin jo sivulla 2.
-a girl from yesterday-
Wickeddy
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 2:20 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

CAN kirjoitti:
CAN kirjoitti:http://www.kampaamo-oranssi.net/images/LOPPUTYO.pdf Opponentti Birgitta Silander. Liekö kyseessä sama henkilö.
Minä jaoin tämän linkin jo sivulla 2.
Tuo linkki ei tee siitä faktaa että Paula olisi ollut harjoittelussa birgitan kampaamolla tai suorittanut siellä näyttöjä.
Vai mihin asiaan tuo linkki on kohdistettu?
kunnia meni ,mutta maine jäi.
Roly
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 1:05 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Roly »

Plan B kirjoitti:
lammas1 kirjoitti:Mä olen vaan OLETTANUT Paulan fb profiilii tutkiessa, että Paula on ollut harjotelee Birgitan kampaamossa. Birgittahan oli ennenkin ottanut näyttöjä vastaan, miksei Paulankin?]

Mistä lammas1 tietää, että Birgitta on ottanut näyttöjä vastaan? Lähde?
Pistä Google haku niin saat vastauksen.
Itse yritin selvittää olisiko Birgitta ollut mentoroimassa myös Varian Tennistien opistossa, jossa Päivi Heikinheimokin opetti (yhteinen tuttu????? esim. kuten Ruotsin Fritz-lääkäri) mutta mitään tietoa julkisuudessa (netissä) ei löytynyt.
CAN
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 3:29 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja CAN »

Wickeddy kirjoitti:
CAN kirjoitti:
CAN kirjoitti:http://www.kampaamo-oranssi.net/images/LOPPUTYO.pdf Opponentti Birgitta Silander. Liekö kyseessä sama henkilö.
Minä jaoin tämän linkin jo sivulla 2.
Tuo linkki ei tee siitä faktaa että Paula olisi ollut harjoittelussa birgitan kampaamolla tai suorittanut siellä näyttöjä.
Vai mihin asiaan tuo linkki on kohdistettu?
Kysymykseen, onko Birgitta ottanut näyttöjä vastaan. Ajattelin, että nimimerkki Lammas1 on törmännyt samaan linkkiin kuin itsekin joskus jutun alkuaikoina..
-a girl from yesterday-
Alice
Neuvoja-Jack
Viestit: 563
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 6:01 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Alice »

lammas1 kirjoitti:Mä olen vaan OLETTANUT Paulan fb profiilii tutkiessa, että Paula on ollut harjotelee Birgitan kampaamossa. Birgittahan oli ennenkin ottanut näyttöjä vastaan, miksei Paulankin?
Paulahan taisi valmistua 2011 loppuvuodesta. Sen jälkeen kynsiteknikon ym opintoja työn lomassa.
2014 syyskesällä Paula oli vielä menossa Jenkkeihin, mutta myöhemmin 2014 saikin mahdollisuuden omaan kampaamon. Melkein kuin yhtäkkiä. Eli luulenpa, että Birgitta on tuo äänetön yhteysmies, kauppa on näin voitu tehdä nopeasti.
Birgitan kampaamo oli ollut 27vuotta remppaamatta, ehkä oli jo aika tehdäkin jotain kampaamolle.
Itsekin uskon, että on ollut Birgitalla harjoittelussa näyttöjen merkeissä. Voisiko olla niin, että on tehty ystävänpalvelus? Jos B on tuntenut P:n äidin jo aiemmin, ja sitä kautta saanut harjoittelupaikan, molemmathan ovat myös fb-kavereina. Vaikka jotenkin outoa olisi tuo ystävyys, mutta vain facen vuoksi. Kun mitään muuta meillä ei juuri ole.

Silti on vaikeaa uskoa, että P olisi taustalla mitenkään, ennemmin haluan uskoa, että B on lähtenyt sinne Italiaan kavereidensa luokse, kun eläköityminen täällä ei ole niin kivaa, kun aina pitäisi vielä jaksaa väkertää niitä hiuksia kampaamossa ja vielä ne kotikäynnitkin.
Maijulainen
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 9:18 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Maijulainen »

Itse nyt nostan esiin parikin asiaa, joiden maininnan vähyys tässä jutussa ihmetyttää.

1) matkakortti: tiedetään, että Birgitan matkakorttia käytettiin tuona päivänä noin klo 14. Ilmeisesti metrossa. Miksei ole kerrottu missä se on leimattu? Kuitenkin havaintoja kaivataan. Ei se leimaaminen kerro sitä onko Birgitta kuitenkaan noussut ko. kulkuvälineeseen. Tämä on kuitenkin aika oleellinen osa tätä juttua.

