Elinkautisvanki pahoinpiteli Alibin päätoimittajan!

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Alice Oz
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Alice Oz »

Juttua (ei mitään uutta) ja kuva murjotusta Lahtosesta:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1474060
Älä välitä virheistä, sillä olen antanut ne jo anteeksi itselleni.

Juice Leskinen
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

EuroJR kirjoitti:
Mitäköhän niiden kahden muun olisi sitten pitänyt tehdä, ottaa nokkiinsa myös?
Hehe kaikki kolme ottamassa nokkiinsa yhdeltä?!?!

Olisikohan nuo kaksi muuta pelkuria voineet tehdä jotain siinä odotellessa.
Puuttumattomuuden syynä lienee puhdas koston pelko.
Every ship must sail a world.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

EuroJR kirjoitti:
Mitäköhän niiden kahden muun olisi sitten pitänyt tehdä, ottaa nokkiinsa myös?
Hehe kaikki kolme ottamassa nokkiinsa yhdeltä?!?!

Olisikohan nuo kaksi muuta pelkuria voineet tehdä jotain siinä odotellessa.
Oliko noi muut ylipäänsä edes miehiä? Ties vaikka siellä ois ollut paikalla pari pienikokoista naista. Ja muutenkin jos ei ole tottunut tappelemaan, niin kynnys käydä käsiksi aggressiiviseen ja väkivaltaiseen kaveriin on aika korkea.

Eikä mua kyllä jostain syystä haittaa ollenkaan, etteivät nämä 2 muuta puuttuneet tilanteeseen mitenkään.......
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hmm. Mulla on tiedossa Lahtosen pahoinpitelijä, olihan yllättävä nimi. :shock: Kohta varmaan lehdissä. Ja mies elinkautisessa. :wink:

edit, yllättävä mulle.

edit2, ja nimi onkin jo lehdissa.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Mitä, missä , milloin? :shock:
En löytänyt mistään.
Voisko joku valottaa?
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tästä pahoinpitelijän äidistä sivustolla on jo ollutkin juttua http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=1684

Isäpuolensa sai _joskus_ muutaman vuoden kakun muistaakseni pahoinpitelystä.

Mika Lahtosen pahoinpitely herättää joitakin kysymyksiä; "niin ansa kun vain olla voi", tilitti tuntojaan Lahtonen itse. Ansapa hyvinkin, mutta kenen tilaama? Vainko tekijän itsensä? Hänestä on ollut juttua Alibissa keskarinnäyttöineen, äidistänsä on ollut juttua Alibissa (12/06).

Vai oliko teon taustalla tekijän lupaus jollekulle kolmannelle taholle? Tällä teollaan tekijä saa muilta vangeilta "sädekehän" ja teon tilaajalta mahdollisen korvauksen tai jonkun muun hyvityksen jossain muodossa.

Jos kerta surmiin yms. tekoihin ryhtyy, niin pitäisi muistaa, että kuuluisuus se on surmaajillakin. Alibin lisäksi saa nimensä ja jopa kuvansa moniin muihinkin tiedotusvälineisiin. Myös nettiin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

^
Juu iltapäivälehdessä kerrottiin jo viikonlopun aikaan tästä jalostuneesta perheestä.Koko perhe tosiaankin vankilassa.

Iltalehti pe 11.1
"Itse hakkaajan epäillään surmanneen 32-vuotiaan riihimäkeläisenmiehen kerrotaloasunnossa Hyvinkään Paavolassa joulukuussa 2006.
Syyttäjän mukan nuorukainen löi uhriaan vasaralla päähän.Lisäksi syyttäjä uskoo, että syytetty palasi seuraavana päivänä viimeistelemään tekonsa ja iski uhria saksilla vatsaan. Oikeuslääkärin mukaan uhri oli ennen iskua vielä hengissä.....Oikeus passitti 20-vuotiaan hämeenlinnalaismiehen mielentilatutkimuksiin, käräjäoikeuden tuomio on luvassa ensi viikolla" :shock:

Samaisessa artikkelissa todellakin epäillään,että Lahtosen mukilointi olisi ollut tilaustyö.

Iltalehti viikonloppu12.1.2008

"Äiti,isäpuoli ja poika vankilassa

Alibin päätoimittaja Mika Lahtosen pahoinpidelleellä 20-vuotiaalla vangilla on rankka ja väkivaltainen perhepiiri.Nuorukaista itseään syytetään parhaillaan henkirikoksesta,hänen äitinsä istuu vankilassa taposta ja isäpuolensa törkeistä pahoinpitelyistä.
Nuorukaisen äiti ampui telotuksenomasesti kolmen lapsen isän syräisllä mökillä Hattulassa reilut kaksi vuotta siten. Nainen tuomittiin 11,5 vuodeksi vankilaan.
Isäpuolen väkivaltataustaan liittyy useita pahoinpitelyjä ja törkeitä pahoinpitelyjä.Viimeisin vankilatuomio miehelle langetettiin vajaat kaksi kuukautta sitten Hyvinkään käräjäoikeudessa. Mm. kolmesta törkeästä pahoinpitelystä seurasi kolme vuotta vankeutta.
Mies passitettiin oikeudesta Jokelan vankilaan,missän hänen poikapuolensa pahoinpiteli päätoimittaja Lahtosen"
Totuus on tarua ihmeellisempää
Tiina
Sherlock Holmes

^Ahaa! Mietiskelin tuossa juuri issekseni hokattuani tuon pahoinpitelijän nuoren iän, että millainen perheyhteisöhän hänellä on, kun noin aggressiivinen on jo noin nuorena. :shock:
Tämä kyllä valotti asiaa paljon. :!: :roll:
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Siis tämä sälli oli kyseessä?

