delila kirjoitti:Lähtee baarista, joka on lähellä vettä. Katoaa kuvista + puhelin sammuu piakkoin. 1+1 saattaa tälläkin kertaa olla kaksi.
Veikkaisin että teinit ovat tehneet nuo kirjoitukset katoamisuutisen innoittamana luultavasti sen enempiä ajattelematta. Minusta tuo kirjoitus näyttää ennemminkin tytön käsialalta kuin pojan. Tämä on tosin vain oma käsitykseni naisen käsialasta. En usko että kukaan tappaja Suomessa kirjoittelisi tuollaisia väriliiduilla katuun.LadyLou kirjoitti:Emilin tappajat tehneet nuo kirjoitukset? Itse kyl veikkan että vedestä löytyy menehtyneenä.
Miksi joku tietäisi ennen "suurta yleisöä" Emilin menehtyneen?
Helsingissähän on jonkin verran pimeitä takseja, mutta käsittääkseni on aika harvinaista että taksiin joutunut tulisi tapetuksi. Joitakin epäselviä naislenkkeilijöiden kaappausyrityksiä tienvarresta ja pimeään taksiin nousseiden ihmisten mukilointeja on tainnut olla vuosien aikana eri puolilla Suomea. Varmasti onnettomuudesta johtuva kuolema on kuitenkin huimasti todennäköisempi.wonderland kirjoitti:Pimeä taksi? Humalassa ja illan väsyttämänä ei välttämättä ole ollut tarkkana, mihin kyytiin on hypännyt. On saattanut joku yhtä fiksun ja siististi pukeutuneen näköinen heppu tarjota edullista kyytiä kotisuuntaan.
Joo, no on toi TJ0 kyllä tuossa viestissä aika erikoinen ilmaisu sinänsä. Tuotahan sen voisi ajatella tarkoittavan ja aika mautonta kirjoitella tuollaisia. Pitäisin kuitenkin huonona vitsinä, koska kirkkoveneitäkin on piirrelty viestin yhteyteen. Hänellähän piti olla armeijaa vielä 10 päivää jäljellä.PerusPekka kirjoitti:Tuo "TJ0" jäi häiritsemään. Armeijaa juuri itse käyvänä miellän sen siten, että hänen päivänsä ovat päättyynet, mutta huonolla tavalla. Enkä usko, että se olisi minkään koululaisen piirros sillä TJ0 liittyy juurikin armeijaa käyvien tai sieltä kotiutuneiden sanavarastoon. Toisaalta miksi kukaan asiasta tietävä haluaisia antaa asiasta tuon kaltaisi vihjeitä, joten epäilykseni menevät sairaan pilan puoleen.
Myös katuun piirretty "Ohi on" kuuluu tyypilliseen varusmiesten sanavarastoon, liittyy samaan kuin tuo "TJ0" (avattuna: "Tänään Jäljellä 0 aamua"). Jos kirjoitukset liittyisivät Emilin muutaman päivän päästä loppuvaan varusmiespalvelukseen, täytyisi kirjoittajan tietää tuon verran varusmiesslangia, mikä ei viittaa koululaiseen niin paljon kuin kirkkovene. (Vai ovatko peruskoulun päättävät omaksuneet nykyisin noin tehokkaasti armeijaslangia?) Mutta jos ottaa asiakseen, niin voihan sitä tietenkin vaikka googlailla ja rakennella kirjoitukset siltä pohjalta, vaikka ei olisi itse käynyt armeijassa päinkään.PerusPekka kirjoitti:Tuo "TJ0" jäi häiritsemään. Armeijaa juuri itse käyvänä miellän sen siten, että hänen päivänsä ovat päättyynet, mutta huonolla tavalla. Enkä usko, että se olisi minkään koululaisen piirros sillä TJ0 liittyy juurikin armeijaa käyvien tai sieltä kotiutuneiden sanavarastoon. Toisaalta miksi kukaan asiasta tietävä haluaisia antaa asiasta tuon kaltaisi vihjeitä, joten epäilykseni menevät sairaan pilan puoleen.
