HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Digi-Columbo
Sabrina Duncan

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Digi-Columbo »

Kerroush:
"Paljon tuossa on suomenkielisiä sanoja, mutta ajatus puuttuu."

Mitä sillä on väliä? Jos joku sanoo esim: "Kyllä. Heti." Ei ole minun tehtäväni miettiä tämän lauseen logiikkaa, jotta oltaisiinko ajatuksena ollut et joku on tääl tulkaa heti! Sanoja, sanoja vaan äänitukijana sieltä etsin ja lauseitakin.

Kerroush:
"Jos tarkoitat, että olisin sinulta saanut pataan, niin voisitko osoittaa sen(ne) viestin(t), jossa(joissa) näin on käynyt."

No juurikin tossa kymmenen kertaa toistetussa litterrointijaksossa. Ikäänkuin haluaisit sanoa että se ei voi olla totta, sellaista ei ole koska siinä ei ole jotain ajatusta.

Kerroush:
"Pyysin sinulta selvitystä, mihin tieteelliseen teoriaan sinun äänitutkimuksesi perustuu. Sellaista en ole saanut, enkä tule saamaankaan, koska sinulla, DC-kymppi, ei sellaista ole!"

Nyt menee jo kooomiseksi. Sanotaanko että käytössäni olisi vaikkapa fraktaaliteknologiaan perustuva NASA:n käyttämä mahdollisimman häviötön kuvanpakkausmenetelmä, jolla ne sieltä avaruudestakin kuvia tänne meidän eksoplaneetallemme siirtelevät...niin mitä sanoisin tästä "kolmannen osapuolen" ohjelmasta (3rd party software). Alkaisin tiedustelemaan NASA:lta ovatko heidän ohjelmansa (imaginäärilukujen sävyttämistä yhtälöistä ja pakkauskoodeista) - niin että - perustuuko se johonkin tieteelliseen teoriaan?

Mikä ihmeen tiede-fetisisti oikein olet. Jos käytössäni on paitsi omat patentoidut menetelmät ja joukko johtavien audioammattilaisten suosittelemia ohjelmia, niin Kerroushille tämä ei riitä. No mene kysymään älykkäiden kohinanpoistojärjestelmien matemaattisia mallinnusteorioita niiltä kehittelijöiltä. Taitavat olla kyllä salassa pidettyä yrityksen omaisuutta nekin.

Kuunnellaan nyt jatkossa esimerkiksi Fourierin matriisilaskennan esittämispyyntöjen sijaan pyytää ja kuunnella enemmän niitä sanoja ja foorumin jäsenet voivat sitten keskustella onko niissä jotain ajatusta (onko ajatus leikattu pois tms.) ja sopiiko ne teknisiin näyttöihin ym.

DC
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Sherlock Solmu kirjoitti:
CSI kirjoitti:Voinko nyt lopulta paljastaa suuren salaisuuden?

MInä ne Annelin äänellä sepustellut tunnustustarinat sinne häke-nauhalle häxeröin vuonna 2010. Sitten pistin rainan levitykseen. Kestipä kauan ennenkuin kukaan hoksasi tutkia nauhaa.

Olen muuten vääristellyt kaikki häke-nauhat, mitä on yleisöllä levityksessä. Alkuperäistä ei liene enää jäljellä? Ehkä jossain KRP:n arkistossa jos on.

Kuuntelette ja analysoitte 100% autenttista väärennöstä.
Kuinka kehtasit tehdä sen?! Tajuatko, että koko spekulaatiomme ja kaikki mitä olemme voineet arvailla perustuu valheelle?? Olet antanut meidän elää valheessa, vaikka pidimme sinua ystävänä, luotettavana... Toivottavasti tajuat edes hävetä.

En voi kertoa miksi tein tämän tai minun on tapettava sinut 77 fileointiveitsen iskulla.

Voin vinkata sen verran, että tähän on sotkeutunut koko maailman poliisilaitos ja sain itse Putinilta viestin, että nyt pitää mennä sotkemaan kaikki häke-nauhan jäljet jottei Minfon norpat pääse kärylle missä mennään. Taisin paljastaa jo liikaa, nyt minun on varmaan tapettava itseni suorassa häke-puhelussa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Ihan selvästi kuulen tuosta kun Anneli tilaa pizzaa:

"YKSI PERHE PIZZA HAWAIJII"

Sitten kuuluu Jukan äänellä:

"Ääääh...kylhä tilais. Paljon sitä valkosipulii! Lalalalalalalalal äläbäwäbälä"

Amanda: "Joks se pizzataxi tulis?"

