Kuuluuko asian tiimoilta mitään uutta? En ole ehtinyt seuraamaan ruotsalaisia uutisia asiasta.The Fox kirjoitti:Onpahan varsinainen keissi.
Juuri kun luulee, että homma on nuijan kopautusta vaille valmis, niin koko asetelma on taas pyrstöllään.
Olet ihan oikeassa, että teoriakentällä ovat kaikki taas vapaata riistaa.![]()
Mikä vaan voi olla mahdollista, paitsi että NB olisi murhaaja.
Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015
Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015
Muista lähdekritiikki!
Ei mitään uutta länsirintamalta.skoone kirjoitti:Kuuluuko asian tiimoilta mitään uutta? En ole ehtinyt seuraamaan ruotsalaisia uutisia asiasta.The Fox kirjoitti:Onpahan varsinainen keissi.
Juuri kun luulee, että homma on nuijan kopautusta vaille valmis, niin koko asetelma on taas pyrstöllään.
Olet ihan oikeassa, että teoriakentällä ovat kaikki taas vapaata riistaa.![]()
Mikä vaan voi olla mahdollista, paitsi että NB olisi murhaaja.
^ Harmillista, ettei uutta, laittakaa vaan heti, kun saatte jotain esiin.
Tämä on jotenkin niin surullinen tarina kaikkine väärine tietoineen, yllätyn kovasti, jos B on syyllinen, oikeasti.
Pistän likoon sen galenin piikkiin, vielä. Vaikka onhan monta muutakin mahdollisuutta, vielä, mutta jos AJ ei liity mitenkään, ihmettelen. Ei niin, että hän on tämän takana, mutta, ehkä.
Tämä on jotenkin niin surullinen tarina kaikkine väärine tietoineen, yllätyn kovasti, jos B on syyllinen, oikeasti.
Pistän likoon sen galenin piikkiin, vielä. Vaikka onhan monta muutakin mahdollisuutta, vielä, mutta jos AJ ei liity mitenkään, ihmettelen. Ei niin, että hän on tämän takana, mutta, ehkä.
Alice kirjoitti:^ Harmillista, ettei uutta, laittakaa vaan heti, kun saatte jotain esiin.
Mutta kun vihdoin tuo viidetoista päivä lähenee, jolloin sen NBn asianajajan pitää jättää se valitushakemus korkeinpaan, niin ajattelin vähän herätellä keskustelijoita katselemaan lehtiä ynnä muita uutisia, jos vaikka kohta alkais taas kuulumaan.
No heti kuului, tässä linkki, jossa kerrotaan, että valitus tehdään, jos saadaan lupa ja asiaakin on. En nyt ehdi kääntämään...The Fox kirjoitti: Mutta kun vihdoin tuo viidetoista päivä lähenee, jolloin sen NBn asianajajan pitää jättää se valitushakemus korkeinpaan, niin ajattelin vähän herätellä keskustelijoita katselemaan lehtiä ynnä muita uutisia, jos vaikka kohta alkais taas kuulumaan.
http://www.expressen.se/gt/nya-kritiken ... redningen/
Muista lähdekritiikki!
No se oli nopeata toimintaa
Eihän tuossa vielä ollut varsinaisia uutisia, mutta vaikuttaa kuitenkin olevan tulossa sen verran uutta näkökulmaa, että ihmettelen jollei juttu mene korkeimpaan oikeuteen.
Kaipa oikeuttakin kiinnostaa tämä NBn ilmoitus, että hän sittenkin näki Lisan vaikkakin vasta kuolleena.
No vielä olisi pari päivää odotettava.
Eihän tuossa vielä ollut varsinaisia uutisia, mutta vaikuttaa kuitenkin olevan tulossa sen verran uutta näkökulmaa, että ihmettelen jollei juttu mene korkeimpaan oikeuteen.
Kaipa oikeuttakin kiinnostaa tämä NBn ilmoitus, että hän sittenkin näki Lisan vaikkakin vasta kuolleena.
http://www.expressen.se/gt/lisa-holms-m ... r-till-hd/The Fox kirjoitti:No se oli nopeata toimintaa![]()
Tämmöinen uutinen tänään. Valitettiin siis eikä ole mahdotonta, että NB olisikin syytön. NBn Dna Lisan vaatteisiin on voinut tulla sen jälkeen kun tyttö oli jo ollut kuollut.
Joitain karvoja on löydetty Lisan housuista (?), eläimen ja ihmisen. Ja ehkä olikin tutkittu väärää tietokonetta, eli NBn veljen maskinaa. Joten NB ehkä olikin koneensa ääressä silloin kun Lisa katosi.
