Mitä luet tällä hetkellä?
-
J.Maybrick
- Axel Foley
Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)
Björn Ranelid: Synti (jälleen kerran).
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
-
tattooed fucker
- Andy Sipowich NYPD
Error-mielenhäiriöitä.Suosittelen ja kovasti. http://www.soundi.fi/uutiset/15-rohkeaa ... ita-kirja/
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Niinkin voi käydä, että hukkaa osittain luetun kirjan omaan kotiinsa lähes vuodeksi. Ei löydy ei niin mistään. Kunnes yht äkkiä löytyykin suunnilleen käden ulottuvilta. Näin kävi tällä kertaa ja sain viimein yllä mainitun kirjan luettua loppuun.Gladys kirjoitti:Cheryl Strayed: Wild, From Lost to Found on the Pacific Crest Trail
C.S. lähtee pitkälle ja yksinäiselle patikkaretkelle lähinnä löytääkseen itsensä. Perustuu siis kirjailijan omiin kokemuksiin. Olen vasta alussa, joten en tiedä mitä matkan varrelta lopulta löytyy.
Tykkäsin, viimeisillä sivuilla jopa nyyhkyttelin hieman.
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
-
J.Maybrick
- Axel Foley
Aftonbladetin julkaisema 75-sivuinen "Mord & Mysterier" (39 kr). Esittelee mm. Ruotsin vaarallisimmat naiset (esim.kaksi paloittelijaa), tapauksia, "jotka Leif GW Persson aikoo ratkaista", tunnelbanemördaren, miten Andersista (18) tuli Ruotsin pahin sarjamurhaaja, Hagamannen jne. Paljon oikeita kuvia ja mielenkiintoista tekstiä. Sain viimeisen kappaleen eräältä huoltsikalta.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Pasa ja Atpo: Toiseksi eniten vituttaa kaikki. Hieno kirja. Jatko-osa vitutuksista, jotka ei mahtuneet pariin ekaan... 
Lucy Maud Montgomeryn Runotytto, Uuden Kuun Emilian tarina. Sisaltaa kaikki kolme runotytto-kirjaa: Pieni runotytto, Runotytto maineen polulla ja Runotytto etsii tahteaan. Nyt mennaan maineen polulla! Kiinnostavaa palata omaan lapsuuteen/nuoruuteen ja niihin silloin niin ihaniin kirjoihin. Suosittelen
.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Kuvauksen perusteella lukemisen arvoinen.Ailar kirjoitti:Misha Glenny: Hämärän markkinat - Nettirosvot, nettipoliisit ja sinä
Eilen aloitin Hannes Råstamin kirjan Kuinka tehtiin sarjamurhaaja - Thomas Quickin tapaus.
http://www.kirja.fi/kirja/hannes-rastam ... 510398685/
-
Tunturisusi
- Nikke Knatterton
Hannu Tarmio: Elämän viisauden kirja - Elämä kehdosta hautaan - 5299 vanhaa ja uutta oivallusta ts, aforismia
Karisto: Ennätysten ihmeet - Paksuin jääpeite, pisin luola, painavin hyönteinen (kämmenen kokoinen goljatkuoriainen), ensimmäinen valokuva, eniten olympiavoittoja, pisin puhe (kesti 22 tuntia) jne... - Kahdeksan tärkeää aluetta - Taulukoita ja listoja ihmeistä ja ennätyksistä - Satoja jännittäviä värikuvia - tuhansittain ennätyksiä ja tapahtumia
-----------------------------
Odottamassa
Tex Willer N:o 10: Vaarallista peliä (olen lehden kestotilaaja)
Karisto: Ennätysten ihmeet - Paksuin jääpeite, pisin luola, painavin hyönteinen (kämmenen kokoinen goljatkuoriainen), ensimmäinen valokuva, eniten olympiavoittoja, pisin puhe (kesti 22 tuntia) jne... - Kahdeksan tärkeää aluetta - Taulukoita ja listoja ihmeistä ja ennätyksistä - Satoja jännittäviä värikuvia - tuhansittain ennätyksiä ja tapahtumia
-----------------------------
Odottamassa
Tex Willer N:o 10: Vaarallista peliä (olen lehden kestotilaaja)
Ei muuta ku matkaoppaita - tää on tää kesä, eestaas eestaas
- paccasucco
- Axel Foley
Ailar, en muista, että olisin vielä vastannut Julia Anteroisen raatelumurhaa koskevaan kyselyysi.Eikä siitä paljon tietoa itselläni olekaan.Yksi lehtileike löytyi ja siitäkin puuttuu loppuosa.Kyse oli Karjalankannaksella Uudellakirkolla tapahtuneesta järkyttävästä mustasukkaisuusmurhasta.Ailar kirjoitti:Selvä homma.