Jukka "Aja! sitä pizzaa"

Anneli: "Ehkä löin pizzaa ehkä en, mää mittään muista poliisin keksintö kaik!"
kekkuli12345
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kekkuli12345 »

CSI kirjoitti:

Jukka "Aja! sitä pizzaa"

Leikki sikseen:
Anneli: amanda! (keittiöääni)
Amanda: niih? (pesuhuoneesta)
Anneli: miten mä pesen dildoi (nauhalta)
Digi-Columbo
Sabrina Duncan

CSI kirjoitti:

Jukka "Aja! sitä pizzaa"

Jep, kannattanee ensin varmistaa se selkeä "Kyllä." sanan jälkeinen Häke-lause ja jatkaa sitten muihin tulkintoihin. Nähtävästi tarvitset siihen jatkossa minun selkeytyksiäni, koska vasta sanoin että löysin uusia menetelmiä saada nuo Pizza-asiatkin selville. Sitten postaan taas kymmenen kertaa ihka uuden selkeän lauseen jota et tietysti kommentoi millään kuin ehkä lataamalla YouTubesta DC-10 kuvia.

DC
Koppakuoriainen
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Koppakuoriainen »

Kyllä tuo taitaa kuitenkin olla

Auer: Kyllä.
Häke: Kuka siel/siäl hakkaa puukolla?

Sanoista Auerin "Kyllä" sekä Häken "Kuka siel/siäl" menevät osittain päällekkäin.
MURHA.INFO - Suomen johtava rikosaiheinen avohoitoportaali
garcia
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja garcia »

Siin ihan alussa kuuluu ku joku siirtää lehtiä pois tieltä.
Digi-Columbo
Sabrina Duncan

Koppakuoriainen kirjoitti:
Kyllä tuo taitaa kuitenkin olla

Auer: Kyllä.
Häke: Kuka siel/siäl hakkaa puukolla?

Sanoista Auerin "Kyllä" sekä Häken "Kuka siel/siäl" menevät osittain päällekkäin.
Kuulen tuossa "JA" alkuisen äänteen Auerin "Kyllä" sanan jälkeen. Ehdotuksesi "Kuka siel/siäl hakkaa puukolla?" viittaisi loogisesti jankkaavaan kysymykseen. Mutta silloin "Ku"-alku olisi todella nopea, tasoltaan alhaalla ja lisäksi myös "siel/siäl"...nämä kaikki myös eri saundilla. (Tällaisia esimerkkejä kyllä löytyy.) Palaillaan asiaan kun olen vermeiden äärellä. DC
nihlist
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihlist »

kerroush kirjoitti:
Digi-Columbo kirjoitti:PS. Näyttää myös siltä että aina kun Kerroush saa ns. pataan, eli ei kommentoi esim. tyyliin litterointini oli "Kyllä" sanan jälkeen oikea (..mutta en kylläkään kuullut siellä tätä, tuota tai sitä esimerkkiä).
Paljon tuossa on suomenkielisiä sanoja, mutta ajatus puuttuu.

Jos tarkoitat, että olisin sinulta saanut pataan, niin voisitko osoittaa sen(ne) viestin(t), jossa(joissa) näin on käynyt.

Pyysin sinulta selvitystä, mihin tieteelliseen teoriaan sinun äänitutkimuksesi perustuu. Sellaista en ole saanut, enkä tule saamaankaan, koska sinulla, DC-kymppi, ei sellaista ole!
Digi-Columbo kirjoitti:Sen sijaan tänne ilmaaantuu mulinexeja sekoittelemaan asioita. Nämä nikki-nikkarit pysykää toki yhä nikkienne kavereina ja valitsemallanne tiellä.
?
Paljon kerroush laittelee sanoja ilman ajatusta ja asettuu poteroonsa.

Mihin tieteelliseen teoriaan perustuu kerroushin texstit ja analysoinnit? Entäpä obelux teoreemat koska on jo osoitettu, että mikä tahansa emäksinen aine loistaa uv-valossa, joka on ollut suomessa käytössä jo 70-luvulta lähtien.