Muista lähdekritiikki!
Nyt on sitten NBn asianajaja jo pikkuisen availlut kysymyksiä johon, valitus korkeinpaan oikeuteen perustuu.
http://www.expressen.se/gt/lisa-holms-m ... r-till-hd/
Vaikuttaa olevan paljon sellaisia kysymyksiä, joita olemme täällä ihmetelleet.
Kuten NBn dna jälkien puuttuminen paikoista missä sitä olisi pitänyt olla.
Muutamia uusia näkökulmia, ja muutamia ihan uusia havaintoja jotka ovat jostain syystä menneet ohi minulta, kuten pari karvaa tai hiusta Lisan pikkuhousuissa, eläimen ja jonkun miehen, mutta joita ei ole tutkittu kenen miehen ja minkä eläimen.
Lisalla ei ollut lemmikkejä.
Viestin muokkaus
Katos vaan Skoone ehditkin luetella samat asiat jo, sillä aikaa kun minä vielä tavasin tuota uutista.
http://www.expressen.se/gt/lisa-holms-m ... r-till-hd/
Vaikuttaa olevan paljon sellaisia kysymyksiä, joita olemme täällä ihmetelleet.
Kuten NBn dna jälkien puuttuminen paikoista missä sitä olisi pitänyt olla.
Muutamia uusia näkökulmia, ja muutamia ihan uusia havaintoja jotka ovat jostain syystä menneet ohi minulta, kuten pari karvaa tai hiusta Lisan pikkuhousuissa, eläimen ja jonkun miehen, mutta joita ei ole tutkittu kenen miehen ja minkä eläimen.
Lisalla ei ollut lemmikkejä.
Viestin muokkaus
Katos vaan Skoone ehditkin luetella samat asiat jo, sillä aikaa kun minä vielä tavasin tuota uutista.
Jo pelkästään se että tällaisia kysymyksiä voi kysellä, osoittaa sen, että tutkimus on hoidettu erinomaisen löperösti ja mutkia oikoillen.
Siitä taas nousee kysymys, että miksi näin on toimittu, vaikka jo pelkästään jutun saama julkisuus olisi vaatinut äärimmäisen tarkkaa otetta.
Siitä taas nousee kysymys, että miksi näin on toimittu, vaikka jo pelkästään jutun saama julkisuus olisi vaatinut äärimmäisen tarkkaa otetta.
Uutta sen verran, että Lisan vanhempain asianajaja yrittää vaikuttaa siihen, että NBn valitusta ei otettaisi käsittelyyn. Miksi näin? Luulisi omaisillekin olevan parasta, että oikea murhamies otettaisi kiinni ja tuomittaisi? Jotenkin kummallista mun mielestä.The Fox kirjoitti:Jo pelkästään se että tällaisia kysymyksiä voi kysellä, osoittaa sen, että tutkimus on hoidettu erinomaisen löperösti ja mutkia oikoillen.
Muista lähdekritiikki!
Eikös Nerijan puolustus rakennus sen varaan, että "veli sen ehkä teki, minä vain ehkä autoin, ehkä en"? Täysin viaton hän ei siis ole missään oloissa.skoone kirjoitti: Uutta sen verran, että Lisan vanhempain asianajaja yrittää vaikuttaa siihen, että NBn valitusta ei otettaisi käsittelyyn. Miksi näin? Luulisi omaisillekin olevan parasta, että oikea murhamies otettaisi kiinni ja tuomittaisi? Jotenkin kummallista mun mielestä.
Täten perheelle lienee se ja sama, että ainakin joku perheestä istuu. Mieluiten tietysti koko konkkaronkka, mutta parempi että edes joku kuin että venkoilemalla pääsevät kaikki vapaaksi kun "ei voida osoittaa kumpi oikeasti tappoi".
Ruotsissa on ikäviä historiallisia oikeustapauksia ollut, joissa tuo spedeily on ollut tehokas puolustustaktiikka. Mutta mielestäni muuttivat lakia joku vuosi sitten jotenkin eikä se olisi enää yhtä tehokasta....?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Täytyy sanoa, että aika outo ajattelumalli.CSI kirjoitti:Eikös Nerijan puolustus rakennus sen varaan, että "veli sen ehkä teki, minä vain ehkä autoin, ehkä en"? Täysin viaton hän ei siis ole missään oloissa.skoone kirjoitti: Uutta sen verran, että Lisan vanhempain asianajaja yrittää vaikuttaa siihen, että NBn valitusta ei otettaisi käsittelyyn. Miksi näin? Luulisi omaisillekin olevan parasta, että oikea murhamies otettaisi kiinni ja tuomittaisi? Jotenkin kummallista mun mielestä.
