skoone kirjoitti:The Fox kirjoitti:Tutkiskelijalle vielä
Jos mahdollisesti ajattelit, että poliiseille olisi todisteiden keruussa tapahtunut tahallinen "vahinko", niin en usko oikein siihenkään, koska kiinnijäämisen riski on niin valtava.
Sama koskee laboratoriota.
Jotenkin vaikuttaa, ettei Lisan isä ollut kuitenkaan niin erikoinen sotilas, että sille kostaakseen olisi lähdetty niin mittaviin operaatioihin ja salaliittoihin.
Kyllä minä edelleen lähtisin siitä, että kyseessä on jonkun tai joidenkin henkilökohtaiset tarpeet, ja sen hyödyn saamiseksi on tarvittu kiinnijääjäksi joku syntipukki ja tässä tapauksessa se oli NB
Tämä hyöty voi olla myöskin rahallista, kuten hellapoliisi tuossa ounasteli.
Joka tapauksessa lavastus on minun uskoakseni sekä helpompaa ja halvempaa ennen poliisin paikalle tuloa.
Mutta tämähän on vain minun mielipide ja kuten olen saanut jo moneen kertaan huomata niin mielipide ei ole faktaa.

Samoja mietteitä minulla. Ihmettelen semmoista, että jutun alkumetreillä oli puhetta siitä, että AJn vaimon espanjalainen poika harrasti (?) vähän epämääräisten filmien tekemistä. Hänet sitten kuitenkin kuskattiin Arlandaan tosi nopeaan eikä miehestä ole pahemmin sen jälkeen puhuttu.
Tuli mieleeni, että olisiko silloin päivällä isäpuoli käynyt tsekkaamassa kahvilassa Lisan ulkonäön, eli sopisiko tyttö haluttuun "rooliin"?
Ties vaikka Irina olisi esiintynyt aiemmin samassa "roolissa" ja samoissa alkkareissa

Tämä espanjalainen poika tuntuu kummittelevan jutussa vähän väliä.
Osaisiko joku ketjua lukevista sukututkimusta sen verran, jotta saisi tietää onko AJn vaimolla tällaista poikaa (iältään sopiva) edellisestä avioliitosta.
Koska missään virallisissa papereissa ei tälläistä henkilöä ole tullut minulle vastaan.
Sehän ei alkuunkaan tarkoita, ettei sellaista paperia löytyisi, tämän jutun osalla on olleet sekä viralliset että epäviralliset paperit kovasti kortilla.
Ainoastaan AJn kaksi poikaa mainitaan käyneen kartanolla noina päivinä.
Mitkä on näiden vakituiset asuinpaikat?
Tuosta Arlandan reissusta ei myöskään tunnu löytyvän mitään konkreettista, mutta muunlaista ajelua tuntuu olevan senkin edestä.
Samoin autot on huolestuttavasti hajoilleet, vaatineet huoltoa ja siistimistä enemmän kuin normaali autoilijalla vuodessa.
Kovasti tuntuu olevan avoimia kysymyksiä ja uusiakin ilmestyy aina kun juttua vähän penkasee.
Tässä yksi joka jäi nyt just vaivaamaan.
Kun lähtee kahvilalta ja kääntyy siitä kartanon tielle niin heti kohta jää oikealle puolelle talo,
Blombergs Egendom Smedjehagen 1, 531 95 Källby, joka vaikuttaa olevan jonkinlainen työpaja, ainakaan google katunäkymässä ei näy mitään asumisen merkkejä.
Kukahan talon omistaa?
mitä siellä tehdään?
Miksei se ole kiinnostanut vähääkään tutkijoita, vaikka minä olisin paukannut samantien moisen kummitustalon perään.
En nyt väitä, että sillä olisi mitään tekoa jutun kanssa, mutta kun on millintarkasti tutkittu kaikenmaailman sähkökopit teiden varsilla??????????