Se että tekee ITSE ja yrittää analysoida tallennetta, niin ei tarvitse perustua mihinkään tietelliseen teoriaan ja tämänhän tietää jopa isonkarhun vartijakin.
Viimeksi muokannut nihlist, Ke Kesä 29, 2016 3:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nihlist
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Digi-Columbo kirjoitti:
Jep, kannattanee ensin varmistaa se selkeä "Kyllä." sanan jälkeinen Häke-lause ja jatkaa sitten muihin tulkintoihin. Nähtävästi tarvitset siihen jatkossa minun selkeytyksiäni, koska vasta sanoin että löysin uusia menetelmiä saada nuo Pizza-asiatkin selville. Sitten postaan taas kymmenen kertaa ihka uuden selkeän lauseen jota et tietysti kommentoi millään kuin ehkä lataamalla YouTubesta DC-10 kuvia.
Otin tuosta pois sekaisin menevän csi sihisi hississä pois, koska liittynyt asiaan mitenkään.

Olipahan vaan lapsipoliisin lapsellista lälläällää-lällätystä.

Digicolumbolle pikku tehtävä: analysoi häketallenne ajassa (normaalinopeus) ajankohta 02:46.50 viiva 02:48.0 kohta jossa taustaäänet jää häkehenkilön puheen alle osittain ja jossa sanoo: "kyselen lisätietoni", niin juurikin ennen tuota kun alkaa, kuuluu taustalta erittäin tärkeää informaatiota kaikille ja myöskin häkehenkilön puheen taustalta.

Analysoi tuo kohta erittäin tarkoin ja laita kohta julkiseen jakoon, puhtaana, ilman mitään ylimääräisiä vonkunoita tai muutakaan.

Kiitokset etukäteen jo ja saate sanoilla, minä tiedän tasan tarkkaan mitä tuolla kohdalla tapahtuu ja on huomioitava se seikka, että Auer on juurikin tuolloin puhelimessa.

Täällä erittäin monen nicin, niccejä on niin monia ja uusia niccejä putkahtelee liikaa esiin joilla on tarkoitus vain syyllistää ja sekoittaa koko asia, etten ala listaa tekemään pituuden vuoksi ja heidän teoriansa, koska eivät muutoin saa kuulemaansa sopimaan millään tavoin tallenteen tapahtumiin, perustuu joko alle vartissa tehtyyn äänienmiksailuun ja tallentamiseen että saadaan kakki äänet sopimaan teoriaan ja lisänä ennakkotallennukseen eli surma olisi jo tapahtunut puolituntia ennen häkepuhelua, tai sitten kakkosluuriin ja uskomattoman pitkiin jatkojohto sekamelskaan.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Analysoin tuon pyydetyn kohdan 63 prosessorisella vesijäähdytteisellä ylikellotetulla ELBRUS-4 supertietokoneella.

Uusin salainen teknologia ja fractaaliset alkoritmit, joita en voi edes patentoida jotteivät ne tulisi sitä kautta kennellekään tietoon tuottivat huiman tuloksen.

KÄVI ILMI, ETTÄ ANNULLAHAN OLI SIELLÄ KOVAT REIVIT MENOSSA SILLOIN JOULUKUUN YÖNÄ!

Amanda vastasi efekteistä, Annu räppäsi, Jukka oli lyömäsoittimissa ja Huppis keyboardseissa.

Olkaapa hyvä, eikö kuulu selvästi? Näin ne huipputeknolookialla asiat selviävät!

http://www.wikiupload.com/04TF9CEKVXBNZCW
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Tämä on kyllä törkeä heitto:
Täällä erittäin monen nicin, niccejä on niin monia ja uusia niccejä putkahtelee liikaa esiin joilla on tarkoitus vain syyllistää ja sekoittaa koko asia, etten ala listaa tekemään pituuden vuoksi ja heidän teoriansa, koska eivät muutoin saa kuulemaansa sopimaan millään tavoin tallenteen tapahtumiin,...
o s a l a i n a u s nihlistiltä edellä Î Î

Vaikka tästä tulee hieman OT, niin otan riskin. Sen verran törkeä esitys kyseessä tuossa edellä, eli kun se on täällä niin tulkoot vastakommentti tänne myös.

