Eeva Eskelinen, Seinäjoki 16.1.2016

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

MaAl kirjoitti:Nunnuka&laila: Mun isälle tehtiin oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus (sama kaikkine seuloineen mikä tehdään jos epäillään rikosta, isällä tosin asbestin takia, työperäisen sairauden takia, piti asbestoosi todistaa) ja sain 8kk kuluttua vasta ruumiinavauspöytäkirjat kotiini. Tampereella tehtiin. Eli kestää tosi kauan. En saanut mitään tietoa aiemmin, vaikka kyselin. Käskettiin vain odottaa itse pöytäkirjaa. Toki riippuu paikkakunnasta eli paljonko on avauksia. Lisäksi otetaan näytteet joita säilytetään ainakin 5v, jos henkilö vaikka tuhkataan ja jotain selviäisi sen jälkeen niin voidaan tutkia näytteistä uudelleen kun on pakkasessa.
Käsitykseni mukaan Seinäjoen vainajat lähetetään nimenomaan Tampereelle oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen. Ainakin eräs tuttu mies, joka kuoli kotiinsa Seinäjoella ja löytyi vasta päivien päästä, avattiin Tampereella. Ei taida Seinäjoen keskussairaalassa olla valmiuksia kuin "perusavauksiin".
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Madeline_Poel
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:
MaAl kirjoitti:Nunnuka&laila: Mun isälle tehtiin oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus (sama kaikkine seuloineen mikä tehdään jos epäillään rikosta, isällä tosin asbestin takia, työperäisen sairauden takia, piti asbestoosi todistaa) ja sain 8kk kuluttua vasta ruumiinavauspöytäkirjat kotiini. Tampereella tehtiin. Eli kestää tosi kauan. En saanut mitään tietoa aiemmin, vaikka kyselin. Käskettiin vain odottaa itse pöytäkirjaa. Toki riippuu paikkakunnasta eli paljonko on avauksia. Lisäksi otetaan näytteet joita säilytetään ainakin 5v, jos henkilö vaikka tuhkataan ja jotain selviäisi sen jälkeen niin voidaan tutkia näytteistä uudelleen kun on pakkasessa.
Käsitykseni mukaan Seinäjoen vainajat lähetetään nimenomaan Tampereelle oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen. Ainakin eräs tuttu mies, joka kuoli kotiinsa Seinäjoella ja löytyi vasta päivien päästä, avattiin Tampereella. Ei taida Seinäjoen keskussairaalassa olla valmiuksia kuin "perusavauksiin".

Tässä hiljattain kuoli 26v kaveri sydänkohtaukseen ollessaan aamulla tulossa kaverinsa luota.
Tämä siis sattui Jyväskylässä, mutta Tampereelle lähetettiin oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen.
Sydänkohtaus oli ilmeisesti lopputulema, mutta psyykenlääkkeet oli vaihdettu vain pari viikkoa aikaisemmin.
En oikein ymmärrä, että miksi ne vainajat pitää sinne Tampereelle aina kelkkoa?
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Sijaltainen
Harjunpää

Re: Eeva Eskelinen, Seinäjoki 16.1.2016

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Oikeuslääketieteellisiä ruumiinavauksia tehdään vain viidellä paikkakunnalla Suomessa. Työntekijät ovat THL:n palveluksessa, ei sairaalan eikä yliopiston.

https://www.thl.fi/fi/palvelut-ja-asioi ... teystiedot
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD

Re: Eeva Eskelinen, Seinäjoki 16.1.2016

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Kaikki Jyväskylän vainajat on avattu jo pidemmän aikaa Tampereella. Kalmokyydit menopaluuna hoidetaan aina tiettyinä viikonpäivinä. Tästä on muuten ollut seurauksena myös se, että ihan kaikkia periaatteessa avattavissaan olevia vainajia ei enää lähetetä kunnon avaukseen, vaan ne vain pintapuolisesti tutkitaan sairaalan omin voimin.
Meillä oli juuri lähipiirissä alkuvuodesta iäkäs ja hyvin sairas potilas jonka kuoleman olisi voinut aiheuttaa parikin syöpää. Sekä omaiset että viimeksi hoitanut lääkäri toivoivat avaamista mutta silti se päätettiin olla tekemättä. Hautajaispäivän kanssa oli jonkin verran säätöä kun veivattiin että avataan-eipäs avatakaan, saatte haudata koska tahdotte. Se ei jättänyt omaisille kovinkaan hyvää kuvaa toiminnasta.
gettiz
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja gettiz »