Jos katselet yleisesti lehtiä tuolta ajalta, niin pistäpä tiedot ylös, jos vastaan tulee 16.7.1938 Valkealassa Lappajärven Verkkosaari-nimisessä saaressa sattunut henkirikos. Tekijä oli joku Narinen (luullakseni uhrin naapuri) ja uhri 17-vuotias Sirkka Anna-Liisa Sihvola.
Tämä tapaus oli noissa arkkiveisuissa ja kiinnostaisi, mitkä asiat johtivat tällaiseen tekoon. Oli niissä veisuissa joku ompelijattaren tappokin, mutta en nyt muista siitä enempää ja läppärini on taas sillä päällä, ettei sitä huvita etsiäkään mitään.
Vanhempia juttuja oli Julia Anteroisen surma (Halila 3.12.1932) ja Lempi Ojalan surma Jalasjärvellä (24.4.1932).
Tuomas Rimpiläinen harkitsi "Messukylän veriteko"-kirjaan ottavansa mukaan muutamia Karjalassa 1930-luvulla tapahtuneita kuuluisia murhajuttuja kuten Laina Kärpäsen paloittelusurman,paimentyttö Ester Rantasen raiskausmurhan ja tämän Julia Anteroisen tapauksen eli Halilan kirvessurman. https://www.facebook.com/media/set/?set ... 603&type=3
Muita sen aikaisia ja koko Suomea silloin järkyttäneitä karjalaisia murhatapauksia olivat mm. 7.kuolonuhria vaatinut perhesurma Viipurin lähellä ja joulukuussa 1935 tapahtunut naisen murha,jossa uhri oli ensin myrkytetty ja sen jälkeen poltettu keskuslämmitysuunissa.Tekijän nimi taisi olla Sulo Mikkola.
Mutta tässä se Julia Anteroisesta löytämäni leike:
http://imgur.com/a/psWch
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
-
J.Maybrick
- Axel Foley
Kerstin Ekman: Tapahtui veden äärellä. Erittäin kiinnostava ei-tyypillinen dekkari, Pohjois-Ruotsiin sijoittuva telttasurma, jossa kaksi uhria löytyy luhistuneesta teltasta puukotettuina. Toinen uhreista hollantilainen. Tulee mieleen Appojauren (?) hollantilaispariskunnan surma Ruotsin Lapissa.
-
Tunturisusi
- Nikke Knatterton
Ronald Hingley: Venäjän kirjailijat ja yhteiskunta 1825 - 1904
Luin tämän jo, lainasin kirjastosta. Foorumiin liittyen tässä esitellään myös Venäjän oikeuslaitos ja tuomioistuimet 1800-luvulla.
Asianajajat pitivät tuolloin tavattoman tunteellisia puheenvuoroja, joilla ei ollut mitään tekemistä jutun kanssa. Nämä tunnevyöryt tarttuivat myö valamiehiin, jotka usein vapauttivat syytetyn, vaikka tämä oli jo tunnustanut tekonsa.
Mutta lainasin tämän kirjailijoiden vuoksi, koska tuo Venäjän historiapuoli on jo hallinnassa.
Selvittelin mm. Nikolai Gogolin kuolinsyytä. Hänhän aloitti ortodoksisen paaston, joka karkasi hallinnasta niin, että hän kuoli nälkään.
Luin tämän jo, lainasin kirjastosta. Foorumiin liittyen tässä esitellään myös Venäjän oikeuslaitos ja tuomioistuimet 1800-luvulla.
Asianajajat pitivät tuolloin tavattoman tunteellisia puheenvuoroja, joilla ei ollut mitään tekemistä jutun kanssa. Nämä tunnevyöryt tarttuivat myö valamiehiin, jotka usein vapauttivat syytetyn, vaikka tämä oli jo tunnustanut tekonsa.
Mutta lainasin tämän kirjailijoiden vuoksi, koska tuo Venäjän historiapuoli on jo hallinnassa.
Selvittelin mm. Nikolai Gogolin kuolinsyytä. Hänhän aloitti ortodoksisen paaston, joka karkasi hallinnasta niin, että hän kuoli nälkään.
"Kalle Hagert, legenda jo elaessaan" (Tuula Saarto) on aluillaan.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Ai paska, pitääki lukee toi Hagert-kirja - Tällä hetkellä mä luen edelleen Malta-esitteitä, mä oon hidas, kävinki siellä, luen esitteitä edelleen et missä mä kävin
Ai paska, pitääki lukee toi Hagert-kirja - Tällä hetkellä mä luen edelleen Malta-esitteitä, mä oon hidas, kävinki siellä, luen esitteitä edelleen et missä mä kävin