Miten minulle tulee taas mieleem turren rehvastelu, että on hyvin taitava esiintymään usealla eri nimimerkillä, muka vitsinä tai ties minä, hieman vaikea aymmärtää. No kehuskeli kuitenkin että hän tietää, että 'jollain on koneen vierellä A-nelonen, jossa useita tunnuksia ja sähköpostiosoitteita jne', ja käytössään kaiken aikaa useita nimimerkkejä joista osa ns 'lepäämässä', kehui vielä, että on soluttautunut myös antiannelistien leiriin jne. Siis kenellä noita nimimerkkejä mahtaakaan riittää? :wink:

Mutta tähän rehentelyyn liittyen ja huonosti kätkettyyn omahyväisyyteen (jossa oli puhuvinaan jostain muusta kuin itsestään :wink: ) oli kirjoittanut ihmelitanian 'Auerin syyllistäjien nikkiarmeijoista'! Hyvä taktiikka: hyökkäys on paras puolustus, mieluummin jo ennen kuin liian moni ehtisi esittää epäilynsä turren ja naakan kepulikonsteista. turre:
Jotkut saattavat ihmetellä mihin unohdin Kuolemannaakan.
Lukijoille tiedoksi että tämä johtuu tässä vaiheessa siitä, ettemme me yksijasamanikki (eli siis minä) ole päässeet yksimielisyyteen siitä, kumpi oikeastaan on ’kantasetä’- ja kumpi ’veljenpoikanikki’. turumurrenimimerkki katsoo tilanteen tällä hetkellä olevan niin, että turumurrenimimerkki on se ’setä’ (aikasempi aloitus palstalla) ja Kuolemannaakkanimimerkki se ’veljenpoika’. Tilanne saattaa kyllä muuttua koska Kuolemannaakka nimimerkkinä on tällä hetkelläkin jo paljon tuottelijaampi.
Mutta tästä ’setä/veljenpoika-asiasta’ käyn keskustelua vielä itseni kanssa.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=459449#p459449
Se mitä tuolla kirjoitat Taran 'nikkiarmeijasta' on niin täyttä soopaa kuin ikinä... :lol: Turumurre itse kirjoitteli sekä IL:ssä että suomi24:ssä vaikka millä nimimerkeillä, harjoitti uhkailua, ellet lopeta kirjoittamista tulemme hakemaan sinut, ja tulet kärsimään pitkään' (
( terveisiä vaan. :lol: älä viitsi väittää vastaan sinä se olit) mutta aina hänet tunnisti. Mistä? No, niistä Mäkisen taustateorioista kirjoitustensa tukipilareina, aivan kuten naakankin, ihan samasta asetelmasta. Ja nämä 'kaksi' hyväkästä ovat esittäneet yhteen ääneen, etteivät ole auktoriteettiuskovaisia, että muut ovat. Miksi helkkarissa he sitten (samoin kuin ko nikkimaakarin apunikit - laitanko luettelon? ) nojaavat Matti Mäkisen teorioihin??
Mikäs auktoriteetti se MM sitten on?

turumurre, soluttautuja:

...Juu, soluttauduin myös tuonne hovioikeuden porukkaan, ja onnistuin kääntämään muutkin siellä kannalleni, jes...
Mainitsinhan tuolla toisaalla että turrellakin on oma nikkiarmeija:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... a*#p459449
Yks obamahan siinä tuli paljastettua mutta lukemattomia muitakin niitä mulla on ja muutama myös lepäämässä.
Paljastan myös yhden salaisuuden. Olen taitava;
Olen soluttautunut muutaman nikin voimin myös 'vastapuolen' leiriin. Tälläinen on kaikkein antoisinta ja tietojen hankinnan kannalta erittäin tuloksekasta. Yyveenä kun saa paljon sisäpiiritietoa soluttautuneena. MM. tiedot näistä nikkiarmeijoista on hankittu osittain sitä kautta.

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=461467#p461467

Huh, että haiseekin.

(Paskapuhetta tuokin, että myös ulkosuomalaisella olisi ollut kaksosinikki, siis ylitökeröä. Mutta minkäs teet, annelistien 'johdon taktiikka' on syyttää muita siitä minkä itselleen sallii.
Että sellainen ketku on ollut täällä sotkemassa keskusteluja vuodesta toiseen. Mitä minä sanoin... ''Ketku taidat olla''. Mutta hyvähän se on syyttää 'vastapuolta' , suoraan hatusta ja hyvissä ajoin.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
kerroush
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja kerroush »