2) sovittu tapaaminen: onko tästä mitään muuta mainintaa, kuin P.W:n sana? Oliko edes mitään tapaamista? Ja kenen sopimana. Nimittäin jos asia ei ollut kovin tärkeä, niin sen olisi voinut varmaankin hoitaa keskiviikkona ennen asiakkaiden tuloa tai päivän päätteeksi. Mikä on niin tärkeä juttu, että tapaaminen on keskellä päivää, kun yleensä on asiakkaitakin? Jos tapaaminen olisi ollut TODELLA tärkeä, olisi PW taatusti soitellut Birgitan perään ja ihmetellyt, missä tämä on? Kuitenkin huolestui kunnolla vasta keskiviikkona.

Jotenkin vaan noiden kahden asian sivuuttaminen pienellä maininnalla on mua hiertänyt. Tunnen nimittäin kampaamoyrittäjiä ja mitä heiltä olen kuullut, niin työaikana hoidetaan vaan äärimmäisen tärkeät asiat, sillä yksikin asiakas on pois kassasta. Ja havaintojen vähyys ihmetyttää, sillä 27 vuotta kampaamoa samassa paikassa pitänyt yrittäjä on lähistön kahviloissa ja pikkukaupoissa tuttu näky. Evästä haetaan pikaseen lähimmästä paikasta ja syödään työpaikalla. Joten luulisi tuolla suunnalla jonkun Birgitan nähneen. Edes vilaukselta.

Mulla vaan vahvistuu koko ajan tunne, että Birgitta ei ole keskustassa päin ollutkaan. Ja tuo sovittu tapaaminenkin vain jälkeenpäin keksitty juttu. Luulis siitä olleen jossain kalenterissakin merkintä.
Roly
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 1:05 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Roly »

Maijulainen kirjoitti:Itse nyt nostan esiin parikin asiaa, joiden maininnan vähyys tässä jutussa ihmetyttää.

1) matkakortti: tiedetään, että Birgitan matkakorttia käytettiin tuona päivänä noin klo 14. Ilmeisesti metrossa. Miksei ole kerrottu missä se on leimattu? Kuitenkin havaintoja kaivataan. Ei se leimaaminen kerro sitä onko Birgitta kuitenkaan noussut ko. kulkuvälineeseen. Tämä on kuitenkin aika oleellinen osa tätä juttua.

2) sovittu tapaaminen: onko tästä mitään muuta mainintaa, kuin P.W:n sana? Oliko edes mitään tapaamista? Ja kenen sopimana. Nimittäin jos asia ei ollut kovin tärkeä, niin sen olisi voinut varmaankin hoitaa keskiviikkona ennen asiakkaiden tuloa tai päivän päätteeksi. Mikä on niin tärkeä juttu, että tapaaminen on keskellä päivää, kun yleensä on asiakkaitakin? Jos tapaaminen olisi ollut TODELLA tärkeä, olisi PW taatusti soitellut Birgitan perään ja ihmetellyt, missä tämä on? Kuitenkin huolestui kunnolla vasta keskiviikkona.

Jotenkin vaan noiden kahden asian sivuuttaminen pienellä maininnalla on mua hiertänyt. Tunnen nimittäin kampaamoyrittäjiä ja mitä heiltä olen kuullut, niin työaikana hoidetaan vaan äärimmäisen tärkeät asiat, sillä yksikin asiakas on pois kassasta. Ja havaintojen vähyys ihmetyttää, sillä 27 vuotta kampaamoa samassa paikassa pitänyt yrittäjä on lähistön kahviloissa ja pikkukaupoissa tuttu näky. Evästä haetaan pikaseen lähimmästä paikasta ja syödään työpaikalla. Joten luulisi tuolla suunnalla jonkun Birgitan nähneen. Edes vilaukselta.

Mulla vaan vahvistuu koko ajan tunne, että Birgitta ei ole keskustassa päin ollutkaan. Ja tuo sovittu tapaaminenkin vain jälkeenpäin keksitty juttu. Luulis siitä olleen jossain kalenterissakin merkintä.
Erittäin hyviä huomioita! Juttu on liian kummallinen. Mutta ehkä poliisilla onkin tarkempia todisteita esim. videokuvia muuten voi kyllä kyseenalaistaa kaikki julkisuudessa olleet tiedot paitsi tietenkin puhelimen linkkiyhteys.
Vastaa Viestiin