poepporoo kirjoitti:Ja tuo töihin menemisaika. Ei kuulosta "akuuttiosastolta"? Ehkäpä juurikin ohjaustyötä mt-potilaiden parissa?
Täällä päin ainakin on varsin yleinen osaston iltavuoron alkamisaika klo. 12:00. Osa iltavuorosta tulee klo. 12:00 (mm. lääkejaosta vastaava hoitaja), loput viimeistään klo. 14:00. Ohjausta hoitonaan saavat mt-potilaat eli siis kevyemmät tapaukset ovat yleensä avopotilaita, ja he eivät viikonloppuisin hoitopaikassa edes käy.
Kyä näi o!
reppuli
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja reppuli »

Mirru kirjoitti: Ja pari videoa jos oikeen kiinnostaa:
http://aijaa.com/o9LGzj
http://aijaa.com/BaYoAo
Kaide näyttää videolla kyllä aika matalalta. Jos on paksusti lunta maassa, niin kaiteen yli varmaan voi helposti horjahtaa, varsinkin kännissä yrjötessä tai nojaillessa. Osuma alempaan tasanteeseen ja siitä sitten jumiin koivun taakse. Onnettomuus mielestäni ihan mahdollinen ellei peräti todennäköinen. En usko että on varsinaisesti tarkoituksella itsensä koivun juureen ripustanut.

Miksi ja missä ajatuksissa tuolla liikkui, sitä onkin vaikeampi spekuloida, mutta jos etsii paikkaa johon muut eivät todennäköisesti tule häiritsemään niin kyllähän tuo löytöpaikan ympäristö varmaan sellainen paikka on. Olisiko mennyt mököttämään vai oliko ajatellut päättää päivänsä, sitä on vaikea sanoa.

Sitäkin pohdin (tietämättä etsintäalueista sen tarkemmin), että voihan olla, että Eeva on ollut menossa jonkun luokse yöksi, joka asuu tuolla suunnassa, mutta sitten onkin matkalla tapahtunut onnettomuus. Löytöpaikka istuisi loogisemmin tähän tarinaan, mutta se vaatisi, että tämä kyläilyn kohde a) joko ei olisi tiennyt Eevan olleen tulossa yöllä kylään tai b) kohde ei olisi ilmoittanut tietävänsä Eevan reitistä jotakin kun katoamisesta uutisoitiin tai c) oli tiedossa mahdollinen toinen määränpää, mutta ei vaan etsinnöistä huolimatta löytynyt sitäkään kautta.
Pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki. Saapui sinne Nukku-Matti, silmät pienet sulki. Kasvoi kuusi kukkalatva, käki siinä kukkui. Mutta tytön tylleröinen nurmikolla nukkui.
reppuli
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja reppuli »

Sus4nn4 kirjoitti:
Syskon S kirjoitti:
Roly kirjoitti: Ihmettelenkin, että jos on havaittu kova humalatila niin miksi on päästetty yksin pimeään "toikkaroimaan". Sekä portsarin että myös tuon työkaverin olisi mielestäni pitänyt ottaa hieman vastuuta. Minä ainakin huolehtisin vahvassa humalassa olevan työkaverin vähintään taksiin kuin kylmään yöhön yksinään harhailemaan. Tähän tapaukseen ei enää mikään auta mutta jospa vastaisuudessa huolehdittaisiin muistakin hieman enemmän.
Entä jos on totuttu, että kyseinen ihminen ottaa usein ja paljon ja löytää silti kotiinsa? Ehkä hän kieltäytyy taksikyydistä? Ehkä huostaamiseen ollaan kyllästytty? Arvelua vaan...
Oliskohan Ilkassa ollut siitä, että Palaver ei ollut Eskelisen vakipaikka, hän ei ollut siellä tuttu kävijä, joten tuo arvelu ei oikein sovi kuvaan.
Olisikos kellään muuten tietoa/arveluita siitä mikä hänen vakiokapakkansa oli?
Pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki. Saapui sinne Nukku-Matti, silmät pienet sulki. Kasvoi kuusi kukkalatva, käki siinä kukkui. Mutta tytön tylleröinen nurmikolla nukkui.
Vastaa Viestiin