Digi-Columbo kirjoitti:Nyt menee jo kooomiseksi. Sanotaanko että käytössäni olisi vaikkapa fraktaaliteknologiaan perustuva NASA:n käyttämä mahdollisimman häviötön kuvanpakkausmenetelmä, jolla ne sieltä avaruudestakin kuvia tänne meidän eksoplaneetallemme siirtelevät...niin mitä sanoisin tästä "kolmannen osapuolen" ohjelmasta (3rd party software). Alkaisin tiedustelemaan NASA:lta ovatko heidän ohjelmansa (imaginäärilukujen sävyttämistä yhtälöistä ja pakkauskoodeista) - niin että - perustuuko se johonkin tieteelliseen teoriaan?
Sinä voisit kysyäkin. Muut, asiaan tieteellisesti suhtautuvat, tietävät kysymättäkin, että ne perustuvat tieteeseen.
Digi-Columbo kirjoitti:Mikä ihmeen tiede-fetisisti oikein olet. Jos käytössäni on paitsi omat patentoidut menetelmät ja joukko johtavien audioammattilaisten suosittelemia ohjelmia, niin Kerroushille tämä ei riitä. No mene kysymään älykkäiden kohinanpoistojärjestelmien matemaattisia mallinnusteorioita niiltä kehittelijöiltä. Taitavat olla kyllä salassa pidettyä yrityksen omaisuutta nekin.
Perustan kyllä normaalilla tavalla ajatteluni tieteellisiin faktoihin.

Enpä ole yhtään patenttiasi nähnyt, niistä on ainoastaan oma väitteesi, joka on yhtä tyhjän kanssa.

Enkä minä mitään salassa pidettävää tietoa ole perännyt. Ainoastaan teoriaa, mihin tuloksesi perustuvat.
nihlist kirjoitti:Paljon kerroush laittelee sanoja ilman ajatusta ja asettuu poteroonsa.
Minkäs minä sille voin, jos et ymmärrä.

Hyvin olet muuten nikkisi valinnut, mutta sanoohan sanalaskukin, että tyhjäst' on paha nyhjäst'. Nihil, nihil est.
nihlist kirjoitti:Mihin tieteelliseen teoriaan perustuu kerroushin texstit ja analysoinnit?
Miksi niiden olisi perustuttava johonkin tieteelliseen. Nehän ovat mielipiteitä.

DC-kymppi sen sijaan on väittänyt, että hänen äänitutkimuksensa perustuu tieteeseen!
28 Kesä 2016, 16:49, DC-kymppi kirjoitti: , niin minä teen uutta äänitutkimusta ja todellakin ihan tieteellisilla ja oikeilla menetelmilla
Todellakin, ja ihan tieteellisesti! Saisipa vain siitä tieteellisyydestä jonkin referenssin.
nihlist kirjoitti:Se että tekee ITSE ja yrittää analysoida tallennetta, niin ei tarvitse perustua mihinkään tietelliseen teoriaan ja tämänhän tietää jopa isonkarhun vartijakin.
Saahan sitä analysoida ihan itsekseen, mutta että väittää horinoitaan tieteellisiksi on jo aika suureellisesti sanottu.

Minäkin olen kuunnellut ja analysoinut tuota puhelua jo 1970-luvulta lähtien. Wanha juttu. Näytteessäni on kerrottu koko tarina, kuunnelkaa se Zuit-Zeit. Sieltä ajassa 32:17 kuuluu selkeästi kuinka ... , niin päätelkää itse, kuka siinä huutaa...
Digi-Columbo
Sabrina Duncan

CSI:
"Uusin salainen teknologia ja fractaaliset alkoritmit, joita en voi edes patentoida jotteivät ne tulisi sitä kautta kennellekään tietoon tuottivat huiman tuloksen."

Kuulostaa tosiaan ihan ALKO-riimeiltä. :mrgreen:

CSI:
"Olkaapa hyvä, eikö kuulu selvästi? Näin ne huipputeknolookialla asiat selviävät!"

Ja jollei niin huppu-teknologialla.

Kerroush (NASA-kommenteistani ym.)
"Sinä voisit kysyäkin. Muut, asiaan tieteellisesti suhtautuvat, tietävät kysymättäkin, että ne perustuvat tieteeseen."

Oikein siinä mielessä että minullla sentään on kontaktit joilta kysyä. Väärin siinä mielessä että he itsekin epäilevät toisinaan teorioitaan ja kuinka eksakteja ne ovat mm. erilaisten asioiden kuten vuorijonojen tai luonnonilmiöiden mallinnuksessa.

Ja sitten Kerroushilta varsinainen loogine ilotulitus, tieteistä tottakai:
"Perustan kyllä normaalilla tavalla ajatteluni tieteellisiin faktoihin."