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1475882

Siinä sitä onkin sitten käkittävää vähäksi aikaa...
kattinen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja kattinen »

Kattinen palailee.Kiitos vaan Loka vinkistä :lol:
Juuh,näköjään tekijän nimi tuli jo ketjun alkupäässä selville ja tuohan se oli.Herrallahan ei ole enään mitään menetettävää(eikä tilannettaan voi ainakaan huonontaa) niin... :roll: Ja tänään muuten astui voimaan tuomiot tuosta hyvinkään murhasta,huomenna varmaan saadaan lukea lehdistä. :wink:
Mikäs musta nyt tän kirjoituksen jälkeen tulee??!! :lol:
"Pimeys luo turvaa,valoisassa kaikki vain paljastuu.Aikuiset pitävät pimeästä.Siksi että,pimeässä kukaan ei näe mitä oikeasti teet"-Deis
kattinen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja kattinen »

Oho,näköjään lehdet ehtivätkin jo kirjoittaa tuosta tuomiosta.Nopeampia kuin luulinkaan 8)
"Pimeys luo turvaa,valoisassa kaikki vain paljastuu.Aikuiset pitävät pimeästä.Siksi että,pimeässä kukaan ei näe mitä oikeasti teet"-Deis
Matlock87
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Matlock87 »

Ei ollut kyseinen "journalisti-sankari" viihdemestarinkaan paras kaveri:

Mika Lahtonen: Spede uhkaili toimittajia Mustan Käden kostolla
Julkaistu: 17.1.2008 22:02

helsingin sanomat

Mika Lahtonen

Pertti "Spede" Pasanen uhkaili toimittajia "Mustan Käden kostolla", entinen paparazzi, nykyinen Alibi-lehden päätoimittaja Mika Lahtonen kertoo perjantaina ilmestyvän Nyt-liitteen haastattelussa.

"Speden mukaan Musta Käsi oli järjestö, jonka tarkoitus oli pitää 'pahat toimittajat' kurissa. Minä olin hänen mukaansa järjestön mustan listan vitossijalla. Ykkösenä oli toimittajalegenda Isto Lysmä", Lahtonen kertoo.

Lahtosen mukaan Pasanen uhkaili häntä muun muassa ollessaan juontajana Seinäjoen Tangomarkkinoilla.

"Spede huomasi minut yleisön joukossa ja kiihtyi silminnähden. Hän rupesi osoittelemaan minua sormella ja kehotti yleisöä varomaan minua. Sitten hän alkoi seurailla minua festivaalialueella puhuen jatkuvasti Mustasta Kädestä. Illalla eksyimme samoihin juhliin. Spede tuli luokseni yhä kiihdyksissä ja kertoi, että hetkeni oli koittanut. Hän oli kuulemma tilannut miehiä hukuttamaan minut."

Lahtonen kertoo ottaneensa uhkauksen jälkeen yhteyttä virkavaltaan. Uhkaus oli menossa oikeuteen, mutta Lahtosen mukaan Pasasen lakimies sovitteli sen viime hetkellä.

Ei ihme jos kovemmatkin rötöstelijät rupee ärsyyntyy,kun kirjoittelee lehtiin miten sattuu
:D
Tiina
Sherlock Holmes

^Mistäköhän jutusta Spede noin kimpaantui?
Olisko syy ollut se erittäin nuoren kynttilätyttösen tapailu vai mikä?

Nuo koomikot on kuulemma ihmeen huumorintajutonta porukkaa siviilissä.
Masa Niemikin oli oikea pirttihirmu.
Jos muijan sapuska ei maistunut, heitti lautasen seinään ja sitärataa...
ville69
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja ville69 »

Entä jos olikin Lahtosen oma tilaama koko juttu?
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Tiina kirjoitti:^Mistäköhän jutusta Spede noin kimpaantui?
Olisko syy ollut se erittäin nuoren kynttilätyttösen tapailu vai mikä?

Nuo koomikot on kuulemma ihmeen huumorintajutonta porukkaa siviilissä.
Masa Niemikin oli oikea pirttihirmu.
Jos muijan sapuska ei maistunut, heitti lautasen seinään ja sitärataa...
Oikein. Spede teki nuoresta Maria Drockilasta toimitusjohtajan firmaansa. Marian meriittilistalla oli tuohon aikaan missikisan perintöprinsessaus. Myöhemmin kunnostautunut kynttiläntekijänä.

Lahtonen oli metsästänyt kuvia Speden ja Marian suhteen todellisesta laadusta. :roll:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Vastaa Viestiin