Yläasteikäiset pääosin tietävät "ohi on" ilmaisun. Tämä on oma kokemukseni ajalta kun olin yläasteella. Monilla oli armeija-ikäisiä sisaruksia ja sitä kautta tiedettiin "armeijaslangia". Monet pojat ovat muutenkin kiinnostuneita armeijasta. Tosin epäilen että kaikki teinit eivät tiedä tuota "Tänään jäljellä" ilmaisua ja sen lyhennystä TJ:ksi. Tietenkin kirjoittaja voi olla minkä ikäinen tahansa.miesasiamies kirjoitti:Myös katuun piirretty "Ohi on" kuuluu tyypilliseen varusmiesten sanavarastoon, liittyy samaan kuin tuo "TJ0" (avattuna: "Tänään Jäljellä 0 aamua"). Jos kirjoitukset liittyisivät Emilin muutaman päivän päästä loppuvaan varusmiespalvelukseen, täytyisi kirjoittajan tietää tuon verran varusmiesslangia, mikä ei ihan suoraan viittaa teiniin, toisin kuin kirkkovene. (Vai ovatko peruskoulun päättävät omaksuneet nykyisin noin tehokkaasti armeijaslangia?) Mutta jos ottaa asiakseen, niin voihan sitä tietenkin vaikka googlailla ja rakennella kirjoitukset siltä pohjalta, vaikka ei olisi itse käynyt armeijassa päinkään.Uutistenlukija kirjoitti:PerusPekka kirjoitti:Tuo "TJ0" jäi häiritsemään. Armeijaa juuri itse käyvänä miellän sen siten, että hänen päivänsä ovat päättyynet, mutta huonolla tavalla. Enkä usko, että se olisi minkään koululaisen piirros sillä TJ0 liittyy juurikin armeijaa käyvien tai sieltä kotiutuneiden sanavarastoon. Toisaalta miksi kukaan asiasta tietävä haluaisia antaa asiasta tuon kaltaisi vihjeitä, joten epäilykseni menevät sairaan pilan puoleen.
Voi olla sattumaa tämä piirrosjuttu, eli ei liittyisi katoamistapaukseen. Väestörekisterikeskuksen nimipalvelun tilaston pohjalta karkeasti arvioituna voi tänä vuonna Suomessa peruskoulun päättäneissä olla jopa viitisensataa Emil-nimistä. Ei erityisen harvinainen nimi tuossa ikäluokassa siis.Uutistenlukija kirjoitti:Yläasteikäiset pääosin tietävät "ohi on" ilmaisun. Tämä on oma kokemukseni ajalta kun olin yläasteella. Monilla oli armeija-ikäisiä sisaruksia ja sitä kautta tiedettiin "armeijaslangia". Monet pojat ovat muutenkin kiinnostuneita armeijasta. Tosin epäilen että kaikki teinit eivät tiedä tuota "Tänään jäljellä" ilmaisua ja sen lyhennystä TJ:ksi. Tietenkin kirjoittaja voi olla minkä ikäinen tahansa.
Niinpä, olisiko käynyt niin kuten monelle armeijassa olevalle pojalle käy, että tyttöystävä on löytänyt toisen kainaloisen ja asia selvisi Emilille vasta tuossa Kappelin juhlassa ja ...Tarkkaaja kirjoitti:Mihin voi noin pian kadota Kappelista? Ainoa vaihtoehto on Kolera-allas. Herran tähden, miksi sitä ei tutkita?
Niin no uutisen mukaan ne olivat siinä jo sunnuntaiaamuna kymmenen tienoilla, kun tämä mies oli ne havainnut. Uutinen katoamisesta taisi tulla julkisuuteen vasta joskus maanantaina. Eli tuskinpa sinänsä katoamisuutiseen mitenkään liittyvät, vielä vähemmän uskon että liittyisivät itse katoamiseenkaan mitenkään.Uutistenlukija kirjoitti:Veikkaisin että teinit ovat tehneet nuo kirjoitukset katoamisuutisen innoittamana luultavasti sen enempiä ajattelematta. Minusta tuo kirjoitus näyttää ennemminkin tytön käsialalta kuin pojan. Tämä on tosin vain oma käsitykseni naisen käsialasta. En usko että kukaan tappaja Suomessa kirjoittelisi tuollaisia väriliiduilla katuun.
Sehän oli jo lehdissäkin julkista tietoa etä Emil oli kotiutumassa armeijasta. Samoin on epäselvää milloin kirjoitukset on tehty.