Täten perheelle lienee se ja sama, että ainakin joku perheestä istuu. Mieluiten tietysti koko konkkaronkka, mutta parempi että edes joku kuin että venkoilemalla pääsevät kaikki vapaaksi kun "ei voida osoittaa kumpi oikeasti tappoi".
Ruotsissa on ikäviä historiallisia oikeustapauksia ollut, joissa tuo spedeily on ollut tehokas puolustustaktiikka. Mutta mielestäni muuttivat lakia joku vuosi sitten jotenkin eikä se olisi enää yhtä tehokasta....?
On siis periaatteessa ihan sama kuka istuu kunhan joku vaan istuu???
Jos olisin tilanteessa, että minun omaiseni olisi murhattu, niin kyllä minulle ainakin olisi tärkeää se, että tuomion saa oikea tekijä, eikä kuka tahansa arvottu "syyllinen".
Jos joku pystyy venkoilemaan tuomiosta, niin siihen on silloin syypää huono tutkinta, ja silloin syyttäisin nimenomaan näitä ammattiaan osaamattomia nyhveröitä jutun sössimisestä.
Jos jotakuta ei pysty varmasti osoittamaan syylliseksi, niin silloinhan ei myöskään ole varmaa onko hän tekijä.
Siinä vaiheessa kun itse on syytettynä murhasta, jota ei ole tehnyt, arvostaa varmastikin huomattavasti enemmän kunnollista tutkintaa.
Ajatellaan vielä näinpäin, jos perheelle olisi samantekevää kuka tuomiota istuu, niin NBhän voisi sitten periaatteessa ostaa jonkun istumaan tuomionsa ja kaikki olisivat tyytyväisiä.
Olet oikeassa.skoone kirjoitti:Uutta sen verran, että Lisan vanhempain asianajaja yrittää vaikuttaa siihen, että NBn valitusta ei otettaisi käsittelyyn. Miksi näin? Luulisi omaisillekin olevan parasta, että oikea murhamies otettaisi kiinni ja tuomittaisi? Jotenkin kummallista mun mielestä.The Fox kirjoitti:Jo pelkästään se että tällaisia kysymyksiä voi kysellä, osoittaa sen, että tutkimus on hoidettu erinomaisen löperösti ja mutkia oikoillen.
Luulisi tosiaan, että ukko olisi edes senverran ammattilainen, että yrittäisi kaivaa totuuden esiin, eikä nyt ainakaan aktiivisesti yrittäisi laittaa kapuloita rattaisiin jutun enemmälle tutkimiselle.
Hyvin outoa käytöstä.
Toisaalta eipä tämä patu ole loistanut kertaakaan tämän tarinan aikana.
Eihän siltä ole nähty kuin omituista ärhentelyä sen kysellessä toivottoman tyhmiä kysymyksiä.
Ei missään ole sanottu "ihan sama kuka istuu".The Fox kirjoitti:Täytyy sanoa, että aika outo ajattelumalli.CSI kirjoitti:Eikös Nerijan puolustus rakennus sen varaan, että "veli sen ehkä teki, minä vain ehkä autoin, ehkä en"? Täysin viaton hän ei siis ole missään oloissa.skoone kirjoitti: Uutta sen verran, että Lisan vanhempain asianajaja yrittää vaikuttaa siihen, että NBn valitusta ei otettaisi käsittelyyn. Miksi näin? Luulisi omaisillekin olevan parasta, että oikea murhamies otettaisi kiinni ja tuomittaisi? Jotenkin kummallista mun mielestä.
On siis periaatteessa ihan sama kuka istuu kunhan joku vaan istuu???
Jos olisin tilanteessa, että minun omaiseni olisi murhattu, niin kyllä minulle ainakin olisi tärkeää se, että tuomion saa oikea tekijä, eikä kuka tahansa arvottu "syyllinen".
Jos joku pystyy venkoilemaan tuomiosta, niin siihen on silloin syypää huono tutkinta, ja silloin syyttäisin nimenomaan näitä ammattiaan osaamattomia nyhveröitä jutun sössimisestä.
Jos jotakuta ei pysty varmasti osoittamaan syylliseksi, niin silloinhan ei myöskään ole varmaa onko hän tekijä.