Jonka jälkeen nihilist kysyy: Mihin tieteelliseen teoriaan perustuu kerroushin texstit ja analysoinnit?

..jaa - drum roll - Kerroush vastaa:
" Miksi niiden olisi perustuttava johonkin tieteelliseen. Nehän ovat mielipiteitä."

Kerroush jankkaa ja jankkaa:
"DC-kymppi sen sijaan on väittänyt, että hänen äänitutkimuksensa perustuu tieteeseen!"

Juu, matematiikka lienee jonkin sortin tiedettä ja saamme koko signaalinkäsittelyporukka kiittää sitä 1800-elänyttä matemaatikko elänyttä matemaatikko Fourieria tieteellisistä laskennoistaan ja tuloksistaan. Siinä pyytämäsi signaalinkäsittelyn tieteellinen alkureferenssi.

Kerroush:
"Enpä ole yhtään patenttiasi nähnyt, niistä on ainoastaan oma väitteesi, joka on yhtä tyhjän kanssa."

MItä ajatella nimimerkistä joka puhuu tieteistä eikä osaa käyttää googlea?

Kerroush toivottavasti jo (l)opettelee sekoitteluaan:
"Minäkin olen kuunnellut ja analysoinut tuota puhelua jo 1970-luvulta lähtien. Wanha juttu. Näytteessäni on kerrottu koko tarina, kuunnelkaa se Zuit-Zeit."

Suit-Sait sopisi tähän ehkä paremmmin. Pseudo-tieteellisesti muistelisin että se on britti-mytologialtaan sama kuin "suicide".

DC
Digi-Columbo
Sabrina Duncan

Hei!

Hiukan off-topiccia, mutta aiheensa puolesta kuuluu tähän viestiketjuun eli äänestä ja sen tutkimuksesta on tietysti kyse.

IS kirjoitti viime vuonna 2015 tammikuussa:
"Ulvilan murhamysteeri on eniten Elokuvasäätiön tuotantotukea 2010-luvulla saanut dokumentti.
Syksyllä ensi-iltansa saanut Ulvilan murhamysteeri nousi ykköseksi IS:n vertailussa, jossa listattiin 2010-luvulla eniten Suomen elokuvasäätiön harkinnanvaraista tuotantotukea saaneet dokumenttielokuvat.
Pekka Lehdon ohjaama elokuva kertoo Ulvilan murhasta syytetyn Anneli Auerin oikeusjutusta. Sen saama 235 000 euroa koostuu vuosina 2011–2012 myönnetyistä 50 000 euron kehittämistuista ja vuonna 2013 myönnetystä 185 000 euron tuotannon ennakkotuesta."

Tässä ihmettelen lähinnä sitä että kuinka huono voikaan äänenlaatu olla tällaisella budjetilla tehdyssä dokkarissa? Miten se on mahdollista, itsellänikin on ollut lainassa jos jonkinlaista amatööri- ja semi-pro videolaitteistoa ja näillä ei kyllä tuollaista kohinaa-ja hurinaa ole ollut mahdollista saada aikaan. En hakenut vielä DVD:tä kotoani, mutta otan esimerkkinä kiintolevyltä näytteen.

Tässä normalisoitu näyte siitä tyttären ja äidin videoäänestä:

https://www.sendspace.com/pro/dl/01868h

Tässä tyttären vastauksen keskellä oleva signal-to-noise esimerkki (lähes jatkuva -14dB peak kohina! Tämä vastaisi periaatteessa siis sellaista alle 4-bitin hässäkkää)

https://www.sendspace.com/pro/dl/62xci1

Tein pikaisen kokeen miten tota voisi selkeyttää ja huomasin että jo alussa ennenkuin Auer on sanonut sanaakaan, kuuluu taustalta seuraavaa. Sen verran mielenkiintoista että voisin lisätä "to do"-listaan näiden äänten ja päällekkaispuheiden erottelun. Alla olevasta ei saa kunnolla selvää (kannattaa nostaa volumea ylös kaikkein hiljaisimmissa kohdissa) mutta kun kuuntelee parin sekunnin jaksoissa, niin kyllähän sieltä jotain saattaa jo kuullakkin. Voi olla ihan normijutustelua, ilman salaliitto/alien-teorioita, joten tämä taasen itselleni äänitekninen haaste.

https://www.sendspace.com/pro/dl/6xrws3

DC
Vastaa Viestiin