Siinä vaiheessa kun itse on syytettynä murhasta, jota ei ole tehnyt, arvostaa varmastikin huomattavasti enemmän kunnollista tutkintaa.
Ajatellaan vielä näinpäin, jos perheelle olisi samantekevää kuka tuomiota istuu, niin NBhän voisi sitten periaatteessa ostaa jonkun istumaan tuomionsa ja kaikki olisivat tyytyväisiä.
Murhassa mukana ollut on murhassa mukana ollut.
Jos sinulta tapetaan porukalla perheenjäsen, niin voisin kuvitella että mieluummin näet edes jonkun istumassa jotakin kuin että kaikki siitä porukasta kävelee vapaalla jalalla koska "ei voida selvittää kuka sen tappavan iskun antoi".
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
Mutta sepäs siinä justiinsa onkin, kun ei vielä näillä näytöillä voi sanoa, että NB olisi ollut murhassa mukana, kun vaihtoehtona on, että se on houkuteltu paikalle niin sanotusti pitelemään "savuavaa asetta".
Jos NB on ollut avustamassa rikoksen peittelyssä, niin sille tulee siitä kyllä rangaistus, mutta se ei olisi siinä tapauksessa elinkautinen.
Jos veli on varsinainen murhaaja, niin ei sitäkään vielä tiedä, tiesikö NB veljen tekijäksi, vai törmäsikö NB työpaikallaan vaan ikävään yllätykseen, jonka tekijää se ei edes tiennyt, epäili ehkä useampaakin ihmistä, mutta ei tiennyt varmuudella.
Syytä siihen miksei NB kertonut heti alkuun epäilyksistään, voi vain arvailla.
Ehkäpä NB on tottunut elämässään siihen, ettei poliisiin passaa luottaa, eikä sukulaisista laverrella.
Mikään ei muuten ole koko aikana viitannut siihen, että siellä olisi oltu porukalla tappamassa,
eikä myöskään NBn puolustus ole käsittääkseni lähtenyt siitä, että NB olisi suoraan syyttänyt veljeään, vaan on esitetty, että tekijä voisi olla yhtä hyvin joku muukin, kuin NB vaikka esimerkisi NBn veli.
Vielä pitää lisätä sen verran, että en minä ole mitenkään valkopyykkäämässä NBtä, jos NB on lopulta se oikea tekijä, niin se on ansainnut joka minuutin tuomiostaan, itse pistäisin vielä pari vuotta lisää äärimmäisestä tyhmyydestä.
Tämä tekijän tyhmyys, jos se tekijä olisi NB, onkin ollut yksi suurimpia syitä sille, että epäilen NBn lavastetuksi syylliseksi.
Kun päällisin puolin on vaikuttanut siltä, että NB on suhtkoht normaaleilla aivoilla varustettu tavis.
Jos NB on ollut avustamassa rikoksen peittelyssä, niin sille tulee siitä kyllä rangaistus, mutta se ei olisi siinä tapauksessa elinkautinen.
Jos veli on varsinainen murhaaja, niin ei sitäkään vielä tiedä, tiesikö NB veljen tekijäksi, vai törmäsikö NB työpaikallaan vaan ikävään yllätykseen, jonka tekijää se ei edes tiennyt, epäili ehkä useampaakin ihmistä, mutta ei tiennyt varmuudella.
Syytä siihen miksei NB kertonut heti alkuun epäilyksistään, voi vain arvailla.
Ehkäpä NB on tottunut elämässään siihen, ettei poliisiin passaa luottaa, eikä sukulaisista laverrella.
Mikään ei muuten ole koko aikana viitannut siihen, että siellä olisi oltu porukalla tappamassa,
eikä myöskään NBn puolustus ole käsittääkseni lähtenyt siitä, että NB olisi suoraan syyttänyt veljeään, vaan on esitetty, että tekijä voisi olla yhtä hyvin joku muukin, kuin NB vaikka esimerkisi NBn veli.
Vielä pitää lisätä sen verran, että en minä ole mitenkään valkopyykkäämässä NBtä, jos NB on lopulta se oikea tekijä, niin se on ansainnut joka minuutin tuomiostaan, itse pistäisin vielä pari vuotta lisää äärimmäisestä tyhmyydestä.
Tämä tekijän tyhmyys, jos se tekijä olisi NB, onkin ollut yksi suurimpia syitä sille, että epäilen NBn lavastetuksi syylliseksi.
Kun päällisin puolin on vaikuttanut siltä, että NB on suhtkoht normaaleilla aivoilla varustettu tavis.